MVV stoot A- en B- jeugdteams af

09 apr 2014 18:48
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #181
Dit plan nog steeds niet van tafel? Wat een imcompetent bestuur en ledenraad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2014 20:25
Marcel Andrien
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #182
Beste Ben,


zoals je weet ben ik geen bestuurslid meer dus kan ik je vragen niet beantwoorden. Simpel omdat ik het niet weet. Ik denk dat die punten ook juist onderwerp van gesprek zijn met de mogelijke partnerclub.

Je verhaal van Dordrecht is op zich niet verkeerd. Je zult ongetwijfeld weten dat de jeugdteams van Dordt in precies dezelfde klassen spelen als die van MVV. Dus niet hoger of zo.... En dat het 1e van Dordt dit jaar een uitzonderlijk seizoen heeft is ook duidelijk. De laatste 10 jaar zijn ze vaker in het rechter- dan in het linkerrijtje geeindigd. Dus hun model overtuigt wat resultaten betreft niet van het ei van Columbus.

Niemand kan garanties geven over de toekomst. Was het maar zo simpel. Wat echter wel duidelijk is dat op de huidige voet doorgaan ons niet verder brengt. Dus zal er iets moeten gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2014 20:33
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #183
Veranderen is niet altijd beter. Ik heb idee dat er gewoon maar wat wordt veranderd om te kijken of het werkt, zonder dat er goed naar de lange en korte termijn effecten wordt gekeken. Trouwens mensen die denken dat emoties onbelangrijk zijn in dit soort keuzes, en daarmee dus ook kritiek hebben op bijvoorbeeld een verhaal van Houtengerard, maken dezelfde fouten als Rinkens en korneuten. Emoties en onderbuikgevoelens mogen in andere bedrijfstakken onbelangrijk zijn, bij het voetbal is dit echter niet zo. Emoties bepalen namelijk of supporters wel of geen zin hebben om te komen en of sponsors zin hebben om te investeren. Kijk naar de toeschouwers aantallen!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 01:46
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #184
Dit gebrek aan sponsoren en supporters komt door een gebrek aan visie, er is geen plan.

Welke supporters wil MVV aantrekken? Antwoord: Iedereen die een belachelijke prijs voor een kaartje wil betalen in een tijd van een slechtere economie.
Nou dat zijn er dus niet veel... -> prijs aanpassen naar de doelgroep, kinderen,jongeren,studenten,volwassenen,senioren en natuurlijk mensen die meer willen betalen (hoofdtribune, business club etc.)
Wat het bestuur nu doet is net zoals hierboven aangegeven op korte termijn..

Zometeen stoten ze de A en B af, dit scheelt ze 30.000 euros. Er is echter geen doorstroming meer naar het 1e, MVV zal dus voor nieuwe spelers transfervrije spelers of jeugdspelers van andere clubs moeten gaan halen. Een transfervrije speler die al wat ervaring heeft zal meer kosten dan een Smeets, Voorjans, Kuipers etc. in hun eerste jaar.
En die jeugdspelers die ze ergens anders vandaan halen moet wel gescout worden, ik denk niet dat Rinkens zelf de velden langsgaat om spelers te bekijken.

Een voetbalclub is geen bedrijf waar zomaar een tak afgestoten kan worden om kosten te besparen. Als Phillips de productietak afstoot in NL omdat een chinees bedrijf het 1000000 zo goedkoop voor hun maakt dan kan dit, maar er is geen club die zomaar jeugdspelers voor jou gaat opleiden.

Konden we die mensen die teveel verdienen bij MVV omdat ze een contract tot in het einde der dagen hebben afstoten (alle respect voor elsen maar t kost teveel.). Dit bespaart pas geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 08:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #185
Nee, Elsen zou dan een bedrag mee moeten krijgen (kantonrechtersformule, want van wanprestatie kun je bij Elsen niet spreken) dat MVV helemaal niet heeft. Dat kost MVV bakken vol met geld juist.

De sponsoring en toeschouwersaantallen lopen bij MVV helemaal niet meer of minder terug dan bij andere Jupiler-league clubs. Ik wil niet zeggen dat MVV dit soort zaken perfect aanpakt, integendeel. Maar het is niet het probleem van MVV alleen. Een visie, een gericht plan op doelgroepen en dit tot in de puntjes uitvoeren, daar heeft MVV geen personeel (lees: geld) voor. Typische vicieuze cirkel.

Ik begrijp je punt wel, Dylan, maar het is gemakkelijk roepen zonder dat ik een echte, uitvoerbare, oplossing lees. Ik heb zelf het idee dat we helaas afhankelijk zijn van of per ongeluk promoveren en zoals Cambuur/Go Ahead overleven, zodat je langzaam de organisatie kunt uitbreiden, of een rijke weldoener die er miljoenen inpompt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 08:47
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #186
De clubs zijn het zelf schuld dat de jupiler league is verworden tot wat het nu is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 10:58 10 apr 2014 11:00 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #187

αναρχος schreef : De clubs zijn het zelf schuld dat de jupiler league is verworden tot wat het nu is.


Waarom iedere keer dezelfde retoriek αναρχος? Hoe verbitterd moet jij wel niet zijn?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 11:30
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #188
Zeer verbitterd. Ik zie mijn club en de gehele competitie namelijk naar de klote gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 12:06
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #189
Ik sluit me aan bij Anarchos. Ik merk dat ik me momenteel veel moeilijker kan identificeren met de club dan ooit tevoren. Het vergalt voor een groot deel ook mijn plezier op de tribune. Ik kan me niet langer 100% identificeren
- met een club die een satelietclub wordt
- met een club die (hoe je het ook draait of keert) geen beloftenelftal, A- en B-jeugd heeft.

MVV moet verankerd zijn in de Maastrichtse samenleving. Dat doe je misschien met allerlei maatschappelijke projecten (geen bezwaar) maar m.i. vooral door het product voetbal. Jonge spelertjes de droom geven van E-D-C-B-A-beloften-eerste elftal, ook al zal dat voor zeer velen niet weggelegd zijn. Dat begrijpt ook iedereen. Maar nu wordt die droom weggenomen.

Ik realiseer me heel goed hoe moeilijk het financieel getij is, maar hier worden echt voor mijn beleving fundamenteel foute keuzes gemaakt. Er zijn clubs in de eerste divisie met een lagere begroting die beter draaien.

Ik zal als diehard-supporter blijven komen en me als vrijwilliger blijven inzetten voor de club, maar ik twijfel aan het bestaansrecht van onze geliefde club als dergelijk beleid gevoerd wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 12:28
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #190

αναρχος schreef : Zeer verbitterd. Ik zie mijn club en de gehele competitie namelijk naar de klote gaan.


Dit gevoel leeft (vaak in iets minder uitgesproken mening) bij veel meer mensen, dat is zeker! Dat dat gevoel snel moet veranderen is ook zeker, wil je MVV behouden voor de toekomst!

Ik weet of jij op dit moment via een orgaan met MVV praat maar als je dat nog niet doet dat zou ik zeggen, sluit je aan bij een groepering die invloed kan uitoefenen op de organisatie via bijv het supportersoverleg. Zo kunnen je ideeën meegenomen worden. Emotie mag en moet zelfs altijd gezegd worden als supporter, dat geeft immers de binding, maar het moet wel een doel hebben lijkt me. Als jou doel met al je reacties is dat Rinkens dan sneller opstapt of de beloftenelftallen per direct stoppen in de Juup, dan zal je teleurgesteld blijven.

Lijkt me overigens dat je nergens bij aangesloten bent want anders zou je soms iets meer genuanceerd zijn vanwege inside info?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 13:49
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #191
En welke groepering kan dan invloed uitoefenen? Lijkt erop dat ze toch precies doen wat ze zelf denken dat het beste is voor MVV. De tijd zal uiteindelijk leren of de redders ook onze ondergang betekenen. Het MVV gevoel
wordt in ieder geval op dit moment alleen maar minder en minder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 14:02
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #192
Mijn mening wordt via anderen geventileerd in het supportersoverleg. Ik weet wat er speelt en heb 'inside information'. Dat neemt mijn frustratie echter niet weg, in tegendeel zelfs. Een belangrijk besluit als dit wordt gewoon achteraf meegedeeld aan het supportersoverleg, het verhaal heeft al in de krant gestaan en er worden eigenlijk alleen maar beweegredenen verkondigd. In mijn ogen zou het supporters overleg als advies orgaan moeten dienen. Waarom wordt er niet eerst eens met het supportersoverleg gecommuniceerd over de plannen? Nu wordt gewoon verkondigd dat het besluit al genomen is en dat alle supporters het maar moeten slikken. In mijn ogen wordt het supportersoverleg totaal niet serieus genomen en wordt het gewoon gebruikt om de fanatieke supporters warm te houden. En dan ben ik nog niet begonnen over het disfunctioneren van de ledenraad.

Ik ben trouwens niet zo irreëel, dat ik denk, dat ik door hier mijn mening te verkondigen eigenhandig de Jupiler league kan redden. Het is echter wel belangrijk dat wij ons er van bewust zijn dat de enige die voor 1/16 bepaalde hoe de competitie eruit kwam te zien, ons bestuur was. En het is ook ons bestuur dat er voor kiest om de jeugdopleiding op te geven. Een forum is er om je mening te verkondigen en om informatie te delen. Met de juiste bewustwording onder alle MVV supporters, is het in elk geval mogelijk om een eenheid te worden en om druk te zetten op het bestuur zodat in het vervolg wel de juiste keuzes worden gemaakt. Daarnaast zie ik Rinkens graag eerder vandaag dan morgen vertrekken, maar wie is er instaat het over te nemen? En als er al iemand is, is die misschien wel van hetzelfde kaliber als Rinkens of erger. Ook hier zit het probleem in de financiën. Rinkens heeft de mogelijkheid om voorzitter te zijn omdat hij zijn eigen zaakjes goed op orde heeft. En op dit moment kan zijn functie alleen worden overgenomen door iemand die ongeveer in dezelfde situatie zit. In te toekomst zou het voorzitterschap gewoon een full time betaalde (Geen dik salaris maar gewoon om mee rond te komen) functie moeten worden zodat er iemand met een echt club hart dit kan gaan doen. Iemand die zijn salaris tien dubbel terug verdient omdat hij zoveel passie, tijd en energie in de club steekt. Iemand met een voetbalhart die zich kan identificeren met de supporters (En ze dus niet weg jaagt). Het zal wel een utopie zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Klomeleer, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2014 23:32
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #193
αναρχος, je hebt gelijk dat het supportersoverleg nog geen officiële status heeft. Maar er wordt gewerkt aan wat wel die status zou moeten zijn en dat gaat de goede kant op.
Ik ben het met je eens dat het supportersoverleg nog geen invloed heeft gehad op grote beslissingen, maar de eerste invloeden zijn er wel. Er wordt al naar ons geluisterd, er wordt al rekening met ons gehouden en een aantal ideeën zijn al door MVV overgenomen. Natuurlijk kan dat beter, maar vooral door de beperkte organisatie en budget kan niet alles worden aangepakt. Ook Rome was niet op 1 dag gebouwd.
Dus eigenlijk heb je op dit moment gewoon gelijk en ik snap je gevoel, dat is hier niet anders.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2014 09:42
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #194
Och Jeh, in principe kan de ledenraad invloed uitoefenen. Maar als het MVV-bestuur met een dergelijk groot voorstel komt, dan kan alleen dat hele voorstel aangenomen worden. Amendementen ter verbetering/vervanging van onderdelen van dat voorstel konden niet ingediend worden, zo meldt een lid van de ledenraad me. En als er dan een sfeer ontstaat van take-it-or-we-leave dan moet de ledenraad een moeilijke keuze maken tussen accepteren (en MVV blijf bestuur houden) of afwijzen (met als mogelijk gevolg dat het bestuur opstapt). Dat maakt het voor de ledenraad wel moeilijk om inhoudelijke beslissingen te beïnvloeden en echt inspraak te hebben. Aldus mijn contactpersoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2014 10:33
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #195
Dan hebben we dus niets in te brengen, want mocht er een voorstel komen kan het bestuur altijd blijven dreigen met opstappen of zie ik dat verkeerd? Kan me voorstellen dat mensen, die in dat supportersoverleg zitten, zich niet serieus genomen voelen op deze manier. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden