Nathan Rutjes

25 sept 2013 12:41
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Nathan Rutjes #166
TIEL – De spelers van MVV Maastricht was ‘op het hart gedrukt’ om het bekerduel met eersteklasser TEC serieus te benaderen. Dat deden ze dinsdagavond één helft lang. Door een 0-3 ruststand en een overtalsituatie konden de profs in de tweede helft gas terug nemen: 1-3. “Da’s fijn met het oog op vrijdag, want dan wacht FC Emmen-thuis alweer”, zei Nathan Rutjes tegenover Voetbal Centraal.

Tegen de amateurs uit Tiel bewees de 29-jarige middenvelder een steunpilaar te zijn van MVV. De passie waarmee hij na afloop over voetbal praatte, ademde Rutjes ook uit in het veld. Verdedigen of aanvallen, dribbelen of afjagen, tackelen of sierlijk passen; hij deed het allemaal. En het was broodnodig, benadrukte hij. “Dit was geen verplicht nummertje. In de eerste dertig minuten hadden we het lastig. Zij speelden compact en probeerden ons snel onder druk te zetten. Hoe langer het 0-0 blijft, hoe moeilijker het wordt.”

Net toen TEC mocht gaan hopen schadevrij de eerste helft door te komen, nam Rutjes zijn ploeg op sleeptouw. Hij dribbelde in de 38e minuut de Tielse zestien in, waarna oud-prof Leon Hese hem naar de grond werkte. Het thuispubliek dacht aan een schwalbe, maar Rutjes wuifde die suggestie weg. “Met mijn zestig kilo werd ik de lucht in gelanceerd. Bij het turnen had ik een 9,2 voor zo’n vluchtelement gekregen.”

Gianluca Maria zorgde uit de toegekende strafschop voor de 0-1. Rutjes had genoten van de wijze waarop zijn team voor rust nog twee keer het net liet bollen. “Zag je die voorzetten? En die kopstoten van Gianluca en Sven (Braken, red.)? Wereldgoals!”, reageerde de MVV’er, die zelf na de 0-1 een vrije trap op de paal knalde. “Met zo’n geluid missen is misschien nog wel mooier dan scoren”, grijnsde Rutjes. “Ik raakte de bal heerlijk. Er zat een geweldige spin aan. Helaas ontbrak een beetje mazzel.”

In de tweede helft vond MVV het welletjes. “We hoefden niet meer. Da’s fijn met het oog op vrijdag, want dan wacht FC Emmen-thuis alweer”, merkte Rutjes op. De oer-Rotterdammer is na een voetballeven bij Sparta bezig aan zijn tweede jaar in Maastricht. Waar de Limburgers vorig seizoen lang om de Jupiler League-titel speelden, kennen ze nu opstartproblemen. “De start van het seizoen was moeizaam”, beaamde Rutjes. “We hebben zelfs vier keer op rij verloren. Telkens nipt, maar toch. Dat we vanavond onze derde zege op rij pakken, voelt goed.”

MVV staat na negen speelronden pas elfde. Volgens Rutjes gaan de Maastrichtenaren nog wel wat plekjes stijgen in de competitie. “We gaan voor een plek bij de eerste negen. De play-offs halen, lijkt me een realistisch doel”, stelde hij vast. “We hebben best een leuke ploeg, maar hebben aan kracht ingeleverd. Zo hadden we vorig seizoen met Leroy (Labylle, red.) en Malcolm (Esajas, red.) de beste linkerflank. Daarbij komt dat clubs als Willem II, VVV-Venlo en Sparta over een veel grotere selectie beschikken als wij.”

Met de benoeming van Tini Ruijs als trainer en het inzetten op de eigen jeugd, is MVV echter de juiste weg ingeslagen. “Ik ben blij met deze coach. Ik vroeg me af waarom de club per se hem wilde. Er zitten duizend andere vissen in de vijver, dacht ik”, doelde Rutjes op de arbitragezaak die nodig was alvorens Ruijs overkwam van Roda JC Kerkrade. “Nu snap ik het. Tini blijft met zijn ervaring altijd rustig, ook als het minder gaat, zoals een paar weken terug. Daarbij komt dat hij de jonge spelers vertrouwen blijft geven. Erg prettig allemaal. Het komt goed met ons.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb, SoerenBusk
Discussie gesloten.
25 sept 2013 14:15
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Nathan Rutjes #167
Nathan is ook gechameerd van Ruis; ik weet zelf ook niet wat mis is als Ruis zegt tegen bv Smeets dat hij de bal het stadion moet uitschieten of de goal in als hij een kans 2 meter voor de goal krijgt, zoals uit tegen Eindhoven. Ik zou zeggen punter hem er maar in als je het op de zenuwe krijgt van een kans.... :)

Hopelijk weet mvv Nathan en vanHyfte langer vast te houden (zij zijn het boegbeeld van het huidige mvv; niet alleen goede spelers maar ook nogeens beschaafd en een voorbeeld voor jonge spelers zoals de Jong).
Het doel is de nacompetitie en minimaal 1 of 2 rondes overleven a la GAE of denHaag (en dan de finale voor terugkeer naar de Ere-divisie zodat we snel wegkomen uit deze pis-league)
De volgende gebruiker (s) zei dank u OOFUS!
Discussie gesloten.
05 okt 2013 07:37
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #168
Laat ik voorop stellen dat ik Nathan graag zie voetballen. De onnodige gele kaarten die hij pakt, en de rode tegen fortuna, is een last voor het elftal. Dit heeft zo'n speler, met zoveel ervaring, niet nodig. Dat Tiny hem hierin verdedigd is helemaal beschamend :schamen:

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boer458
Discussie gesloten.
05 okt 2013 12:07 05 okt 2013 12:08 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #169
Op teleteks stoond tot heer direc roed had. Op de trebune waore evels 'n aontal lui die dachte tot 't 2 x geel =roed waor. Iemes dee 't zeker wèt wat 't noe waor?
Discussie gesloten.
05 okt 2013 12:19 05 okt 2013 12:19 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #170

MVVke schreef : Op teleteks stoond tot heer direc roed had. Op de trebune waore evels 'n aontal lui die dachte tot 't 2 x geel =roed waor. Iemes dee 't zeker wèt wat 't noe waor?

Helaas direct rood, kijk maar naar deze 2 foto's:

Foto 1: Gele kaart Fortuna speler www.fortunasc.nl/images/content/Wedstrij...ard%20-%20MVV-25.jpg

Foto 2: Rood Rutjes:
www.fortunasc.nl/images/content/Wedstrij...ard%20-%20MVV-26.jpg

Dreesen (?) heeft de gele kaart ontvangen vanwege het vragen om een kaart voor Rutjes. Op de achtergrond Braken en Secerovic (in beide foto's).

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
Discussie gesloten.
05 okt 2013 16:44
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #171

peter ruiver schreef : Laat ik voorop stellen dat ik Nathan graag zie voetballen. De onnodige gele kaarten die hij pakt, en de rode tegen fortuna, is een last voor het elftal. Dit heeft zo'n speler, met zoveel ervaring, niet nodig. Dat Tiny hem hierin verdedigd is helemaal beschamend :schamen:

Nathan heeft zelf al aangegeven dat hij dit niet express deed,maar dat hij gewoon te laat was. Nathan weet dit zelf ook en Tiny ook.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
Discussie gesloten.
05 okt 2013 18:39
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #172

Sjotelsplak schreef :

peter ruiver schreef : Laat ik voorop stellen dat ik Nathan graag zie voetballen. De onnodige gele kaarten die hij pakt, en de rode tegen fortuna, is een last voor het elftal. Dit heeft zo'n speler, met zoveel ervaring, niet nodig. Dat Tiny hem hierin verdedigd is helemaal beschamend :schamen:

Nathan heeft zelf al aangegeven dat hij dit niet express deed,maar dat hij gewoon te laat was. Nathan weet dit zelf ook en Tiny ook.

Zou hij wat anders zeggen?? :blink:

Discussie gesloten.
06 okt 2013 00:56
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #173

peter ruiver schreef :

Sjotelsplak schreef :

Kwatsj....groete kwatsj wats diech dao zegks! :thumbsdown:

Op de training vanochtend , gisterochtend (het is nu al na twaalf) heeft Rutjes het gewoon en eerlijk aan diverse supporters uitgelegd: hij was fanatiek en wilde iets (het terugzakken) doorbreken en een aanzet geven om naar voren te gaan spelen, druk uit te oefenen( zoals hij dat vaak tot altijd doet ).
Maar dat pakte verkeerd uit omdat hij te laat kwamen en dat was terecht rood. Hij had niet de intentie om de speler ( "een collega"in z'n eigen woorden) onderuit te schoppen. Zo zit hij niet in elkaar.
Dat waren bijna letterlijk z'n woorden. Dus Peter ...niet al te snel oordelen ... ;)
Discussie gesloten.
06 okt 2013 09:07 06 okt 2013 09:09 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #174

les rouges blancs schreef :

peter ruiver schreef :

Sjotelsplak schreef :

Op de training vanochtend , gisterochtend (het is nu al na twaalf) heeft Rutjes het gewoon en eerlijk aan diverse supporters uitgelegd: hij was fanatiek en wilde iets (het terugzakken) doorbreken en een aanzet geven om naar voren te gaan spelen, druk uit te oefenen( zoals hij dat vaak tot altijd doet ).
Maar dat pakte verkeerd uit omdat hij te laat kwamen en dat was terecht rood. Hij had niet de intentie om de speler ( "een collega"in z'n eigen woorden) onderuit te schoppen. Zo zit hij niet in elkaar.
Dat waren bijna letterlijk z'n woorden. Dus Peter ...niet al te snel oordelen ... ;)

Nou lrb ik ben het niet met je eens,tegenwoordig zegt iedereen die een smerige overtreding begaat,,ik had de intentie om de bal te spelen,,maar vooral deze is popie,,ik was te laat,,?
Ik denk eerder dat die speler van fortuna en nathan geen sec te laat waren maar eerder precies op tijd!
Het waren twee super smerige overtredingen,bekijk de beelden nog maar eens!
Ook in dat interview geeft hij constant lachend aan dat deze actie nodig was?
Zo kun je wel heel gemakkelijk uitleg geven aan iets dat niet op een voetbalveld thuis hoort!
Ik had wel eens willen horen en zien kwa reactie van onze supporters als bijv sema of van hyfte zo getorrepadeerd waren?
Nogmaals fortuna en mvv verdienden alle twee super rood ja ook giles dus laten we maar blij zijn dat het zo is afgelopen en naar ik vind super verdiend :thumbsup:...gr opa ;)

....
Discussie gesloten.
06 okt 2013 09:14 06 okt 2013 09:15 door peter ruiver.
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #175

peter ruiver schreef :

Sjotelsplak schreef :

Dit is mijn oordeel, en hiermee moeten jullie het doen!! ;)
Lees mijn eerste bericht maar eens goed.

Discussie gesloten.
06 okt 2013 14:14
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #176

opadiehard schreef :

peter ruiver schreef :

Sjotelsplak schreef :

Nou lrb ik ben het niet met je eens....gr opa ;)

Ik geef niet mijn mening weer, maar hetgeen de speler zelf zegt.
Bovendien was hij het er mee eens dat het rood was.
Dus daar gaat het niet om ;)

De uitleg van de speler was eenvoudig dat het hij te laat en de inzet te fanatiek was, dat neem ik ook van hem aan.
Ik zie dat hier hetzelfde plaatsvond zoals dat enkele jaren geleden het geval was met Tom Daemen.
Ook van hem kon en kun je niet beweren dat het een smerige speler was / is, h ooguit iemand die soms te fanatiek en ongelukkig in het duel ging.
Dom, dat klopt maar daarvoor krijg je dus de rode kaart en bestrijd de speler dat niet...

Soms begrijp ik jullie niet... de ene keer is een speler te lief en roept men "draon goon"en "graas vrete" en als dat dan een keer verkeerd uitpakt, de speler dat toegeeft, begint men alsnog te twijfelen en te veroordelen zonder dat mijn de betroffen persoon zelf gesproken heeft.... dat laatste vind ik te kort door de bocht en vraag me af wat wil je ermee?
Vooral als de speler het zelf toegeeft..
Discussie gesloten.
06 okt 2013 18:14
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #177

opadiehard schreef :

peter ruiver schreef :

Sjotelsplak schreef :

Nou lrb ik ben het niet met je eens....gr opa ;)

Ik geef niet mijn mening weer, maar hetgeen de speler zelf zegt.
Bovendien was hij het er mee eens dat het rood was.
Dus daar gaat het niet om ;)

De uitleg van de speler was eenvoudig dat het hij te laat en de inzet te fanatiek was, dat neem ik ook van hem aan.
Ik zie dat hier hetzelfde plaatsvond zoals dat enkele jaren geleden het geval was met Tom Daemen.
Ook van hem kon en kun je niet beweren dat het een smerige speler was / is, h ooguit iemand die soms te fanatiek en ongelukkig in het duel ging.
Dom, dat klopt maar daarvoor krijg je dus de rode kaart en bestrijd de speler dat niet...

Soms begrijp ik jullie niet... de ene keer is een speler te lief en roept men "draon goon"en "graas vrete" en als dat dan een keer verkeerd uitpakt, de speler dat toegeeft, begint men alsnog te twijfelen en te veroordelen zonder dat mijn de betroffen persoon zelf gesproken heeft.... dat laatste vind ik te kort door de bocht en vraag me af wat wil je ermee?
Vooral als de speler het zelf toegeeft..

Als je me woorden in de mond wil leggen, dat ik Nathan een smerige speler vind, dat vind ik kort door de bocht.
Ik plaats een reactie op iets, en als jij die verkeerd interpreteerd, is dat jou zaak!!

De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
Discussie gesloten.
06 okt 2013 18:42 06 okt 2013 18:43 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #178

peter ruiver schreef :
Als je me woorden in de mond wil leggen, dat ik Nathan een smerige speler vind, dat vind ik kort door de bocht.
Ik plaats een reactie op iets, en als jij die verkeerd interpreteerd, is dat jou zaak!!

Zeg ik toch niet, dat je zo iets beweert...niet zo heetgebakerd zijn...

Ik vind het gewoon jammer dat men ( nu in algemeen dus) zo snel spelers "afserveert", tenminste zo komt het over.
Nu door de rode kaart Rutjes, vorig jaar was bijvoorbeeld Brian het slachtoffer...
Terwijl je (weer niet persoonlijk bedoelt) als supporter eerder achter je speler(s) zou moeten blijven staan.
Mag je dan niks zeggen als nou 'n speler een fout maakt?
Tuurlijk wel, maar als al blijkt dat die speler die fout zelf toegeeft is het einde verhaal. Over and done !

Geeft iemand, zoals ik nu, het verhaal van de speler nog eens een keer weer en blijft men dan maar doorgaan, dan vraag ik me af : what's your point? Of beter... what's the point ? (weer in het algemeen en niet persoonlijk Peter!)

Hierdoor haken spelers af en komen niet meer op dit forum, laat staan dat ze hier lezen. Dat is jammer en een (grote) gemiste kans, want niets is zo prettig en leuk ( voor al diegenen die niet naar een training kunnen komen) om met je helden, matadoren of hoe je ze ook noemen wil, in contact te komen ...en omgekeerd voor hun met ons... ;)

Het feit dat ik weergaf wat Nathan zei en twee man het niet met mij (???) eens zijn, onderstreept dit nog eens.
MVV zit nu in een positieve flow : qua punten, de ondersteuning van het publiek, de sfeer in de ploeg, het prachtige werk dat velen achter de schermen voor de club en supporters doen. Laten we ons daar op focussen ! :thumbsup:
Discussie gesloten.
08 okt 2013 07:51
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #179
Helaas zijn we Nathan een groot aantal wedstrijden kwijt (4 waarvan 1 voorwaardelijk).
Goed het was een pittige overtreding, maar 4 wedstrijden vind ik wel erg veel. Zal wel te maken hebben met zijn bepaald niet vlekkeloze "strafblad".

Aon de géng
Discussie gesloten.
08 okt 2013 09:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Nathan Rutjes #180

Nao Väöre schreef : Helaas zijn we Nathan een groot aantal wedstrijden kwijt (4 waarvan 1 voorwaardelijk).
Goed het was een pittige overtreding, maar 4 wedstrijden vind ik wel erg veel. Zal wel te maken hebben met zijn bepaald niet vlekkeloze "strafblad".

was gewoon een domme overtreding....zijn verklaring was nog dommer....kom op zeg , hij wilde een toon zetten ! ja lekker met 9 man komen staan....Tiny vond het niet erg en vergaf het Nathan !!
Dus blijkbaar moet je iemand onder uit schoffelen en diep Rood pakken om de toon te zetten.... een trainer die dat niet erg vind....maar als rechtsback mag je geen verkeerde terug speel bal geven ( ook heel dom en slecht , Stankov) want dan wordt je publiekelijk afgemaakt en verketterd door de trainer.... ben verder geen Stankov fan....maar er is zoveel willekeur.

Aan Ruijs kun je gewoon merken wie zijn voorkeuren zijn....ook het feit dat Voorn na de tribune wordt gestuurd wordt een beetje lacherig over gedaan door hem...ik snap dat allemaal niet .
Tijd voor een praatcafe !!
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.319 seconden