MVV stoot A- en B- jeugdteams af
- Klomeleer
-
- Senior Member
-
Re: MVV stoot A- en B- jeugdteams af
03 Apr 2014 10:27Please Log in or Create an account to join the conversation.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 10:30Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
03 Apr 2014 17:02 - 03 Apr 2014 17:09Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- pinobel
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 18:35Ben Salemans wrote: Als dit idiote plan vol onduidelijkheden en vaagheden (en tegenstrijdigheden met de oorspronkelijke visie) daadwerkelijk leidt tot het opheffen van de A-en B-jeugd van MVV, dan zie ik toch iets gebeuren wat ik na ruim vijftig jaar Geusselt eigenlijk voor onmogelijk had gehouden: ik haak (waarschijnlijk) af. Spuugzat ben ik het. De redder van MVV draait mijn club gewoon de nek om. Is er dan potverdorie niemand in de controlerende massa rond Rinkens en co. die hem een halt toeroept? Is er dan echt geen controlerende instantie bij MVV die ziet dat dit een volkomen maf en rammelend plan is dat leidt tot de verwording van MVV tot een satellietclub van een andere club (wat niet conform de visie van 2010 is)? Wat is dit voor een Kafkaiaanse nachtmerrie? Bah bah... Veer zien MVV, Supporterclub: ACTIE!!!!!
Als we een satellietclub worden is het ook voor mij over en sluiten (2 seizoenskaarten en een sneeuwbaleffect bij ons naar nog 6 seizoenskaarten). Het is triest als ik hier lees hoeveel mensen die al hun hele leven naar MVV gaan, nu allemaal zullen afhaken. Dat wordt waarlijk de doodsteek voor de club en de beslissende mensen willen het niet inzien. Geen idee wie nog wat kan (wil) tegenhouden maar haast is geboden.
- Anita
-
- Elite Member
-
03 Apr 2014 19:06 - 03 Apr 2014 19:07Naar aanleiding hiervan heb ik deze reactie d.d. 31-3-2014 gemaild naar de groep (dus s middags voor de vergadering die 's avonds gepland was):
Beste heer Rinkens
Dank u voor de informatie. Ik heb het stuk net in vogelvlucht nagelezen en heb enkele opmerkingen over dit stuk: zie bijlage.
Ik kan er helaas niet bij zijn vanavond (te ver en op een doordeweekse dag). Ik wil u zeggen dat het heel fijn is dat u in deze roerige week voor MVV snel tijd heeft vrijgemaakt voor een gesprek.
Ik wens jullie allen veel succes en ook de mogelijkheid om de talenten van onze regio te blijven linken aan MVV. Liefst met een eigen opleiding en alleen op bepaalde momenten als toegevoegde waarde laten samenspelen/ trainen etc. met andere talenten uit de regio. Hoop dat er creatieve ideeën ter tafel komen want zonder eigen jeugd geen toekomst voor MVV.
Vele wijsheid allemaal!
Groet Anita
Bijlage:
Opmerkingen A. Limpens n.a.v. ontvangen informatie Idee MVV Maastricht 2010 en 2014:
Leesbaarheid:
• Geactualiseerd? Sommige informatie lijkt geactualiseerd/is herijkt en andere informatie niet. Schrijf datum erbij. Zo staat op blz. 19 datum 30 juni 2010 genoemd en op blz. 21 onderaan wordt Q-Park genoemd als meerjarige sponsor.
• Laat een taalkundige (Ben Salemans bv de laatste versie van een rapport nalezen. Ik denk dat er zeker nog aanpassingen gedaan kunnen worden bij gebruik leestekens en ook leesbaarheid
• Laatste alinea blz. 14 is een wazig stuk. Waarom niet in heldere, simpelere bewoording
• Blz. 18 laatste alinea punt 10.2 is onbegrijpelijke taal en p.s. welke verhoging wordt bedoeld?
Dromen/wensen, hoe realiseren:
• Ik lees de plannen 2010 maar ik krijg weinig zicht over hoe de plannen worden/zijn aangepakt/gerealiseerd d.d. 2014
• Kan er aangegeven worden welke stappen/plannen in visie stuk 2010 behaald zijn?
5. Voetbalvisie:
• Scouting Benelux. Ik begrijp dat België een belangrijk gebied is om te scouten maar ik snap niet waarom er Benelux geschreven staat. Is MVV actief (geweest) in Luxemburg? Staat het mooier op papier om zo de foto vlag MVV en vlag met Europa te linken?
6. Maatschappelijk belang:
• Uitleg: 65 plussers zijn ‘om niet’ van harte welkom
• Hoever is projectplan Parc Geusselt?
6.3. Jeugdopleiding MVV Maastricht:
• Ieder talent presenteert zich altijd eerst als eerste in de buurt (m.i. prima dat je jeugd bij de voetbalclub in de buurt begint). Voor talenten geldt aansluiting bij een regio opleiding en dan: MVV Maastricht biedt haar toptalenten een contract aan. Deze opvatting lijkt me niet in overeenstemming. Hoe komt het talent van de voetbalclub uit de buurt waar het talent woont, dan onder de paraplu van MVV?
• Het lijkt dat dit plan (2011) nu anders wordt aangepakt? (begrijp ik het goed: totaal geen jeugdvoetbal meer bij MVV?
8. Financiën:
• Punt 8: MVV Maastricht handelt niet in spelers en betaalt geen courtages aan spelersmakelaars in welke vorm ook. Graag uitleg: wat betekent dit precies? Hoe kan MVV Maastricht eventueel wel winst maken op verkoop van een speler?
9. Branding en sponsorbeleid
• Waarom staat buurtraad WVV er niet bij ? Is toch de buurt waar MVV gelokaliseerd is?
- Anita
-
- Elite Member
-
03 Apr 2014 19:08Please Log in or Create an account to join the conversation.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 19:13Please Log in or Create an account to join the conversation.
- middenstip
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 19:35aleer je nieuwe hebt toch!
- mvv4ever
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 20:01Kom zelf eens met ideeën...
Als dit werkelijk 30.000 euro per jaar bespaard waarom niet? Er moet toch ergens op bespaard worden...
Het is eigenlijk nooit goed...
Als het niet anders kan eventjes kan het even niet anders wellicht dat doordat aachen noord straks degradeert dat we meer sponsoren binnen kunnen halen en meer geld is voor evt weer de A en B jeugd er te laten komen.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 20:24Please Log in or Create an account to join the conversation.
- jeoff
-
- Administrator
-
03 Apr 2014 20:34 - 03 Apr 2014 20:35Dat wil niet meteen zeggen dat MVV een soort satelliet club wordt. Ja we kunnen misschien een aantal spelers krijgen die bij ons komen 'rijpen' maar dat zullen er echt geen tientallen zijn, ik denk eerder 2 of 3 (als het dat al is).
De communicatie is inderdaad ongelukkig en de A en B jeugd bij voorbaat opheffen is geen goed idee. Maar om meteen alle plannen nu al af te schieten zonder alle ins en outs te kennen en zelfs te dreigen om geen SK te nemen lijkt me niet echt slim. Zo zorgen de supporters zelf voor meer onrust die wellicht onnodig is!
Ik ben ook niet blij met de toonzetting van de voorzitter maar de enige manier om hiermee om te gaan is door het dialoog aan te gaan lijkt me.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
03 Apr 2014 20:45Daarnaast mocht het in het beste geval Genk worden dan zijn we alsnog een satelliet club. Maastrichtse jeugd speelt in de A en B bij Genk, vriendjes/ familie etc. worden supporter van Genk en niet van het 2e van Genk namelijk MVV. Er komen wat afdankertjes rijpen bij MVV. Die paar spelers die wel gelabeld zijn als MVV speler en uit de jeugd komen hebben helemaal geen clubgevoel en zouden stuk voor stuk liever bij Genk spelen maar helaas zij zijn de afdankertjes. Genk bepaald dat de talenten die moeten rijpen verplicht opgesteld dienen te worden etc.
En dan kan je mij allemaal mooie verhaaltjes vertellen over spelers die gelabeld zijn als MVV speler etc. Maar dan nog zal het zo gaan als hierboven beschreven.
- Sandro
-
- Platinum Member
-
- Veur de Ier en de Glorie
03 Apr 2014 21:08Indien jeugdspelers die op dit moment lid zijn van MVV Maastricht willen testen bij andere verenigingen dan dient hiervoor een verzoek ingediend te worden bij de betreffende teammanager.
Aangezien er nog geen definitieve keuze gemaakt is m.b.t. de samenwerkingspartner kan MVV ook nog geen uitspraken doen over evt. opleidingsvergoedingen en/of poolreglementen.
MVV gaat er vanuit dat op korte termijn de definitieve toekomstplannen gepresenteerd kunnen worden.
www.mvv.nl - website voor de jeugd van MVV Maastricht.
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
03 Apr 2014 21:08Of i.p.v. A- en B-jeugd de D- en E-jeugd schrappen. Zo houd je wel een toevoer van spelers naar eerste elftal.αναρχος wrote: Waarop wil je anders besparen...? Heel makkelijk hoor. Een speler van het eerste. No problemo lijkt mij.
Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
- jeoff
-
- Administrator
-
03 Apr 2014 21:13Ik ben niet per definitie tegenstander ervan om daarna de jeugd onder te brengen bij een andere club (kijk bijv. naar Brabant United). Je weet helemaal niet hoe het uit gaat zien!
Daarbij, als ik zelf even ga beginnen met aannames, denk ik dat jongens uit Nederland zich helemaal niet zo snel zullen binden aan een Belgische club. Uiteindelijk zal je sneller bij Nederlandse eredivisie clubs opvallen als je in de Jupiler League van Nederland speelt. Duidelijke afsrpaken zijn noodzakelijk.
Ik ben benieuwd hoe dit geregeld is bij andere clubs met een gezamelijke jeugdopleiding. wat zijn hun ervaringen?