>
Ontvangen bedankjes 0
Roei baank schreef : Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.
www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153
www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Jim Cemint schreef : L1.nl:
MVV Maastricht heeft vanaf volgend jaar geen A-en B-jeugdteams meer. De bedoeling is dat vanaf het seizoen 2015-2016 de beste talenten uit deze teams worden geselecteerd en elders worden ondergebracht. MVV is in onderhandeling met een aantal clubs om op dit gebied samen te werken. "Dit kan ook een Regionale Jeugd Opleiding zijn. Als de club maar binnen een straal van 100 kilometer ligt," zegt MVV-voorzitter Paul Rinkens.
Ouders geïnformeerd
De Maastrichtse club wil op deze manier alléén de talenten overhouden die grote kans hebben op het halen van het eerste elftal. Maandagavond werden de ouders ingelicht over de toekomst van de jeugdopleiding. "Dit was alvast een vooraankondiging voor de ouders. Het staat ze nu al vrij om een andere club te zoeken voor hun kind."
Mogelijk al eerder
Het snijden in de jeugdopleiding is een manier om kosten te besparen. "Het is pijnlijk voor de ouders en kinderen maar helaas noodzakelijk voor de toekomst van MVV." Rinkens wil voor aanvang van komend seizoen de benodigde 25.000 euro bij elkaar hebben voor de A-en B-jeugd. Mocht dit niet lukken dan verdwijnen deze elftallen al deze zomer.
houtengerard schreef : Mocht het tot een samenwerking met Genk komen. Dan is dat geen verkeerde keuze. De afdankertjes van Genk, zijn prima voor een club als MVV (een club die niet veel te eisen heeft). Vergeet niet dat dit het PSV van België is. En dat ze qua taal en cultuur in hetzelfde verlengde van elkaar liggen en geen concurrenten van elkaar zijn. Het is wel een hele verandering voor klein geusselt, en daarmee verdwijnt ook een beetje de bestemming en de nood naar verbeterde faciliteiten.
Eigenlijk is dit proces in mijn ogen al in gang gezet bij het opheffen van het tweede elftal. Wat heb je op korte termijn aan een A-jeugd, als ze meteen moeten doorstromen naar het eerste elftal. Die kloof is gewoon te groot. Ik hoop niet dat we samen gaan met een directe concurrent (Fortuna, RJC), dat is gedoemd om te mislukken, omdat we allemaal hetzelfde type speler nodig hebben gezien de financiën. Ik hoop dat MVV de samenwerking over de grens zoekt.
Ik begrijp de emotie, en dat hiermee de identiteit van de club verdwijnt. Je moet nu als kind over uitzendbureaus (RJO) dromen, die je bij MVV gaan plaatsen. Maar kijk alsjeblieft naar het totaalplaatje, een club dat aan een draadje hangt, en niet mag(!) kiezen. Inleveren, en voorbestaan. Of eisen/gokken, en volgend seizoen clubloos mede lede ogen naar de derby Fortuna - RJC kijken. MVV vertegenwoordigd 0,0% eigen waarde, waar moet je het dan vanaf snoepen? Geloof maar, dit zal niet de enige maatregel zijn. Dit zijn sprongen van een kat in het nauw. Hele gekke sprongen. Maar een samenwerking met Genk, zou niet slecht kunnen uitpakken, vooral als je niks te kiezen hebt. En dat proef je gewoon aan de snelheid waarmee dit wordt bewerkstelligt. Haarlem, AGOVV, Veendam en RBC zouden blind deze troefkaart hebben ingeleverd voor hun voorbestaan.
αναρχος schreef :
houtengerard schreef : txt.
Leuk korte termijn plan maar op de lange termijn verliest MVV alleen maar draagvlak wat weer extra bezuinigingen oplevert en dan zijn we nog verder van huis. Dan moeten we het eerste elftal zover wegbezuinigen dat het ook geen bestaansrecht meer heeft en kunnen we dat misschien ook onder brengen bij Genk. Waarom worden we niet gewoon nu al meteen maar Genk supporter? Het bestuur zegt toch letterlijk in haar zogenaamde herijkingsdocument dat we geen bestaansrecht hebben zonder een club als Genk. Met die instelling kan je de club beter meteen opheffen. Alleen maar bezuinigen en filosoferen over vage maatschappelijke rode draden dat doen ze! Maar een levensvatbare voetbalclub.. Ho maar!
Juist. Hier kunnen we nog niet met een emmertje rondgaan. Niemand wil helpen en de paar idioten die wel rondlopen worden uitgelachen en uitgescholden. En het emmertje is nagenoeg leeg...De_Lange schreef : bij Manchester heb ik goede kennissen zitten en dat is een ideaal voorbeeld hoe een club door supporters gedragen kan worden. En ook zij hebben maatschappelijk orientatie hoog in het vaandel staan.
Alleen denk ik dat daar het draagvlak groter is om een dergelijk initiatief te ontplooien. Hier krijg je nu al nauwelijks vrijwillgers bij elkaar om iets te doen.
houtengerard schreef :
αναρχος schreef :
houtengerard schreef : txt.
Leuk korte termijn plan maar op de lange termijn verliest MVV alleen maar draagvlak wat weer extra bezuinigingen oplevert en dan zijn we nog verder van huis. Dan moeten we het eerste elftal zover wegbezuinigen dat het ook geen bestaansrecht meer heeft en kunnen we dat misschien ook onder brengen bij Genk. Waarom worden we niet gewoon nu al meteen maar Genk supporter? Het bestuur zegt toch letterlijk in haar zogenaamde herijkingsdocument dat we geen bestaansrecht hebben zonder een club als Genk. Met die instelling kan je de club beter meteen opheffen. Alleen maar bezuinigen en filosoferen over vage maatschappelijke rode draden dat doen ze! Maar een levensvatbare voetbalclub.. Ho maar!
Dat zijn de feiten, die een supporter van MVV uiteraard pijn doen. Het bestaansrecht. Je kunt met 1000 man op de tribune eredivisie spelen, als je maar dezelfde sponsorbak hebt als Excelsior en Volendam destijds. En dat heeft MVV niet. Het publiek is groter dan de club, en dat zijn de feiten. Je kunt voor 100 euro een fiets kopen, maar je kunt niet verwachten voor dat bedrag de motorcross te winnen. Ik zie de perikelen van deze club als een stijging van de zeespiegel. Alles onder -5 NAP is al verzopen (Veendam, RBC etc), nu is -4 NAP door de crisis aan de beurt. En MVV behoort demografisch tot die categorie. Voor de crisis was dat -3 NAP.
Voor mijn gevoel is het dan wachten tot hoever je nog kunt bezuinigen tot de boel verzuipt en je moet toegeven aan de curator. Dat hele maatschappelijk gezeik, is om op een creatieve manier geld in het laatje te krijgen in het Ethiopië van Nederland. Om die Hollanders te bereiken die in Campagne, Biesland en Wolder wonen of ze alsjeblieft misschien op de tribune willen gaan zitten, want in de volksbuurt kunnen ze de maandlasten niet meer betalen.. Als is het voor de hockeyclub of een modeshow of het promoten van water. De omni-vereniging is een donatieput voor mensen die niet van voetbal houden.Dat is wat er van MVV nog over is, het is of aan de beademing, of bedelen en wachten op betere tijden. Tot een ondernemer in het Maastricht en clubliefde voor MVV en een geweldig business plan voor zijn bedrijf heeft.
Ik hoor hier verhalen van dan richten we onze eigen club op. Please, je wilt Maastricht toch niet vergelijken met Manchester? We mogen blij zijn als MVV het redt, laat staan een tweede club er naast. Ik ben er van overtuigd dat niemand, zonder eigen geld mee te nemen, een vijfjarenplan kan uitvoeren. Maastricht is mooi, en in de fantasie van de Maastrichtenaar groter dan een metropool, maar de werkelijke cijfertjes vallen vies tegen. En naar de cijfertjes moet je kijken, niet naar de ambiance. Vrijdagavond rukt heel Maastricht uit naar de Geusselt, was het maar waar..
Hugo schreef :
Roei baank schreef : Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.
www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153
www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972
He he, eindelijk iemand die met zijn verstand en niet niet zijn emoties denkt!
Want wat kun je voor 25000 tot 30000 euro per jaar bieden aan ongeveer 40 spelers in de A en B? Busjes naar uitwedstrijden, een parttime trainer en een shirt en trainingspak. Nou, dat kunnen ze bij een beetje amateurclub ook als opleiding krijgen.
Dus doe het goed (en investeer een substantieel bedrag in je jeugdopleiding) of steek er geen enkele euro meer in! En aan het eind van het seizoen kijk je wie je gratis kunt oppikken bij een andere club omdat de (jeugd)speler daar niet weet door te dringen tot het 1e elftal.