MVV stoot A- en B- jeugdteams af

27 mrt 2014 13:34
riesjke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #61
Goed stuk in de Limburger, waar gat dit naar toe met Us Mvvke! :(
Zorgwekkend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 14:07
Joehoe
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 39
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #62

Roei baank schreef : Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.

www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153

www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972


Zo kunnen we natuurlijk elke bezuiniging goedpraten.

We kunnen ons ook afvragen waarom er geen plan is om samen met een aantal multinationals een goede jeugdacademie neer te zetten, spelers goed op te leiden en met winst door te verkopen. De behaalde winst verdelen we vervolgens over alle partijen.

Overal in Limburg werken sectoren met elkaar samen, nergens duikt het voetbal op. Een kwestie van netwerken, zou je denken. Maar ja, netwerken kost geld.

Mijn gevoel van de afgelopen tien jaar is bezuinigen en niks anders.

We dwalen af, en verder af, tot dat er straks helemaal niets meer is. Nou ja, niets? Maatschappelijk hebben we veel voor elkaar gekregen (vraag me niet wat de waarde daar van is, maar dat lees ik steeds, dat Mvv maatschappelijk zo goed bezig is).

Waarom spelen we dan nog eigenlijk in de Geusselt? Al die kosten...Een noodtribune bij Willem 1 voldoet toch ook?

Nadenken over hoe er meer mensen in kunnen komen natuurlijk uit den boze. Nadenken kost tijd, en daardoor geld en dat gaat weer ten kostte van de bezuinigingen.

Wat een droefenis. Werkelijk waar.

Wat wordt de volgende bezuiniging? Van 4 naar 2 lichtmasten?

Of belt iemand straks even met het VVV, zodat er eindelijk eens arrangementen worden gepromoot (er lopen tenslotte maar een paar toeristen rond in de stad...).
Of belt iemand met DSM om te kijken wat nutricion & health kan betekenen voor de sport, en in het bijzonder Mvv?
Of bellen we Inbev of ze even een aantal mobiele rugzaktaps bezorgen, zodat mensen op de tribune worden bediend (omzet genereren).
Of bellen we de universiteit, zodat we een plan denken, waardoor buitenlandse studenten (ach, het zijn er maar een paar) weten dat Mvv überhaupt bestaat.

Als ik door blijf typen, dan ben ik morgen nog niet klaar.

Maar goed, deze vier telefoontjes kosten al een euro.

We kunnen natuurlijk beter een euro bezuinigen door de roerstaafjes van de koffie niet meer te bestellen, dan na te denken hoe we van 1 euro 2 euro maken...

Ik wens de wijze heren veel succes met bezuinigen. Ik word er nogal cynisch van, en dat is niet goed voor mijn humeur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 14:23 27 mrt 2014 14:27 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #63
Zonder jeugd is er wat mij betreft geen voetbalclub. Allerlei praatjes over maatschappelijk gebeuren maar het aller belangrijkste maatschappelijke dat je kunt doen is er voor zorgen dat de jeugd in Maastricht perspectief heeft om prof te worden. Wat blijft er nog van de club over? Alleen een eerste elftal en een maatschappelijke stichting waar geen enkele supporter zich mee kan identificeren. De club wordt gewoon van onder af, afgebroken en uiteindelijk als alle fanatieke voetbal supporters ook zijn weggepest kan er gemakkelijk worden over gegaan tot een FC Limburg. Of Rinkens hier zelf bewust aan mee werkt of dat er andere pipo's in het bestuur zitten die, de niet voetbal minded persoon Rinkens, als een soort marionet allerlei domme beslissingen laat maken dat weet ik ook niet. Ik heb wel elk jaar het gevoel dat MVV steeds minder MVV is. Over een paar jaar is er alleen nog een Omnivereniging Limburg United zonder supporters.

Zoals ik het zie zijn er 2 opties: 1 wij nemen met de supporters de club over en zorgen ervoor dat het echt MVV gevoel weer terug komt ( en niet allerlei vage juridische constructies om supporters het gevoel te geven dat ze mee mogen beslissen zoals een ledenraad waar we niks van horen. Of vage constructies waarbij er een stichting is die de naam Maatschappelijke voetbal vereniging Maastricht draagt die zicht zogenaamd alleen bezig houdt met maatschappelijke activiteiten. En het voetbal gedeelte dat wel nog de naam Maastrichtse Voetbal Vereniging heeft maar helaas wordt in elk medium toch de naam van de maatschappelijke stichting gebruikt. En een supportersoverleg dat pas achteraf feedback mag geven over een beslissing die al genomen is....? Wat heb je hier dan aan!!!!!!!!), 2 we laten het zoals het is en over een paar jaar is er geen MVV meer en is het voetbal gedeelte onderdeel van een of andere vage Limburgse Omnivereniging.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, aait wief, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 14:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #64
3) mocht 2 werkelijkheid worden, dan richten we als fans MVV '14 (of '15 of whatever) op en bouwen wij supporters de club vanaf de grond weer op.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 14:41 27 mrt 2014 14:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #65
Mocht het tot een samenwerking met Genk komen. Dan is dat geen verkeerde keuze. De afdankertjes van Genk, zijn prima voor een club als MVV (een club die niet veel te eisen heeft). Vergeet niet dat dit het PSV van België is. En dat ze qua taal en cultuur in hetzelfde verlengde van elkaar liggen en geen concurrenten van elkaar zijn. Het is wel een hele verandering voor klein geusselt, en daarmee verdwijnt ook een beetje de bestemming en de nood naar verbeterde faciliteiten.

Eigenlijk is dit proces in mijn ogen al in gang gezet bij het opheffen van het tweede elftal. Wat heb je op korte termijn aan een A-jeugd, als ze meteen moeten doorstromen naar het eerste elftal. Die kloof is gewoon te groot. Ik hoop niet dat we samen gaan met een directe concurrent (Fortuna, RJC), dat is gedoemd om te mislukken, omdat we allemaal hetzelfde type speler nodig hebben gezien de financiën. Ik hoop dat MVV de samenwerking over de grens zoekt.

Ik begrijp de emotie, en dat hiermee de identiteit van de club verdwijnt. Je moet nu als kind over uitzendbureaus (RJO) dromen, die je bij MVV gaan plaatsen. Maar kijk alsjeblieft naar het totaalplaatje, een club dat aan een draadje hangt, en niet mag(!) kiezen. Inleveren, en voorbestaan. Of eisen/gokken, en volgend seizoen clubloos mede lede ogen naar de derby Fortuna - RJC kijken. MVV vertegenwoordigd 0,0% eigen waarde, waar moet je het dan vanaf snoepen? Geloof maar, dit zal niet de enige maatregel zijn. Dit zijn sprongen van een kat in het nauw. Hele gekke sprongen. Maar een samenwerking met Genk, zou niet slecht kunnen uitpakken, vooral als je niks te kiezen hebt. En dat proef je gewoon aan de snelheid waarmee dit wordt bewerkstelligt. Haarlem, AGOVV, Veendam en RBC zouden blind deze troefkaart hebben ingeleverd voor hun voorbestaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 14:48 27 mrt 2014 14:55 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #66

Jim Cemint schreef : L1.nl:

MVV Maastricht heeft vanaf volgend jaar geen A-en B-jeugdteams meer. De bedoeling is dat vanaf het seizoen 2015-2016 de beste talenten uit deze teams worden geselecteerd en elders worden ondergebracht. MVV is in onderhandeling met een aantal clubs om op dit gebied samen te werken. "Dit kan ook een Regionale Jeugd Opleiding zijn. Als de club maar binnen een straal van 100 kilometer ligt," zegt MVV-voorzitter Paul Rinkens.

Ouders geïnformeerd
De Maastrichtse club wil op deze manier alléén de talenten overhouden die grote kans hebben op het halen van het eerste elftal. Maandagavond werden de ouders ingelicht over de toekomst van de jeugdopleiding. "Dit was alvast een vooraankondiging voor de ouders. Het staat ze nu al vrij om een andere club te zoeken voor hun kind."

Mogelijk al eerder
Het snijden in de jeugdopleiding is een manier om kosten te besparen. "Het is pijnlijk voor de ouders en kinderen maar helaas noodzakelijk voor de toekomst van MVV." Rinkens wil voor aanvang van komend seizoen de benodigde 25.000 euro bij elkaar hebben voor de A-en B-jeugd. Mocht dit niet lukken dan verdwijnen deze elftallen al deze zomer.


Het MVV bestuur wekt de indruk de Jeugdopleiding van MVV Maastricht slechts te zien als een overbodige lastige kostenpost. Dat een Jeugdopleiding één van de hoekstenen is van een ,,normale" voetbalvereniging en Sportief en Maatschappelijk belangrijk voor b.v. Maastrichtse talentjes wordt totaal aan voorbijgegaan..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 14:59
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #67

houtengerard schreef : Mocht het tot een samenwerking met Genk komen. Dan is dat geen verkeerde keuze. De afdankertjes van Genk, zijn prima voor een club als MVV (een club die niet veel te eisen heeft). Vergeet niet dat dit het PSV van België is. En dat ze qua taal en cultuur in hetzelfde verlengde van elkaar liggen en geen concurrenten van elkaar zijn. Het is wel een hele verandering voor klein geusselt, en daarmee verdwijnt ook een beetje de bestemming en de nood naar verbeterde faciliteiten.

Eigenlijk is dit proces in mijn ogen al in gang gezet bij het opheffen van het tweede elftal. Wat heb je op korte termijn aan een A-jeugd, als ze meteen moeten doorstromen naar het eerste elftal. Die kloof is gewoon te groot. Ik hoop niet dat we samen gaan met een directe concurrent (Fortuna, RJC), dat is gedoemd om te mislukken, omdat we allemaal hetzelfde type speler nodig hebben gezien de financiën. Ik hoop dat MVV de samenwerking over de grens zoekt.

Ik begrijp de emotie, en dat hiermee de identiteit van de club verdwijnt. Je moet nu als kind over uitzendbureaus (RJO) dromen, die je bij MVV gaan plaatsen. Maar kijk alsjeblieft naar het totaalplaatje, een club dat aan een draadje hangt, en niet mag(!) kiezen. Inleveren, en voorbestaan. Of eisen/gokken, en volgend seizoen clubloos mede lede ogen naar de derby Fortuna - RJC kijken. MVV vertegenwoordigd 0,0% eigen waarde, waar moet je het dan vanaf snoepen? Geloof maar, dit zal niet de enige maatregel zijn. Dit zijn sprongen van een kat in het nauw. Hele gekke sprongen. Maar een samenwerking met Genk, zou niet slecht kunnen uitpakken, vooral als je niks te kiezen hebt. En dat proef je gewoon aan de snelheid waarmee dit wordt bewerkstelligt. Haarlem, AGOVV, Veendam en RBC zouden blind deze troefkaart hebben ingeleverd voor hun voorbestaan.


Leuk korte termijn plan maar op de lange termijn verliest MVV alleen maar draagvlak wat weer extra bezuinigingen oplevert en dan zijn we nog verder van huis. Dan moeten we het eerste elftal zover wegbezuinigen dat het ook geen bestaansrecht meer heeft en kunnen we dat misschien ook onder brengen bij Genk. Waarom worden we niet gewoon nu al meteen maar Genk supporter? Het bestuur zegt toch letterlijk in haar zogenaamde herijkingsdocument dat we geen bestaansrecht hebben zonder een club als Genk. Met die instelling kan je de club beter meteen opheffen. Alleen maar bezuinigen en filosoferen over vage maatschappelijke rode draden dat doen ze! Maar een levensvatbare voetbalclub.. Ho maar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 15:16
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #68
MVV'02 ;) was er vroeger al als amateurtak van MVV. Besef wel dat je dat als club helemaal onderaan begint in de laagste klasse volgens mij. Romantisch is het wel net zoals in Salzburg en in Manchester (om maar even 2 voorbeelden te noemen). De redenen aldaar waren wel iets anders dan deze ;)

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 15:55 27 mrt 2014 15:58 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #69

αναρχος schreef :

houtengerard schreef : txt.


Leuk korte termijn plan maar op de lange termijn verliest MVV alleen maar draagvlak wat weer extra bezuinigingen oplevert en dan zijn we nog verder van huis. Dan moeten we het eerste elftal zover wegbezuinigen dat het ook geen bestaansrecht meer heeft en kunnen we dat misschien ook onder brengen bij Genk. Waarom worden we niet gewoon nu al meteen maar Genk supporter? Het bestuur zegt toch letterlijk in haar zogenaamde herijkingsdocument dat we geen bestaansrecht hebben zonder een club als Genk. Met die instelling kan je de club beter meteen opheffen. Alleen maar bezuinigen en filosoferen over vage maatschappelijke rode draden dat doen ze! Maar een levensvatbare voetbalclub.. Ho maar!


Dat zijn de feiten, die een supporter van MVV uiteraard pijn doen. Het bestaansrecht. Je kunt met 1000 man op de tribune eredivisie spelen, als je maar dezelfde sponsorbak hebt als Excelsior en Volendam destijds. En dat heeft MVV niet. Het publiek is groter dan de club, en dat zijn de feiten. Je kunt voor 100 euro een fiets kopen, maar je kunt niet verwachten voor dat bedrag de motorcross te winnen. Ik zie de perikelen van deze club als een stijging van de zeespiegel. Alles onder -5 NAP is al verzopen (Veendam, RBC etc), nu is -4 NAP door de crisis aan de beurt. En MVV behoort demografisch tot die categorie. Voor de crisis was dat -3 NAP.

Voor mijn gevoel is het dan wachten tot hoever je nog kunt bezuinigen tot de boel verzuipt en je moet toegeven aan de curator. Dat hele maatschappelijk gezeik, is om op een creatieve manier geld in het laatje te krijgen in het Ethiopië van Nederland. Om die Hollanders te bereiken die in Campagne, Biesland en Wolder wonen of ze alsjeblieft misschien op de tribune willen gaan zitten, want in de volksbuurt kunnen ze de maandlasten niet meer betalen.. Als is het voor de hockeyclub of een modeshow of het promoten van water. De omni-vereniging is een donatieput voor mensen die niet van voetbal houden.Dat is wat er van MVV nog over is, het is of aan de beademing, of bedelen en wachten op betere tijden. Tot een ondernemer in het Maastricht en clubliefde voor MVV en een geweldig business plan voor zijn bedrijf heeft.

Ik hoor hier verhalen van dan richten we onze eigen club op. Please, je wilt Maastricht toch niet vergelijken met Manchester? We mogen blij zijn als MVV het redt, laat staan een tweede club er naast. Ik ben er van overtuigd dat niemand, zonder eigen geld mee te nemen, een vijfjarenplan kan uitvoeren. Maastricht is mooi, en in de fantasie van de Maastrichtenaar groter dan een metropool, maar de werkelijke cijfertjes vallen vies tegen. En naar de cijfertjes moet je kijken, niet naar de ambiance. Vrijdagavond rukt heel Maastricht uit naar de Geusselt, was het maar waar..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 15:56
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #70
bij Manchester heb ik goede kennissen zitten en dat is een ideaal voorbeeld hoe een club door supporters gedragen kan worden. En ook zij hebben maatschappelijk orientatie hoog in het vaandel staan.

Alleen denk ik dat daar het draagvlak groter is om een dergelijk initiatief te ontplooien. Hier krijg je nu al nauwelijks vrijwillgers bij elkaar om iets te doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 16:19
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #71

De_Lange schreef : bij Manchester heb ik goede kennissen zitten en dat is een ideaal voorbeeld hoe een club door supporters gedragen kan worden. En ook zij hebben maatschappelijk orientatie hoog in het vaandel staan.

Alleen denk ik dat daar het draagvlak groter is om een dergelijk initiatief te ontplooien. Hier krijg je nu al nauwelijks vrijwillgers bij elkaar om iets te doen.

Juist. Hier kunnen we nog niet met een emmertje rondgaan. Niemand wil helpen en de paar idioten die wel rondlopen worden uitgelachen en uitgescholden. En het emmertje is nagenoeg leeg...
Er is niet voldoende draagvlak (draagkracht) om dat hier te doen.

Ik wil ook het liefste de beste voetbalschool ter wereld hier in Maastricht, zodat alle talenten hier vanzelf naartoe komen. Maar dat gaat zonder een suikeroom niet lukken. Inclusief alle faciliteiten, scholing, trainers, etc.

Als ik kijk naar het niveau van deze jeugd en deze jongens kunnen een betere opleiding krijgen bij bv Genk en MVV krijgt daardoor betere spelers voor het eerste (al dan niet van dezelfde jeugd) is het wellicht de beste oplossing voor de huidige omstandigheden.
Als er dan later een suikeroom belangeloos geld in een goede opleiding wil steken of andere grote sponsors. Dan beginnen we opnieuw.

*Intussen blijf ik dromen van het winnen van de euromillions...*

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 16:23
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #72

houtengerard schreef :

αναρχος schreef :

houtengerard schreef : txt.


Leuk korte termijn plan maar op de lange termijn verliest MVV alleen maar draagvlak wat weer extra bezuinigingen oplevert en dan zijn we nog verder van huis. Dan moeten we het eerste elftal zover wegbezuinigen dat het ook geen bestaansrecht meer heeft en kunnen we dat misschien ook onder brengen bij Genk. Waarom worden we niet gewoon nu al meteen maar Genk supporter? Het bestuur zegt toch letterlijk in haar zogenaamde herijkingsdocument dat we geen bestaansrecht hebben zonder een club als Genk. Met die instelling kan je de club beter meteen opheffen. Alleen maar bezuinigen en filosoferen over vage maatschappelijke rode draden dat doen ze! Maar een levensvatbare voetbalclub.. Ho maar!


Dat zijn de feiten, die een supporter van MVV uiteraard pijn doen. Het bestaansrecht. Je kunt met 1000 man op de tribune eredivisie spelen, als je maar dezelfde sponsorbak hebt als Excelsior en Volendam destijds. En dat heeft MVV niet. Het publiek is groter dan de club, en dat zijn de feiten. Je kunt voor 100 euro een fiets kopen, maar je kunt niet verwachten voor dat bedrag de motorcross te winnen. Ik zie de perikelen van deze club als een stijging van de zeespiegel. Alles onder -5 NAP is al verzopen (Veendam, RBC etc), nu is -4 NAP door de crisis aan de beurt. En MVV behoort demografisch tot die categorie. Voor de crisis was dat -3 NAP.

Voor mijn gevoel is het dan wachten tot hoever je nog kunt bezuinigen tot de boel verzuipt en je moet toegeven aan de curator. Dat hele maatschappelijk gezeik, is om op een creatieve manier geld in het laatje te krijgen in het Ethiopië van Nederland. Om die Hollanders te bereiken die in Campagne, Biesland en Wolder wonen of ze alsjeblieft misschien op de tribune willen gaan zitten, want in de volksbuurt kunnen ze de maandlasten niet meer betalen.. Als is het voor de hockeyclub of een modeshow of het promoten van water. De omni-vereniging is een donatieput voor mensen die niet van voetbal houden.Dat is wat er van MVV nog over is, het is of aan de beademing, of bedelen en wachten op betere tijden. Tot een ondernemer in het Maastricht en clubliefde voor MVV en een geweldig business plan voor zijn bedrijf heeft.

Ik hoor hier verhalen van dan richten we onze eigen club op. Please, je wilt Maastricht toch niet vergelijken met Manchester? We mogen blij zijn als MVV het redt, laat staan een tweede club er naast. Ik ben er van overtuigd dat niemand, zonder eigen geld mee te nemen, een vijfjarenplan kan uitvoeren. Maastricht is mooi, en in de fantasie van de Maastrichtenaar groter dan een metropool, maar de werkelijke cijfertjes vallen vies tegen. En naar de cijfertjes moet je kijken, niet naar de ambiance. Vrijdagavond rukt heel Maastricht uit naar de Geusselt, was het maar waar..


Ik ben er van overtuigd dat er in overleg met supporters betere alternatieven zijn dan het wegbezuinigen van de jeugd. En waarom wordt er alleen gepraat over bezuinigen waarom niet over extra inkomsten genereren. En niet met die onzinnige maatschappelijke activiteiten die ons afleiden van het enige waar het om draait, namelijk voetbal. Keer op keer worden mijn inziens de verkeerde keuzes gemaakt. Hoeveel clubs in de Jupiler league hebben wel gewoon een eigen jeugd met hetzelfde of zelfs minder budget? Waarom werd er 50000,- euro geïnvesteerd in poortjes die zichzelf nooit hebben terug verdiend? Elke supporter wist dat dit het geval zou zijn maar toch wordt stoïcijns de verkeerde keuze gemaakt. Waarom dat belachelijke experiment met de prijzen van de kaartjes waar ze nu weer vanaf stappen? Elke supporter wist dat dit averechts zou werken. Ik kan me herinneren dat er een aantal mensen was dat de klein Geusselt wel wilde helpen opknappen met de donatie van meubels en verf etc. Maar onze fantastische voorzitter voelde zich daar te goed voor. En hebben we het nog niet eens over alle fantastische PR die geleverd is bij bijvoorbeeld (g)een incident als in Cuijk. Dat kost natuurlijk ook sponsoren en supporters. En zo kan ik doorgaan met een waslijst van voorbeelden. En elke keer wordt er in het supportersoverleg verbetering beloofd maar keer op keer gaat het fout. Het probleem is dat de club wordt geleid door mensen die van te voren geen passie voor MVV en voetbal in het algemeen hadden. Er wordt met allerlei leuke bedrijfseconomische trucjes, management technieken en andere vage netwerktermen als 'rode draad' , geëxperimenteerd op onze club. Daarbij wordt vergeten dat een voetbalclub geen normaal bedrijf is en draait op emotie, passie, saamhorigheid etc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 16:39
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #73

Hugo schreef :

Roei baank schreef : Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.

www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153

www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972


He he, eindelijk iemand die met zijn verstand en niet niet zijn emoties denkt!

Want wat kun je voor 25000 tot 30000 euro per jaar bieden aan ongeveer 40 spelers in de A en B? Busjes naar uitwedstrijden, een parttime trainer en een shirt en trainingspak. Nou, dat kunnen ze bij een beetje amateurclub ook als opleiding krijgen.

Dus doe het goed (en investeer een substantieel bedrag in je jeugdopleiding) of steek er geen enkele euro meer in! En aan het eind van het seizoen kijk je wie je gratis kunt oppikken bij een andere club omdat de (jeugd)speler daar niet weet door te dringen tot het 1e elftal.


Het is deels waar wat hier geschreven is. MAAR het is ook een belediging en een wanbeleid van het Bestuur naar de jeugdopleiding. Is het niet zo. Dat Trost met ons eigen jeugd elftal in 2010 een periodetitel heeft gewonnen?
MAAR daar kom ik weer.... Als het bestuur en inclusief Ron Elsen zich eens iets minder arrogant naar de buitenwereld profileert, weet ik zeker dat er vandaag de dag nog een B en een A selectie was geweest. Ik heb het zelf meegemaakt dat er trainers hebben rondgelopen die ze aan het lijntje hebben gehouden door gewoon weg niet te betalen voor de geleverde diensten.

Als het bestuur open kaart had gespeeld weet ik zeker dat er trainers zijn hier in Maastricht rond lopen die de toekomst van MVV op vrijwillige basis willen waarborgen. Ik ben bang dat door al die verkeerde beleidsbepalers bij MVV deze club in Maastricht en omstreken haar geloofwaardigheid verloren heeft. Het bestuur heeft gefaald door het fundament van MVV te laten "splijten" HET BEGIN VAN HET EINDE VAN MVV IS IN ZICHT! IN EN IN TRIEST! Boe bleif Regniald?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 16:54 27 mrt 2014 16:57 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #74
@αναρχος
Ik ben het met je tweede stuk helemaal eens. Dat valt niet onder de afspraken die zijn gemaakt voor een opener MVV. Goodwill moet niet worden afgewezen. En wat mij vooral stoort is het niet communiceren over pijnpunten, maar wel binnen 30 seconden na de wedstrijd een facebook bericht plaatsen over de overwinning. Vanaf december 2013 is het muisstil bij MVV, en is het voor de gewone burger niet bekend wat het gat in de begroting is. Die afstand moet kleiner (positief of negatieve berichtgeving).

Ik vind die poortjes wel noodzakelijk, omdat er ratten op de tribune zaten, die op kosten van anderen profiteerden van de club. Binnen tien jaar heb je dat terugverdient, als je een paar belangrijke wedstrijden ertussen hebt zitten. Sindsdien komt de ambiance wel overeen met de cijfertjes, zoals die al jaren op het bureau lagen. Echter heeft men niet goed genoeg nagedacht en zullen die poortjes waarschijnlijk weer op de schop genomen moeten worden. Want wat belet mij bij eventuele herinvoering van jeugdkaarten, om een kaart aan te vragen op naam van mijn minderjarig neefje, en hiermee plaats te nemen op de tribune? Ik vermoed dat daarom ook de jeugdkaarten zijn afgeschaft, m.u.v. de goedkoopste tribune. Het systeem is hiermee weer zo lek als een mandje. Tenzij ze de poortjes gaan opdelen, één voor jeugd en één voor volwassenen, zodat de stewards de boel kunnen filteren.

Maar het is in mijn ogen geen verspilling, het verdient zich alleen niet zo snel terug. De rest ben ik het met je eens, dat er steken zijn gevallen ( 5 ton, en die was niet geërfd). Maar ik geloof niet dat de club moedwillig inkomsten is misgelopen of sponsoren de deur uit wilt jagen, ze hebben een hart voor MVV, anders hadden ze zich nooit het lot van MVV aangetrokken. Het blijft een paringsdans dat werven, je kunt niet direct op de man afstappen, 'hey, wil je sponsoren?' Er zitten van die etiquette aan, die de gewone voetbalsupporter zullen storen. Maar dat is wel hoe het bekonkelt wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 19:06
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #75
Gemeentebestuur wil via amateurstatus geld pompen in jeugdopleiding Fortuna Sittard

De jeugdopleiding van Fortuna Sittard krijgt van het gemeentebestuur de status van amateurvoetbalvereniging. Dat maakt het mogelijk om subsidies te verstrekken op basis van de 'beleidsregels subsidiëring amateursport' én dat de accommodatiekosten voor rekening van de gemeente Sittard-Geleen komen, met uitzondering van een eigen bijdrage voor wedstrijdvelden. Dit jaar bedragen de meerkosten 32.500 euro en vanaf 2015 wordt structureel 65.000 euro aan meerkosten in de begroting opgenomen. Het is wel nog zaak om hier financiële dekking voor te vinden, waarmee de raad akkoord kan gaan.

Uit de besluitenlijst van B & W blijkt verder dat het college heeft ingestemd met de verplaatsing van de trainingsaccommodatie van de jeugd van Fortuna Sittard naar sportcomplex Het Anker in Born.

Met het collegebesluit dient niet alleen de politiek akkoord te gaan. Ook HBC'09, Het Anker en Fortuna moeten instemming verlenen.
www.sittard-geleen.gezien.nl/sport/gemee...fortuna-sittard.html

Dit zou in Maastricht toch óök moeten kunnen. !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden