MVV EREDIVISIE?

08 okt 2012 15:10 08 okt 2012 15:14 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV EREDIVISIE? #31
dubbel... :schamen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 15:11 08 okt 2012 15:13 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV EREDIVISIE? #32

les rouges blancs schreef : Dao waor oets ins in Mestreech 'ne feine Peer (um ziene preivessie te garandeere, vermeld allein mer zien veurletter; dat is "M", ziene agternaom es geer dat wult wete, dat is "v. V") .
Unne mins dee oets in ut ganse land bes 'n hiel gooj reputaasie had.
Heer kos (jao dat is woer) neet altied met de beste methowwe ( wee kind dat eigelik wel ...?)..., mer toes moste geine zeik maake!

Want zellef de groetste en beste ginge in Peer zien brak onderoet en kraoge soms deiks ein gooj op die neus es ze hei get vaan hunne jaan wowwe maake en ginge ( soms krietend en jenkend) met leeg hennekes en zoonder punte nao hoes...!

Geer begrip daan aoch tot ut daan bes gezellig waor bij Peer ! Zjus wie trowwens aoch bij ziene ampa ( oet 1902) dee oppe Boschpoort woende.

En tot dao niks vaan gelooge is, dat zaogste aoch umtot dao dus altied väöl vollek euver de vloer koum !
Zoe begoste in de jaore zeventig get Mestreechse tettemöljkes ( de "Saajt vaan de Ingelkes" numde die gamins ziech) in noavolgink vaan hun awwers dee Peer good en gruuts te ondersteune.
Zelllefs e Hollenderke ( dee noe allengs zellef grampeer is) oet Rotturdam geadopteerd ( en neet kepotgesjoote)!

Mer wie ut zoe in 't leve geit, woord ut aoch bei Peer allemaol get minder...ging heer zellefs e paar kier onderoet.
Mer heel ziech altied tog opgeriech !
Zoe ging ut aoch met de tettemöljkes .... sommige vertrokke umtot ze awwer woorte of get aanders in hun leeve prioriteit kreeg, nuie kaome in de plaots. En die waore niks minder, zellefs noe nogneet, integendeil: aoch die deilde Peer's dreufheid en plezeer wie ut ziech huurt !

Zoe ging ut leeve bij Peer laank en röstig ziene gaank.....zowt geer dinke.... neet dus...ut ging ziene gaank totdat Peer zien hand , dat mot ongeveer de 10 jaor vaan de letste 13 jaor gewees zien, zwoer euverspäöld had en heer 'n flinke watsj kreeg.
Mer wat oetzaog wie un flinke watsj waor gein watsj ...mer e levensgevierlikke oplewej. Un opmieter boe de lui van dachte tot Peer ut neet mie zow hoole...

En debij wis ziech daobij aoch de gemeinteraod geine raod...of die Kläöskes uzze Peer überhaup wel moste hellepe. Sjoen en sjiek zaog ut neet allemaol oet en zeker neet wat en wie ziech dat dao toen allemaol aofspeulde. Gein sokkernoonkse of wat daan aoch kos of wow dao veranderink in bringe.

Doonker wollekke hinge boove Peer, menier pestoer woord al gewaarsjowd en dao woord al gesprooke euver e koffietaofel...

Gelökkig waore in Mestreech get hiel gooj en fein gaste ( Huib " get no statisfaction" de Puip, Koewbikse Polleke, Marcelleke vaan de Ie Em Gee en nog get aandere meniere oet Mestreech) die Peer heeleppe en good soigneerde tot heer weer gezoond woord en bleef!
Ierlik is ierlik... metverantwoordelik waor aoch eine vaan Wijnants dee 'ne manjefieke veurzat gaof ! 'ne veurzat wie Twajn Sjeepers dat oets bij dee vaan Meyers oet Meersje deed !En die dat oets gezeen höbbe, weete daan genog!
Sjoen dus gedoon vaan die gaste !!! Hiel sjoen en hiel daankbaar zien en blieve veer in Mestreech daoveur; e groete medaaje verdeene al die gaste daoveur !

Tot noe tow e sjoen verhäölserke met boe heet dee awkut vaan 'ne LRB ut noe euver...
"es iech e zeut en sjoen verhaol wul, lees iech wel liever get vaan Funs ( dee vaan Olterdisse)", huur iech uuch al dinke...
Joa dat is zoe en hielemaol woer...

Mer....

Mer noe deid ziech get veur, wat dee vaan Endepols, Jaspers , Funs ( Olterdisse) en num ze mer op, neet en noets in us zeute taol besjreeve höbbe...

Peer woord gezoond, mer.... geine dach tot heer oets mie de aw glorie vaan vreuger trök kos kriege ...deen tied wie heer tösse de 17 beste vaan ut land ziech kos profileere, gemiddeld ziech zjus oonder ut vaan die 17 kos woermaakte en af en soms ein vaan die toppers puutsje kos lappe! Dus lag men ziech daobei neer....

Miljaar....dat vrit aon 'ne mins... mot iech uuch ierlik zegke... al dertien jaor...
Aoch al bin iech gein tetemöljke wie oets, mer ieder 'ne "awwe buul"...tog is ut zoe ...!

Noe moste diech noets örreges neerlegke bij zaake, liert uzze Mestreechse historie en ut volksleed vaan Mestreech us.
Aoch Peer zien leevelingsleedsje ( "dao is in Mestreech...") gief dat duudelik aon.

En ondaanks mismood en veurziechtigheid...zuuch ...
Al drei jaor is dao is get gaonde in Mestreech, dao is get aon de hand!
En wie ....!!

Entans nog veroerzaakt door 'ne stamper vaanoet de verbooje stad ( de stad "K" in Zuid-Oost Limburg)..."Runnee", Huubèr , Jean ( Mestreechs veur René Hubertus Johannes)..zoe het dee mins dee geboore is op 31.01. 1965.
Maak niks oet tot heer oet de verbooje stad kump, heer heet "Sjeng"kwaliteite en gruuts... hiel erreg gruuts zien ze noe in Mestreech op de mins

Mer wat is noe ut rizzeltaot....? Noe deid ziech ut geval veur...tot dao kaomend jaor mesjiens 'n apprentie ( is e sjiek Mestreechs woord veur "e sjoen meugelikheid") is... Of dee apprentie oetkump weit geine, mer toch...

Dao is dus noe 'ne kans ( klein... jao dat is woer) tot Peer neet allein met e lekker wief, mer aoch ein met klasse en ier... kin speule en daoneeve es heer ut good aonpak... (veur lange tied?) bij häör kin intrekke...

Noe vraog iech uuch...mot heer ziech daan oet veurzichtigheid op e sjrapnel riechte, die mer erremer en erremer weurd...e sjrapnel zoonder glans en glorie...?
Of mot heer (wie ziech dat veur DE stad vaan ut Zuie betaomt ) tog goon veur ut sjoenste, lekkerste en hoegste...? Wie men us dat op sjaol en toes liert en us altied veurhelt..?
Dee van Rieu späölt tog aoch oppe Vriethof en neet in ( met alle respek) bedriefsskantienes? Oppe preuvenmeint kriege uzze gaste vaan boetete aoch gein aw friet met zoervleis mer get aanders...?


Dus vin iech tot Peer ( M.v.V.) mot goon veur dat "lekker" vrowmes met Klasse en Ier !

Trowwes... wee is dao oet klaor veru es heer de kans kreig... ;)


Iech kin ut neet sjoener zegke wie die gaste vaan Rowwen Heze ( die tog gaar gein stom boere) ut zegke in hun leedsje euvere d'n heilige Antionus :

"Soms is 't beater iets moeis te verleeze.Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad! "

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 15:12
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV EREDIVISIE? #33
Heel goed verwoord @MVVke. Zo voel ik het precies zo. In Kerkrade worden ze wel bijna ieder jaar gesteund(gered)door de gemeente terwijl ze er bijna niet meer te vreten hebben. "Gelijke Monniken, gelijke kappen". Als dat zo in Kerkrade is, hoort dat ook zo in Maastricht te zijn. Nogmaals:"gelijke Monniken, gelijke kappen".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 16:53
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
MVV EREDIVISIE? #34
We praten ons nu erg het eredivisie gevoel aan. promotie en dergelijke. Hierdoor komt er ook een veel grotere verwachting naar boven als tot echt is. natuurlijk zou het schitterend zijn voor bestuur en trainer als we promoveren. Maar leg de verwachting niet zo hoog. Deste leuker is het als je hoger eindigt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 19:41 08 okt 2012 19:43 door Mestreechter geis.
Mestreechter geis
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV EREDIVISIE? #35
Nao de twiede periode gaon ieg mich eigenlik heij pas met bezig hawwe. Daan zalle vr zien boe veer stoon ,al zal t bestuur noe al alles in gaank mote zette veur het geval "es" MVV mocht promoveren. Bestaonde sponsors vraoge of zie mie cent in t zekske welle duije es vr promoveren. Tv gelden zal wel get zien mer neet völ, volgens mieg weurt dat bepaolt nao de standen vaan veurig jaor of es t al verandert is zelfs euver de letste tien jaor. Suikeroom.... ieg weit neet of vr dat mote welle. Ut zow wel super zien es un groet bedrief oet Mestreech dat zow zien,die hobbe tenminste binding met MVV, Qpark mesjiens vraoge um get miljoenen??? :thinking:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 20:35 08 okt 2012 20:39 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #36

Aswin schreef : Die 4.9miljoen is nog altijd 1.8 miljoen meer dan wat MVV op dit moment heeft. En daar hebben ze Mandemakers die er met te veel geld in zit om niet te blijven investeren.


@aswin: Zou je mij kunnen uitleggen, waarom een stijging van 50% niet haalbaar is?

Tja, het zal niet makkelijk zijn, maar is het echt onmogelijk ?

Begrijp je niet goed, bij RKC is het 4,9 milj. , zit Mandemakers daar al in, of staat dat los van hun begroting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 20:59
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV EREDIVISIE? #37

Sjraveleer schreef :

Aswin schreef : Die 4.9miljoen is nog altijd 1.8 miljoen meer dan wat MVV op dit moment heeft. En daar hebben ze Mandemakers die er met te veel geld in zit om niet te blijven investeren.


@aswin: Zou je mij kunnen uitleggen, waarom een stijging van 50% niet haalbaar is?

Tja, het zal niet makkelijk zijn, maar is het echt onmogelijk ?

Begrijp je niet goed, bij RKC is het 4,9 milj. , zit Mandemakers daar al in, of staat dat los van hun begroting?


Mandemakers is de Melchior (destijds) van RKC. Geld genoeg en opzoek naar een speeltje. Mandemakers is met zijn vaste sponsorbedrag dus een onderdeel van die begroting, alleen springt hij bij wanneer dit nodig is (volgens mij vorig seizoen, of dat daarvoor al eens gedaan).

De stijging van 50% is m.i. dit jaar met de huidige organisatie (en dan puur op kwantiteit) niet realistisch. Als je ziet hoe hard men heeft moeten werken om de begroting dit jaar (en met de huidige crisis) met 200.000 euro (7%) te laten stijgen, kun je wellicht begrijpen dat ik me afvraag hoe men dit met de huidige organisatie (en dezelfde crisis) dit wil realiseren.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 21:01
marinesjeng
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
MVV EREDIVISIE? #38
Ikzelf hink op 2 gedachten,
Natuurlijk is het mooi om in de eredivisie te mogen/kunnen/willen spelen, maar wil je dan net zoals willemII/VVV/PEC afgedroogd worden en (waarschijnlijk) linea directa terug naar de JL terug gestuurd worden?
terwijl je allerlei kosten heb moet maken om voor 1 (of 2) seizoen(en) in de eredivisie te kunnen spelen?

Ik begrijp ook dat je meerdere inkomsten krijgt als ajax,psv, feyenoord op bezoek krijgt. Dat je tv-gelden binnenkrijgt.
Ook zullen er meer supporters komen, maar ik ben bang dat dit alleen in het begin is want MVV speelt eredivisie...maar als ze er 5 op rij verliezen, zie je ze niet meer.

Het is en blijft een moeilijk verhaal...maar mijn keuze gaat uit naar niet promoveren, het verstand wint het van mijn hart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 22:04 08 okt 2012 22:06 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #39
@aswin: ja, mandemakers is natuurlijk een goeie back-up, die wij niet hebben. Zo ver ik weet, zijn ze vorig seizoen binnen het budget gebleven. Maar ze hebben ook problemen gehad in het verleden, dat klopt.

Een stijging van 7% in onze begroting , klinkt weinig, maar is wel realistisch te noemen in de juup.

Denk je dat er veel sponsoren zullen afhaken,als ze 40% meer gaan betalen bij een mogelijke promotie?

Tja en de vraag blijft, komen er nieuwe sponsoren?

TV gelden lijkt me ook aantrekkelijk, zal toch ongeveer een 10% extra zijn, of heb ik nu mis?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 23:32
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV EREDIVISIE? #40
7% is idd realistisch te noemen. Echter het overbruggen van de resterende 43% lijkt me een harde dobber. Zeker in de huidige tijden.

Tuurlijk je krijgt als sponsor meer exposure, maar dat geld voornamelijk voor de grotere sponsoren. De kleintjes (en dat bedoel ik niet neerbuigend) zullen qua exposure echt niet duidelijker in beeld komen bij wedstrijden in de eredivisie (en zij zullen vermoedelijk ook zo redeneren). Je kunt dus van een aantal grotere sponsoren verwachten dat zij wellicht een hoger sponsorbedrag zullen gaan betalen.

Het onderstaande is koffiedik kijken en onderbuikgevoel (en zonder enige kennis van de hoogte van het sponsorbedrag per groep):

Het totale budget van MVV is 3.1 miljoen. Dit bedrag wordt bijeengebracht door een aantal bekende factoren:
- TV-gelden
- Sponsoren
- Kaartverkoop
- Inkomsten uit de catering
- ???

Een aantal inkomsten kunnen we voorzichtig berekenen.

- Inkomsten toeschouwers (bron: alturl.com/xpv3f )
MVV heeft in het seizoen 2011/2012 per thuiswedstrijd gemiddeld 5464 toeschouwers gehad. Daarvan zijn er +/- 2000 seizoenskaart houders. Deze hebben in dat seizoen gemiddeld €115 voor hun seizoenskaart betaald. Inkomsten: 2000 x 115 = 230000
Dan rest er nog 3400, de goedkoopste kaart kostte €10. Dat is €34000 per wedstrijd, er zijn 17 thuiswedstrijden. Inkomsten €34000 x 17 = €578000
Totale inkomsten: €808000

- Inkomsten uit de catering (bron: alturl.com/xpv3f )
Uit een recent fan onderzoek is gebleken dat een seizoenskaarthouder gemiddeld per thuiswedstrijd €9,- aan inkomsten genereert. Een losse kaart bezoeker genereert gemiddeld €11,- per wedstrijd. Als we dan dezelfde aantallen als hierboven nemen, dan weten we de inkomsten uit de catering: 2000 * 9 * 17 = €306000 + 3400 * 11 * 17 = €635800. Totale inkomsten: €941800 . Overigens gaat hier niet de volle 100% naar MVV. Dus deze cijfers geven een vertekend beeld.

- TV gelden (cijfers 2009) (bron: alturl.com/7tap2 )
Er werd in 2009 12 miljoen verdeeld over 18 JL-clubs. Dit is dus een bedrag van €660.000 per club.

- Sponsoring (cijfers 2009) (bron: alturl.com/7tap2 )
Er werd in 2009 32 miljoen verdeeld over 18 JL-clubs. Dit is dus een bedrag van €1.7 miljoen per club.

Bekijk deze site en zie de verhouding grote sponsoren en kleine sponsoren: www.mvv.nl/business-mvv/sponsoren
Gevoelsmatig denk ik dat de hoofdsponsor, shirtsponsoren en broeksponsoren het meeste profiteren van de extra exposure en dus wel bereid zijn om meer te betalen. Je hebt het hier dan over in totaal 4 sponsoren (van de 164). Dat is 2,4%.
Mogelijk dat ook een aantal andere sponsoren overstag zullen gaan (dan kijk ik voor het gemak tot aan de groep Goud sponsor). Dan spreek je over in totaal 16 sponsoren. Dat is 9.75%.
In totaal brengen de sponsoren volgens de hierboven genoemde cijfers (uit 2009) +/- 1.7 miljoen op.

Op deze site is precies terug te vinden wat een sponsorpakket kost: alturl.com/k5tms
Dit geeft dus meer inzicht in de totale opbrengst van de grootste sponsoren:

PLATINA: €22500 (7 deelnemers = €157500)
GOUD: €16750 (3 deelnemers = €50250)
ZILVER: €11500 (5 deelnemers = €57500)

15 sponsoren brengen dus €262250 op. Dan zijn er nog 6 grotere sponsoren die ieder waarschijnlijk meer betalen dan het platina level. Om welke bedragen het hier gaat? Geen idee. Maar laat dit gezamenlijk €500000 (we zitten dan aan de hoge kant vermoed ik). Dat is gezamenlijk €762250 van de top 21 sponsoren. Er zijn dan nog 143 sponsoren die gezamenlijk 1 miljoen bijeenbrengen (gemiddeld €7000,-).

En daar zit hem nou net het probleem. Je kunt dus van de top 21 verwachten dat zij meer gaan betalen omdat ze meer exposure krijgen. Maar je zult dat bedrag niet verdubbelen. En dan nog spreken we over een stijging in het budget van 700000.

Qua verdeling van de TV-gelden kan ik weinig terugvinden behalve dat de kleintjes (VVV en PEC Zwolle) niet blij waren met de huidige verdeling en dat het voor hen om slechts een minimale stijging zou gaan t.o.v. ze al in de JL-league kregen.

Waarschijnlijk kan ik nog meer vinden als ik nog meer mijn best doe, maar het is laat zat ;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjraveleer, Danny1983, DeBlieser, Schnibble for MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 09:05
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV EREDIVISIE? #41
Ziet er toch leuk uit


Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 10:07
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV EREDIVISIE? #42

Aswin schreef : 7% is idd realistisch te noemen. Echter het overbruggen van de resterende 43% lijkt me een harde dobber. Zeker in de huidige tijden.

Tuurlijk je krijgt als sponsor meer exposure, maar dat geld voornamelijk voor de grotere sponsoren. De kleintjes (en dat bedoel ik niet neerbuigend) zullen qua exposure echt niet duidelijker in beeld komen bij wedstrijden in de eredivisie (en zij zullen vermoedelijk ook zo redeneren). Je kunt dus van een aantal grotere sponsoren verwachten dat zij wellicht een hoger sponsorbedrag zullen gaan betalen.

Het onderstaande is koffiedik kijken en onderbuikgevoel (en zonder enige kennis van de hoogte van het sponsorbedrag per groep):

Het totale budget van MVV is 3.1 miljoen. Dit bedrag wordt bijeengebracht door een aantal bekende factoren:
- TV-gelden
- Sponsoren
- Kaartverkoop
- Inkomsten uit de catering
- ???

Een aantal inkomsten kunnen we voorzichtig berekenen.

- Inkomsten toeschouwers (bron: alturl.com/xpv3f )
MVV heeft in het seizoen 2011/2012 per thuiswedstrijd gemiddeld 5464 toeschouwers gehad. Daarvan zijn er +/- 2000 seizoenskaart houders. Deze hebben in dat seizoen gemiddeld €115 voor hun seizoenskaart betaald. Inkomsten: 2000 x 115 = 230000
Dan rest er nog 3400, de goedkoopste kaart kostte €10. Dat is €34000 per wedstrijd, er zijn 17 thuiswedstrijden. Inkomsten €34000 x 17 = €578000
Totale inkomsten: €808000

- Inkomsten uit de catering (bron: alturl.com/xpv3f )
Uit een recent fan onderzoek is gebleken dat een seizoenskaarthouder gemiddeld per thuiswedstrijd €9,- aan inkomsten genereert. Een losse kaart bezoeker genereert gemiddeld €11,- per wedstrijd. Als we dan dezelfde aantallen als hierboven nemen, dan weten we de inkomsten uit de catering: 2000 * 9 * 17 = €306000 + 3400 * 11 * 17 = €635800. Totale inkomsten: €941800 . Overigens gaat hier niet de volle 100% naar MVV. Dus deze cijfers geven een vertekend beeld.

- TV gelden (cijfers 2009) (bron: alturl.com/7tap2 )
Er werd in 2009 12 miljoen verdeeld over 18 JL-clubs. Dit is dus een bedrag van €660.000 per club.

- Sponsoring (cijfers 2009) (bron: alturl.com/7tap2 )
Er werd in 2009 32 miljoen verdeeld over 18 JL-clubs. Dit is dus een bedrag van €1.7 miljoen per club.

Bekijk deze site en zie de verhouding grote sponsoren en kleine sponsoren: www.mvv.nl/business-mvv/sponsoren
Gevoelsmatig denk ik dat de hoofdsponsor, shirtsponsoren en broeksponsoren het meeste profiteren van de extra exposure en dus wel bereid zijn om meer te betalen. Je hebt het hier dan over in totaal 4 sponsoren (van de 164). Dat is 2,4%.
Mogelijk dat ook een aantal andere sponsoren overstag zullen gaan (dan kijk ik voor het gemak tot aan de groep Goud sponsor). Dan spreek je over in totaal 16 sponsoren. Dat is 9.75%.
In totaal brengen de sponsoren volgens de hierboven genoemde cijfers (uit 2009) +/- 1.7 miljoen op.

Op deze site is precies terug te vinden wat een sponsorpakket kost: alturl.com/k5tms
Dit geeft dus meer inzicht in de totale opbrengst van de grootste sponsoren:

PLATINA: €22500 (7 deelnemers = €157500)
GOUD: €16750 (3 deelnemers = €50250)
ZILVER: €11500 (5 deelnemers = €57500)

15 sponsoren brengen dus €262250 op. Dan zijn er nog 6 grotere sponsoren die ieder waarschijnlijk meer betalen dan het platina level. Om welke bedragen het hier gaat? Geen idee. Maar laat dit gezamenlijk €500000 (we zitten dan aan de hoge kant vermoed ik). Dat is gezamenlijk €762250 van de top 21 sponsoren. Er zijn dan nog 143 sponsoren die gezamenlijk 1 miljoen bijeenbrengen (gemiddeld €7000,-).

En daar zit hem nou net het probleem. Je kunt dus van de top 21 verwachten dat zij meer gaan betalen omdat ze meer exposure krijgen. Maar je zult dat bedrag niet verdubbelen. En dan nog spreken we over een stijging in het budget van 700000.

Qua verdeling van de TV-gelden kan ik weinig terugvinden behalve dat de kleintjes (VVV en PEC Zwolle) niet blij waren met de huidige verdeling en dat het voor hen om slechts een minimale stijging zou gaan t.o.v. ze al in de JL-league kregen.

Waarschijnlijk kan ik nog meer vinden als ik nog meer mijn best doe, maar het is laat zat ;)

Goede post! Ik denk echter wel dat het tv-geld een belangrijk verschilpunt is met de JL. Ik heb even wat gelezen op deze website: www.peczwolle.org/topclubs-krijgen-meeste-geld-uit-tv-deal/

Als Zwolle 1/5de krijgt van wat PSV krijgt, en PSV ontvangt 7.5 miljoen aan tv-geld, dan komt dat toch al neer op 1.5 miljoen. Zeker met die nieuwe televisiedeal, is de eredivisie meer dan ooit the place to be als het gaat om televisiegelden. Als je ziet hoe de Jupiler League nu al wordt weggemoffeld naar de zaterdagavond 18u, denk ik niet dat de JL er de komende seizoenen veel aantrekkelijker op zal worden qua uitstraling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 10:59 09 okt 2012 11:07 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV EREDIVISIE? #43

Belgske schreef :

Aswin schreef : 7% is idd realistisch te noemen. Echter het overbruggen van de resterende 43% lijkt me een harde dobber. Zeker in de huidige tijden.

Tuurlijk je krijgt als sponsor meer exposure, maar dat geld voornamelijk voor de grotere sponsoren. De kleintjes (en dat bedoel ik niet neerbuigend) zullen qua exposure echt niet duidelijker in beeld komen bij wedstrijden in de eredivisie (en zij zullen vermoedelijk ook zo redeneren). Je kunt dus van een aantal grotere sponsoren verwachten dat zij wellicht een hoger sponsorbedrag zullen gaan betalen.

Het onderstaande is koffiedik kijken en onderbuikgevoel (en zonder enige kennis van de hoogte van het sponsorbedrag per groep):

Het totale budget van MVV is 3.1 miljoen. Dit bedrag wordt bijeengebracht door een aantal bekende factoren:
- TV-gelden
- Sponsoren
- Kaartverkoop
- Inkomsten uit de catering
- ???

Een aantal inkomsten kunnen we voorzichtig berekenen.

- Inkomsten toeschouwers (bron: alturl.com/xpv3f )
MVV heeft in het seizoen 2011/2012 per thuiswedstrijd gemiddeld 5464 toeschouwers gehad. Daarvan zijn er +/- 2000 seizoenskaart houders. Deze hebben in dat seizoen gemiddeld €115 voor hun seizoenskaart betaald. Inkomsten: 2000 x 115 = 230000
Dan rest er nog 3400, de goedkoopste kaart kostte €10. Dat is €34000 per wedstrijd, er zijn 17 thuiswedstrijden. Inkomsten €34000 x 17 = €578000
Totale inkomsten: €808000

- Inkomsten uit de catering (bron: alturl.com/xpv3f )
Uit een recent fan onderzoek is gebleken dat een seizoenskaarthouder gemiddeld per thuiswedstrijd €9,- aan inkomsten genereert. Een losse kaart bezoeker genereert gemiddeld €11,- per wedstrijd. Als we dan dezelfde aantallen als hierboven nemen, dan weten we de inkomsten uit de catering: 2000 * 9 * 17 = €306000 + 3400 * 11 * 17 = €635800. Totale inkomsten: €941800 . Overigens gaat hier niet de volle 100% naar MVV. Dus deze cijfers geven een vertekend beeld.

- TV gelden (cijfers 2009) (bron: alturl.com/7tap2 )
Er werd in 2009 12 miljoen verdeeld over 18 JL-clubs. Dit is dus een bedrag van €660.000 per club.

- Sponsoring (cijfers 2009) (bron: alturl.com/7tap2 )
Er werd in 2009 32 miljoen verdeeld over 18 JL-clubs. Dit is dus een bedrag van €1.7 miljoen per club.

Bekijk deze site en zie de verhouding grote sponsoren en kleine sponsoren: www.mvv.nl/business-mvv/sponsoren
Gevoelsmatig denk ik dat de hoofdsponsor, shirtsponsoren en broeksponsoren het meeste profiteren van de extra exposure en dus wel bereid zijn om meer te betalen. Je hebt het hier dan over in totaal 4 sponsoren (van de 164). Dat is 2,4%.
Mogelijk dat ook een aantal andere sponsoren overstag zullen gaan (dan kijk ik voor het gemak tot aan de groep Goud sponsor). Dan spreek je over in totaal 16 sponsoren. Dat is 9.75%.
In totaal brengen de sponsoren volgens de hierboven genoemde cijfers (uit 2009) +/- 1.7 miljoen op.

Op deze site is precies terug te vinden wat een sponsorpakket kost: alturl.com/k5tms
Dit geeft dus meer inzicht in de totale opbrengst van de grootste sponsoren:

PLATINA: €22500 (7 deelnemers = €157500)
GOUD: €16750 (3 deelnemers = €50250)
ZILVER: €11500 (5 deelnemers = €57500)

15 sponsoren brengen dus €262250 op. Dan zijn er nog 6 grotere sponsoren die ieder waarschijnlijk meer betalen dan het platina level. Om welke bedragen het hier gaat? Geen idee. Maar laat dit gezamenlijk €500000 (we zitten dan aan de hoge kant vermoed ik). Dat is gezamenlijk €762250 van de top 21 sponsoren. Er zijn dan nog 143 sponsoren die gezamenlijk 1 miljoen bijeenbrengen (gemiddeld €7000,-).

En daar zit hem nou net het probleem. Je kunt dus van de top 21 verwachten dat zij meer gaan betalen omdat ze meer exposure krijgen. Maar je zult dat bedrag niet verdubbelen. En dan nog spreken we over een stijging in het budget van 700000.

Qua verdeling van de TV-gelden kan ik weinig terugvinden behalve dat de kleintjes (VVV en PEC Zwolle) niet blij waren met de huidige verdeling en dat het voor hen om slechts een minimale stijging zou gaan t.o.v. ze al in de JL-league kregen.

Waarschijnlijk kan ik nog meer vinden als ik nog meer mijn best doe, maar het is laat zat ;)

Goede post! Ik denk echter wel dat het tv-geld een belangrijk verschilpunt is met de JL. Ik heb even wat gelezen op deze website: www.peczwolle.org/topclubs-krijgen-meeste-geld-uit-tv-deal/

Als Zwolle 1/5de krijgt van wat PSV krijgt, en PSV ontvangt 7.5 miljoen aan tv-geld, dan komt dat toch al neer op 1.5 miljoen. Zeker met die nieuwe televisiedeal, is de eredivisie meer dan ooit the place to be als het gaat om televisiegelden. Als je ziet hoe de Jupiler League nu al wordt weggemoffeld naar de zaterdagavond 18u, denk ik niet dat de JL er de komende seizoenen veel aantrekkelijker op zal worden qua uitstraling.


Belgske, bedankt voor je input.

Ik heb je opmerking gisterenavond ook gelezen en de verdeelsleutel tussen grote en kleine clubs schommelt per bron. Ik heb een verdeling gezien van 1/5, 1/6, maar ook 1/7. Dit betekend dus een bedrag tussen 1 miljoen en 1.5 miljoen aan TV gelden. Dit zijn idd de cijfers NA de Murdoch deel.

De cijfers die ik voor de berekening heb genomen dateren uit 2009 en spreken over 600.000 in de JL. Ik kan me zo voorstellen dat deze bedragen in de afgelopen 3 jaar ietwat gestegen en mogelijk zelfs gedaald zijn (dit blijkt uit dit interessante document van de KNVB (-30% ivm een voorfinanciering): alturl.com/rg3ps ).
Echter, dit zijn dus weer cijfers van VOOR de Murdoch deal.

Wellicht is het onderdeel TV-gelden nog wel het meest duidelijke dat daar voor MVV wel wat geld te halen is (ergens tussen de 400.000 en 900.000 aan extra inkomsten.
Ik vraag me even af of nieuwe clubs die promoveren NA de deal ook op deze manier meedelen in de TV-gelden. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit niet het geval was.

Voor de liefhebbers en andere numbercrunchers (:P): ebv.knvb.nl/home/knvb-expertise-open/publicaties (alle openbare publicaties van de KNVB)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 11:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3828
Meer
MVV EREDIVISIE? #44

Aswin schreef : De cijfers die ik voor de berekening heb genomen dateren uit 2009 en spreken over 600.000 in de JL. Ik kan me zo voorstellen dat deze bedragen in de afgelopen 3 jaar ietwat gestegen en mogelijk zelfs gedaald zijn (dit blijkt uit dit interessante document van de KNVB (-30% ivm een voorfinanciering): alturl.com/rg3ps ).
Echter, dit zijn dus weer cijfers van VOOR de Murdoch deal.

De Jupiler League verdient niet zijn eigen tv-geld (tvuitzendingen kosten de clubs momenteel alleen maar geld), de tv-gelden komen door een solidariteitsbetaling vanuit de Eredivisie. Dit is een vast percentage van het tv-geld dat de Eredivisie zelf binnensleept. Als de pot van de Eredivisie met 30% gekrompen is, dan die van de Jupiler League ook. Als die 6 ton destijds klopte, zal het nu iets meer dan 4 ton zijn. Na de Murdoch-deal zou het weer de andere kant op moeten stijgen, maar kan me voorstellen dat de Eredivisie van plan is om het percentage aan te passen, als dat nog niet gebeurd is.

Lang verhaal kort: ik neem aan dat in de huidige begroting van MVV (die is opgesteld voor de Murdoch-deal) ongeveer 4 ton aan tv-geld opgenomen is.

Aswin schreef : Wellicht is het onderdeel TV-gelden nog wel het meest duidelijke dat daar voor MVV wel wat geld te halen is (ergens tussen de 400.000 en 900.000 aan extra inkomsten.

Mee eens, in de eredivisie vang je minimaal een miljoen aan tvgeld volgens mij (dit is een inschatting, geen bronnen voor). Bij goede sportieve prestaties en goede score in de zogenaamde CPM-matrix zal dat alleen maar oplopen.

Aswin schreef : Ik vraag me even af of nieuwe clubs die promoveren NA de deal ook op deze manier meedelen in de TV-gelden. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit niet het geval was.

Natuurlijk wel, op welke manier zouden die dan meedelen? Die tvgelden worden - na aftrek percentage jupiler league en andere kosten - gewoon verdeeld over de ploegen die dat seizoen in de eredivisie spelen. Hoe die verdeling precies in elkaar zit, daar wordt nu wat over geruzied. Maar als je promoveert, deel je gewoon mee volgens de afspraken.

Er is geen 'vaste' verdeling in de zin van "Zwolle krijgt 1/5e van PSV". Bepalend zijn op dit moment: 50% van het geld op basis CPM-matrix en 50% op basis van sportieve prestaties. Het is dan ook lastig om op voorhand precies te bepalen wat MVV gaat krijgen uit de tvpot.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 11:51
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV EREDIVISIE? #45
We hebben één geweldige periode achter de rug, ik wacht liever nog ff enkele maanden voordat ik hierop antwoord geef.
Eerst kijken waar we dit jaar in de Jupiler League eindigen ...
We mogen naar jaren weer eens echt juichen bij MVV ... mag dat ff iets langer duren?!
Bij vvv en joda juichen ze al een tijdje niet meer: ze spelen geen enkele rol in de eredivisie - ja een figurantenrol, verliezen de meeste wedstrijden, triest ...
Only for the money? Nee ..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden