MVV seizoen 2021-2022

21 mrt 2021 13:01
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Onderwerp Auteur
MVV seizoen 2021-2022 #1
Zoals Darije Kalezic al eens had aangekondigd bij MVV TV, zal MVV in deze periode (eind maart begin april) praten met spelers met een aflopend contract.
Bekend was al dat MVV spreekt met Thomas van Bommel en Tim Zeegers. Marko Kleinen heeft recentelijk al zijn eerste profcontract getekend.

Wie heeft allemaal een aflopend contract en van wie loopt het huurcontract af?

Aflopend contract:
Thibaut Rausin (gaat per 1/7 naar RRC Hamoir)
Lars van Meurs (cluboptie 1 jaar)
Luc Mares
Shermar Martina
Brem Soumaoro (amateurcontract)
Matteo Waem
Manuel Angiulli
Ermin Cavcic
Raoul Last (handdoek zelf in de ring gegooid, vertrekt dus)
Gaston Salasiwa (cluboptie 1 jaar)
Tim Zeegers (wordt mee gesproken)
Thibaut van Acker
Thomas van Bommel (wordt mee gesproken)
Koen Kostons (cluboptie 1 jaar)
Kai Bösing (cluboptie 1 jaar)
Twan Visser
Joy Lance Mickels (cluboptie 1 jaar)
Oussama Zamouri (cluboptie 1 jaar)
Milo Delrock
Arne Naudts

Huur:
Mike Havekotte (contract loopt ook af bij ADO Den Haag)
Rico Zeegers (vertrekt bij PSV)
Djibril Dianessy
Timo Stavitski
.
Doorlopend contract:
Kursad Surmeli (2022)
Jerome Deom (2022)
Marko Kleinen (2023)
Sven Blummel (per 1/7 tot 2023)

Van de aflopende contracten kan je optie lichten bij van Meurs. Een goede 3e keuze.
Mares (ik heb hem heel vaak bekritiseerd) heeft stappen gemaakt, ook als aanvoerder zijnde. Hij mag, na lang twijfelen, van mij blijven.
Ook Waem en Cavcic mogen van mij blijven. Last ook, maar hij heeft zelf de handdoek in de ring gegooid. Mickels is de laatste tijd in vorm. Als hij deze vast blijft houden, zou je eventueel zijn optie kunnen lichten. Soumaoro en Rico Zeegers mogen van mij een contract krijgen. Wat betreft de rest die mogen van mij vertrekken.
Met Dianessy graag het gesprek aan gaan voor een contract. Mits hij straks volledig fit is, is hij een uitstekende speler voor MVV en voor meerdere clubs in de KKD. Havekotte mag ook mee gesproken worden. Hij doet het, na een slechte start, nu aardig.

Kortom, veel werk aan de winkel komende zomer voor de technische mensen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
21 mrt 2021 13:38
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #2
Ik zou z.s.m. het contract van Deom proberen te verlengen. Loopt wel nog 1 jaar door maar hij is ontzettend belangrijk voor het team.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
21 mrt 2021 14:16
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #3
Ik zou de opties op Mickels en Zamouri niet lichten!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
21 mrt 2021 17:51 21 mrt 2021 17:55 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #4
Sowieso 1 goede spits moet erbij. Afhankelijk welk type dit is keuze maken naudts/mickels (die het wat beter begint te doen).
Stavitski (te weinig gespeeld, als hij speelde te weinig laten zien) en Zamouri (duur, ietwat tegengevallen) laten gaan. Van de centrale verdedigers mares/martina/soumaoro/waem/angiulli zeker 2, wellicht 3 laten gaan. Salasiwa weg. Bösing geen idee wat hij kan, komt hij nog op het veld.

Voor de top 7 zul je moeten doorselecteren en investeren, maar kan dat ook. Minimaal in de as centraal achter (Mares niet gecharmeerd van ondanks doorontwikkeld), een spits, een goede opkomende links of rechtsback.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
21 mrt 2021 19:59 21 mrt 2021 20:00 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #5
Wil je komende seizoenen een hoger gemiddelde gaan halen in de eerste divisie, dan zal er flink de bezem door de selectie gehaald moeten gaan. De enige spelers die in mijn ogen in een beter MVV voorkomen zijn:

- Deom
- Blummel
- Havekotte (1e of 2e keeper)
- Soumaoro
- Surmeli (breedte)
- Dianessy (Te duur vrees ik)
- Mickels (Met zeer grote twijfels, maar wat hij de laatste wedstrijden laat zien is prima)
- R. Zeegers
- Martina (breedte)

Als je gewoon weer voor hetzelfde resultaat wilt gaan op de grijze plekken, dan kun je ook een van Acker en Mares een verlenging geven. Vooral bij deze twee spelers weet je dat ze zeven hele goede wedstrijden in een seizoen spelen en de rest ongeïnteresseerd en nonchalant afwerken, en vaak speel je daardoor tegen 12 man.

De rest mag van mij niet verlengd worden, muv de spelers zonder echte speelminuten, daar valt geen oordeel over te vormen. De jeugdtalenten naar het tweede elftal, mits ze echt op de deur kloppen van het eerste, niet uit onderbezetting. En het is ook beter voor hun ontwikkeling om volle wedstrijden te blijven spelen in competitieverband. Maar zonder investeerder zullen we nog steeds mee blijven doen om de grijze plekken in de competitie. Vooral als je ziet wat voor een geld het linkerrijtje op tafel legt voor dat ene play-off ticket richting de eredivisie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle
Discussie gesloten.
21 mrt 2021 20:54
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #6
Ik ben het niet helemaal eens met de eerdere schrijvers. Jazeker, er zal zeker op een aantal posities kwaliteit bij moeten komen om aanspraak te maken op een play-off plek, maar als je gewoon naar de feiten kijkt halen we met het huidige, vernieuwde MVV na de winterstop 16 uit 9, oftewel 1,8 punten per wedstrijd.
Dat hebben we de laatste jaren niet gehaald en is normaal gesproken ruimschoots genoeg voor een play-off plek. Daar zou je nu over het hele seizoen 7e mee hebben gestaan.

Nogmaals, ik zeg niet dat we met dit team 'even' de playoffs zouden halen, maar misschien is er in de praktijk wel minder versterking nodig dan we denken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28
Discussie gesloten.
22 mrt 2021 10:36
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #7
Ik denk ook dat het wel meevalt waar we nog versterking moeten hebben volgend seizoen. Een goede spits, een nieuwe linksback en hopen dat Dianessy blijft en dan ziet het er met de huidige groep al best aardig uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Duin
Discussie gesloten.
22 mrt 2021 12:27
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #8

Duin schreef : Ik ben het niet helemaal eens met de eerdere schrijvers. Jazeker, er zal zeker op een aantal posities kwaliteit bij moeten komen om aanspraak te maken op een play-off plek, maar als je gewoon naar de feiten kijkt halen we met het huidige, vernieuwde MVV na de winterstop 16 uit 9, oftewel 1,8 punten per wedstrijd.
Dat hebben we de laatste jaren niet gehaald en is normaal gesproken ruimschoots genoeg voor een play-off plek. Daar zou je nu over het hele seizoen 7e mee hebben gestaan.

Nogmaals, ik zeg niet dat we met dit team 'even' de playoffs zouden halen, maar misschien is er in de praktijk wel minder versterking nodig dan we denken.


Als je ''gewoon naar de feiten'' kijkt hebben we na de winterstop 19 punten uit 12 wedstrijden gehaald, een gemiddelde van minder dan 1.6. Waarschijnlijk nog net voldoende om de play-offs te halen als het meezit. Opportunistisch dat de term 'play-offs weer valt na een Telstar dat een half elftal mist en hopeloos uit vorm is en twee Jong-teams die dit keer echt jong en onervaren waren.

Dit MVV is duidelijk beter dan voor de winterstop, maar de top-acht ploegen hebben allemaal nog steeds duidelijk een betere selectie, evenals Excelsior.
Momenteel hebben we 3-4 spelers die in vorm niveau top-KKD kunnen aantikken -Déom, Blummel, Dianessy- en een aantal dat in een goed draaiend team mee kan in het linkerrijtje: Sürmeli, Soumaoro, Havekotte, Mares, R. Zeegers. Deze categorie zie ik niet als steunpilaren die ons individueel verder helpen, maar als pionnen die meedraaien wanneer de rest het team op sleeptouw neemt. Vooral uit de eerste categorie sterkhouders hebben we nog een aantal spelers nodig, voordat we over het linkerrijtje mogen denken.
Discussie gesloten.
22 mrt 2021 13:15
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #9

Larsbak schreef :

Duin schreef : Ik ben het niet helemaal eens met de eerdere schrijvers. Jazeker, er zal zeker op een aantal posities kwaliteit bij moeten komen om aanspraak te maken op een play-off plek, maar als je gewoon naar de feiten kijkt halen we met het huidige, vernieuwde MVV na de winterstop 16 uit 9, oftewel 1,8 punten per wedstrijd.
Dat hebben we de laatste jaren niet gehaald en is normaal gesproken ruimschoots genoeg voor een play-off plek. Daar zou je nu over het hele seizoen 7e mee hebben gestaan.

Nogmaals, ik zeg niet dat we met dit team 'even' de playoffs zouden halen, maar misschien is er in de praktijk wel minder versterking nodig dan we denken.


Als je ''gewoon naar de feiten'' kijkt hebben we na de winterstop 19 punten uit 12 wedstrijden gehaald, een gemiddelde van minder dan 1.6. Waarschijnlijk nog net voldoende om de play-offs te halen als het meezit. Opportunistisch dat de term 'play-offs weer valt na een Telstar dat een half elftal mist en hopeloos uit vorm is en twee Jong-teams die dit keer echt jong en onervaren waren.

Dit MVV is duidelijk beter dan voor de winterstop, maar de top-acht ploegen hebben allemaal nog steeds duidelijk een betere selectie, evenals Excelsior.
Momenteel hebben we 3-4 spelers die in vorm niveau top-KKD kunnen aantikken -Déom, Blummel, Dianessy- en een aantal dat in een goed draaiend team mee kan in het linkerrijtje: Sürmeli, Soumaoro, Havekotte, Mares, R. Zeegers. Deze categorie zie ik niet als steunpilaren die ons individueel verder helpen, maar als pionnen die meedraaien wanneer de rest het team op sleeptouw neemt. Vooral uit de eerste categorie sterkhouders hebben we nog een aantal spelers nodig, voordat we over het linkerrijtje mogen denken.



Misschien moet je je iets beter in de feiten verdiepen.
Ik heb het over het 'vernieuwde MVV' na de winterstop.
Jij haalt er nu wedstrijden bij toen Schroijen en Heerings zelfs nog meededen.
Vandaar dat ik alleen naar de laatste 9 wedstrijden kijk, vanaf dat moment was het 'vernieuwde MVV' compleet. (Ik zie nu zelfs dat het er maar 8 zijn, sinds Joeri weg is, dan zou het gemiddelde puntenaantal zelfs nog hoger liggen)

In die reeks van 8 of 9 wedstrijden zat naast die 2 Jong-teams en dat zwaar gehavende Telstar ook gewoon Cambuur en NEC, dus dat is gewoon een doorsnede van het deelnemersveld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., jovkle
Discussie gesloten.
10 mei 2021 15:51 10 mei 2021 15:52 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #10
Aan het einde van dit seizoen nemen afscheid van MVV: Thibaut Rausin, Shermar Martina, Gaston Salasiwa, Timo Stavitski, Oussama Zamouri, Koen Kostons, Thibaut van Acker, Arne Naudts, Brem Soumaoro, Rico Zeegers en Raoul Last.

Met Lars van Meurs, Manuel Angiulli en Djibril Dianessy is MVV nog in gesprek.

Luc Mares, Mike Havekotte, Matteo Waem en Joy Lance Mickels krijgen een vernieuwd contract aangeboden terwijl ook Ermin Cavcic bij MVV1 gevoegd wordt. Bob Nijsten en Milo Delrock zullen in de voorbereiding vanuit de MVV Academy aansluiten bij de formatie van Kalezic.

De contracten van Kürsad Sürmeli, Jerome Deom en Sven Blummel lopen door. Marko Kleinen en Tim Zeegers tekenden onlangs hun contract bij de club, terwijl Thomas van Bommel - als hij weer fit is -eveneens een contract krijgt aangeboden. De optie bij Kai Bösing wordt gelicht. Hij blijft dus komend seizoen eveneens verbonden aan MVV.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Liersesup
Discussie gesloten.
10 mei 2021 16:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #11
Tsja, grote uittocht, maar daar staan nou niet echt namen tussen die ik ga missen. Ja, jammer dat jongens van de club als Martina, Kostons en Last niet de laatste stap hebben kunnen zetten, maar prima om door te selecteren.

Van de groep "in gesprek" en "nieuw contract aangeboden" zie ik vooral graag Dianessy graag blijven, maar dat zal gezien zijn huidige salaris én zijn blessureverleden nou net het lastigste gesprek zijn. Al die andere namen zijn sympathiek maar niet de grote knallers die ons de play-offs in schieten. Met als kanttekening dat Havekotte best gegroeid is ondanks wat flaters de laatste weken, en dat Mickels vanaf eind januari gewoon een prima spits voor MVV is. Als dat zijn normale niveau is: meteen vastleggen!

Vooral heel benieuwd met welk nieuw bloed Darije aan komt zetten!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt
Discussie gesloten.
10 mei 2021 17:22
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Onderwerp Auteur
MVV seizoen 2021-2022 #12
Ik kan me volledig vinden in het lijstje van vertrekkende spelers. Al had ik Rico Zeegers nog wel een kans willen geven. Voor de rest zitten er inderdaad geen spelers tussen waarvan ik ook zou zeggen dat ik ze zou missen.

Havekotte en Mares twijfel ik nog aan of zij ook niet in dat lijstje horen, maar ik geef ze nog een kans. Ik ben niet zo overtuigd van beide spelers.

Verder kan ik me wel vinden in de spelers waar MVV graag mee door wilt (Mickels, hoe raar kan het lopen met hem, Van Meurs, Waem, Angiulli) En vooral hoop ik op Dianessy.

Het worden weer leuke zomermaanden met transfergeruchten.
Discussie gesloten.
11 mei 2021 09:33
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #13
Van de spelers waar MVV afscheid van neemt vind ik het jammer dat ze niet doorgaan met Brem Soumaoro & Rico Zeegers. Waarschijnlijk ook een kwestie van beide partijen. Shermar, Raoul & Koen wens ik veel succes. Shermar was top in de playoffs tegen Cambuur/roda en heeft zeker wedstrijden gespeeld waar je hoopte dat hij dit niveau wekelijks liet zien. Echter was dit niet het geval en waren we hem ook veelvuldig kwijt door blessures of interlands. Raoul was voor dit seizoen altijd lekker degelijk en Kostons liet het te weinig zien helaas.

Manuel Angiulli heeft me op dit moment nog geen enkele keer overtuigd dus dat vind ik vreemd. Mentaliteit heeft hij wel, misschien is dat de doorslag bij Darije (net als Tim Zeegers). Djibril Dianessy oogt potentieel de beste speler maar het moet nog blijken of hij aan zijn niveau terugkomt. Hij zal waarschijnlijk ook niet te betalen zijn, welllicht pas eind augustus...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80
Discussie gesloten.
11 mei 2021 09:47
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Onderwerp Auteur
MVV seizoen 2021-2022 #14

TPC schreef : Van de spelers waar MVV afscheid van neemt vind ik het jammer dat ze niet doorgaan met Brem Soumaoro & Rico Zeegers. Waarschijnlijk ook een kwestie van beide partijen. Shermar, Raoul & Koen wens ik veel succes. Shermar was top in de playoffs tegen Cambuur/roda en heeft zeker wedstrijden gespeeld waar je hoopte dat hij dit niveau wekelijks liet zien. Echter was dit niet het geval en waren we hem ook veelvuldig kwijt door blessures of interlands. Raoul was voor dit seizoen altijd lekker degelijk en Kostons liet het te weinig zien helaas.

Manuel Angiulli heeft me op dit moment nog geen enkele keer overtuigd dus dat vind ik vreemd. Mentaliteit heeft hij wel, misschien is dat de doorslag bij Darije (net als Tim Zeegers). Djibril Dianessy oogt potentieel de beste speler maar het moet nog blijken of hij aan zijn niveau terugkomt. Hij zal waarschijnlijk ook niet te betalen zijn, welllicht pas eind augustus...


In de Play offs tegen Cambuur en 045 was Shermaine
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
11 mei 2021 11:37
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #15
Nee, dat was Shermar, de verdediger.
Shermaine is de middenvelder.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden