MVV stoot A- en B- jeugdteams af
- Hill28
-
- Visitor
-
Re: MVV stoot A- en B- jeugdteams af
09 Apr 2014 18:48Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Marcel Andrien
-
- Junior Member
-
09 Apr 2014 20:25zoals je weet ben ik geen bestuurslid meer dus kan ik je vragen niet beantwoorden. Simpel omdat ik het niet weet. Ik denk dat die punten ook juist onderwerp van gesprek zijn met de mogelijke partnerclub.
Je verhaal van Dordrecht is op zich niet verkeerd. Je zult ongetwijfeld weten dat de jeugdteams van Dordt in precies dezelfde klassen spelen als die van MVV. Dus niet hoger of zo.... En dat het 1e van Dordt dit jaar een uitzonderlijk seizoen heeft is ook duidelijk. De laatste 10 jaar zijn ze vaker in het rechter- dan in het linkerrijtje geeindigd. Dus hun model overtuigt wat resultaten betreft niet van het ei van Columbus.
Niemand kan garanties geven over de toekomst. Was het maar zo simpel. Wat echter wel duidelijk is dat op de huidige voet doorgaan ons niet verder brengt. Dus zal er iets moeten gebeuren.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
09 Apr 2014 20:33Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Dylan
-
- Senior Member
-
10 Apr 2014 01:46Welke supporters wil MVV aantrekken? Antwoord: Iedereen die een belachelijke prijs voor een kaartje wil betalen in een tijd van een slechtere economie.
Nou dat zijn er dus niet veel... -> prijs aanpassen naar de doelgroep, kinderen,jongeren,studenten,volwassenen,senioren en natuurlijk mensen die meer willen betalen (hoofdtribune, business club etc.)
Wat het bestuur nu doet is net zoals hierboven aangegeven op korte termijn..
Zometeen stoten ze de A en B af, dit scheelt ze 30.000 euros. Er is echter geen doorstroming meer naar het 1e, MVV zal dus voor nieuwe spelers transfervrije spelers of jeugdspelers van andere clubs moeten gaan halen. Een transfervrije speler die al wat ervaring heeft zal meer kosten dan een Smeets, Voorjans, Kuipers etc. in hun eerste jaar.
En die jeugdspelers die ze ergens anders vandaan halen moet wel gescout worden, ik denk niet dat Rinkens zelf de velden langsgaat om spelers te bekijken.
Een voetbalclub is geen bedrijf waar zomaar een tak afgestoten kan worden om kosten te besparen. Als Phillips de productietak afstoot in NL omdat een chinees bedrijf het 1000000 zo goedkoop voor hun maakt dan kan dit, maar er is geen club die zomaar jeugdspelers voor jou gaat opleiden.
Konden we die mensen die teveel verdienen bij MVV omdat ze een contract tot in het einde der dagen hebben afstoten (alle respect voor elsen maar t kost teveel.). Dit bespaart pas geld.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 08:24De sponsoring en toeschouwersaantallen lopen bij MVV helemaal niet meer of minder terug dan bij andere Jupiler-league clubs. Ik wil niet zeggen dat MVV dit soort zaken perfect aanpakt, integendeel. Maar het is niet het probleem van MVV alleen. Een visie, een gericht plan op doelgroepen en dit tot in de puntjes uitvoeren, daar heeft MVV geen personeel (lees: geld) voor. Typische vicieuze cirkel.
Ik begrijp je punt wel, Dylan, maar het is gemakkelijk roepen zonder dat ik een echte, uitvoerbare, oplossing lees. Ik heb zelf het idee dat we helaas afhankelijk zijn van of per ongeluk promoveren en zoals Cambuur/Go Ahead overleven, zodat je langzaam de organisatie kunt uitbreiden, of een rijke weldoener die er miljoenen inpompt.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 08:47Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boe is dat feeske?
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 10:58 - 10 Apr 2014 11:00αναρχος wrote: De clubs zijn het zelf schuld dat de jupiler league is verworden tot wat het nu is.
Waarom iedere keer dezelfde retoriek αναρχος? Hoe verbitterd moet jij wel niet zijn?
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 11:30Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 12:06- met een club die een satelietclub wordt
- met een club die (hoe je het ook draait of keert) geen beloftenelftal, A- en B-jeugd heeft.
MVV moet verankerd zijn in de Maastrichtse samenleving. Dat doe je misschien met allerlei maatschappelijke projecten (geen bezwaar) maar m.i. vooral door het product voetbal. Jonge spelertjes de droom geven van E-D-C-B-A-beloften-eerste elftal, ook al zal dat voor zeer velen niet weggelegd zijn. Dat begrijpt ook iedereen. Maar nu wordt die droom weggenomen.
Ik realiseer me heel goed hoe moeilijk het financieel getij is, maar hier worden echt voor mijn beleving fundamenteel foute keuzes gemaakt. Er zijn clubs in de eerste divisie met een lagere begroting die beter draaien.
Ik zal als diehard-supporter blijven komen en me als vrijwilliger blijven inzetten voor de club, maar ik twijfel aan het bestaansrecht van onze geliefde club als dergelijk beleid gevoerd wordt.
- Boe is dat feeske?
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 12:28αναρχος wrote: Zeer verbitterd. Ik zie mijn club en de gehele competitie namelijk naar de klote gaan.
Dit gevoel leeft (vaak in iets minder uitgesproken mening) bij veel meer mensen, dat is zeker! Dat dat gevoel snel moet veranderen is ook zeker, wil je MVV behouden voor de toekomst!
Ik weet of jij op dit moment via een orgaan met MVV praat maar als je dat nog niet doet dat zou ik zeggen, sluit je aan bij een groepering die invloed kan uitoefenen op de organisatie via bijv het supportersoverleg. Zo kunnen je ideeën meegenomen worden. Emotie mag en moet zelfs altijd gezegd worden als supporter, dat geeft immers de binding, maar het moet wel een doel hebben lijkt me. Als jou doel met al je reacties is dat Rinkens dan sneller opstapt of de beloftenelftallen per direct stoppen in de Juup, dan zal je teleurgesteld blijven.
Lijkt me overigens dat je nergens bij aangesloten bent want anders zou je soms iets meer genuanceerd zijn vanwege inside info?
- Och jeh
-
- Elite Member
-
10 Apr 2014 13:49wordt in ieder geval op dit moment alleen maar minder en minder.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
10 Apr 2014 14:02Ik ben trouwens niet zo irreëel, dat ik denk, dat ik door hier mijn mening te verkondigen eigenhandig de Jupiler league kan redden. Het is echter wel belangrijk dat wij ons er van bewust zijn dat de enige die voor 1/16 bepaalde hoe de competitie eruit kwam te zien, ons bestuur was. En het is ook ons bestuur dat er voor kiest om de jeugdopleiding op te geven. Een forum is er om je mening te verkondigen en om informatie te delen. Met de juiste bewustwording onder alle MVV supporters, is het in elk geval mogelijk om een eenheid te worden en om druk te zetten op het bestuur zodat in het vervolg wel de juiste keuzes worden gemaakt. Daarnaast zie ik Rinkens graag eerder vandaag dan morgen vertrekken, maar wie is er instaat het over te nemen? En als er al iemand is, is die misschien wel van hetzelfde kaliber als Rinkens of erger. Ook hier zit het probleem in de financiën. Rinkens heeft de mogelijkheid om voorzitter te zijn omdat hij zijn eigen zaakjes goed op orde heeft. En op dit moment kan zijn functie alleen worden overgenomen door iemand die ongeveer in dezelfde situatie zit. In te toekomst zou het voorzitterschap gewoon een full time betaalde (Geen dik salaris maar gewoon om mee rond te komen) functie moeten worden zodat er iemand met een echt club hart dit kan gaan doen. Iemand die zijn salaris tien dubbel terug verdient omdat hij zoveel passie, tijd en energie in de club steekt. Iemand met een voetbalhart die zich kan identificeren met de supporters (En ze dus niet weg jaagt). Het zal wel een utopie zijn.
- MVV4life
-
- Platinum Member
-
- Kom op die roeie!
10 Apr 2014 23:32Ik ben het met je eens dat het supportersoverleg nog geen invloed heeft gehad op grote beslissingen, maar de eerste invloeden zijn er wel. Er wordt al naar ons geluisterd, er wordt al rekening met ons gehouden en een aantal ideeën zijn al door MVV overgenomen. Natuurlijk kan dat beter, maar vooral door de beperkte organisatie en budget kan niet alles worden aangepakt. Ook Rome was niet op 1 dag gebouwd.
Dus eigenlijk heb je op dit moment gewoon gelijk en ik snap je gevoel, dat is hier niet anders.
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
11 Apr 2014 09:42Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Och jeh
-
- Elite Member
-
11 Apr 2014 10:33Please Log in or Create an account to join the conversation.