MVV stoot A- en B- jeugdteams af

16 apr 2014 14:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #211
Ik sta vooral te kijken van "de huidige ongeregeldheden bij MVV Maastricht". De betekenis van het woord 'ongeregeldheden' is zoiets als rellen/schermutselingen. Het is iets dat ik verwacht bij verslagen over de situatie in de Oekraine. Niet hier.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2014 16:58
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #212
(On)afhankelijke supportersvereniging?? Vraag me af, of er inderdaad een meerderheid van de leden van de supportersvereniging deze opinie deelt. Ik heb het idee dat de meerderheid van de MVV supporters het hier niet mee eens is namelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2014 17:18 16 apr 2014 17:19 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #213
Veer doet ‘t scoort met gezondheid

Woensdag 16 april 2014

€ 10.000,- voor Jeugdsportfonds en Drink Water promotie bij MVV Maastricht - Fortuna Sittard

Op vrijdag 18 april, voorafgaand aan de wedstrijd MVV Maastricht – Fortuna Sittard, overhandigt Stichting Maatschappelijke Projecten Maastricht (SMPM)- Veer doen 't een cheque van €10.000,- aan Gerdo van Grootheest, wethouder van Sport, en Bert van Marwijk, ambassadeur van het Jeugdsportfonds. Samen met de gemeente Maastricht wil ‘Veer doen ’t’ het mogelijk maken dat 250 kinderen, waarvan ouders een sportlidmaatschap niet kunnen veroorloven, zich toch kunnen aanmelden bij een sportclub.

“Het is een initiatief vanuit ons programma Scoren met Gezondheid”, zegt SMPM-voorzitter Theo Thuis. “Het past uitstekend in de doelstelling van onze stichting en de gemeente Maastricht om ervoor te zorgen dat meer kinderen gaan bewegen. Voor te veel ouders in onze stad is er een grote financiële drempel om hun kind aan te melden bij een sportclub. Die willen we zo snel mogelijk wegnemen, waardoor ook zij actief gaan sporten en proactief bijdragen aan het reduceren van obesitas bij jongeren.”

Naast de participatie in het Jeugdsportfonds heeft Veer doen 't ook een grote rol in het promoten van 'Drink Water'. Theo Thuis: “Onder andere via de shirts van de MVV-spelers promoten we Drink Water actief. Prachtig om te zien hoe inmiddels vele andere organisaties ook het drinken van water promoten. We hebben nog geen onderzoek naar de effectiviteit van de campagne gedaan, maar als ik zie hoe ouders en jongeren deze boodschap oppakken dan ben ik enthousiast en hoopvol. Wij gaan 'Drink Water' bij MVV Maastricht – Fortuna Sittard breed uitdragen door de supporters, na afloop van de wedstrijd, een flesje 'Drink Water' aan te reiken.”


Bron: www.mvv.nl

En dan zelf de jeugd opheffen en die gerdo grootheest mag ook eens goed uitgefloten worden (Wethouder van sport laat me niet lachen) :puke:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2014 17:22 16 apr 2014 19:43 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #214
Ongelofelijk. Je zou toch verwachten dat de supportersclub bij zo'n belangrijke beslissing de leden raadpleegt. Hoe is die beslissing trouwens genomen? Ik dacht dat de supportersclub op dit moment geen voorzitter heeft. Dan neem je als onvolledig bestuur toch niet zo'n beslissing. Het bestuur moet toch weten dat er waarschijnlijk veel supporters zijn die daar niet mee eens zullen zijn. Kijk naar het huidige Graspolletje op de MVV-page van de website van Dagblad De Limburger: dik 82 procent van de 635 stemmers is het eens met de stelling "MVV moet het opheffen van de A- en B-jeugd onmiddellijk terugdraaien". Dat zegt misschien niet alles, maar toch wel iets... Wie draagt er in het bestuur van de supportersclub de verantwoordelijkheid voor die beslissing MVV bij te vallen bij het besluit de A- en B-teams af te schaffen?

Maar goed, ik wacht op de argumenten van de supportersclub. Misschien zijn er wel goede argumenten voor de beslissing, ook al lijkt mij dat op dit moment heel stug. Hopelijk is de supportersclub in elk geval niet het mes op de keel gezet door Rinkens en co. met valse argumenten (bijv. dat de begroting niet rondkomt als we de A- en B-jeugd niet afschaffen of dat de tijdsdruk enorm is).

Het bericht is op diverse punten vaag. Welke ongeregeldheden worden bedoeld? Ik hoor hier gewoon Paul Rinkens praten die in zijn Don Quichote-achtige strijd tegen hooliganisme al heel vlug iets een ongeregeldheid vindt. En welke uitzending van L1 wordt er precies bedoeld? Graag een uitzenddatum/uitzendtijdstip of een link naar die uitzending!

Hopelijk wil de supportersclub snel hier op onze site bij dit item ('MVV stoot A- en B-jeugdteams af') reageren!

Misschien is het een goed idee om hier ook een polletjes te maken met twee keuzemogelijkheden: Ik ben voor afschaffing van de A- en B-jeugdteams / Ik ben tegen de afschaffing van de A- en B-jeugdteams. Wie maakt zo'n poll effe?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sandro, Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2014 20:02
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #215

Ben Salemans schreef : Het bericht is op diverse punten vaag. Welke ongeregeldheden worden bedoeld? Ik hoor hier gewoon Paul Rinkens praten die in zijn Don Quichote-achtige strijd tegen hooliganisme al heel vlug iets een ongeregeldheid vindt. En welke uitzending van L1 wordt er precies bedoeld? Graag een uitzenddatum/uitzendtijdstip of een link naar die uitzending!


Ongeregeldheden als in: dingen die niet goed geregeld zijn.....?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2014 23:51
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #216

Ben Salemans schreef :
Het bericht is op diverse punten vaag. Welke ongeregeldheden worden bedoeld? Ik hoor hier gewoon Paul Rinkens praten die in zijn Don Quichote-achtige strijd tegen hooliganisme al heel vlug iets een ongeregeldheid vindt. En welke uitzending van L1 wordt er precies bedoeld? Graag een uitzenddatum/uitzendtijdstip of een link naar die uitzending!

Hopelijk wil de supportersclub snel hier op onze site bij dit item ('MVV stoot A- en B-jeugdteams af') reageren!

Misschien is het een goed idee om hier ook een polletjes te maken met twee keuzemogelijkheden: Ik ben voor afschaffing van de A- en B-jeugdteams / Ik ben tegen de afschaffing van de A- en B-jeugdteams. Wie maakt zo'n poll effe?


'Bezuiniging jeugdopleiding MVV levert betere voetballers op' Rinkens - 1 april 2014
www.l1.nl/video/bezuiniging-jeugdopleidi...p-rinkens-1-apr-2014
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 09:05
Veer Zien MVV
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 31
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #217
Update gesprekken MVV inzake A en B Jeugd

Beste donateurs,

De afgelopen weken hebben meerdere gesprekken plaatsgevonden tussen Veer Zien MVV en bestuurders van MVV, jeugdleiders, donateurs, ouders van jeugdspelers en scouts naar aanleiding van het besluit de A en B jeugd per komend seizoen af te stoten. Veer Zien MVV heeft hierbij geconstateerd dat er op dit moment veel onbegrip heerst en weinig draagvlak is voor de huidige keuze die is gemaakt.

Het bestuur van Veer Zien MVV maakt zich zorgen om deze ontwikkeling en heeft dringend geadviseerd dat het bestuur van MVV deze keuze dient te heroverwegen en dat we denken dat er voor komend seizoen een beter alternatief mogelijk moet zijn, zijnde het behouden van deze jeugdteams voor MVV.

Op deze manier kan komend jaar de jeugdopleiding worden geëvalueerd en een weloverwogen beslissing worden gemaakt voor een goede toekomst van de jeugdopleiding van MVV

We hopen op zeer korte termijn terugkoppeling te mogen ontvangen van deze gesprekken en hebben goede hoop dat onze gesprekken de keuze van MVV zal beïnvloeden.

Veer Zien MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 11:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #218

OOFUS! schreef :

Ben Salemans schreef : Het bericht is op diverse punten vaag. Welke ongeregeldheden worden bedoeld? Ik hoor hier gewoon Paul Rinkens praten die in zijn Don Quichote-achtige strijd tegen hooliganisme al heel vlug iets een ongeregeldheid vindt. En welke uitzending van L1 wordt er precies bedoeld? Graag een uitzenddatum/uitzendtijdstip of een link naar die uitzending!


Ongeregeldheden als in: dingen die niet goed geregeld zijn.....?

Dan zoek maar eens op in een woordenboek wat "ongeregeldheden" betekent. Namelijk niet "dingen die niet goed geregeld zijn" maar "relletjes".

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 12:55
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #219
De SC MVV Maastricht,

Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, omdat het zo een schoothondje is. Wat een waardeloze onderbouwing van argumenten. Dat je je als supportersclub zo voor de gek laat houden, en daarnaast blijkbaar zo laat intimideren dat je hier klakkeloos mee akkoord gaat, terwijl 85% van je achterban tegen het idee is. Waarom ben ik dan lid van dit oliebollen clubje vraag ik me dan.

Daarnaast Rinkens is een aftredende voorzitter die nog snel zijn ideeen erdoor aan het duwen is. Dan moeten wij deze maar niet ontvankelijk verklaren en krijgt die een mooie bos bloemen en mag die lekker naar huis.
Want het begon zo mooi, maar
  • Prijs beleid is kut, totaal geen revenue strategie, iets wat je van iemand met zijn achtergrond in de hotellerie wel zou mogen verwachten
    Maatschappelijk betrokken werd het toverwoord, Maatschappelijk betrokken wordt de ondergaan.
    Waardeloos beleid betreffende de jeugd
    Dood maken van sfeer en sfeeracties
    Preventief strooien van stadionverboden

Rinkens bedankt voor de moeite, je krijgt een 4.

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 14:20
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #220
Ik snap je frustratie maar kunnen we nu eens een keer stoppen met rinkens continu te noemen deze man is voorzitter van mvv maar de uitvoering is toch echt bepaald door het bestuur en niet door 1 man.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 14:27 17 apr 2014 14:35 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #221
In het L1-interview van 1 april 2014 ( www.l1.nl/video/bezuiniging-jeugdopleidi...p-rinkens-1-apr-2014 ) zegt Paul Rinkens:

“We hebben een Visiedocument gemaakt in 2010. Daar staat heel duidelijk in dat MVV zich gaat focussen op Basic United, Maastricht United, dat wij dat zelf gaan doen en dat de bovenbouw, wat wij toen noemden Limburg United, maar dat is gewoon, what’s in a name, de A en de B, dat we die gaan onderbrengen bij een partnerclub. In dat Visiedocument staat ook dat we dat zouden doen in 2012. Nou, door omstandigheden hebben we dat wat moeten opschuiven. We hebben besloten om dat nu wel te gaan doen. Waar is nu de commotie door ontstaan? Doordat mensen, pers, spelers, medewerkers, betrokkenen vergeten zijn dat dat het basisstuk was van het nieuwe MVV.”

Zozo, wij allen, waren zo dom om te vergeten wat het basisstuk van het nieuwe MVV was. Maar Paul Rinkens, met zijn ongelofelijke geheugen, wist het zich gelukkig als een van de weinigen nog te herinneren.

Paul Rinkens vertelt in dit interview allerlei onjuistheden of onzorgvuldigheden. Dat zal wel weer niet zijn bedoeling zijn geweest. Maar toch, voor de zoveelste keer, ook in dit interview doet hij het weer. De man heeft echt een communicatieprobleem! In het Visiedocument staat namelijk helemaal niet dat MVV zich gaat focussen op ‘Basic United’, ‘Maastricht United’. Ook de naam ‘Limburg United’ ontbreekt in het Visiedocument. In het hele Visiedocument wordt precies een keer ‘United’ genoemd, namelijk in de woordengroep “de campus van de United World Colleges (UWC)”. Ook het woord ‘partnerclub’ ontbreekt in het Visiedocument. Al die cruciale woorden of basisbegrippen staan niet in het Visiedocument, zoals Rinkens ons toch wil laten geloven in het L1-interview (zie bovenstaand citaat).

Wat lezen we wél in het Visiedocument 2010 ( www.mvv.nl/IManager/Download/680/41381/9...t_MVV_Maastricht.pdf )? Welnu - de onderstreping is door mij aangebracht:

“Een onderscheid wordt gemaakt tussen de D en C jeugd in de (pre)-puberale fase. Jeugdopleiding (trainen) binnen Maastricht doordeweeks en op landsdeel nivo (spelen) in het weekend als uitgangspunt. B en A jeugd sluit aan op een regionale jeugdopleiding in Zuid-Limburg die in samenwerking met en/of Fortuna Sittard en/of Roda JC wordt ontwikkeld. Naast differentiatie naar leeftijdscategorieën zal in de komende twee seizoenen de samenwerking met de amateurverenigingen worden verkend en ontwikkeld. Na 2 jaar zal de jeugdopleiding van MVV voor de B en A jeugd regionaal op het nivo van Zuid-Limburg zijn geïntegreerd. Een voorbeeld van samenwerking tussen de gemeenten. Gebruik maken van elkaars sterke punten. Sterke punten die worden gedeeld en toegankelijk worden gemaakt. Geen vernietiging van maatschappelijk kapitaal door herhaling en meer van hetzelfde. Zuid-Limburg als platform voor topsport. De D en C jeugd zal geïntegreerd worden binnen de structuur van de amateurverenigingen in de stadsregio. De KNVB competities (divisies) blijven dezelfde. De verankering in de buurten/prachtwijken van Maastricht steviger en perspectiefvoller.”

Ik weet honderd procent zeker dat Paul Rinkens destijds bij de presentatie van het Visiedocument/de toekomstplannen in de Gouden Ster in Maastricht nooit gezegd heeft dat in de toekomst de A- en B-jeugd zouden verdwijnen: ik heb namelijk de hele presentatie opgenomen. Maar ook zonder opnames zou ik zeker weten dat er in de Gouden Ster veel commotie zou zijn ontstaan als Rinkens daar duidelijk zou hebben gezegd dat het de bedoeling was dat de A- en B-jeugd binnen enkele jaren zou verdwijnen. Nee, hij zei dat het de bedoeling was dat de A- en B-jeugd zou gaan aansluiten op de/een RJO in Zuid-Limburg. Aansluiten! Dat is totaal iets anders dan verdwijnen! En na die aansluiting op de RJO (die dus nooit heeft plaatsgevonden; waarom zouden we ons als supporters druk maken om eventuele vervolgstappen als de eerste stap nog niet eens is gezet?) zou de A- en B-jeugd regionaal zijn geïntegreerd op het niveau van Zuid-Limburg. (Hoezo straal van 100 km rond Maastricht?)

Wat is geïntegreerd zijn? Wat is integratie? Van Dale zegt dat ‘integratie’ betekent: “het maken tot of opnemen in een geheel”. Let op: ‘integratie’ betekent dus niet dat iets per se moet verdwijnen. Als eerste voorbeeld van ‘integratie’ noemt Van Dale de ‘Europese integratie’, wat Van Dale omschrijft als ‘Europese eenwording’. Wij weten natuurlijk allemaal dat Nederland misschien best voor Europese integratie kan zijn; maar ook is duidelijk dat Nederland nooit als zelfstandig land wil verdwijnen en compleet wil opgaan in Europa.

De conclusie die we uit het voorgaande mogen trekken is eenvoudig: als Rinkens beweert dat in het Visiedocument kraakhelder, klip en klaar, staat beschreven dat de A en B-jeugd gaat verdwijnen, en hij dat simpelweg verkoopt als oud en bekend beleid, dan klopt dat gewoon niet! En dat ligt zeker niet aan ons haperend, falend, geheugen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 14:45 17 apr 2014 14:48 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #222
MVV handhaaft alsnog A- en B-jeugd

MVV heeft alsnog besloten om volgend seizoen de A1 en B1 te handhaven. De Maastrichtse club heeft het vereiste bedrag voor de jeugdteams (30.000 euro per jaar) op de valreep op tafel gekregen. Enerzijds via een verhoging van de contributie, anders via een bijdrage van financiers en bedrijven.

Maastricht
Van onze verslaggever

Het schrappen van de A1 en B1 komende zomer zorgde voor veel commotie in Maastricht. Het handhaven van de hoogste jeugdteams betekent niet dat MVV de plannen om op jeugdgebied te gaan samenwerken met een partnerclub in de ijskast zet. De eerstedivisionist wil het komende seizoen gebruiken om deze alliantie voor te bereiden. Vanaf de zomer van 2015 worden de A- en B-teams ondergebracht bij een partnerclub.


Ik weet niet zo goed of ik hier blij mee moet zijn.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 15:07
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #223

Jacques schreef :

OOFUS! schreef :

Ben Salemans schreef : Het bericht is op diverse punten vaag. Welke ongeregeldheden worden bedoeld? Ik hoor hier gewoon Paul Rinkens praten die in zijn Don Quichote-achtige strijd tegen hooliganisme al heel vlug iets een ongeregeldheid vindt. En welke uitzending van L1 wordt er precies bedoeld? Graag een uitzenddatum/uitzendtijdstip of een link naar die uitzending!


Ongeregeldheden als in: dingen die niet goed geregeld zijn.....?

Dan zoek maar eens op in een woordenboek wat "ongeregeldheden" betekent. Namelijk niet "dingen die niet goed geregeld zijn" maar "relletjes".


Ik lees het woord in de context van het artikel, dan heb ik geen woordenboek nodig. Maar toch bedankt voor de tip :rolleye:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 15:29 17 apr 2014 15:31 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #224

tuutsje schreef : MVV handhaaft alsnog A- en B-jeugd

MVV heeft alsnog besloten om volgend seizoen de A1 en B1 te handhaven. De Maastrichtse club heeft het vereiste bedrag voor de jeugdteams (30.000 euro per jaar) op de valreep op tafel gekregen. Enerzijds via een verhoging van de contributie, anders via een bijdrage van financiers en bedrijven.

Maastricht
Van onze verslaggever

Het schrappen van de A1 en B1 komende zomer zorgde voor veel commotie in Maastricht. Het handhaven van de hoogste jeugdteams betekent niet dat MVV de plannen om op jeugdgebied te gaan samenwerken met een partnerclub in de ijskast zet. De eerstedivisionist wil het komende seizoen gebruiken om deze alliantie voor te bereiden. Vanaf de zomer van 2015 worden de A- en B-teams ondergebracht bij een partnerclub.

Ik weet niet zo goed of ik hier blij mee moet zijn.....


Als het nu al 100 procent zeker is dat de A- en B-teams in de zomer van 2015 verdwijnen, hebben we weinig gewonnen. Natuurlijk moet het mogelijk zijn dat opheffen van tafel te schuiven! Sorry hoor, maar we zijn geen randdebielen... Laat Rinkens eerst maar eens vertrekken en laten we dan in alle openheid over de toekomst van het belofteteam, A- en B-jeugd praten/denken.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2014 15:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #225
Nu ja, we hebben in ieder geval een jaar de tijd gewonnen om met zijn allen te kijken hoe we dit gaan aanpakken. Een manier waar iedereen, of op zijn minst bijna iedereen, achter staat. Dat lijkt me heel wat gezonder dan in een paar weken van bovenaf een beslissing door de strot te duwen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden