MVV stoot A- en B- jeugdteams af

25 mrt 2014 21:05 25 mrt 2014 21:10 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #16
@sjotelsplak

Je hebt gelijk. Maar als net die talentvolle speler wel de hoofdmacht haalt, en als die verkocht kan worden, kan MVV sprongen vooruit maken, sprongen waar het anders eeuwen over zou doen met de bekende kruideniersmentaliteit. Nu komt het alleen aan op contractvrij (afgedankte/afgeteste) spelers of huurspelers. Labylle was een godsgeschenk voor het spelersfonds. Uiteindelijk zelfs te duur betaald. Maar dat soort situaties zul je nog zelden bij MVV zien. En gezien de geschiedenis aan talenten, heeft die jeugdopleiding niet eens financieel quitte gespeeld. Terwijl er jongens uit voort zijn gekomen die de zes nullen op hun naam hebben gehad. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. MVV is nooit bij machte geweest om haar eigen jeugd te behouden. Dus wat is dan inderdaad het nut van investeren, als je talenten meer kunnen eisen, dan jij ze ooit kunt bieden.

Ik ben benieuwd naar het volledige artikel morgen in de krant. Misschien zijn deze stappen heel logisch, met wat meer achtergrondinformatie. Het is alleen zonde van de kapitaalvernietiging en de investeringen die zijn gedaan. Van de andere kant, je talenten 'uit huren' aan amateurclubs die in de hogere klassen spelen, vind ik een strak plan. Als de competitie een beetje van niveau is, gaat er buiten de individuele begeleiding, weinig kwaliteit verloren. Het kan werken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Oaktree, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2014 21:06 25 mrt 2014 21:08 door Boredass.
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #17
Als je puur kijkt naar resultaat heeft de mvv jeugd opleiding weinig opgeleverd natuurlijk.
Maak bij voorbeeld een lijst van 15 spelers van alle eredivisieclubs en vermeld daar de clubs waar ze voor hun 18e gespeeld hebben en MVV zou er nauwelijks in voorkomen.

Maar het hebben van een jeugd opleiding heeft een andere waarde en die is niet in geld uit te drukken.
Bijna ieder jongetje dat begint met voetballen, wil prof worden en de beste kans natuurlijk is dat in eerste instantie bij de club uit je regio. Als je weet dat er alleen een C en D jeugd is, dan is MVV een minder aantrekkelijke optie

Jongentjes zullen dan eerder voor een andere club kiezen, waardoor ze waarschijnlijk ook supporter van die club worden, nemen weer buurtgenootjes mee naar wedstrijden ect

Kortom dit is zeer triest voor MVV in mijn ogen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 02:20 26 mrt 2014 02:25 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #18
Ik ben ook wel benieuwd naar dat artikel. Ongetwijfeld zal de financiële nood hoog zijn. Maar het afbouwen van de jeugdteams is wel een heel slecht plan. Ik ben daar fel op tegen (wat er ook in dat artikel moge staan). Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Rinkens was toch de man van 'Maastricht United'? Gooit hij nu al zijn plannen in paniek overboord omdat hij plotseling enkele tienduizenden euro's ergens vandaan moet halen? Potverdorie, MVV draait goed, begint weer te leven in de stad na 8 wedstrijden zonder verlies, met uitzicht op nacompetitie... En ja hoor, dan voelt het management van MVV zich weer geroepen om zelf met een zeer negatieve boodschap naar buiten te treden. Het is om doodziek van te worden. MVV, houd eens op met het verspreiden van dit soort negatieve, alarmerende, berichten, waarmee je je eigen glazen ingooit!

Wie verzorgt de PR bij MVV? Snapt de MVV-PR dan niet dat het naar buiten brengen van dit soort berichten het imago van MVV schaadt? Morgen denkt half Maastricht weer: "Och god, MVV verkeert voor de tienduizendste keer in geldnood. Waarom doeken ze MVV niet op?". Op die manier stoot je toch ook je huidige en toekomstige sponsors van je af? Waar is Rinkens mee bezig? Rinkens zelf klopte de zaak Tini Ruijs (in Cuijk) tot belachelijke, genante, proporties op en haalde daarmee de nationale media. Dat leverde MVV flinke imagoschade op. Ongeveer twee maanden geleden bracht MVV heel paniekerig naar buiten dat er enkele tonnen bezuinigd moest worden. Gevolg: een groot voorpaginabericht in De Limburger met een alarmerende vette kop waaruit sprak dat MVV in zware financiële problemen verkeerde. Enkele weken geleden meldde Fortuna via een klein, niet-alarmerend, berichtje doodleuk ook enkele tonnen te moeten gaan bezuinigen, zoals vrijwel alle BVO's moesten doen, voegde Fortuna heel slim en terecht toe. De Limburger besteedde er nauwelijks aandacht aan. Die niet-alarmerende toon zorgde er klaarblijkelijk voor dat de media niet als aasgieren bovenop Fortuna doken. Daar kan MVV iets van leren!

Ik vraag me af hoeveel geld MVV steekt in zijn maatschappelijke plannen/dienstverlening en wat de financiële opbrengsten daarvan zijn. Ik heb begrepen dat een gewaardeerd MVV-medewerker als Stijn Vullings geheel of grotendeels met die maatschappelijke dingen bezig moet zijn. MVV steekt dus alleen al via Stijn tienduizenden euro's in die maatscha!ppelijke dienstverlening. Dat is een kwestie van prioriteiten stellen. MVV vindt al dat 'maatschappelijk gedoe', zeg ik even oneerbiedig, dus belangrijker dan de jeugdteams!? Hallo, MVV is wel een voetbalclub, een BVO, met voetballen als hoofdactiviteit en niet maatschappelijke dienstverlening. Misschien wordt het tijd dat MVV die maatschappelijke dienstverlening minder prioriteit geeft (want wat levert dat nu financieel op)? Misschien wordt het ook hoog tijd dat Rinkens opstapt, ook al zullen we nooit vergeten dat hij samen met enkele anderen enkele jaren geleden een van de zeer gewaardeerde redders van MVV was!

Misschien heb ik morgen, als ik het artikel heb gelezen, wel een beetje spijt van wat ik hierboven heb geschreven. Maar ik ben die negatieve berichten die MVV over zichzelf naar buiten brengt zo spuugzat!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sandro, Nao Väöre, middenstip, De_Lange, Boschpoort, Jim Cemint, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 06:36 26 mrt 2014 06:39 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2362
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #19
Nou dan lees de krant en andere media maar eens goed na want het klopt echt!
Mijn vraag is heel kort als je geen A en B team hebt bovenop het gegeven dat je geen tweede team hebt hoe vul je dan in nood het eerste team aan?...met c spelers?
Wat heb je eraan om geld bijeen te sprokkelen om nog een jaar(en daarna over en uit)door te gaan?
Waarom wel een C,D en E oja maastricht united :schamen: ....laten we vooral de jeugd tot en met 14 jaar klaar stomen voor een andere club?
Maar heel kort eigenlijk de intentie van mijn vraag als je dalijk geblesseerden en geschorste spelers hebt,dus een tekort hoe vul je dat aan....wie geeft mij daar antwoord op?...gr opa ;).

Ps ben ik geef je zeker gelijk over dat maatschappelijk gebeuren....mvv moet meer in het stadion bezig zijn ipv daar buiten!

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 07:44 26 mrt 2014 07:46 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #20
In de Nieuwsbrief van maart 2014 heb ik als één van de 2100 leden van de Vereniging MVV Maastricht niks kunnen lezen over het afstoten van de A en B jeugd van MVV. Ik neem toch aan dat de ledenraad van MVV Maastricht hiermede akkoord is gegaan, daar zij bevoegd zijn om beleidsplannen vast te stellen. Misschien kan één van de leden van de supportersgroepering in de ledenraad hier een nadere toelichting op geven.
De Nieuwsbrief van de Vereniging MVV Maastricht wordt overigens ironisch afgesloten met
o.a. over MVV D2 kampioen
Deze groep heeft talent en laten we hopen dat zij een mooie toekomst hebben bij MVV Maastricht. ! :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:01
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #21
Beste Ben.
Wat je over RInkens schrijft daar heb je volkomen gelijk,
in ik wordt strondziek van al die negatieve
berichten van hem.
Het is typisch, iedere keer als het sportief goed gaat komt hij met negatieve berichten, voor
mij mag hij vertrekken, ondanks al het goed wat hij voor MVV gedaan heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #22
Ik wilde het al eerst niet zeggen maar ik dacht eigenlijk meteen hetzelfde als Ben. Iedere keer dat het een paar wedstrijden achter elkaar sportief goed gaat met MVV komt er "dramatisch" nieuws naar buiten. Dat vaak - niet altijd helaas - ook nog eens reuze mee blijkt te vallen. Wat dat betreft ben ik jaloers op de propagandamachine, de goednieuwsshow van Fortuna.

Is dit misschien dan ook juist de gedachte? Acht wedstrijden ongeslagen, we doen opeens weer mee voor de play-offs, laten we nu maar het slechte nieuws van de jeugdteams brengen, dan valt het wellicht mee?

En de vraag die bij mij blijft terugkeren: gaat het echt maar om 25.000 euro per jaar? Ik heb geen 25.000 euro hier liggen, laat staan dat ik dat ieder jaar over heb, maar toch vind ik het niet veel geld voor een betaald voetbalclub. Als dit echt het bedrag is waar we over praten, dan zijn er naar mijn idee eigenlijk maar twee mogelijkheden:

- Rinkens wil alsnog de RJO-plannen doorzetten, hij is destijds geschrokken van de felle reacties maar is eigenlijk altijd voorstander geweest en probeert het nu onder de noemer van financiele nood alsnog door te duwen.*
- Rinkens probeert personen/bedrijven (of zelfs de gemeente?) zo ver te krijgen die 25.000 euro per jaar te betalen. Dreigen met opheffen A- en B-jeugd zorgt misschien voor wat 'lossere' portemonnees.

Dat gezegd hebbende zijn er twee belangrijke kanttekeningen:

- De berichtgeving van de lokale media is al vaker volslagen onjuist gebleken. Ik ben benieuwd wat MVV hier zelf over te zeggen heeft.
- Ik zeg hierboven een paar keer Rinkens, maar Rinkens is natuurlijk geen alleenheerser van MVV. We hebben een bestuur en een directie en daar zitten allemaal volwassen mensen in. Zij zijn net zo goed verantwoordelijk voor deze keuze, als de berichtgeving klopt.

*Ik zou het erg jammer vinden overigens, als dit punt waar blijkt te zijn. Ik vond de actie omtrent de RJO juist fantastisch, die club uit het oosten maandenlang aan het lijntje houden en bij de KNVB goodwill scoren en uiteindelijk de stekker er uit trekken. Ik vond dat een briljant staaltje politiek van Rinkens en de rest van het bestuur. Zou jammer zijn als nu blijkt dat dat toch niet bewust was, maar puur onder druk van de fans.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:06
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #23
Ik weet niet of het verhaal, zoals het geschreven is, ook wel helemaal klopt. Ik verwacht dat er wel weer een kern van waarheid in zit, maar dat het daadwerkelijke verhaal toch wat genuanceerder zal liggen.
Ik snap niet hoe iedereen aan de ene kant spuugt op de kranten en internieuws-sites, die alles klakkeloos van elkaar overnemen, maar dat aan de andere kant ook weer diezelfde personen er als de kippen bij zijn om zo'n bericht in eerste instantie voor 100% waarheid te aanschouwen. Ik ben wat dat betreft in de loop van jaren wat voorzichtiger geworden in het geloven van media, die als enige doel lijkt te hebben zo snel mogelijk te scoren. Ik hou nog even een slag om de arm totdat ik het hele verhaal heb gehoord. En dat duurt altijd even.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #24
Mee eens zittribuun. Ik had die kanttekening misschien bovenaan mijn bericht moeten plaatsen om het nog wat duidelijker te maken. Wel merk ik ook daar een verschil met Fortuna: voor mijn gevoel reageert Fortuna via de eigen site danwel fortunahome (bestaat niet meer, I know) vrijwel meteen op dit soort berichten met een heel ander geluid. Bij MVV is het vaak lang wachten tot er eens een reactie komt en die is dan vaak summier. Denk aan de vuurwerkgooier bij Fortuna, Fortuna haastte zich om via alle wegen te roepen dat ze toch echt al het mogelijke hadden gedaan om dit te voorkomen en dat de club geen blaam trof. Op Fortunahome werd er een afkeurend bericht over geplaatst en dezelfde dag nog 6 (!) andere artikelen over Van Bommel en het vrouwenvoetbal en dat soort zaken zodat het negatieve nieuws van de eerste bladzijde viel. Dat vind ik ook niet helemaal de juiste manier, maar MVV kan hier wel van leren.

Dat gezegd hebbende, ik wacht net zoals jij af tot ik de andere kant van het verhaal gehoord heb.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:29
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #25
Mocht dit nieuws correct zijn, dan is dit het begin van het einde.

Jeugd elftallen zijn een must voor een BVO, doordat jeugd vanuit alle wijken en omliggende gebieden bij een BVO in de jeugd speelt, genereer je automatisch ook nieuwe support. Jeugdigen die komen kijken op verzoek van hun vriend die bij de BVO speelt, die op de tribune kunnen zeggen, kijk met hem heb ik op school gezeten. Die identifcatie en dat bind middel gaat wegvallen.
In mijn ogen is het wegvallen van dergelijke support duurder dan het investeren van € 25.000 op jaar basis. Ernaast zijn dergelijke elftallen een noodzaak om je eerste elftal in de breedte te versterken. Bij schorsingen en blessures kun je wel eenvoudig eens iemand doorschuiven. Een optie die nu dus gaat wegvallen.

Ik denk dat het genoemde bedrag beter op andere zaken bezuinigd kan worden, zoals het maatschappelijke, ga wat minder de wijken in en focus je op de primaire kerntaak van een BVO namelijk voetbal! Maatschappelijk doe je dan tijdens een match door mensen naar het stadion te brengen dmv gratis entree. Plaatsen zijn er toch genoeg.
Of even buiten de box gedacht geen avondwedstrijden meer spelen, zodat je de energiekosten van de lichtmasten bespaart.

Ik hoop dat het tij nog gekeerd kan worden, anders ben ik bang dat 115 jaren MVV vieren erg lastig gaat worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:30
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1909
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #26
Ik denk er net zo over als zittribuun.
De Limburgse media staan nu niet direct bekend om hun zorgvuldige bronnenonderzoek en genuanceerde berichtgeving.
Maar dat de jeugdopleiding serieus gevaar loopt wil ik wel aannemen. Maar gvd, we laten de jeugd toch voor een bedrag van 25.000 euro niet in de kou staan? Dan moet er maar wat uit de pot maatschappelijke activiteiten worden overgeheveld naar de jeugdopleiding want het maatschappelijk belang daarvan is m.i. groter dan op basisscholen vertellen waarom gezonde voeding belangrijk is. (waarmee ik dat laatste niet wil bagatelliseren overigens)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:49
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #27
Als je nog geen 25000 euro hebt om je jeugd in stand te houden wat heb je dan eigenlijk nog te zoeken in het betaald voetballen?,hoe je het ook uit legt dit is het eind van betaald voetbal in Maastricht triest we hebben het niet over honderd duizenden euro's,maar 25.000 euro.
Geen jeugd geen toekomst en geen onzin praatjes verkopen om spelers te stallen binnen een straal van 100 km,bul shit geen enkele speler in de jeugd die daar aan denkt.
We gaan goed MVV een langszame dood is ook een dood alleen laat je de supporters langer lijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 09:57
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #28
Ik sta helemaal achter het verhaal van Ben.
Rinkens zorg steeds voor onrust en negatieve verhalen en heeft het nooit over ambities en voetbal. Steeds meer supporters keren zo Mvv de rug toe.
Waar hebben we het nu weer over ...30.000 euro voor de jeugdopleiding....te triest voor woorden!
Het wordt tijd voor een nieuwe voorzitter die wel nog enige ambities heeft mbt betaald voetbal in Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 10:13
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 906
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #29
Tuurlijk is het doodzonde dat een betaald voetbal organisatie geen eigen A en B jeugd heeft. Maar als we sec kijken naar de getallen dan kunnen we voor 25.000 Euro geen fatsoenlijke jeugdopleiding aanbieden. De “echte” talenten van beide jeugd elftallen spelen op een te laag niveau om nog iets te leren en zouden op een hoger niveau moeten spelen. Spelers als Smeets, Braken en Kuipers zouden immers veel verder in hun ontwikkeling zijn als ze de A en B jeugdopleiding hadden doorlopen van bijvoorbeeld KRC Genk.
Een kort rekensommetje leert ons dat als de begroting volgend seizoen 2,4 miljoen groot is en er staat nog een te verrekenen verlies van 2 ton dat we eigenlijk maar 2,2 miljoen te spenderen hebben. Daarvan gaat ongeveer 60%, vastgesteld door de KNVB, naar de post salarissen van de totale organisatie. Met de rest moet men de overige bedrijfskosten zien te runnen. Een bijna onmogelijke klus.
Persoonlijk vind ik wel dat het een samenwerkingsverband moet zijn op het hoogste niveau en geen Hornbachsistische toestanden.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 10:45 26 mrt 2014 10:46 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #30
Rinkens bevestigt in de krant dat de reden voor het afstoten de sanering van MVV is. 'MVV moet vijf ton saneren". Ik krijg hier het kat in het nauw gevoel bij als je zelfs kernwaarden van een club moet gaan afstoten.

We behouden de overige jeugd alleen de A en B jeugd wordt opgeheven. Misschien zit er in de A en B jeugd te weinig potentie? Dan kan ik die stap wel begrijpen. Misschien is de visie dat er twee seizoenen niemand gaat doorstromen naar het eerste elftal. Dan hoef je ook niet te investeren.

- Hoe groot is het tekort nog? (3 maanden tot het volgende seizoen)
- Status van de rechtszaak tegen Nol hendriks? ( 30.000 rente p.j.)
- Status van het spelersfonds

Als men eens antwoord gaf op de bovenstaande vragen op hun website. Dat zou de gemoederen wat rust geven. Ze zijn de eerste die een negatief scenario de media in brengen (kan Fortuna wel nog iets van leren), maar zoals boven me al is geschreven, positieve ontwikkelingen in het scenario lijken te worden verzwegen, waardoor men vanzelfsprekend uitgaat van het ergste. Een stukje communicatie naar de gehele achterban zou prettig zijn met alle perikelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden