MVV stoot A- en B- jeugdteams af

26 mrt 2014 10:48
Joehoe
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 39
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #31
Wederom staat het begrip saneren centraal.

In de afgelopen tien jaar heb ik nog nooit een plan voorbij zien komen waarin de club, op basis van een duidelijke visie, concrete acties presenteert om de club te laten groeien.

Wat ik vooral lees en hoor zijn de woorden 'verbinding', 'ambitie', 'groei', 'meer supporters', 'sterke organisatie', 'een sterke jeugdopleiding' etc. In de praktijk blijft het, in mijn ogen, vooral bij woorden. Daarnaast zet Rinkes sterk in op 2018: de omnivereniging (geen idee hoe hij dat wil bereiken). Een totaal onlogische stap in het proces van 2018 is natuurlijk het wegcijferen van de jeugdopleiding. Als je topsport wil bedrijven, dan moeten alle geledingen erbij betrokken zijn, lijkt mij.

Ik ben vooral benieuwd: Wie kan mij concreet uitleggen wat de plannen zijn om van Mvv weer een eredivisieclub te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 10:51
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #32
Geen MVV-jeugd betekent geen MVV-toekomst. Zoals zo mooi op dat pand aan het Amsterdamse Damrak staat: De cost gaat voor de baet uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 11:37 26 mrt 2014 11:38 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #33
Als bezuinigen op de jeugd echt onontkoombaar is, zijn er ook andere mogelijkheden dan het schrappen van alle A- en B-teams. Waarom aan de top van de pyramide snijden en niet aan de bodem? MVV zou ook kunnen besluiten om bijv. de D- en E-teams te schrappen. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om nog maar een enkel A-team, een enkel B-team en een enkel C-team te handhaven. Hoe duur is een jeugdopleiding met alleen drie teams A1, B1 en C1? Daar moet toch geld voor te vinden zijn? De D- en E-teams zouden misschien kunnen worden ondergebracht bij Scharn. Die Scharn-jeugd zou dan de naam Scharn-MVV kunnen dragen? Ook zijn er misschien sponsors te vinden speciaal voor de A-, B- en C-jeugd van MVV. Nu botweg, in paniek, gewoon de A- en B-jeugd opdoeken is een rampzalige gedachte. Raad van Toezicht of andere clubbestuurders: er moet een streep door dit plan!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Us Clubke, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 12:15
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #34
Deze ad hoc bezuinigingen hebben waarschijnlijk nog meer bezuinigingen tot gevolg in de toekomst. Het draagvlak daalt waardoor er minder inkomsten zijn en er nog meer bezuinigd moet worden. Deze negatieve spiraal is het einde voor MVV. Je kan beter die 25000,- als schuld houden dan dat je de jeugd schrapt en je vervolgens een groter bedrag in de schuld komt door verloren draagvlak. Dit soort beslissingen worden continu door MVV gemaakt trouwens. Maar gelukkig hebben we de poortjes want dat was echt de beste investering aller tijden. Sportief gaat het goed, het supportersoverleg begint te draaien en met Veer zien MVV gaat het goed en wat doet MVV zelf ze brengen de moraal weer lekker omlaag. Van goede PR hebben ze inderdaad nog nooit gehoord en blijkbaar ook niks geleerd. Als trouwe supporter krijg ik toch zo de schijt van die negatieve berichtgeving elke keer dat ik best snap dat minder trouwe supporters MVV de rug toe keren en dit is ook te zien in de toeschouwersaantallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 13:29
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #35
Staat de huidige PR man/vrouw full time op de loonlijst bij MVV ?
:rolleye:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 14:29 26 mrt 2014 14:30 door Anita.
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #36
Ben het helemaal eens met plan Ben. Jongste voetballertjes in buurt op voetbalclub. Talenten vanaf 12 jaar naar een +team van MVV zodat doorstroom naar het hoofdelftal van MVV voor jonge talenten mogelijk blijft. Dus latere instroom voor jonge talenten en niet meer alle voetballers voetballen bij MVV, alleen de talenten met potentie. Sponsoren en VZM kunnen deze selecte goed financieel ondersteunen. Dus niet onze jonge talenten wegbezuinigen! Dat is onze toekomst!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Ben Salemans, ouwe rot, aait wief, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 15:23
Vlupikske
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #37
De C&D zijn beter als die van onze buren, het lijkt me daarom belangrijk deze te behouden tot en met de A. Als je combinatie-elftallen maakt van de A en B met Scharn, Meerssen (en/of andere verenigingen die het wel kunnen opbrengen om landelijk te spelen) is het probleem toch opgelost. De beste spelers van de amateurteams spelen hierdoor met nog betere teamgenoten en het bespaard ook voor hun geld als de kosten worden verdeeld. Ook kun je dan weer makkelijk een A2 en B2 samenstellen, dat MVV dit nu niet heeft verklaard volgens mij ook het ontzettend groot verschil in succes met de C&D.

Ontbreekt het MVV nu aan creativiteit of ben ik zo naïef?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 15:43
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #38
Deze drastische ingreep moet toch beter beargumenteerd worden zéker naar de achterban en sponsors.
Andere oplossingen zoals hierboven is veel duidelijker en vooral levensvatbaarder.

Je ziet dat Rinkens een manager is die totaal geen voetbal achtergrond heeft.
Verbaast me dat binnen mvv geen tegenstand is voor zoiets belangrijks.

Dit is toch zeker een praat cafe sessie waard!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 16:07 26 mrt 2014 16:10 door Vluuzak.
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #39
De meeste clubs hebben hun jeugd onder gebracht in een RJO om de kosten te drukken, dus zo raar is het niet wat MVV wil, je neemt de beste talenten van de C-jeugd en laat die mee trainen met de talenten van andere clubs. Het gerucht gaat dat men wil gaan samenwerken met Genk, daar is in mijn ogen niks mis mee, het is wel belangrijk dat het MVV bestuur hier een duidelijke uitleg over geeft om misverstanden en onrust te voorkomen. Laten we dus eerst eens wachten wat het precieze plan is voor we weer conclusies gaan trekken die nergens op gebaseerd zijn. :rolleye:

Is het niet zo dat MVV komend seizoen een 2de elftal moet hebben volgens de KNVB regels, dan zou het zo maar kunnen dat men noodgedwongen zal moeten bezuinigen op de jeugd, om dit 2de elftal te kunnen bekostigen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 16:27 26 mrt 2014 16:28 door ouwe rot.
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #40
samenwerking met genk(volgens de limburger)
Daar is Koen Daerden ook jeugd trainer.
en oud mvv trainer Patrick Boelen werkt er ook met de jeugd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 16:58
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #41
De herijking strategie MVV Maastricht 2014-2018 kunt U nu lezen op de officiële MVV site.

www.mvv.nl/IManager/Download/680/41381/9..._Maastricht_2014.pdf

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 17:39
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #42

Roei baank schreef : De herijking strategie MVV Maastricht 2014-2018 kunt U nu lezen op de officiële MVV site.

www.mvv.nl/IManager/Download/680/41381/9..._Maastricht_2014.pdf


Uit Herijking strategie MVV Maastricht 2014 o.a.

Resultaat Herijking strategie.
o.a
2. MVV Maastricht heeft in haar huidige vorm in de toekomst geen bestaansrecht zonder een strategisch partnership met een andere BVO in binnen of buitenland; allereerst betreft dit het organiseren van de jeugdopleiding, bovenbouw (A en B jeugd); het strategisch partnership kan zich uitdrukkelijk uitbreiden naar het eerste elftal; de randvoorwaarden zijn cruciaal voor het realiseren van een succesvol partnership;

3. De aandacht voor de jeugd zowel in de breedte als in de top geeft de maatschappelijke oriëntatie van MVV Maastricht profiel. Samenwerking met andere stakeholders (gemeente, scholen, andere sportverenigingen, welzijnsorganisaties) primair via Basic United en Maastricht United zijn leidend voor de eigen activiteiten. MVV Maastricht fungeert daarbij vooral als communicatieplatform/medium. Uitvoering ligt bij derden. Zo wordt de jeugdopleiding door derden uitgevoerd, zonder dat het ten koste gaat van de maatschappelijke en sportieve aandacht en ambities van MVV Maastricht; Park Geusselt fungeert als een natuurlijk sporthart van Maastricht, waarin MVV Maastricht haar bijdragen zal leveren binnen haar mogelijkheden. Voor de onderbouw wordt een strategisch partnership voorgesteld met Maastricht Sport, waarbij Maastricht United en Basic United als rode draad en verbindende schakels gelden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 18:36 26 mrt 2014 18:44 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #43
:puke: :puke: :puke: Om te kotsen. Geen omnivereniging, geen basic united en maastricht united. MVV Maastricht (En dan bedoel ik niet Maatschappelijke Voetbal Vereniging Maastricht) dat is het enige dat telt!!!! Geen bestaansrecht?? In die hele verdomde klote jupiler league die elk jaar verder verneukt wordt, heeft MVV nog steeds een van de grootste supporters aantallen. Het beleid van dit bestuur zorgt er helaas voor dat de club elk jaar minder bestaansrecht heeft. Waarom blokkeert de ledenraad dit hele gebeuren niet? Waarom krijgen wij als supporters dit pas te horen als de beslissing al genomen is?

Hoe kun je het over je hart verkrijgen om te zeggen dat je maatschappelijk bezig bent, als je alle jeugd in Maastricht de kans ontneemt om in eigen stad aan profvoetbal te doen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, les rouges blancs, Ben Salemans, Maosbrögk, ouwe rot, aait wief, middenstip, recalcitrant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 19:38
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #44
Ik mis in Herijking Strategie MVV Maastricht 2014 het niet onbelangrijke hoofdstuk Ambitie (sportieve ambitie wel te verstaan)
Binnen welke termijn (x aantal jaren) streef Bestuur MVV Maastricht er naar terug te keren in de Eredivisie. ? Of heeft men geen sportieve ambitie en wil men alleen maar overleven in de Jupiler League. ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 19:59 26 mrt 2014 20:10 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #45

αναρχος schreef : :puke: :puke: :puke: Om te kotsen. Geen omnivereniging, geen basic united en maastricht united. MVV Maastricht (En dan bedoel ik niet Maatschappelijke Voetbal Vereniging Maastricht) dat is het enige dat telt!!!! Geen bestaansrecht?? In die hele verdomde klote jupiler league die elk jaar verder verneukt wordt, heeft MVV nog steeds een van de grootste supporters aantallen. Het beleid van dit bestuur zorgt er helaas voor dat de club elk jaar minder bestaansrecht heeft. Waarom blokkeert de ledenraad dit hele gebeuren niet? Waarom krijgen wij als supporters dit pas te horen als de beslissing al genomen is?

Hoe kun je het over je hart verkrijgen om te zeggen dat je maatschappelijk bezig bent, als je alle jeugd in Maastricht de kans ontneemt om in eigen stad aan profvoetbal te doen....


Binnenkort dan geen MVV-ke meer maar de Maatschappelijke Omni Vereniging Maastricht (MOVM)...?
Sjiek en Sjoen ..?
Zonder teams....?
maar wel met een rode draad...?
Voetbal alleen maar in "Kirchraoj"....?

Meh me Lepke ....

Iech kom nao de Geusselt veur mien klupke...niks anders ! Al mie es veertig jaor ..

Niks anders...?
Jewel..
um mie aw kammeraote ( Opa, Pinobel , Aajtwief , PCB alias the King en nog väöl mie aw buule ) te treffe.
Nui kammeraote ( Forlaajf en zien vrun, Mental, VZM, Aswin enzv) aoch te zien en treffe
Te geneete vaan de Funs, Boredass, Marke and her boys en die prachtige gamins in G ....( Moories en konsorte)
Sjra en de Canapee Roezje oppe Ieretribuun .
Dat is mien sosjaal en maotsjappelijk bezig zien :thumbsup:

Mer de Mestreechse Voetbal Vereniging steit bij miech altied op Nummero UNO !!!
IS dat weg...daan is LRB weg...Basta!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden