MVV stoot A- en B- jeugdteams af

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

Re: MVV stoot A- en B- jeugdteams af

03 Apr 2014 21:18
mvv4ever wrote: Waarop willen jullie anders gaan besparen mensen??
Kom zelf eens met ideeën...

Als dit werkelijk 30.000 euro per jaar bespaard waarom niet? Er moet toch ergens op bespaard worden...
Het is eigenlijk nooit goed...

Als het niet anders kan eventjes kan het even niet anders wellicht dat doordat aachen noord straks degradeert dat we meer sponsoren binnen kunnen halen en meer geld is voor evt weer de A en B jeugd er te laten komen.

Als er straks geld komt voor de A- en B-jeugd, dan is die A- en B-jeugd allang vertrokken. Rinkens wil het eerste elftal niet vullen vanuit de eigen jeugd. Nee, hij hoopt dat de partnerclub, bijv. Genk, nog niet rijpe spelers en mindere spelers bij ons stalt. Dan zijn we voor wat betreft de spelers van het eerste sterk afhankelijk van die partnerclub en zitten we in de Geusselt naar zo ongeveer het tweede elftal van Genk te kijken (zonder de bankzitters van het eerste elftal). Dit heeft gewoon niks meer met MVV te maken. In Maastricht kunnen de jonge spelers het wel vergeten dat ze doorstromen naar het eerste team. Dat was een van de basisgedachtes van de plannen van de redders van MVV in 2010. Die gedachte wordt nu voor 30.000 euro bruut aan de kant geschoven.

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

03 Apr 2014 21:23
jeoff wrote: Je weet helemaal niet hoe het uit gaat zien!
Nee, precies! De plannen van Rinkens zijn vaag en vol aannames. De man weet niet wie de partnerclub wordt en weet dus ook niet welke eisen de partnerclub allemaal stelt. Dan is het toch totaal onverantwoord om de A- en B-jeugd er nu al uit te gooien?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

03 Apr 2014 21:51
Ben Salemans wrote:
jeoff wrote: Je weet helemaal niet hoe het uit gaat zien!
Nee, precies! De plannen van Rinkens zijn vaag en vol aannames. De man weet niet wie de partnerclub wordt en weet dus ook niet welke eisen de partnerclub allemaal stelt. Dan is het toch totaal onverantwoord om de A- en B-jeugd er nu al uit te gooien?

Jammer, je neemt één zin van mijn beide posts en reageert daarop ipv op mijn totale verhaal.

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

03 Apr 2014 21:53
Ben Salemans wrote:
mvv4ever wrote: Waarop willen jullie anders gaan besparen mensen??
Kom zelf eens met ideeën...

Als dit werkelijk 30.000 euro per jaar bespaard waarom niet? Er moet toch ergens op bespaard worden...
Het is eigenlijk nooit goed...

Als het niet anders kan eventjes kan het even niet anders wellicht dat doordat aachen noord straks degradeert dat we meer sponsoren binnen kunnen halen en meer geld is voor evt weer de A en B jeugd er te laten komen.

Als er straks geld komt voor de A- en B-jeugd, dan is die A- en B-jeugd allang vertrokken. Rinkens wil het eerste elftal niet vullen vanuit de eigen jeugd. Nee, hij hoopt dat de partnerclub, bijv. Genk, nog niet rijpe spelers en mindere spelers bij ons stalt. Dan zijn we voor wat betreft de spelers van het eerste sterk afhankelijk van die partnerclub en zitten we in de Geusselt naar zo ongeveer het tweede elftal van Genk te kijken (zonder de bankzitters van het eerste elftal). Dit heeft gewoon niks meer met MVV te maken. In Maastricht kunnen de jonge spelers het wel vergeten dat ze doorstromen naar het eerste team. Dat was een van de basisgedachtes van de plannen van de redders van MVV in 2010. Die gedachte wordt nu voor 30.000 euro bruut aan de kant geschoven.

Allemaal aannames!!! Totaal niet onderbouwd met feiten.
Ik begrijp dat het gevoellig ligt maar ik schrik ervan hoeveel er vanuit onderbuikgevoelens wordt gereageerd.

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

03 Apr 2014 22:12 - 03 Apr 2014 22:14
Even voor alle duidelijkheid, Jeoff. Vind je dat ik of iemand anders niks onderbouw? Ik baseer mijn uitspraken op 'feiten', zijnde de woorden van Rinkens zelf in het interview in Dagblad De Limburger! (Zie mijn stuk in dit topic van 02 apr 2014, 13:08.)

Last edit: 03 Apr 2014 22:14 by Ben Salemans.

• MVV4life
  • MVV4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Kom op die roeie!

03 Apr 2014 22:32
Heren, het is niet alleen een besparing.
Het gaat in de ogen van MVV (ook) om kwaliteit. Bij de A en B is het niveau te laag, wellicht spelen ze volgend jaar hetzelfde niveau als Scharn... Dan kunnen we dus ook de spelers bij Scharn halen.
Ze willen de kwaliteit verhogen door een beter opleiding aan te bieden. Stel er zitten 5 spelers die goed genoeg zijn, dan zijn de andere 10 opvulling om die 5 te laten spelen. Werk je met 2 andere clubs samen, dan kunnen de beste 5 van die 3 samen spelen op een hoger niveau en beter worden.
Dat is de bedoeling. Dat geld is er bij gehaald op de verkeerde manier, door een ontevreden scout. Nu investeert MVV 30k in de A en B en krijgt er niets voor terug. Oftewel met die 30k alleen, gaat de kwaliteit nog niet omhoog...
Het is de bedoeling om samen te werken en wel kwaliteit te krijgen, inclusief de rechten op die 5.

Let wel, ik hou ook liever de jeugd en zou hier de beste voetbalschool van de wereld willen hebben. Zodat de Messi's van deze wereld naar Maastricht komen, net omdat de opleiding hier het beste is. Maar daar hebben we het geld niet voor...

Als we later, bij het verkrijgen van een grote sponsor het weer structureel zelf kunnen doen, dan kan dat toch weer?

Ik wacht eerst af met wie we gaan samenwerken en op welke manier.
En ik lever mijn seizoenskaart niet in, als dit de reden daarvoor zou zijn, dan had ik de kaart al meerdere keren de afgelopen decennia kunnen inleveren, voor veel betere redenen.
Maar ik blijf wel meekijken en wil dan ook de beste regeling voor MVV zien.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
The following user(s) said Thank You: houtengerard, mvv4ever, Sjotelsplak, middenstip, opadiehard

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

03 Apr 2014 23:30
MVV4life wrote: Ik wacht eerst af met wie we gaan samenwerken en op welke manier.
En ik lever mijn seizoenskaart niet in, als dit de reden daarvoor zou zijn, dan had ik de kaart al meerdere keren de afgelopen decennia kunnen inleveren, voor veel betere redenen.
Maar ik blijf wel meekijken en wil dan ook de beste regeling voor MVV zien.

Ik begrijp je in deze. Maar ik hou mijn hart vast voor die partner. Stel dat het RJC wordt, want die wordt ook genoemd in het rijtje van Rinkens. Dan heb ik daar een ander gevoel bij, dan bijvoorbeeld een Genk. En waarom pas in 2015-2016? Ik weet dat Fortuna en Roda ieder een accommodatie aan het bouwen zijn voor een RJO, vandaar misschien 2015? Maar dat valt niet onder een topploeg, dat is een directe concurrent (zoals het er nu voor staat). De enige topploeg die in het rijtje genoemd worden zijn PSV en Genk (en Barca..). En als je dan toch moet kiezen, dan lijkt me de reisafstand naar Genk het beste.

Maar het kan net zo goed een andere club zijn (Standard?) , misschien opzettelijk niet genoemd door Rinkens. Alleen met een Belgische club ben ik persoonlijk voorstander van een samenwerking. Twee gescheiden competities, twee totaal verschillende speelstijlen binnen die competities, daardoor krijgt elke ploeg de speler die hij nodig heeft, plus geen verleden en concurrentie met elkaar. De rest zie ik niet zitten. Ook een derde partner binnen deze samenwerking schaadt MVV. Het moet één grote club, naast een kleine club zijn, anders trekt MVV aan het kortste eind.

• Marcel Andrien
  • Marcel Andrien's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

03 Apr 2014 23:37 - 03 Apr 2014 23:38
Of i.p.v. A- en B-jeugd de D- en E-jeugd schrappen. Zo houd je wel een toevoer van spelers naar eerste elftal.[/quote]

En hoe denk je dan dat de A, B en C gevuld worden???? met de D spelers van ??? Te laat; de goede zijn dan allang door een andere bvo opgepikt. Juist de slag moet gewonnen worden in de e, d en c selecties.....In de A en B worden de talenten en de aantallen alleen maar minder. Kijk nou eens naar de elftallenopbouw bij de amateurs. De grote amateurclubs hebben veel elftallen in de F en E leeftijden. De D wordt al wat minder en daarna gaan de aantallen snel omlaag. Vanaf een jaar of 14-15 keren veel jongens het voetbal de rug toe. Vriendinnetjes, zaterdagjob etc etc. Waarom hebben zoveel amateurclubs het zo moeilijk denk je ?
Dus op die leeftijd moeten de talenten allang en breed binnen zijn. Je gaat toch niet denken dat je een A of B gevuld krijgt met ' talenten' vanuit de amateurs???
Nee hoor; als je wat wil met talenten moet je de jongste jeugd benaderen. daar zit de enige mogelijkheid.

En een satellietclub?? Waar staat dat? Ik zou blij zijn als ons 1e ieder jaar 2 of 3 aanstormende talenten uit een goede opleiding zou krijgen. Ook de budgetten voor de selecties staan overal onder druk dus om een competitief vlaggenschip op de mat te krijgen zullen er andere wegen moeten worden ingeslagen.

Denk je nou echt dat het bestuur er op uit is om MVV de nek om te draaien?? Die kunnen hun tijd wel beter besteden. Of heb je liever dat ze de ogen sluiten voor de werkelijkheid en zo doorgaan in de wetenschap dat het nooit beter wordt op die manier?? Ik niet....
Last edit: 03 Apr 2014 23:38 by Marcel Andrien.
The following user(s) said Thank You: Sjotelsplak, opadiehard, Vluuzak

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

03 Apr 2014 23:39
Oké, MVV4life. Mag ik je om nadere uitleg vragen? Je schrijft:
MVV4life wrote: Bij de A en B is het niveau te laag, wellicht spelen ze volgend jaar hetzelfde niveau als Scharn... Dan kunnen we dus ook de spelers bij Scharn halen.
Ze willen de kwaliteit verhogen door een beter opleiding aan te bieden. Stel er zitten 5 spelers die goed genoeg zijn, dan zijn de andere 10 opvulling om die 5 te laten spelen. Werk je met 2 andere clubs samen, dan kunnen de beste 5 van die 3 samen spelen op een hoger niveau en beter worden. (...) Het is de bedoeling om samen te werken en wel kwaliteit te krijgen, inclusief de rechten op die 5.

Die gedachte om spelers van de A van Scharn te halen kan ik in eerste instantie volgen. Maar waar komen die dan terecht bij MVV, dat dan immers geen A-jeugd meer heeft? Je kunt die toch moeilijk meteen aan de MVV-selectie toevoegen? Kun je me dat a.u.b. uitleggen. (Misschien moet de A-jeugd van Scharn maar de A-jeugd van Scharn-MVV worden genoemd; daar moet natuurlijk overeenstemming voor worden gevonden?)

Je hebt het over "een betere opleiding aan te bieden". Je bedoelt waarschijnlijk dat de toekomstige partnerclub spelers uit Maastricht en omgeving een betere opleiding kunnen bieden, he. Laten we die partnerclub voor het gemak Genk noemen. Hoe stel je je dat voor? Dat enkele A'tjes - natuurlijk niet een compleet A-team - van Scharn-MVV bij Genk een opleiding krijgen? En hoe belanden die spelers dan weer bij MVV? Als die Maastrichtse spelers het echte toppers zijn, blijven die gewoon bij Genk spelen. Die komen niet naar MVV. Rinkens zegt hierover in het interview in Dagblad De Limburger van 2 april: “(De partnerclub) kan jonge spelers van achttien, negentien jaar die nog niet klaar zijn voor het hoogste podium in ons eerste elftal laten rijpen.”. Ik moet dan concluderen dat zonder aanvoer uit niet meer bestaande A- en B-jeugd het eerste elftal van MVV voor een deel samengesteld uit jonge spelers (onder wie misschien een of een paar Maastrichtenaren) en uit de afdankertjes van de partnerclub. MVV wordt wat de samenstelling van het eerste team betreft voor een groot deel afhankelijk van Genk. Als de jonge spelers na een jaartje of zo bij MVV gerijpt zijn, en echt interessant worden, roept Genk ze weer terug.

Op dit moment kunnen jonge voetballers uit Maastricht en omgeving ervan dromen later bij MVV te spelen. Die dromen spatten grotendeels uiteen als die jonge voetballers zich via Genk of een andere club zich in het eerste van MVV moeten zien te spelen. Of zie ik iets over het hoofd?

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

03 Apr 2014 23:48
Marcel Andrien wrote: En een satellietclub?? Waar staat dat? Ik zou blij zijn als ons 1e ieder jaar 2 of 3 aanstormende talenten uit een goede opleiding zou krijgen.
Het is toch echt Paul Rinkens zelf die in De Limburger stelt dat de partnerclub bij MVV nog niet rijpe talenten kan laten rijpen. Daaruit spreekt toch dat de partnerclub de regie in handen heeft en bepaalt wie bij ons kan komen spelen?

• Marcel Andrien
  • Junior Member
  • Junior Member

04 Apr 2014 00:19 - 04 Apr 2014 00:19
En waar staat dat dan ? Lijkt me stug dat MVV niet kan bepalen of ze iemand wil hebben of niet.....Leuk: dus jij denkt dat de 'partnerclub' bv 3 verdedigers bij ons kan stallen terwijl wij er al zelf 5 hebben???? En dat MVV dan ja en amen moet zeggen? Als dat zo zijn zijn gaat het toch nooit werken. Als niet alle partijen er beter van worden is het gedoemd te mislukken. Waarom denk je dat de RJO's in de huidige vorm zo onder druk staan?? Omdat er geen win-win is.....
Last edit: 04 Apr 2014 00:19 by Marcel Andrien.

• Marcel Andrien
  • Junior Member
  • Junior Member

04 Apr 2014 00:20
Nog niet rijp.... wat zou dat kunnen betekenen??
Labylle: nog niet rijp voor het 1e van Standard. Wel top voor MVV.....

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

04 Apr 2014 00:31 - 04 Apr 2014 01:13
Oké, Marcel, je stelt me al iets geruster. Nog niet helemaal gerust, omdat er nog zo veel onbekende factoren zijn. Een contract en duidelijke afspraken met een partnerclub zijn er niet. Dat blijf ik levensgevaarlijk vinden. Afijn, dank voor je duidelijke communicatie.

Marcel, kun jij mij schetsen hoe het eerste team van MVV de komende jaren wordt samengesteld als de samenwerking met de partnerclub is gerealiseerd? Hoe wordt ervoor gezorgd dat die C-, D- en E-spelers van MVV aan de club blijven gekoppeld, zodat ze later in het eerste kunnen spelen? Hoe kunnen die jonge voetballertjes daarvan dromen als een doorstroming naar de A en B niet meer mogelijk is?

Ik ben niet per se tegen de vernieuwingsplannen. Het probleem is dat die plannen niet kristalhelder zijn. Zo is het nog onduidelijk welke club onze partnerclub wordt en welke eisen die partnerclub aan de samenwerking stelt. Als dit en andere zaken nog niet duidelijk zijn, dan begin je toch niet alvast maar je jeugdopleiding af te breken?!

Rinkens stuurt aan op een radicale koerswijziging van MVV en daarover is onzorgvuldig gecommuniceerd, zoals hij zelf toegeeft in het artikel in DDL. Er is nog zo veel onduidelijk rond die koerswijziging en ik heb in mijn leven al te veel voorzitters (zeker ook MVV-voorzitters) en bestuurders en andere bobo's de meest vreemde toeren zien uithalen... Dan mag ik toch vragen om meer helderheid? Dat heeft niks met onderbuikgevoelens te maken. Dat is kritisch de boel blijven volgen.

Last edit: 04 Apr 2014 01:13 by Ben Salemans.

• Marcel Andrien
  • Junior Member
  • Junior Member

04 Apr 2014 01:02 - 04 Apr 2014 01:08
Ben, natuurlijk is nog niet alles duidelijk. En natuurlijk kun je niet alles naar buiten brengen als de gesprekken lopen. Maar geloof me dat dit niet over 1 nacht ijs is gegaan. In 2010 hebben we al met name over de jeugd lang gediscussieerd en ons licht opgestoken. De RJO huidige stijl hebben wij toen met diverse partijen besproken, advies ingewonnen en als niet wenselijk beoordeeld. Natuurlijk snap ik alle emoties over een eigen jeugd. Maar de historie leert ook dat we het daar niet kunnen winnen. Er wordt nu van alles geschreven over levensaders etc. Dat klopt in theorie. Maar de praktijk is helaas niet zo rooskleurig. Onze A en B haalt , ondanks alle goede inspanningen van iedereen die daarbij betrokken is, niet dat wat nodig is om het gewenste nivo voor ons 1e te leveren. Dat is de realiteit. Zeg eens eerlijk; hoe vaak ga je kijken bij de jeugd? Kun je me nu 3 namen noemen van uitzonderlijke talenten in onze A en B ? Ik wil niemand terecht wijzen maar ik heb wel sterk de indruk dat er veel geroepen wordt nu zonder dat men echt weet waar het over gaat. En dan de conclusie dat Rinkens/het bestuur maar wat doet. En daar heb ik moeite mee.

Dit is geen koers uit zwakte. MVV wil haar schaarse toptalenten een betere opleiding bieden ! En voordat dit weer verkeerd wordt uitgelegd. Alle bvo's hebben maar een paar toptalenten.....en moeten daar de beste opleiding voor zoeken.
En MVV is van mening dat dat moet door toptalenten op het hoogst mogelijke nivo te laten acteren. Dus op het hoogste jeugdnivo tegen de beste tegenstanders. Niet op 2e of 3e nivo tegen de jeugd van van amateurs. MVV is een bvo !
Ik denk dat juist de jongste jeugd bewust voor MVV gaat kiezen als dit lukt omdat daar als toptalent de beste opleiding in het verschiet ligt!
Last edit: 04 Apr 2014 01:08 by Marcel Andrien.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, Vluuzak

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

04 Apr 2014 01:15 - 04 Apr 2014 03:36
Dit is tenminste duidelijke taal, Marcel. Bedankt.

Zuchtend, haast kreunend stel je vast: "(M)aar ik heb wel sterk de indruk dat er veel geroepen wordt nu zonder dat men echt weet waar het over gaat. En dan de conclusie dat Rinkens/het bestuur maar wat doet. En daar heb ik moeite mee."

Ik kan me je vermoeide gekreun (ben jij gekend/geraadpleegd bij die plannen?) wel voorstellen. Toch kan ik alleen maar herhalen dat MVV/Rinkens zelf deze ellende over zich afroept door voor de zoveelste keer zo onzorgvuldig te communiceren. Kijk, dat is nu het punt waar ík vooral moeite mee heb. Rinkens en co. besluiten tot een drastisch nieuwe aanpak van de jeugdopleiding en delen dat uiterst autoritair, zonder duidelijke toelichting en als een voldongen feit mee aan ouders, jeugdspelers, scouts, etc. Dat is toch gewoon vragen om onrust?! Tja, zonder toelichting gaan mensen natuurlijk denken dat Rinkens (en zijn bestuur) maar wat aan het doen is! Het wordt, echt, voor de zoveelste keer, hoog tijd dat Rinkens leert om veel zorgvuldiger te communiceren. Zijn communicatief vage gestuntel - sorry, maar ik kan het niet anders omschrijven - kost MVV veel supporters en inkomsten!

Een vraagje. Denk jij, Marcel, dat het mogelijk is dat die jeugdige talentjes van MVV, die ondergebracht worden bij de partnerclub, een MVV-stempel blijven dragen en dat MVV daar als eerste aanspraak op kan doen? Hoe blijft de MVV-band met de talenten uit Maastricht en omgeving behouden als die talenten in de jeugdopleiding van de partnerclub belanden?

Een andere vraag, die met de vorige vraag verband houdt. Wat moet tegen die mennekes verteld worden die ervan dromen/droomden om via de jeugdopleiding van MVV in het eerste van MVV te belanden? Dat de kans om in het eerste van MVV te komen in een keer een stuk kleiner is geworden?

Last edit: 04 Apr 2014 03:36 by Ben Salemans.

Time to create page: 0.369 seconds