MVV EREDIVISIE?

09 okt 2012 17:30 09 okt 2012 17:41 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #46
Aswin "thanx", voor het goeie speurwerk. Het geeft een redelijk beeld van de situatie . :thumbsup:

De TV gelden zijn zeker lucratief, het bedrag is nog niet helemaal duidelijk, maar 500.000 is dus haalbaar.

De extra inkomsten die te halen zijn bij de "Kaartverkoop" kunnen we ook berekenen , denk ik ?

De inkomsten kaartverkoop zijn in de JL : 808.000 . Stel we verhogen de prijzen met 30% of 50 %, dan is ook daar een prima bedrag haalbaar: 250.000 tm 400.000 extra. De kaartverkoop zal ook stijgen: In 1997/1998 verkochten wij 25% meer kaarten. Ook in 2012 is dit nog steeds haalbaar. Het totaalbedrag "kaartverkoop" kan oplopen tot 1.500.000 bij een prijsverhoging van 50%, en 25% meer kaartverkoop. Is de prijsverhoging 30% , dan is dit bedrag ongveer: 1.200.000
Kunnen we stellen? De extra inkomsten "kaartverkoop" zijn ongeveer 400.000 en 700.000 bij 30% en 50% resp. ?

Kunnen we stellen: de extra inkomsten kaartverkoop en tv gelden samen, zijn ongeveer: 900.000 t/m 1.200.000 ?
Onze begroting stijgt naar 4.000.000 of hoger, exclusief de extra inkomsten catering en sponsoren

De catering prijzen verhogen kan ook , maar welk percentage is redelijk?

Het berekenen van de sponsoring is een verhaal apart.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2012 18:40
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #47

Sjraveleer schreef : Aswin "thanx", voor het goeie speurwerk. Het geeft een redelijk beeld van de situatie . :thumbsup:

De TV gelden zijn zeker lucratief, het bedrag is nog niet helemaal duidelijk, maar 500.000 is dus haalbaar.

De extra inkomsten die te halen zijn bij de "Kaartverkoop" kunnen we ook berekenen , denk ik ?

De inkomsten kaartverkoop zijn in de JL : 808.000 . Stel we verhogen de prijzen met 30% of 50 %, dan is ook daar een prima bedrag haalbaar: 250.000 tm 400.000 extra. De kaartverkoop zal ook stijgen: In 1997/1998 verkochten wij 25% meer kaarten. Ook in 2012 is dit nog steeds haalbaar. Het totaalbedrag "kaartverkoop" kan oplopen tot 1.500.000 bij een prijsverhoging van 50%, en 25% meer kaartverkoop. Is de prijsverhoging 30% , dan is dit bedrag ongveer: 1.200.000
Kunnen we stellen? De extra inkomsten "kaartverkoop" zijn ongeveer 400.000 en 700.000 bij 30% en 50% resp. ?

Kunnen we stellen: de extra inkomsten kaartverkoop en tv gelden samen, zijn ongeveer: 900.000 t/m 1.200.000 ?
Onze begroting stijgt naar 4.000.000 of hoger, exclusief de extra inkomsten catering en sponsoren

De catering prijzen verhogen kan ook , maar welk percentage is redelijk?

Het berekenen van de sponsoring is een verhaal apart.

Op dit moment gaat volgens mij slechts een heel klein percentage van de catering naar MVV. De rest gaat naar de externe uitbater (dit is overigens niet Edmond). Er zijn wel geruchten dat e.e.a. van volgend seizoen wel in volledig beheer van MVV gaat. Echter dan is het nog de vraag wat de opbrengsten van de catering gaan worden (aangezien je dan ook met inkoop, personeelskosten (of dit moet door supporters vrijwillig worden gedaan) en voorraadkosten zit).

De bezoekersaantallen zijn al helemaal niet te schatten. We mogen er m.i. wel vanuit gaan dat er meer supporters zijn. Maar of dit 5%, 10%, 25% of 50% meer bezoekers zijn. Geen idee.
Ik las wel dat PEC Zwolle t.o.v vorig seizoen +/- 1000 seizoenskaarten meer verkocht heeft. Ik denk dat je voor wat dat betreft van zo'n aantal kunt uitgaan (m.i. hebben Zwolle en MVV min of meer een even grote achterban). Dan zit je dus op een stijging van 50% meer seizoenskaarten.

Ook het aantal losse kaarten zullen stijgen, zeker rondom de grotere wedstrijden (Ajax, PSV, Feyenoord, Twente en AZ) en die ene derby die we dan tegen VVV hebben (;)) zal ook extra verkoop genereren.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer de prijs van een losse kaart of seizoenskaart omhoog gaat dat er mogelijk ook mensen afvallen omdat ze het simpelweg niet meer kunnen betalen.

Een vergelijking maken met 1997 vind ik een lastige omdat dit al 15 jaar geleden is, er toen geen crisis was en het merendeel van de mensen meer te besteden had (begin van de IT-bubbel, relatief lage werkeloosheid etc).

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

09 okt 2012 18:51 09 okt 2012 18:52 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #48
@aswin : Ja, het blijft gissen, ik had 1998 als voorbeeld genomen, daar was de stijging 25% volgens wiki.
nl.wikipedia.org/wiki/MVV_Maastricht

09 okt 2012 23:24 09 okt 2012 23:26 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #49
MVV trekt traditioneel het seizoen na een promotie ongeveer 2000 mensen meer in de eredivisie dan het seizoen er voor in de eerste divisie (kijk de grafiekjes in seizoensgidsen VI er maar op na, geen zin ze in te scannen ;) ). Ik schat dan ook in dat we gemiddeld tussen de 7000 en 8000 supporters per wedstrijd zouden trekken in het eerste jaar na promotie.

Hoeveel daarvan een seizoenskaart zullen hebben, geen idee. Ik verwacht dat dat 'sneller' stijgt dan die 2000 mensen, omdat de Angel Side tribune bijvoorbeeld eerder uitverkocht raakt en mensen dus hun vaste plaats claimen door een seizoenskaart. Zou dus zomaar richting de 5000 seizoenskaarten kunnen gaan. Maar misschien vergis ik me daar wel heel erg in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

09 okt 2012 23:41
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #50
@ sjraveleer ik snap dat je enthousiast word van de gedachte dat MVV kan promoveren. Maar mocht MVV promoveren moeten ze gewoon gebruik moeten maken van het groeiende bezoekers aantal en niet de supporters uit kleden door duurdere toegangskaarten te verkopen. Ik ken persoonlijk genoeg mensen die bijna hun hele budget aan MVV spenderen. Dus als de toegangskaarten duurder worden zullen ze minder vaak naar wedstrijden kunnen, lijkt mij niet de bedoeling toch? Daarnaast zijn toegangskaarten in de voetballerij sowieso veel te duur vooral in deze crisis tijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

09 okt 2012 23:57 09 okt 2012 23:58 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #51
αναρχος: Begrijp je gedachte, ook ik zou het liefste de prijzen gelijk houden. De berekening is een gissing van mij, maar ik ben wel realistisch. Onze prijzen zijn zeer laag voor eredivisie begrippen. Persoonlijk heb ik geen moeite met een grove prijsstijging. Als ik beter voetbal krijg te zien, en de prestaties groeien, wil ik best meer betalen.
Elke euro telt tegen aartsvijand1

Als de sponsoren meer gaan betalen, kan ik ook wel iets extras missen.

10 okt 2012 14:10
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #52
Uit een interview met René Trost deze week in de VI

Oude tijden lijken te herleven in Maastricht.
Dagdroomt u al over MVV in de Eredivisie ?

'Dagdromen niet, maar we filosoferen er hier wel over. Niet nu de prestaties ineens zo goed zijn, hoor, maar we hebben het erover wat er allemaal nog moet gebeuren om het ooit te realiseren. Vorige week heb ik gezegd dat promotie naar de Eredivisie op dit moment dramatisch zou zijn. Sportief hebben we flinke stappen gemaakt, maar de organisatie is achtergebleven. Normaal zorg je er als club eerst voor dat je organisatie is opgetuigd en dat er een goed fundament ligt op het moment dat je de Eredivisie ingaat. MVV moet die inhaalslag nog maken. Het klopt wel dat MVV een slapend reusje is, maar tot op heden komen er niet meer dan 5.500 supporters naar de Geusselt. Na het succes van de periodetitel zal moeten blijken of wij Eredivisie-potentieel hebben. Beter presteren dan we nu doen kan niet. We moeten naar achtduizend toeschouwers toe, als dat niet lukt, dan is dit het dus voor MVV.'
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

10 okt 2012 14:25 10 okt 2012 14:27 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #53
We moeten dus richting de 8000 toeschouwers ? Zijn we dan pas klaar voor eredivisie?

Dus van 5500 naar 8000 , dus ze willen 45% groeien in de juup., is dat hun plan?

Kijk de geschiedenis na "aantal toeschouwers" , en denk effe mee....

We zijn dit jaar 1% gestegen, qua bezoekersaantal, dus over 45 jaar zijn we klaar voor eredivisie.

Nou, geef die Reus nog maar een "pallet slaappillen" .....

Sorry, maar 8000 gemiddeld in de juup lijkt mij onmogelijk?

10 okt 2012 15:37 10 okt 2012 15:42 door seppo.
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #54

Sjraveleer schreef : We moeten dus richting de 8000 toeschouwers ? Zijn we dan pas klaar voor eredivisie?

Dus van 5500 naar 8000 , dus ze willen 45% groeien in de juup., is dat hun plan?

We zijn dit jaar 1% gestegen, qua bezoekersaantal, dus over 45 jaar zijn we klaar voor eredivisie.

Kan snel gaan hoor..ik vind de aantallen tot nu toe tegenvallen voor een #1. Maar dit heeft er (denk ik) mee te maken dat de wedstrijd tegen excelsior op zondag was en afgelopen vrijdag een uitwedstrijd. Nu staan we echt 1e en mag ik toch hopen dat de 6000 tegen Almere al gehaald word. Win je die wedstrijd en verlies je niet in Leeuwarden dan mag je toch wel aan de 8000 toeschouwers gaan denken tegen Sparta en Den Bosch thuis, of is dat heel gek??

EDit: In het jaar 2007 (maaskant) speelden we om de 1e plek (of iig iets in die richting) thuis tegen Eagles. Hier waren 8043 toeschouwers aanwezig.

10 okt 2012 15:40
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV EREDIVISIE? #55

seppo schreef :

Sjraveleer schreef : We moeten dus richting de 8000 toeschouwers ? Zijn we dan pas klaar voor eredivisie?

Kan snel gaan hoor..ik vind de aantallen tot nu toe tegenvallen voor een #1. Maar dit heeft er (denk ik) mee te maken dat de wedstrijd tegen excelsior op zondag was en afgelopen vrijdag een uitwedstrijd. Nu staan we echt 1e en mag ik toch hopen dat de 6000 tegen Almere al gehaald word. Win je die wedstrijd en verlies je niet in Leeuwarden dan mag je toch wel aan de 8000 toeschouwers gaan denken tegen Sparta en Den Bosch thuis, of is dat heel gek??

Ik vind dit wel aardig ingeschat,moet er wel bij zeggen dat als je in Leeuwarden verliest dat het jammer genoeg meteen van invloed is op de thuiswedstrijd erna.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

10 okt 2012 15:42
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #56
Hoezo lijken die aantallen je onmogelijk Sjraveleer.

ik denk dat er nog genoeg kansen zijn in de regio om mensen naar de geusselt te krijgen. Als het huidige bestuur eens zou investeren in een marketing campagne die verder zou gaan dan de stads- en landsgrenzen dan ben ik ervan overtuigd dat er makkelijk 2500 liefhebbers zijn te vinden.

Alleen lijkt het alsof bestuur niet verder durft te kijken. Ook als je ziet naar Maastricht United, de amateurclubs zijn allemaal Maastricht en omgeving maar geen enkele toenadering tot het belgische land of zelfs het limburgse heuvelland.
Denk ernaast ook eens aan de mogelijkheid van onderwijsinstellingen. Ze gaan alleen samenwerkin aan met de universiteit. Waarom hoor ik niets over het ROC Leeuwenborgh, Arcus college, Open universiteit, HS Zuyd of Cios... Kansen liggen ervoor het oprapen. Je moet ze alleen durven aan te pakken.

Doe je dit, dan denk ik dat je de bezoekersaantallen ook hoger worden.

10 okt 2012 15:48 10 okt 2012 15:52 door seppo.
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #57
Ik zat er laatst aan te denken of het mogelijk is om (eigen ontworpen) wedstrijd flyers van MVV te maken (a6) en dit zelf te laten drukken...kostten hiervoor zijn als ik het me goed herinner rond de 40euro voor 2000-2500 stuks, heb je met 4 verkochte entree kaartjes dus al eruit.

Alleen is mij dat persoonlijk teveel geld om 80euro per maand hier aan uit te geven (en kom ik bijv alleen in het AZM/UNI om flyers te verspreiden)
Maar ja, misschien mag dat sowieso niet op eigen gelegenheid.

EDIT: 29euro dus voor 2000 stuks, 39euro voor 5000 stuks.

EDIT2: als iemand hier meer over weet of aanvullende ideeen heeft hoor ik het graag.

10 okt 2012 15:55 10 okt 2012 16:00 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV EREDIVISIE? #58
@seppo,de lange en danny: tegen de betere ploegen, gaat dit misschien lukken...maar vergis je niet in de laagvliegers en wintermaanden.

De periode zal ook voor een stijging zorgen

Hoop dat we iedere wedstrijd "volle bak" hebben, dat zou prachtig zijn voor de club.

"Het kwetsbaar opstellen m.b.t promotie, kan ook een tactiek zijn van het bestuur"

"Zo kun je ook publiek lokken"

Eigenlijk neem ik het VI-bericht niet serieus: Het eerste elftal bepaald de koers, en niet het bestuur.Dit is bij elke voetbalclub zo, en ook bij ons. Als we het beste team hebben dit seizoen, promoveer je, maakt niet uit met hoeveel toeschouwers.

10 okt 2012 15:58
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #59

Sjraveleer schreef : @seppo: tegen de betere ploegen, gaat dit misschien lukken...maar vergis je niet in de laagvliegers en wintermaanden.

Dat ligt er m.i. helemaal aan hoe je de wedstrijden tegen de betere ploegen door komt...win je die en blijf je om de 1e plek mee doen (of op de 1e plek staan in dit geval) dan blijven de mensen ook komen, want uiteindelijk wil iedereen bij winnaars horen en er deel van uit maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer

10 okt 2012 16:12
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV EREDIVISIE? #60

Sjraveleer schreef : @seppo,de lange en danny: tegen de betere ploegen, gaat dit misschien lukken...maar vergis je niet in de laagvliegers en wintermaanden.
.

Je hebt daar zeker een punt te pakken maar net tegen deze clubs en in deze periode kun je nu eens leuk met acties komen. Zoals vorig seizoen enkele keren is gedaan. 3 voor de prijs van 2, seizoenkaarthouders mogen introducee meenemen enz.
Eventueel kun je nog met lokale buurtsupers uit de omliggende dorpen acties afspreken. Bij 2 kratten juup krijg je een toegangskaart. Mogelijkheden zat denk ik zo.

Het kost je bijna niets extra's (enkele stewards) om dan enkele vakken gratis weg te geven (plaats is er genoeg en het licht moet toch branden) maar het kan je wel een hoop opleveren (goodwill, extra horeca omzet, merchandise voor sup.club enz.).

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden