MVV stoot A- en B- jeugdteams af

• de jeuris
  • de jeuris's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

Re: MVV stoot A- en B- jeugdteams af

29 Mar 2014 14:11 - 29 Mar 2014 14:50
leef luij, iech bin MVV supporter mer lèg miech noe ins oet wat d'r veur un gedachte achterzit um zowel de A- es de B-jäögd op te heffen...Iech höb miech vaan alles bedach en miech vilt nix mie in...iech weet ut dus neet...Ut geit um 30000 euro per jaor, 1,25 % vaan de nao oonder bijgestelde jaorbegroeting. Geld kin dus neet de reije zien...Wat wel?

(EDIT moderator:) Gelieve geen nieuw topic aan te maken. Nieuwe topic is gesloten, dit onderwerp kan gewoon in dit topic besproken worden.
Last edit: 29 Mar 2014 14:50 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: opadiehard

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• MVV4life
  • MVV4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Kom op die roeie!

29 Mar 2014 14:18
Hill28 wrote: @Roei Baank

Gamins? Jij bent een belediging voor de gemiddelde intelligentie op dit forum.
Los ofs diech ut eins bis mèt Roei Baank, voer de discussie op inhaijd.
Iech weit neet wees diech bis en diech kins duudelik Roei Baank neet, aanders zows diech neet op dees meneer praote.
En daan haw iech miech in.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
The following user(s) said Thank You: serke, opadiehard, Boer458, La Chouffe

• You Are
  • You Are's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

29 Mar 2014 21:38
Ok vooruit.. zoveel onzin gelezen tijd om te reageren.

Al jaren klagen we dat de jeugd slecht is, en ook dit jaar is het niet anders!
Het probleem zijn meerdere factoren natuurlijk : Kleine visser om te vissen, slechte velden/Accomodatie, 4x in de week trainen terwijl de rest 6x kan trainen, en bedroevend niveau.

Nu stel er is een groot talent in de a1 bij MVV, deze speelt momenteel eigenlijk op een te laag niveau.. dus de ontwikkeling van de speler kan hierdoor vertraging oplopen. Hoe hoger je komt , hoe beter de tegenstander, hoe beter voor jou natuurlijk.
Tel daarbij ook nog eens op dat de andere BVO's de jeugd veel meer kunnen laten trainen , plus meestal een oud prof etc als trainer. Nou goed MVV heeft momenteel niet het geld om oud profs aan te trekken als Jeugd trainer.. dus hoe kun je nou de talenten toch beter laten worden?

Zoals ik hierboven al zei: Ik ben van mening dat het geen slecht idee is om de talenten die er zijn, op een hoger niveau te laten trainen ( Bijvoorbeeld Racing Genk). De spelers zullen hier ook 6x per week trainen,krijgen super begeleiding en trainen met betere spelers om zich heen. Blijven ze kloten op dat niveau waar ze nu spelen, zal de ontwikkeling een stuk trager gaan!

De spelers worden in feiten uitgeleend aan een andere club, maar wel waar ze een betere kans op doorontwikkelen hebben.
En persoonlijk ben ik hier ook zeker een voorstander van! Hoe beter deze jongens zich ontwikkelen bij ( Ik noem even wat) Genk, hoe beter voor de spelers zelf, maar ook zeker voor MVV! Spelen ze op een hoger niveau, wordt de aansluiting bij MVV 1 ( Die momenteel erg moeilijk is, door gebrek aan Jong MVV), een stukje makkelijker!

MVV neemt afstand van de B en van de A, juist!
Maar MVV neemt niet afscheid van de spelers, ze worden gewoon ergens ondergebracht!
The following user(s) said Thank You: Vluuzak

• Meerssen
  • Meerssen's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

29 Mar 2014 22:06
You Are wrote: Ok vooruit.. zoveel onzin gelezen tijd om te reageren.

Maar MVV neemt niet afscheid van de spelers, ze worden gewoon ergens ondergebracht!

Denk jij werkelijk dat andere clubs ACHTERLIJK zijn, en de opleiding van MVV jeugdspelers gratis en voor niks gaan verzorgen??

Ofwel die jeugdspelers mogen meedoen, maar dan zijn toekomstige transferrechten/opleidingsvergoedingen voor de opleidende club, bv Racing Genk of Roda;

Ofwel de transferrechten/opleidingsvergoedingen blijven van MVV, maar MVV moet dan gaan bijdragen in de opleidingskosten. En kan dus geen besparing realiseren. Kost misschien nog meer dan nu.

Ik vermoed nu, na die "herijking" gelezen te hebben, dat MVV weldegelijk die jeugdspelers wil overhevelen naar een andere club, INCLUSIEF toekomstige transferrechten/opleidingsvergoedingen, in de hoop daar GRATIS huurspelers voor terug te krijgen voor het eerste elftal...

Vraag is nu, wat is de huidige waarde van die A- en B- spelers?

• You Are
  • You Are's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

29 Mar 2014 22:42
Mwah tuurlijk zal er een regeling worden getroffen met die club/Clubs, wellicht een eerste optie tot koop?
Niet te snel conclussies gaan trekken.. MVV is natuurlijk ook niet ACHTERLIJK!

Waarom ben jij een voorstander van de huidige opzet? Kijk eens welk niveau deze 2 teams spelen.. en hoelang al.
Scharn a1 speelt 1 klasse lager dan MVV.. dat wilt toch wel wat zeggen.
Loze kreten als betere jeugdtrainers en meer trainen dat gaat gewoon niet, geen geld en slechte accomodatie.
2 belangrijke dingen waarin we dus achterlopen op zowat elke BVO. We hebben geen Jong MVV, dus als ze al op een kut niveau spelen, stromen ze door, en kunnen niet aanhaken want niveau is VEEl te hoog.

De reden waarom de E tot en met de C wel presteert is ook te verklaren!
Deze teams trainen tot en met de C evenveel als hun leeftijds genoten, vanaf de B voeren de meeste BVO's het tempo veel meer op. MVV wilt dit dus met hun constructie ook proberen!

• Meerssen
  • Meerssen's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

30 Mar 2014 10:39
Blijf het toch een rare bezuiniging vinden.

Stel ik heb een kroeg, die niet goed draait. Om te bezuinigen doe ik de tap- en geluidsinstallatie weg. Eens kijken wat dat oplevert.

Maar Paul zal zijn marketingplannen wel weer klaar hebben:

In plaats van MVV Talentendagen, komt er een Snelwandelen-Met-Bejaarden-Dag:

een wedstrijd voor iets te dikke kindertjes,
die zo snel mogelijk een rolstoel met bejaarde door de Geusselt moeten duwen.
De winnaar ontvangt, uit handen van een gratis huurspeler van Jong Roda, zijn hoofdprijs: een jaar lang gratis water.

• Vluuzak
  • Vluuzak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Mar 2014 11:25
Meerssen, je "vermoed" dat het zo zou kunnen gaan..........zou het niet logischer zijn om eerst te wachten wat de precieze plannen zijn, voordat je reageert en alles en iedereen binnen MVV afbrand gebaseerd op VERMOEDENS? :O

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Mar 2014 08:24
Scouts MVV leggen werk neer.(de limburger)

• Sandro
  • Sandro's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Veur de Ier en de Glorie

31 Mar 2014 08:35 - 31 Mar 2014 08:36
ouwe rot wrote: Scouts MVV leggen werk neer.(de limburger)

JEUGDOPLEIDING

Scouts MVV leggen werk neer
door onze verslaggever

MAASTRICHT - De jeugdscouts van MVV hebben collectief besloten om hun werkzaamheden voor onbepaalde tijd op te schorten. De scouts zien niets in de ingrijpende hervormingen in de jeugdopleiding.
MVV overweegt om de A- en B-jeugd na dit seizoen op te heffen en hoopt spelers in deze leeftijdscategorie vanaf 2015 onder te brengen bij een partnerclub. ,,We kunnen als scout niet meer aangeven voor wie we aan het scouten zijn en waar hun pupil terecht kan komen", schrijven ze in een brandbrief aan het bestuur van MVV. De scouts vragen met klem om de hervormingen niet door te zetten.
Last edit: 31 Mar 2014 08:36 by Sandro.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Mar 2014 08:58
Roei baank wrote: Dit soort berichten komen nooit op een goed moment. Waarom nu? De spelers en ouders moeten als eerste en op tijd geïnformeerd worden over de toekomst van de jeugdopleiding zodat ze de tijd hebben om een andere ploeg te zoeken. Wachten tot de zomer in deze is niet correct. Als MVV de benodigde 25000 Euro niet bij elkaar krijgt dan verdwijnt de bovenbouw immers al komend seizoen.
Een van de belachelijke regels van de KNVB is dat de begroting voor komend seizoen al in mei moet worden aangeleverd. Een tijd waarin er nog zoveel onzekerheden bestaan over de inkomsten van het volgend seizoen. Denk aan sponsoring en seizoenkaarten.

Roei baank, dank voor je antwoord en negeer svp de mensen die hun twijfels hebben bij jou. Ik begrijp de achtergrond van je uitleg wel. Maar dat laat onverlet dat er vanuit MVV nog altijd geen duidelijke uitleg is gekomen van het gebeuren. Of bijvoorbeeld ook maar de aankondiging van een praotkaffee. In de tussentijd staan we weer negatief in het nieuws met scouts die hun werkzaamheden zouden hebben neergelegd. Wederom geldt daarvoor dat we even moeten afwachten wat er waar is van wat er in de media komt. Maar waarom is MVV nog altijd niet zelf naar buiten gekomen? Alles wat we hebben is het 'herijking strategie'-document . Het moge duidelijk zijn dat dit bij veel mensen lang niet alle vragen beantwoordt. MVV zit altijd in de reactieve rol met dit soort zaken en het zou prettig zijn als ze eens een actieve rol zouden nemen in de berichtgeving over de club.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: MVV4life, opadiehard

• Smicerke
  • Smicerke's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

31 Mar 2014 09:25
Scouts MVV leggen werk neer

De jeugdscouts van MVV hebben collectief besloten om hun werkzaamheden voor onbepaalde tijd op te schorten. De scouts zien niets in de ingrijpende hervormingen in de jeugdopleiding.

Maastricht
Van onze verslaggever

MVV overweegt om de A- en B-jeugd na dit seizoen op te heffen en hoopt spelers in deze leeftijdscategorie vanaf 2015 onder te brengen bij een partnerclub. „We kunnen als scout niet meer aangeven voor wie we aan het scouten zijn en waar hun pupil terecht zal komen”, schrijven ze in een brandbrief aan het bestuur van MVV. De scouts vragen met klem om de hervormingen niet door te zetten

• aait wief
  • aait wief's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • 15%

31 Mar 2014 17:52
Een van de reacties op facebookpagina van de SC MVV Maastricht.
Food for thought:
Samenwerking in de jeugd kan ik me in deze moeilijke tijden goed in vinden, maar het opheffen van de jeugd zorgt voor kapitaalvernietiging. Als MVV de doelstelling wilt behouden om een substantieel deel van de selectie te vullen met eigen jeugd, dan MOET deze zet teruggedraaid worden. Eventuele opleidingsvergoedingen vallen op deze manier in de toekomst ook weg, als een speler lang genoeg in je jeugd rondloopt, kan die opleidingsvergoeding ook substantieel worden. www.voetbaladvocaat.com/de-opleidingsver...drage-bij-transfers/

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Mar 2014 18:52
@Jacques, hierbij dan de officiële reactie van MVV zelf.

MVV pakt door op kwaliteit jeugdopleiding
De vorige week zijn er enkele publicaties verschenen over de toekomst van de jeugdopleiding van MVV. Op maandag 24 maart jl. heeft het bestuur de ouders en betrokken spelers uitvoerig uitleg gegeven over de gekozen toekomststructuur van de jeugdopleiding.

Over de vraag of MVV Maastricht moet blijven investeren in toptalent bestaat echter geen enkel misverstand. Het is juist de ambitie om voetbaltalent in onze stad en regio naar een hoger niveau te tillen. Daarbij moet een jeugdopleiding zowel financieel als sportief rendement opleveren. Dat wil zeggen dat talenten uit de jeugd de selectie van MVV 1 moeten versterken.

Onderbouw
MVV Maastricht is momenteel al bijzonder succesvol in de onderbouw (C-, D- en E-jeugd), neemt deel aan nationale competities en laat regelmatig aansprekende resultaten zien. MVV Maastricht gaat in samenwerking met de amateurverenigingen van Maastricht United de jeugdopleiding van de onderbouw verder versterken en beter maken. Dit moet vervolgens leiden tot meer en betere talenten voor MVV. Door deze samenwerking wordt ook het regionaal gezicht van de MVV-jeugdopleiding versterkt.

Bovenbouw
Vanaf de B-jeugd (bovenbouw) zoekt MVV Maastricht een partner die de talentontwikkeling verder een impuls moet geven. De praktijk van de afgelopen jaren leert, dat met een mager budget van €30.000,-, de ontwikkeling van talenten juist in deze categorie stilstaat. In de strijd om toptalent speelt MVV Maastricht op dit moment geen rol. Gezien de huidige financiële status kan MVV Maastricht, op eigen kracht, deze talenten dan ook niet de beste faciliteiten bieden. Daarom gaat MVV Maastricht voor de bovenbouw op zoek naar een samenwerkingspartner die de Maastrichtse toptalenten nog beter kan maken. Want door de beste talenten te laten trainen met de beste talenten van andere BVO's uit de regio moet de laatste stap naar MVV 1 sneller en gemakkelijker gemaakt kunnen worden.

Deze doorontwikkeling van de bovenbouw is geen nieuwe visie. Deze visie werd en wordt al enkele jaren verkondigd. De samenwerking met een partner wordt – gezien de financiële ontwikkeling - versneld ingevoerd. Ook andere BVO's gingen MVV Maastricht in een dergelijke constructie al voor. Dat kan in de vorm van een Regionale Jeugdopleiding of in een andere vorm zijn. MVV Maastricht stopt derhalve niet met het investeren in A- en B-jeugdspelers. Integendeel, de kwaliteit van de bovenbouw opleiding moet door dergelijke samenwerking juist een impuls krijgen.

Regio
Door een samenwerking aan te gaan met een professionele partner worden de criteria bij het doorselecteren van talent naar de bovenbouw aangescherpt. Uiteraard leidt dat tot teleurstelling van spelers en ouders. Maar door eerder (pijnlijke) keuzes te maken, wordt ook voorkomen dat ouders tevergeefs veel geld, energie en tijd steken in de opleiding van hun zonen. Dat geldt ook voor de spelers zelf. Met een nieuwe partner denkt MVV Maastricht een betere en een meer verantwoorde opleiding richting ouders en spelers te kunnen aanbieden. Voor de spelers die niet geselecteerd worden voor de nieuwe samenwerkingsvorm probeert MVV Maastricht via de amateurverenigingen van Maastricht United een alternatief aan te bieden. Op deze manier kunnen jeugdige spelers hun passie op een geschikt niveau voortzetten en krijgt het amateurvoetbal in de regio een kwaliteitsimpuls.
The following user(s) said Thank You: MVV4life, Frank Salemans, Jacques

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Mar 2014 20:42
Doorstroming naar MVV-1 als discutabel uitgangspunt
Ook met deze uitleg blijf ik grote moeite hebben. De vraag is wat mij betreft wat de clubleiding onder een succesvolle A- en B-jeugd (en tweede elftal…) verstaat. Het lijkt erop alsof dit afgemeten wordt aan het aantal talenten uit de A-jeugd dat daadwerkelijk doorstroomt naar de selectie van het eerste elftal. Op zich is die benadering al discutabel. Het tweede elftal is immers afgeschaft (ook dat is een voor mij niet te verteren besluit), waardoor de doorstroom naar de top nog moeilijker gemaakt wordt. Je kunt een RJO-achtige constructie bedenken om spelers echt aan goed niveau te laten wennen, maar m.i. doet een speler ook heel veel ervaring op in een tweede elftal als springplank naar het eerste. MVV heeft in zijn eigen voeten geschoten door het tweede elftal op te doeken.

Maatschappelijke functie ook op voetbalvlak
Bovendien kun je je afvragen of het daadwerkelijk gaat om die doorstroming naar de top en hoe realistisch dat perspectief is. Dat geldt immers voor alle BVO’s. Maar heel weinig spelers stromen vanuit de eigen club door naar het eerste. Heeft daarmee de A- en B-jeugd geen bestaansrecht meer? Hoe je het ook draait of keert, ik denk dat de club aan in principe alle spelers een uitzicht moet bieden om binnen de eigen club door te stromen naar het eerste elftal. Daar identificeren spelertjes zich mee. Dat is hun droom. En dat is wat ik ook onder de zo vaak bekritiseerde “maatschappelijke functie” vindt vallen: die ligt ook op voetbalvlak in Maastricht.

Het tweede elftal terug
Ik zou willen pleiten voor een totaal andere aanpak. Ik zou juist heel graag het tweede elftal weer terugzien (!). We hebben aan Danny Schreurs en vele anderen kunnen zien hoe belangrijk dat tweede elftal is: het biedt geblesseerde spelers de kans wedstrijdritme op te doen, evenals spelers die net tegen het eerste elftal aanhikken. Dat is nu allemaal niet meer mogelijk.

Prioriteiten stellen
Ja, maar waar moet dat geld dan vandaan komen? Dat is natuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen in het financieel en technisch beleid. Wellicht kosten twee jeugdelftallen + B-team anderhalve ton. Dan zou je kunnen overwegen om dat geld te halen uit de salarissen van de huidige selectie. Wellicht dat deze ingekrompen wordt en daardoor de resultaten wat minder worden als er bijv. 3 salarissen minder betaald gaan worden. Ik zou daar niet zo veel moeite mee hebben als ik weet dat dit ten goede komt aan het voetbalklimaat voor jeugdigen in Maastricht zelf. Ik bedoel: als je prioriteit daar ligt, dan moet je de begroting daar op af stemmen.

Trots op MVV?
Ik ervaar het precies zoals Roel Wiche het analyseerde: MVV lijkt hiermee een eigen levensader door te snijden. Ik vraag me als trouwe supporter en vrijwilliger ernstig af wat het bestaansrecht van MVV Maastricht nog is zonder eigen jeugdelftallen (twee, A en B). Nuttig samenwerken: prima. Maar wel met behoud van volledige identiteit. Kan dat niet opgebracht worden, dan wordt een bezoek aan de club voor mij steeds minder een plezier. En dat heeft dan niets te maken met de prestaties van het eerste elftal. Op een club met afgehakte jeugdopleiding kan ik niet meer trots zijn. Zo voelt dat in mijn rood-witte hart.

Ik hoop echt dat de ledenraad zijn verantwoordelijkheid neemt en het bestuur terecht wijst.
The following user(s) said Thank You: Maosbrögk, Sandro, aait wief, Och jeh

• aait wief
  • aait wief's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • 15%

31 Mar 2014 23:40
Los van het redelijk vage en weinig concrete verhaal van MVV vol aannames en mits en maaren - men is nog op zoek naar een partner die eventueel mogelijk etc. etc etc. (lijkt verdacht veel op het spreekwoord"je oude schoenen weggooien terwijl je nog geen nieuwe hebt "....) in ieder geval nieuws over a.s. woensdag, de wedstrijd MVV C1 - Maastricht United:
De VC heeft net bericht gestuurd dat Noord open is voor publiek, letterlijk schrijft hij: "De ingang Noord is open vanaf 17.45 uur . Wij (MVV) zorgen voor een scanner, zodat ook bezoekers van andere tribunes daar aanwezig kunnen zijn."

Laat zien dat het MVV publiek solidair is met de MVV Jeugdopleiding.

Dit is de toekomst van MVV, dit is de toekomst van onze club.

Bezoek de voorwedstrijd van MVV1 tegen FC Den Bosch op 2 april om 17.45h in stadion Geusselt en support de jeugd-teams en hun begeleiders.

Time to create page: 0.382 seconds