MVV seizoen 2021-2022

05 aug 2021 19:44
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 139
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #61
Nonsens, Duin heeft gelijk! Het is helemaal niet nodig om een glashelder en realistisch verhaal te liggen afkraken. Besteed je tijd dan wat nuttiger...

Also sprach Zarathustra
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sefke
Discussie gesloten.
05 aug 2021 20:31
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #62

Duin schreef :

tuutsje schreef : Blog Marcel Jöris, voorzitter Stichting MVV Maastricht

Donderdag 05 augustus 2021

Vernieuwing en professionalisering: de positieve flow van MVV !

Afgelopen seizoen

Het seizoen 20/21 was er een om snel te vergeten. Voetbal zonder publiek is als friet zonder mayonaise of pasta zonder saus. Kleurloos, flauw, niet zoals we dat graag willen. Dat heeft zeker mede invloed gehad op de sportieve prestaties. Want wat hebben we jullie supporters gemist! In de eerste seizoenshelft liep het niet lekker. En even een klein uitstapje: dat gold ook voor het administratieve proces op kantoor. Het missen van NOW2 is natuurlijk een kapitale fout en daar wil ik niet omheen praten. Wel zijn meteen stappen gezet in personele zin en is de administratie uitbesteed aan een professioneel bedrijf, zodat dergelijke dingen nooit meer kunnen gebeuren. Leren van fouten is belangrijk. Ook op het veld. Na diverse aanpassingen in de selectie draaiden we een erg goede 2e seizoenshelft. Als je alleen voor die helft de ranglijst opmaakt komt MVV zelfs op de 3e plaats. Toch zeker een compliment waard aan spelers en technische staf.

MVV Academy

Na de winterstop hebben we op meer fronten flink doorgepakt. Veel werk achter de schermen in eerste instantie. Dat is voor de buitenwacht niet zichtbaar waardoor soms het beeld ontstond dat er niets gebeurde. Het eerste concrete wapenfeit was de opzet van de MVV Academy, gepresenteerd in het voorjaar. De visie om duurzaam te investeren in de jeugdopleiding is vertaald in een stevige organisatiestructuur met een meerjarenplan als basis. Daarbij is onze ervaren man Ron Elsen naar voren geschoven als de manager die hiermee fulltime aan de slag gaat. Een klus die hem op het lijf geschreven is. Robbie Servais sluit aan als trainer. En natuurlijk de vele onmisbare vrijwilligers die alle jeugdteams begeleiden. Dat alles ondersteund door een adviesgroep. Ook hier dus een professionalseringsslag.

Nieuwe structuur, RvC en investeerder

Iedereen heeft op onze website al de achtergronden van de pas afgeronde structuurwijziging kunnen lezen. Een belangrijke vernieuwing gericht op een betere toekomst. Door de transparantere verhoudingen in de nieuwe juridische structuur zijn we toegankelijker voor mogelijke investeerders. Op social media lees ik commentaren uit de omgeving waarbij men zich afvraagt waar die investeerder blijft en of we hier wel mee bezig zijn? Ik kan u verzekeren dat meerdere partijen belangstelling tonen. En ook dat we gesprekken voeren. Echter, in alle gevallen waar besprekingen nog niet richting afronding gaan, wordt geheimhouding geëist. Dat hebben we uiteraard te respecteren, anders doe je gewoon geen zaken. Bij andere clubs zien we voorbeelden van het voortijdig uitlekken van informatie en dat leidt dan tot het afketsen van een deal. In het bewaren van vertrouwelijkheid zijn we dus erg secuur. Daardoor lijkt het voor de omgeving alsof niets gebeurt. Het tegendeel is dus waar. Bovendien geldt hier zorgvuldigheid. Andere partijen goed leren kennen, verwachtingen afstemmen, risico’s en kansen goed inschatten alvorens de laatste handtekening te zetten. Dergelijke processen vergen tijd en dus geduld van onze fans en sponsoren. Beter goed en duurzaam, dan snel en teleurstellend. Dat is ons devies.
Bij de nieuwe structuur hoort ook een nieuw orgaan in de club: de Raad van Commissarissen. Voor het eerst in haar 119-jarig bestaan heeft MVV een RvC: een toezichthoudend en adviserend orgaan richting directie. Met de eerste samenstelling zijn we erg blij, getuige ook de vele positieve reacties. Hans Verwijlen en Onno Hoes brengen beiden een ruime ervaring als toezichthouder mee, een goed netwerk en bovenal prima bruikbare kennis. Opnieuw een vorm van professionalisering. Overigens is er statutair ruimte voor extra commissarissen, bv voorgedragen door een eventuele nieuwe aandeelhouder. Voor het bestuur van de stichting betekent dit alles bewust een stapje naar de achtergrond. De stichting gaat zuiver de rol van aandeelhouder vervullen. De vereniging is als houder van het ‘gouden aandeel’ formeel in de positie gebracht dat ze vooral de kernwaarden van de club bewaakt.

Horeca

Vernieuwing ook ten aanzien van de horeca in het hele stadion. Met Yvey halen we een professionele horeca ondernemer in huis. Yvey gaat zowel de business club als de verkooppunten in het stadion exploiteren. Voor MVV een lucratief contract. Yvey investeert in de volledige vernieuwing van onze business club. Dat wordt voor onze sponsoren en bezoekers een totaal andere beleving, echt passend bij de sfeer van Maastrichtse cafés. Uiteraard is dit allemaal tot stand gekomen in goed en constructief overleg met Veer zien MVV. Zij hebben vele jaren met grote inzet en succes de verkooppunten in het stadion gerund. Daarvoor zijn we hen enorm dankbaar. De opbrengst die ze genereerden kwam altijd ten goede aan de club, nogmaals chapeau! Ik weet dat Veer zien MVV bezig is met prachtige nieuwe plannen. Het presenteren daarvan laat ik echter graag aan henzelf over, die eer verdienen ze alleszins!

Commercie

Het afgelopen ‘corona-jaar’ was voor onze commerciële mensen echt afzien. Begrijpelijk dat sommige sponsoren noodgedwongen moesten afhaken, hopelijk tijdelijk. En oh wat was het lastig om nieuwe sponsoren aan te trekken. Met keihard werken en de nodige creativiteit is toch veel gerealiseerd. De creativiteit had zijn hoogtepunt met het tot stand komen van een uniek shirt. Uniek in het Nederlandse voetbal. Nooit eerder vertoond dat zes bedrijven gezamenlijk op de voorkant van een voetbalshirt prijkten. Met dank ook aan de KNVB die hiervoor toestemming verleende. En natuurlijk nog meer dank aan de sponsoren die hieraan deelnamen.
De zoektocht naar een ‘normale’ hoofdsponsor voorop heeft uiteindelijk geresulteerd in het prachtige shirt voor 21/22 waar onze sponsor “SUPERGAME’ echt niet te missen is. Fantastisch dat zij instappen en even fantastisch dat onze trouwe sponsoren achterop hun contract verlengen.
Dat waren meteen de laatste deals waar onze commerciële man Tom Daemen zijn bijdrage aan leverde. Tom heeft op zijn eigen initiatief inmiddels afscheid genomen van MVV en zet zijn carrière voort in het bedrijfsleven bij een sanitair groothandel. Jammer dat Tom ons verlaten heeft. Vanaf deze plaats: Tom, een grand merci en veel succes in je verdere loopbaan. In de Geusselt blijf je altijd welkom!

Voetbal

Met alles wat tot nu toe de revue passeerde zou je bijna vergeten dat we een voetbalclub zijn. En ook op voetbaltechnisch gebied veel vernieuwing. Als donderslag bij heldere hemel kwam uitgerekend op Hemelvaartsdag het bericht van Darije Kalezic dat hij MVV ging verlaten. Erg jammer maar natuurlijk een te respecteren besluit. Zo vlak voor een nieuw seizoen was er geen tijd te verliezen. Snel en daadkrachtig is meteen geschakeld tussen bestuur en directie. Nog dezelfde dag hadden we enkele namen voor de opvolging en 2 dagen later zaten we samen in eerste gesprekken. Het resultaat daaruit is inmiddels bekend: Klaas Wels als nieuwe hoofdtrainer. Al in het eerste gesprek hadden we daar een goed gevoel bij. Klaas past binnen het DNA en de toekomstvisie van MVV. Na het vertrek van Regillio Vrede is Maurice Verberne als assistent aangetrokken, een oude bekende. Aan de technische kant werd alles nog completer door de aanstelling van Ronny van Geneugden als technisch manager. Aan deze technische staf de uitdagende opdracht om een evenwichtige selectie samen te stellen binnen de kaders van het beschikbare budget. En zolang we nog geen extra financiële middelen hebben aangetrokken blijft het budget beperkt. Hier dus ook de nodige creativiteit. Maar dat is Klaas en Ronny wel gegeven. Met hun netwerken in met name België en Nederland en hun goede kijk op talent kan het wel eens een heel interessant seizoen worden.
Laten we vooral hopen dat de overheid en KNVB ons toestaan om vanaf het begin van het nieuwe seizoen weer met publiek te voetballen. Lege tribunes ben je snel zat. Onze supporters als 12e man hebben we echt nodig. Dus voor degene die nog twijfelt: bestel die seizoenkaart nu meteen en zorg dat je erbij bent. Pas dan krijgen we wedstrijden om van te smullen. De frieten zijn dan weer zoals we ze in Maastricht het liefste hebben: ‘mèt sajs en mayonaise’, sjus wie op de Mèrret !!

www.mvv.nl/nieuws/blog-marcel-joris-voor...hting-mvv-maastricht



Gewoon een prima verhaal.
Ben benieuwd wat hier weer allemaal mis mee is



Hij had minimaal zijn excuses kunnen aanbieden aan de MVV achterban voor het te laat indienen van de Now gelden ..........Het is meer dan kapitale fout ..lijkt veel op een doodsteek ....
Discussie gesloten.
05 aug 2021 20:52
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #63
Ja, want dat zou de sitiatie echt veranderen
Pffff
Discussie gesloten.
05 aug 2021 20:59
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #64
Now geld is geen gift maar een lening, die terug moet worden betaald. Dus ik vraag me af wat MVV dan mist? Ja het is handig om lopende zaken af te handelen. Maar het moet ook terug betaald worden. Dus het is/ was op korte termijn handig maar op lange termijn een extra schuld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV
Discussie gesloten.
05 aug 2021 21:01
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #65
Ik lees regelmatig dit forum, maar vraag mij vaker af, of jij Napoleon, niet gek word van jou eigen berichten! Constant negatief over alles wat er naar buiten komt bij mvv, nooit eens wat positiefs! In het begin toen jij met jou plannen na voren wilde komen, ik weet überhaupt nog niet wat voor plannen dat precies waren maar dat kan aan mij liggen. Maar sinds jij blijkbaar geen poot aan de grond hebt gekregen bij mvv komt er weinig tot geen positief geluid uit jou koker! Erg jammer, vraag mij dan oprecht af wat mvv dan nog voor meerwaarde voor jou heeft?
Discussie gesloten.
05 aug 2021 21:03
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #66

mvvke4life schreef : Now geld is geen gift maar een lening, die terug moet worden betaald. Dus ik vraag me af wat MVV dan mist? Ja het is handig om lopende zaken af te handelen. Maar het moet ook terug betaald worden. Dus het is/ was op korte termijn handig maar op lange termijn een extra schuld.


Laat maar mvvke4life, dat is te ingewikkeld, is al meerdere keren uitgelegd, maar gewoon roepen dat alles k*t is, is makkelijker
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvvke4life
Discussie gesloten.
05 aug 2021 21:06
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #67

Dary66 schreef : Ik lees regelmatig dit forum, maar vraag mij vaker af, of jij Napoleon, niet gek word van jou eigen berichten! Constant negatief over alles wat er naar buiten komt bij mvv, nooit eens wat positiefs! In het begin toen jij met jou plannen na voren wilde komen, ik weet überhaupt nog niet wat voor plannen dat precies waren maar dat kan aan mij liggen. Maar sinds jij blijkbaar geen poot aan de grond hebt gekregen bij mvv komt er weinig tot geen positief geluid uit jou koker! Erg jammer, vraag mij dan oprecht af wat mvv dan nog voor meerwaarde voor jou heeft?


Frustratie kwijtraken, op zich prima.
Alleen jammer dst wij er allemaal last van moeten hebben
Discussie gesloten.
05 aug 2021 21:30
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #68
@Duin, idd je hebt gelijk met frustratie schiet niemand wat op!
Discussie gesloten.
05 aug 2021 21:35
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #69
Kijk, dat Napoleon alles wat Jöris doet afkraakt, zijn we gewend. Want hij heeft de heilige Andries niet gecontracteerd. (Die overigens in zijn periode bij MVV ook weinig gepresteerd heeft en een karrevracht mislukte spelers (Supusepa, Peppinck, Ouhsaine, Aelbrecht heeft gehaald).
Maar dat iemand als Lijnsje zo in de controverse gaat vind ik jammer. Normaal zijn jouw bijdragen altijd genuanceerd. Kijk, Jöris vertelt veel van wat de vaste forumbezoekers al weten, maar lang niet elke MVV-supporter. En als je het zo ziet, is er achter de schermen toch heel veel in gang gezet. Daar heeft Noor ook al eens gewag van gemaakt, en nu doet onze voorzitter dat. Ik ben blij dat hij niet elke week in de spotlights wil staan, we zien bij de Oosterburen wat meerdere kapiteins op een schip voor gevolgen kan hebben. Dan de hoofdsponsor: ik vond deze oplossing juist creatief. En voor komend seizoen (midden in coronatijd) is een ‘echte’ hoofdsponsor gestrikt. Dat is voor een club als MVV gewoon knap. Die zes kleinere sponsoren vond ik leuk verzonnen, en beter iets dan niets, maar goed, ieder zijn mening. Toch vind ik het jammer dat in dit forum (te) vaak de azijn heerst. Ik ben zelf te positief, geef ik meteen toe, maar soms kan de club bij sommigen hier niks goed doen.
We horen maar niks! Komt blog: Dat moet van de algemeen directeur zijn!
Er moeten excuses komen voor NOW. Komen excuses: dat moet de voorzitter niet doen.
De voorzitter is nietszeggend. Voorzitter schrijft blog: wat hebben we hier nou aan?
We moeten geen leeg shirt hebben. MVV vindt zes kleinere partijen: nee, dat bedoelen we niet. Een echte hoofdsponsor, anders niets.

Realistisch gezien zijn we gewoon de 25-29ste club van het land, geworteld in de eerste divisie, met een verouderd stadion en een klein team op kantoor dat keihard werkt. Een familieclub dus, met een hondstrouwe aanhang die ons inderdaad onderscheidt van Helmond, Oss en Telstar. Laten we toch trots zijn op wat er wordt neergezet en allemaal achter de club blijven staan. Dat is niet eenvoudig in seizoen 21 in de keukenkastjesleague, maar met azijn en afbreken komen we ook echt niet verder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Bieske, Belgske, Anna D., Lassie80, jovkle, Boschpoort, Frostie_999, TPC, Lijnsje@tappunt en3 andere mensen hebben ook bedankt..
Discussie gesloten.
05 aug 2021 21:38
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #70
Goed verhaal en een duidelijk verhaal.
Alleen wat Joris al zelf zegt op basis van de tweede seizoenshelft zouden we 3de staan.
Met dit in je achterhoofd moet je toch ervoor zorgen dat je nu fatsoenlijke spelers hebt voor het begin van de competitie?
Dat betekend dus dat het wel mogelijk is voor MVV zijnde om bij de top te eindigen en goede spelers te halen.
Alleen door de eerste seizoenshelft gaan we zeker geen play offs halen of zelfs misschien meer.
En wij als supporters verwachten niet veel maar als je alleen al 2 goede spelers haalt dan staat de helft al op de markt. Dat zag je bijvoorbeeld alleen al aan de reacties over de evt komst van Dogan.

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn de randzaken wel allemaal verbeterd. ( Zoals ik het zie dan)
Ook de catering vind ik een goede oplossing zodat je zelf geen geld hoeft uit te geven voor de sponsorruimte. Voor de lange termijn natuurlijk iets minder leuk en voor supporters ook omdat biertje waarschijnlijk duurder word. Maar dat zou het uiteindelijk toch worden uiteindelijk.
Ben trouwens benieuwd naar veer zien mvv en hun nieuwe plannen.

Zoals gezegd randzaken goed bezig MVV. Maar op het veld een stuk minder.
Discussie gesloten.
05 aug 2021 23:06 05 aug 2021 23:08 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #71
De forumpolitie draait weer overuren zeg tegenover kritische forumleden. Elk kritisch berichtposter kan steevast rekenen op een persoonlijke aanval. Ik denk dat de enige manier om het aantal kritische berichten te verminderen leuk voetbal en (meedoen om) promotie naar de Eredivisie is. Uiteindelijk hopen we daar als fans toch allemaal op.

Wat betreft de recente berichten hier over NOW: de NOW-regeling is géén lening. Al moeten veel bedrijven wel een deel terugbetalen omdat ze teveel hebben gekregen. Maar goed, nog altijd beter iets krijgen, dan niks aanvragen.

Moesten we over ophouden. Goed. En nu de gevolgen duidelijk worden op het veld, mag daar ook (liever) niks over gezegd worden.

Laat ik het zo zeggen: de selectiespelers hebben mijn volle steun dit seizoen. En ik hoop op playoffs. Al voelt het een beetje als hopen op een miljoenenprijs terwijl je een kraslot van de lokale sigarenboer openkrast.

Noar Vöäre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt
Discussie gesloten.
06 aug 2021 05:27
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #72
Nee, klopt NOW is geen lening. Maar toch ken ik veel ondernemers die terug moeten betalen en nu voor het eerst in hun leven een schuld hebben dankzij de NOW. Bij de overheid moet je altijd de kleine lettertjes goed lezen. Er zit meestal een addertje onder het gras.

Het is niet zo simpel als velen denken hier.
Discussie gesloten.
06 aug 2021 07:42
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #73

Hill28 schreef : De forumpolitie draait weer overuren zeg tegenover kritische forumleden. Elk kritisch berichtposter kan steevast rekenen op een persoonlijke aanval. Ik denk dat de enige manier om het aantal kritische berichten te verminderen leuk voetbal en (meedoen om) promotie naar de Eredivisie is. Uiteindelijk hopen we daar als fans toch allemaal op.

Wat betreft de recente berichten hier over NOW: de NOW-regeling is géén lening. Al moeten veel bedrijven wel een deel terugbetalen omdat ze teveel hebben gekregen. Maar goed, nog altijd beter iets krijgen, dan niks aanvragen.

Moesten we over ophouden. Goed. En nu de gevolgen duidelijk worden op het veld, mag daar ook (liever) niks over gezegd worden.

Laat ik het zo zeggen: de selectiespelers hebben mijn volle steun dit seizoen. En ik hoop op playoffs. Al voelt het een beetje als hopen op een miljoenenprijs terwijl je een kraslot van de lokale sigarenboer openkrast.

Noar Vöäre.


Hill28, diit forum is vaak blijkbaar een vrijbrief om totaal ongefundeerde kritiek op alles en iedereen binnen MVV te hebben en heel vaak op persoonlijke titel (Noor, Jöris). Een paar vaste forumleden blinken daar wekelijks in uit. Er hoeft ook maar 'iets' vanuit de club te gebeuren, of de vaste leden staan in de rij om iets niet goed te vinden of zodanig naar eigen inzicht te verdraaien dat het niet goed, in eigenbelang of onduidelijk is. Bijna altijd gaat het daarbij ook nog eens om zaken waar we hier allemaal niet alle details van weten.

Jammer dat leden die juist dáár wel eens kritisch op zijn, weggezet worden als 'forumpolitie'.

Blijkbaar mogen de azijnzeikers hier wel dagelijks alles en iedereen binnen MVV persoonlijk aanvallen, maar zodra ze zelf persoonlijk aangesproken worden is de wereld te klein.

Er is hier al eens eerder geconcludeerd dat dit een veel interssanter forum zou zijn als het eens over voetbal ging en over de kansen en mogelijkheden in plaats van alles rondom de club af te zeiken.
Er zullen dan ook veel meer mensen actief aansluiten en (inhoudelijk) meediscussiëren.
En nee ik zeg niet dat er geen kritiek mag zijn! Want dat werd er de vorige keer toen het hier over ging weer meteen van gemaakt, ook het verdraaien van woorden is hier namelijk bij een aantal vaste leden tot kunst verheven.

De forumpolitie wil nét als de azijnzeikers niks liever dan dat deze club weer de weg naar boven vindt, maar ik weet één ding zeker, dat gaat niet sneller of beter door hier alles en iedereen binnen MVV continu af te zeiken en continu alles in twijfel te trekken.
Iederéén binnen MVV heeft er uieindelijk baat bij als de weg naar boven wordt gevonden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kay, Kotspoejer, M-MVV
Discussie gesloten.
06 aug 2021 08:25
Kuul
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #74
Helemaal mee eens Duin .
We kunnen de mensen die dagelijks met MVV bezig zijn ook eens waarderen,ze hebben het beste voor met de club,dat moeten we eens beseffen.
Het is veel te gemakkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te leveren zonder dat we de in en outs weten van onderwerpen die ons bezig houden .
Discussie gesloten.
06 aug 2021 09:56
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV seizoen 2021-2022 #75
Ben het geheel eens met sommige mede leden die juist positief willen kijken i.p.v. 100% kritisch op alles. Ben wel van mening dat kritiek erbij hoort maar sommige kritische noten die hier te horen zijn, horen wij al jaren.

Is het niet zo dat een ieder geleerd heeft dat hij / zij zelf zal moeten handelen. Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er altijd nog minimaal drie naar je eigen persoon.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden