>
Ontvangen bedankjes 396
Duin schreef : Ik ben het niet helemaal eens met de eerdere schrijvers. Jazeker, er zal zeker op een aantal posities kwaliteit bij moeten komen om aanspraak te maken op een play-off plek, maar als je gewoon naar de feiten kijkt halen we met het huidige, vernieuwde MVV na de winterstop 16 uit 9, oftewel 1,8 punten per wedstrijd.
Dat hebben we de laatste jaren niet gehaald en is normaal gesproken ruimschoots genoeg voor een play-off plek. Daar zou je nu over het hele seizoen 7e mee hebben gestaan.
Nogmaals, ik zeg niet dat we met dit team 'even' de playoffs zouden halen, maar misschien is er in de praktijk wel minder versterking nodig dan we denken.
Larsbak schreef :
Duin schreef : Ik ben het niet helemaal eens met de eerdere schrijvers. Jazeker, er zal zeker op een aantal posities kwaliteit bij moeten komen om aanspraak te maken op een play-off plek, maar als je gewoon naar de feiten kijkt halen we met het huidige, vernieuwde MVV na de winterstop 16 uit 9, oftewel 1,8 punten per wedstrijd.
Dat hebben we de laatste jaren niet gehaald en is normaal gesproken ruimschoots genoeg voor een play-off plek. Daar zou je nu over het hele seizoen 7e mee hebben gestaan.
Nogmaals, ik zeg niet dat we met dit team 'even' de playoffs zouden halen, maar misschien is er in de praktijk wel minder versterking nodig dan we denken.
Als je ''gewoon naar de feiten'' kijkt hebben we na de winterstop 19 punten uit 12 wedstrijden gehaald, een gemiddelde van minder dan 1.6. Waarschijnlijk nog net voldoende om de play-offs te halen als het meezit. Opportunistisch dat de term 'play-offs weer valt na een Telstar dat een half elftal mist en hopeloos uit vorm is en twee Jong-teams die dit keer echt jong en onervaren waren.
Dit MVV is duidelijk beter dan voor de winterstop, maar de top-acht ploegen hebben allemaal nog steeds duidelijk een betere selectie, evenals Excelsior.
Momenteel hebben we 3-4 spelers die in vorm niveau top-KKD kunnen aantikken -Déom, Blummel, Dianessy- en een aantal dat in een goed draaiend team mee kan in het linkerrijtje: Sürmeli, Soumaoro, Havekotte, Mares, R. Zeegers. Deze categorie zie ik niet als steunpilaren die ons individueel verder helpen, maar als pionnen die meedraaien wanneer de rest het team op sleeptouw neemt. Vooral uit de eerste categorie sterkhouders hebben we nog een aantal spelers nodig, voordat we over het linkerrijtje mogen denken.
TPC schreef : Van de spelers waar MVV afscheid van neemt vind ik het jammer dat ze niet doorgaan met Brem Soumaoro & Rico Zeegers. Waarschijnlijk ook een kwestie van beide partijen. Shermar, Raoul & Koen wens ik veel succes. Shermar was top in de playoffs tegen Cambuur/roda en heeft zeker wedstrijden gespeeld waar je hoopte dat hij dit niveau wekelijks liet zien. Echter was dit niet het geval en waren we hem ook veelvuldig kwijt door blessures of interlands. Raoul was voor dit seizoen altijd lekker degelijk en Kostons liet het te weinig zien helaas.
Manuel Angiulli heeft me op dit moment nog geen enkele keer overtuigd dus dat vind ik vreemd. Mentaliteit heeft hij wel, misschien is dat de doorslag bij Darije (net als Tim Zeegers). Djibril Dianessy oogt potentieel de beste speler maar het moet nog blijken of hij aan zijn niveau terugkomt. Hij zal waarschijnlijk ook niet te betalen zijn, welllicht pas eind augustus...