MVV stoot A- en B- jeugdteams af

11 apr 2014 10:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #196
Volgens mij zijn de ledenraad en het supportersoverleg afzonderlijke dingen.

Vooropgesteld dat het verhaal van Frank klopt (dit is geen aanval op jou, Frank, ik geloof meteen dat dit het verhaal is dat jou ter ore is gekomen). Ik heb geen zicht op de statuten/het doel van de ledenraad. Is dat doel inderdaad enkel om bepaalde besluiten goed- of af te keuren, dan is de reactie van het bestuur wellicht niet fraai/had anders gekund maar in de kern juist. Alsnog denk ik dan dat zeker bij een groot voorstel als dit je vooraf al de ledenraad inlicht maar goed. Als het doel/de statuten zeggen dat de ledenraad daadwerkelijk een adviserende, bijsturende etc rol heeft, dan is de reactie van het bestuur helemaal belachelijk en zou ik zelf meteen zijn opgestapt als lid van de ledenraad.

Kan ik de statuten ergens terugvinden?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2014 15:13
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #197
Zijn inderdaad afzonderlijke dingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2014 21:32
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #198
Frank,

Kun jij niet een artikel of ingezonden brief naar de Limburger sturen? Normaal had ik dat al lang gedaan, maar ik ben momenteel niet in Maastricht en erg druk. Misschien dat wat mediadruk MVV nog bij zinne kan brengen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 02:59 13 apr 2014 07:49 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #199
Afgelopen vrijdag stond er een opvallend bericht in nos.nl met als titel "Koeman adviseert trio vertrek". Daarin zegt Koeman dat de Feyenoord-spelers Jordy Clasie, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi toe zijn aan een stap hogerop. Het is opmerkelijk dat Koeman de drie dragende topspelers van Feyenoord adviseert te vertrekken, omdat niet Koeman zelf maar zijn opvolger Fred Rutten met de gevolgen van Koemans advies te maken krijgt. Het is in de voetballerij en in het bedrijfsleven niet gebruikelijk om als topmanager vlak voor je vertrek belangrijke veranderingen in gang te zetten waar je eigenlijk niet meer bij betrokken zult zijn; over je graf heen regeren is zeer ongebruikelijk. Maar volgens Koeman hoeft de club er niet al te zeer over in te zitten: "Als club moet je het geluk hebben dat je op het juiste moment een goede transfer kan doen. De spelers hebben zich goed ontwikkeld, zijn international geworden. Een aantal is vervangbaar voor de club waar de jeugd al klaar staat".

Het heeft er de schijn van dat voorzitter Paul Rinkens, die binnen enkele weken bij MVV vertrekt, ook over zijn graf heen probeert te regeren met de beslissing om de A- en de B-jeugdteams af te schaffen en om een (nederige) samenwerking aan te gaan met een (dominerende/hoger spelende) partnerclub. Het is zeer ongebruikelijk als onder drang of dwang van een vertrekkend voorzitter zulke drastische (volgens mij: funeste) beslissingen worden genomen. Daarbij komt nog eens dat Rinkens brutaalweg durft te stellen dat 85 procent van de club achter zijn beslissingen staat, terwijl hij die beslissingen nog niet eens had voorgelegd aan diverse clubonderdelen. Uit een poll in Dagblad De Limburger zou je kunnen afleiden dat het tegengestelde waar is: 15 procent is voor en 85 procent van de supporters is tegen de plannen van Rinkens. De vertegenwoordigers van de supporters hebben in elk geval in de ledenraad geen antwoorden op kritische vragen gekregen. Als een soort dictator (tja, sorry, maar zo noem je toch iemand die zijn beslissingen zonder overleg en zonder democratische inspraak oplegt aan anderen?) lijkt het de binnen enkele weken vertrekkende Rinkens te lukken zijn herijkingsplannen, die van MVV een tweederangs satellietclub maken, door te drukken. Is er dan echt niemand in de ledenraad die alsnog, bij nader inzien, durft op te staan en durft te zeggen het niet eens te zijn met de plannen? Is er echt geen raad van beheer of zo die Rinkens een halt toeroept en zegt dat dergelijke fundamentele veranderingen bij de club moeten worden aangezwengeld en getrokken door de nieuwe voorzitter? Dan is die hele ledenraad en raad van bestuur geen knip voor de neus waard!

In het nos.nl-bericht heeft Koeman het over transfers waarbij je een beetje geluk moet hebben en over vervangende jeugd die al klaarstaat. Als MVV geen eigen opleiding heeft kunnen er natuurlijk nooit eigen spelers (uit Maastricht en omstreken) voor het eerste klaar staan. Dat willen de fans van MVV en dat wilde Paul Rinkens een paar jaar geleden ook! Ook zal het zonder eigen jeugdopleiding (met tweede team, A1, B1, C1) vrijwel onmogelijk zijn dat de club goed kan verdienen aan een transfer. Bij MVV spelen in de toekomst namelijk vooral afdankertjes van de partnerclub en spelers die op het punt van doorbreken staan bij die partnerclub; breken die door dan gaan ze voor de partnerclub spelen. De kans dat er bij MVV bepaalde spelers van de partnerclub vele jaren te zien zijn is heel klein. Bovendien wordt het zonder tweede, A1, B1 heel lastig om een financiële klapper te maken met een speler. Je hoeft maar een keer in de twee, drie jaar een groot talent af te leveren en je haalt volgens mij een groot deel van de hele jeugdopleiding er uit. Zonder eigen spelers duurt het jaren voordat je schulden aan schuldeisers als ome Nol hebt afbetaald.

Als de plannen van Rinkens doorgaan, wordt MVV waarschijnlijk een club als Excelsior: totaal afhankelijk of ondergeschikt aan een grotere club (als Feyenoord), terwijl het doel van enkele jaren geleden om vast in de middenmoot van de eredivisie te gaan spelen uit het zicht verdwijnt. Wat is dat nu voor een maffe herijking?

Nu kun je denken dat de partnerclub nog niet bekend is en dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Ik zeg je dan dat ik het om te huilen zo verbijsterend vind dat de ledenraad aan Rinkens ondanks de vele onbekende factoren (o.a. wie de partnerclub is en welke eisen die partnerclub aan de samenwerking met het ondergeschikte MVV stelt) geen strobreed in de weg heeft gelegd. Rinkens schijnt daarbij een mes-op-de-keel-tactiek heeft gebruikt: óf jullie gaan ermee akkoord óf het bestuur treedt af en zoek het dan verder maar uit. We weten inmiddels - en Rinkens beseft dat maar al te goed - dat in Maastricht niemand staat te popelen om Rinkens te vervangen. En dus wordt alles wat Rinkens zegt maar geslikt, zo lijkt het, ook als hij met heel slechte plannen komt die een nieuwe voorzitter mag gaan uitvoeren. Zo vinden we trouwens nooit een nieuwe voorzitter... Ik zou er in elk geval niks voor voelen om allerlei rare plannen van een vorige voorzitter te gaan uitvoeren als ik de nieuwe voorzitter van MVV zou worden. Ik zou als nieuwe voorzitter op zijn minst een dikke vinger in de pap willen hebben bij de ontwikkeling van de nieuwe plannen voor de komende vier, vijf jaren. Het is niet aantrekkelijk om als nieuwe MVV-voorzitter gedurende vier of vijf jaar simpelweg de (ondoordachte) plannen van de vorige voorzitter uit te moeten voeren.

Er is nog iets wat mij stoort. Dat is de redenering dat de A- en B-teams moeten worden afgestoten omdat ze niet op hoog niveau spelen. Rinkens en de zijnen vergeten hierbij te melden dat ze zelf enkele jaren geleden het reserveteam van MVV (het tweede, de beloftes) vanwege financiële redenen opdoekten. Natuurlijk is het voor een speler van het A-team lastig om in het eerste door te breken als het tussenteam, het tweede, ontbreekt! Uit enkele gesprekken die ik met een of meer A- en B-teamspelers heb gehad is mij duidelijk gebleken dat die spelers het halen van het eerste team als iets haast onhaalbaars zien omdat het tweede team er niet is. Dat heeft gevolgen voor de motivatie van de A- en B-spelers om in hun teams topprestaties te leveren! Dat de A- en B-teams wat minder presteren en minder spelers aan het eerste leveren heeft dus, nogmaals, alles te maken met het ontbreken van het tweede team. Bovendien: de geweldige RJO-opleiding van Roda presteert toch ook voor geen meter? Door het ontbreken van het tweede team bij MVV is het ook erg lastig voor geblesseerde spelers om terug te keren in het eerste. Spelers die langdurig geblesseerd zijn geweest als La Rosa en Schreurs hebben in het verleden toch overduidelijk aangetoond ware toptalenten te zijn. Beide spelers slagen er maar niet in om met succes terug te keren in het eerste. Als er een tweede team was geweest hadden La Rosa en Schreurs waarschijnlijk nu al hun oude topniveau gehaald en hadden ze een basisplaats in het eerste gehad. Geen tweede team hebben is dus ook een vorm van kapitaalvernietiging.

Eerder heb ik hier laten zien dat de huidige nummer twee van de eerste divisie, FC Dordrecht, aantoont dat het met een begroting van 2,2 miljoen euro (0,5 miljoen minder dan MVV) goed mogelijk is te werken met een eerste team, een belofteteam, een A1, een B1, een C1 en voetbalschool voor talenten van 10-12 jaar uit de stad en omgeving. Volgens dit Dordtse model spelen jonge spelers eerst bij hun eigen clubs en komen ze in aanmerking om bij MVV te gaan spelen (met uitzicht op het eerste!) zo ongeveer vanaf het moment dat ze op de middelbare school zitten. Marcel Andriën vindt het Dordrechtmodel niet per se een garantie voor succes. Ik zeg dan: natuurlijk kun je het succes van FC Dordrecht relativeren, maar Dordt laat dit seizoen toch overtuigend zien dat met een begroting van 5 ton lager dan MVV het mogelijk is een acceptabel eerste team, tweede team, A1-, B1- en C-jeugd én een voetbalschool voor voetballertjes tussen 10 en 12 jaar te hebben. Dat willen de meeste MVV-supporters ook, zo is mijn stellige overtuiging.

MVV heeft de mond vol van maatschappelijke dienstverlening, maar verzuimt de meest voor de hand liggende maatschappelijke rol te vervullen: honderden Maastrichtse jeugdspelertjes te laten dromen om later in het eerste van MVV te kunnen spelen. Door afschaffing van de A-en B-teams (en eerder het tweede team) spat deze droom lelijk uit elkaar. Schandalig.

Veer zien MVV, doen jullie hier nog wat aan? Geloof me maar dat als de plannen van Rinkens worden doorgedrukt er volgend seizoen vele honderden seizoenskaarten minder zullen worden verkocht. Voor mij wordt MVV met de plannen van Rinkens kapotgemaakt. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog wel lid wil blijven van Veer zien MVV als al die vreselijke plannen doorgaan (het doet mij pijn in het hart om dit te moeten mededelen)...

Ik stel voor om volgend jaar op de Dordtse manier te gaan werken, dus met een eerste team, tweede team, A1, B1, C1 en een voetbalschool (voetballers van 10-12 jaar van voetbalverenigingen uit Maastricht en omgeving die op een woensdagmiddag bij MVV komen trainen, maar hun wedstrijden gewoon bij hun clubs spelen). De bezuiniging is dan dat MVV geen D- en E-teams meer heeft. Het op dit moment niet meer bestaande tweede team zal daarentegen extra kosten met zich meebrengen. Maar kom op, MVV-bestuur, reken dit eens door.

Begrijp me goed, ik heb echt alle waardering voor Rinkens als redder van MVV. Dat geldt niet voor Paul Rinkens als bouwer, Rinkens die enkele jaren geleden nog beweerde dat we toch allemaal willen dat zo veel mogelijk mennekes uit Maastricht en omgeving de kans moeten krijgen om in het eerste van MVV te spelen. Rinkens wil in een keer, enkele weken voor zijn afscheid, de hele structuur van de club veranderen, en over die verandering is er, vrij dictatoriaal, geen discussie mogelijk. Enkele weken voor zijn afscheid... Ongelofelijk dat die ledenraad of een andere controlerende instantie dat pikt! Kom op, Paul Rinkens, ook jij zou moeten inzien dat je als vertrekkend voorzitter niet enorme fundamentele veranderingen in de club in gang kunt zetten, terwijl je weet dat je daar over enkele weken (als je geen voorzitter meer bent) niks meer over te zeggen hebt, omdat je dan geen MVV-voorzitter meer zult zijn. Jaja, Paul Rinkens, ik weet dat je het beste met de club voorhebt en daarom met die voorstellen komt... Maar het zijn voorstellen die de club helemaal veranderen. Dat mag je de nieuwe MVV-voorzitter niet aandoen!

Kom op, Supportersclub, ledenraad, Veer zien MVV, misschien hebben jullie je eerder niet laten horen, maar doe dat dan achteraf alsnog! Buig niet al te braaf het hoofd voor Rinkens die zijn (grotendeels vage, ongedetailleerde) plannen wil realiseren. Die plannen zullen voor mij het einde betekenen van MVV dat in de middenmoot van de eredivisie thuishoort.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Frank Salemans, Sandro, De_Lange, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 07:53
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #200
Ben, respect hoe je het zo goed kunt verwoorden. Het enige wat ik kan doen is me hier volledig bij aansluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 08:22
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #201

Ben Salemans schreef : Veer zien MVV, doen jullie hier nog wat aan? Geloof me maar dat als de plannen van Rinkens worden doorgedrukt er volgend seizoen vele honderden seizoenskaarten minder zullen worden verkocht. Voor mij wordt MVV met de plannen van Rinkens kapotgemaakt. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog wel lid wil blijven van Veer zien MVV als al die vreselijke plannen doorgaan (het doet mij pijn in het hart om dit te moeten mededelen)...


Hierbij de reactie van VZM op onze Facebook pagina van 02 april:

Het bericht om de A en B jeugd van MVV onder te brengen heeft binnen de MVV-geledingen veel los gemaakt. Ook Veer Zien MVV heeft veel signalen ontvangen van donateurs die vragen of wij, als Stichting Veer Zien MVV, hier geen rol in kunnen spelen. We hebben de afgelopen week gesprekken gehad met MVV, de jeugdafdeling, scouts, ouders en andere betrokkenen om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie en de (on)mogelijkheden voor de komende seizoenen.

Belangrijk is dat er voldoende draagvlak ontstaat voor de actie van Veer Zien MVV. We willen onze donateurs en de supporters spoedig berichten over de mogelijke rol die Veer Zien MVV in het geheel kan spelen.

Bestuur Veer Zien MVV


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 09:43 13 apr 2014 09:44 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #202

Aswin schreef :

Ben Salemans schreef : Veer zien MVV, doen jullie hier nog wat aan? Geloof me maar dat als de plannen van Rinkens worden doorgedrukt er volgend seizoen vele honderden seizoenskaarten minder zullen worden verkocht. Voor mij wordt MVV met de plannen van Rinkens kapotgemaakt. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik nog wel lid wil blijven van Veer zien MVV als al die vreselijke plannen doorgaan (het doet mij pijn in het hart om dit te moeten mededelen)...


Hierbij de reactie van VZM op onze Facebook pagina van 02 april:

Het bericht om de A en B jeugd van MVV onder te brengen heeft binnen de MVV-geledingen veel los gemaakt. Ook Veer Zien MVV heeft veel signalen ontvangen van donateurs die vragen of wij, als Stichting Veer Zien MVV, hier geen rol in kunnen spelen. We hebben de afgelopen week gesprekken gehad met MVV, de jeugdafdeling, scouts, ouders en andere betrokkenen om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie en de (on)mogelijkheden voor de komende seizoenen.

Belangrijk is dat er voldoende draagvlak ontstaat voor de actie van Veer Zien MVV. We willen onze donateurs en de supporters spoedig berichten over de mogelijke rol die Veer Zien MVV in het geheel kan spelen.

Bestuur Veer Zien MVV


Beste Ashwin
dit bericht van Veer zien MVV is van 2 april. Sindsdien is het stil. Ik hoor van diverse kanten dat Veer zien MVV niet stil gezeten heeft. Desondanks geen (witte noch zwarte) rook. Geen enkel signaal meer - de overschrijvingstermijnen naar andere clubs verlopen komende week (Belgie) en per 1 mei Nederland.
Willen we nog iets doen als veer zien MVV (een vraag voorleggen aan de donateurs bijvoorbeeld...?) zullen we snel - héél snel moeten zijn... Echter met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zijn we reeds te laat en loopt de A, B en een gedeelte van de C-Jeugd zo de deur uit...
Het zwaard van Damocles (ic het opdoeken van de jeugd en het mogelijk verworden tot een sattelietclub) blijft boven onze club hangen... Ik heb het al eerder gezegd: Indien de plannen op deze manier gerealiseerd worden, haak ik op alle fronten af. Behoor ik tot de 15%(?) die in de managementopvatting van dit MVV bestuur blijkbaar mag sneuvelen... Het zij dan zo. Ik heb aan mijn MVV tijd en dan met name in de laatste 5 jaar een aantal zeer goede vrienden over gehouden en alleen in mijn hart blijf ik - dan na bijna 50 jaar supporter te zijn geweest - MVV-er.
Herman
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 11:06
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #203
Ben, Paul Rinkens zal beweren dat wat hij uitvoert geen nieuw beleid is en een logische consequentie van wat er al in 2010 is aangekondigd. Maar ik kan in die oorspronkelijke visie nergens lezen dat we een satellietclub worden en de A- en B-jeugd op deze manier afgeschaft wordt. Het is een koerswijziging die m.i. verkocht wordt als zijnde oud beleid. Is dit nu een kokervisie van de criticasters of van het Bestuur?

Ik ben ervan overtuigd dat ook dit bestuur het beste met de club voor heeft. Ze zullen op korte termijn een sluitende begroting moeten indienen en dat is ook geen eenvoudige opgave. Het water staat hen aan de lippen, omdat de club er waarschijnlijk financieel slechter voorstaat dan jij en ik willen weten. Maar als er dan bezuinigd gaat worden, snijd dan maar in de selectie. Dat doet nu even pijn, want je bungelt dan opnieuw onderin de Jupilerleague, maar dan heb je wel het perspectief van een oplossing op termijn. Als satellietclub blijf je m.i. structureel in de JL voetballen zonder perspectief op meer. Want zijn er betere spelers, dan kiezen die (of: de "moeder"club) voor het sterkste elftal. En mochten er hier toppertjes doorbreken dan is de kans groot dat die als vanzelfsprekend naar de basisclub gaan.

Verder ben ik het geheel met je beschouwing eens, maar dat had je al begrepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 12:16 13 apr 2014 12:27 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #204
:( Visiedocument 2010-2018 (830kb)
www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/pijlers

zie bladzijde 5.
3. Nieuw MVV Maastricht

MVV Maastricht heeft een 1e team, een beloftenteam en een jeugdteam.


Nergens in het visiedocument 2012-2018 staat aangegeven dat het beloftenteam zou (moeten) gaan verdwijnen, wat aanvankelijk óók maar tijdelijk zou zijn. Het beloftenteam is tot op heden echter nog steeds niet teruggekeerd.
Paul Rinkens en het MVV bestuur zijn dan ook wel héél selectief bezig om bij het opheffen van de A + B jeugd steeds te verwijzen naar Visie 2012-2018 als de MVV bijbel waar men principieel niet van wil/kan afwijken.
Eerst wordt het beloftenteam (tijdelijk) opgeheven, waardoor de aanwas naar de A jeugd stagneert en de sprong voor het overgebleven talenten vanuit de A jeugd naar het 1e elftal te groot blijkt. Doordat er geen talenten uit de A jeugd doorstromen naar het 1e elftal, omdat de overgang te groot is, wordt de A en B jeugd maar opgeheven. Logisch toch. !!! :(

Ik kan mij wel aansluiten bij de visie van Ben Salemans.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 15:45
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #205

Frank Salemans schreef : ...Ik ben ervan overtuigd dat ook dit bestuur het beste met de club voor heeft. Ze zullen op korte termijn een sluitende begroting moeten indienen en dat is ook geen eenvoudige opgave....

Klopt en ik denk dat de meeste criticasters het hiermee eens zijn, los van het verschil van mening over bepaalde zaken.

Frank Salemans schreef : Als satellietclub blijf je m.i. structureel in de JL voetballen zonder perspectief op meer. Want zijn er betere spelers, dan kiezen die (of: de "moeder"club) voor het sterkste elftal.

Hier bega je volgens mij een kleine inschattingsfout: in de perfecte wereld en als je optimistisch denkt, zou dit wel op kunnen gaan.
Maar...en hier komt weer het vermaledijde woordje "maar" te voorschijn...
blijf je als satellietclub wel baas in je eigen toko...?
Deze vraag stel ik me af na hetgeen er bij Vitesse nu aan de hand is. Zonder dat ik er overigens zelf een antwoord op heb...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2014 17:34 13 apr 2014 17:35 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #206
Ben heel mooi hoe je alles altijd verwoord hier op deze site maar wat ik er even uitlicht is dat het geen wat je zegt over dord met zijn begroting van 2.2 miljoen!...geloof je dat zelf?...9 nieuwe spelers aantrekken in de winterstop?...en er zijn meer clubs in de jupiler die een onder de tafel begroting hebben met bijv externe geldschieters...of zijn alle spelers bij dord aangetrokken op amateur basis? ;) ...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 00:00
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #207
Het is zeer frustrerend dat Veer zien MVV en de Supportersclub niet opstaan tegen de desastreuze plannen van Rinkens. Ja, er is een bestuursvergadering geweest waarin ze iets hadden kunnen zeggen, maar waarin ze gewoon zijn afgeserveerd door Rinkens. De Supportersclub of Veer zien MVV moet gewoon een open brief naar Rinkens (en cc: de media) sturen waarin wordt gezegd dat men het bij nader inzien niet eens is met het ingezette nieuwe beleid. Dit nader inzien is op zijn plaats omdat het bestuur immers al heeft toegegeven dat het de plannen zeer ongelukkig en onzorgvuldig gecommuniceerd heeft. (Frank, nog contact gehad met Niek?)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2014 08:40
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #208
Op deze site, voor vorige thuiswedstrijd gevraagd of supporters bv na de wedstrijd met elkaar van gedachten wilden wisselen. Geen reactie ontvangen. Tsja.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2014 02:56
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #209
Sandro, heel mooi dat jij gezien hebt dat in het Visiedocument 2010-2018 (830kb; url: www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/pijlers ) op bladzijde 5, bij hoofdstuk 3 'Nieuw MVV Maastricht' duidelijk wordt vermeld: "MVV Maastricht heeft een 1e team, een beloftenteam en een jeugdteam."

Rinkens en de zijnen (als die 'zijnen' er tenminste zijn) schermen er voortdurend mee dat de nieuwe plannen feitelijk al in het Visiedocument stonden. Welnu, in dat Visiedocument staat dus ook duidelijk te lezen dat het de visie van MVV is/was dat er een 1e team, een belofteteam en een jeugdteam is. Het gegeven dat MVV nu al enkele jaren geen belofteteam heeft is dus in strijd met de oorspronkelijke visie!

De KNVB eist van elke BVO dat die BVO (Betaald VoetbalOrganisatie) een belofteteam heeft of jonge talentvolle spelers aan een belofteteam van een Regionale JeugdOpleiding levert. Voor Rinkens lijkt dat eigen belofteteam van MVV een gepasseerd station. Hij lijkt dat belofteteam zelfs helemaal vergeten te zijn. Zo constateert hij (ik geloof mede met hulp van enkele voormalige topspelers van MVV) dat er in de huidige A- en B-teams te weinig talent zit dat de stap naar het eerste team kan zetten. Dat is een bedroevende, kortzichtige analyse. Dat de doorstroming van A1 naar het eerste stagneert wordt op zijn minst ook veroorzaakt door het gegeven dat het bestuur zelf het broodnodige tussenliggende doorstroommiddel, het belofteteam, heeft afgeschaft! Wat een kokervisie van Rinkens en de zijnen! Nee, het ligt niet aan de huidige organisatie van MVV dat er geen talenten doorstromen naar het eerste. Ben je gek, we moeten gewoon constateren dat er in Maastricht en omgeving geen voetbaltalent rondloopt dat goed genoeg is voor het eerste van MVV of de top van de eerste divisie of de eredivisie. Kom op zeg. Natuurlijk lopen hier talenten rond, maar die talenten moeten wel het idee hebben dat ze in het eerste van MVV kunnen gaan spelen. Door het afschaffen van het beloftenteam, A1 en B1 kiezen echte talenten natuurlijk nooit meer voor MVV, maar gaan ze meteen naar Roda of een andere club.

Mijn indruk is dat Rinkens streeft naar een MVV dat eigenlijk alleen een eerste team heeft van plm. 16 contractspelers en plm. 4 spelers van de topclub (ik hoor vooral de namen Genk en PSV genoemd). Ja, dat bespaart kosten. Maar dit idee is volledig in tegenspraak met de oorspronkelijke visie waarin we lazen: "MVV Maastricht heeft een 1e team, een belofteteam en een jeugdteam."

Ik besef dat het bestuur een sluitende begroting moet opstellen en dat het bestuur aan het onderhandelen is met een topclub (PSV of Genk). Wat dat laatste betreft, die onderhandelingen, stel ik mij het volgende voor. Je gaat als MVV, dat eigenlijk alleen maar een eerste team en geen jeugdige teams heeft, praten met PSV of Genk en vraagt dan of wij niet jaarlijks vier spelers kunnen lenen die bij ons kunnen rijpen. Het is toch zonneklaar dat MVV veel sterker in dergelijke onderhandelingen staat als het een eigen belofteteam en een jeugdteam heeft. MVV met een belofteteam en een jeugdteam is veel interessanter voor PSV of Genk. PSV en Genk kunnen hun spelers zonder problemen bij heel veel andere clubs laten rijpen; daar hebben ze MVV echt niet voor nodig.

Goed, dan moet er nog een sluitende begroting worden opgesteld. Mijn tip: zorg dat je een eerste team hebt (aanvullingen vanuit de topclub waarmee wordt samengewerkt zijn natuurlijk welkom). Bouw vervolgens aan een beloftenteam, zoals dat ook staat in het Visiedocument 2010-2018. Is er dan nog wat geld over, stel dan een A1 samen. Resteert na de samenstelling van A1 nog geld, bouw dan aan een B1. Een eigen C1 is ook mooi, maar clubs als Scharn en Biesland bieden C-, D-, E- en F-spelers al heel goede opleidingsmogelijkheden. Laat de C'tjes, D'tjes etc. gewoon bij de lokale clubs blijven trainen en spelen, maar zorg ervoor dat de B- en C-toptalenten van de lokale clubs een keer in de week (bijvoorbeeld op een woensdagmiddag van 16.00 tot 18.00 uur) bij MVV kunnen meetrainen in een soort van Maastricht United. Via de trainingen bij Maastricht United kunnen ze veel leren en kennismaken met het grote MVV, terwijl ze wel nog gewoon bij hun eigen lokale clubs blijven voetballen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sandro, aait wief, De Zwarte Vogel, Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2014 14:09
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #210
Bericht van de SC MVV Maastricht op FB:

Na de recente berichtgeving in de media over de toekomstplannen van de jeugd bij MVV Maastricht, willen wij als supportersclub hier niet zomaar over zwijgen. Het nieuws heeft veel teweeg gebracht bij ons en de sterke achterban van MVV. Na het zien van het interview op L1 met Paul rinkens en diepgaand overleg, is er bij ons meer duidelijk ontstaan over de toekomstplannen van de jeugd bij MVV Maastricht.

Wij zien de toekomst van MVV Maastricht wat betreft de jeugd, met veel vertrouwen tegemoet. Wij zijn van mening dat de genomen besluiten goed zijn overwogen en de vele opties tegen elkaar zijn afgewogen.

Het is vanaf nu vooral heel belangrijk dat de huidige ongeregeldheden bij MVV Maastricht worden opgelost. Wij willen ons samen met bestuur en supporters inzetten voor een betere en positievere berichtgeving over MVV in de media. Wij vinden het belangrijk om het woord van MVV Maastricht te geloven en niet de geruchten die geregeld onstaan.

:puke:
Nou nou. Het bestuur roept onzin en de Sc MVV slikt het voor zoete koek. Foi foi. Waar is jullie eigen mening? Kom op zeg. We hebben de jeugd nodig. Net als een tweede elftal. Dit is gewoon slecht beleid. Slechte plannen en geen visie.

De sc MVV loopt er als een hondje achteraan.
Valt me zwaar tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden