Ik ben ook wel benieuwd naar dat artikel. Ongetwijfeld zal de financiële nood hoog zijn. Maar het afbouwen van de jeugdteams is wel een heel slecht plan. Ik ben daar fel op tegen (wat er ook in dat artikel moge staan). Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Rinkens was toch de man van 'Maastricht United'? Gooit hij nu al zijn plannen in paniek overboord omdat hij plotseling enkele tienduizenden euro's ergens vandaan moet halen? Potverdorie, MVV draait goed, begint weer te leven in de stad na 8 wedstrijden zonder verlies, met uitzicht op nacompetitie... En ja hoor, dan voelt het management van MVV zich weer geroepen om zelf met een zeer negatieve boodschap naar buiten te treden. Het is om doodziek van te worden. MVV, houd eens op met het verspreiden van dit soort negatieve, alarmerende, berichten, waarmee je je eigen glazen ingooit!
Wie verzorgt de PR bij MVV? Snapt de MVV-PR dan niet dat het naar buiten brengen van dit soort berichten het imago van MVV schaadt? Morgen denkt half Maastricht weer: "Och god, MVV verkeert voor de tienduizendste keer in geldnood. Waarom doeken ze MVV niet op?". Op die manier stoot je toch ook je huidige en toekomstige sponsors van je af? Waar is Rinkens mee bezig? Rinkens zelf klopte de zaak Tini Ruijs (in Cuijk) tot belachelijke, genante, proporties op en haalde daarmee de nationale media. Dat leverde MVV flinke imagoschade op. Ongeveer twee maanden geleden bracht MVV heel paniekerig naar buiten dat er enkele tonnen bezuinigd moest worden. Gevolg: een groot voorpaginabericht in De Limburger met een alarmerende vette kop waaruit sprak dat MVV in zware financiële problemen verkeerde. Enkele weken geleden meldde Fortuna via een klein, niet-alarmerend, berichtje doodleuk ook enkele tonnen te moeten gaan bezuinigen, zoals vrijwel alle BVO's moesten doen, voegde Fortuna heel slim en terecht toe. De Limburger besteedde er nauwelijks aandacht aan. Die niet-alarmerende toon zorgde er klaarblijkelijk voor dat de media niet als aasgieren bovenop Fortuna doken. Daar kan MVV iets van leren!
Ik vraag me af hoeveel geld MVV steekt in zijn maatschappelijke plannen/dienstverlening en wat de financiële opbrengsten daarvan zijn. Ik heb begrepen dat een gewaardeerd MVV-medewerker als Stijn Vullings geheel of grotendeels met die maatschappelijke dingen bezig moet zijn. MVV steekt dus alleen al via Stijn tienduizenden euro's in die maatscha!ppelijke dienstverlening. Dat is een kwestie van prioriteiten stellen. MVV vindt al dat 'maatschappelijk gedoe', zeg ik even oneerbiedig, dus belangrijker dan de jeugdteams!? Hallo, MVV is wel een voetbalclub, een BVO, met voetballen als hoofdactiviteit en niet maatschappelijke dienstverlening. Misschien wordt het tijd dat MVV die maatschappelijke dienstverlening minder prioriteit geeft (want wat levert dat nu financieel op)? Misschien wordt het ook hoog tijd dat Rinkens opstapt, ook al zullen we nooit vergeten dat hij samen met enkele anderen enkele jaren geleden een van de zeer gewaardeerde redders van MVV was!
Misschien heb ik morgen, als ik het artikel heb gelezen, wel een beetje spijt van wat ik hierboven heb geschreven. Maar ik ben die negatieve berichten die MVV over zichzelf naar buiten brengt zo spuugzat!