MVV stoot A- en B- jeugdteams af

26 mrt 2014 20:26
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #46
Jammergenoeg maar weer eens negatief nieuws, zonder jeugd geen toekomst !!
Trots zijn om bij MVV te spelen in de jeugd, is tevens supporter zijn, dit gaat verdwijnen. Ik ben bang dat we maar weer eens aan de rand van de afgrond staan, alleen valt dit niet op te vangen met die paar euro, je hele achterban verwijnt zo, en met hen ook de broodnodige aanhang ( zie euro's) !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 20:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #47
Ik wil toch wel even een tegengeluid laten horen op een specifiek gebied. Mocht dit doorgaan, dan is het natuurlijk niet noodzakelijkerwijs voor altijd. Genoeg RJO-combinaties die nu al weer uit elkaar vallen. Net zo goed kunnen wij, wellicht onder een ander bestuur, natuurlijk heel goed op een gegeven moment weer wel met B- en A-jeugd beginnen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 21:04
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #48
Hoe kan er binnen de bestuurlijke structuur van MVV worden geprotesteerd tegen de afbraak van de A- en B-jeugd?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 21:24
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #49
Ik kan dit allemaal niet meer volgen.

Ongeveer in een ademteug wordt beweerd dat MVV Maastricht een volksclub is en tegelijkertijd de A- en B-jeugd saneren? Dat lijkt me tegenstrijdig: Maastrichtse (e.o.) kinderen moeten kunnen dromen om via E-D-C-B-A in MVV1 te kunnen komen zonder daarvoor eventueel 100 km te moeten reizen? Hoezo binding met de plaatselijke gemeenschap? En dat voor 30000 euro? Hoe ernstig is de financiële situatie dan wel niet?

MVV wil uitblinken in transparantie en komt met een stuk dat bol staat van managementtaal. Wellicht voor de schrijvers van het stuk briljant, maar voor de gewone man of vrouw niet te volgen. Ik heb een mooie opleiding afgerond, maar krijg er geen concreet beeld bij.

Wat wordt het sponsorbeleid? Welke sportieve ambities zijn er? Waarom geen professionele directie, die zichzelf kan terugverdienen?

Voor mij wordt het karakter van een volksclub zo de das omgedaan, voor zover ik het allemaal kan volgen. Het wordt in ieder geval allemaal heel slecht uitgelegd. Als je het niet in simpele taal kunt uitleggen, dan deugt er iets niet. Ik ben zeer ongerust over de toekomst van MVV Maastricht. En dat is vervelend, juist nu het zo goed gaat met het eerste elftal. Denk je dat het goed zit, krijg je dit weer. Management-blabla. Bla bla. Bah bah.

Ik blijf als vrijwilliger mijn schouders mede zetten onder MVV Maastricht, tot mijn laatste snik, maar hier wordt ik echt treurig van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 22:07 26 mrt 2014 22:10 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #50
Het stuk 'Herijking strategie MVV Maastricht 2014' ( www.mvv.nl/IManager/Download/680/41381/9..._Maastricht_2014.pdf ) is een managementstuk vol vaagheden. Het is zeker geen transparant stuk dat vlotjes door iedereen gelezen kan worden. (Ik zal maar niet zeuren over de vele spellingfouten in het stuk; het gaat al mis bij het tweede woord van het stuk: de naam van de maand maart hoort toch echt met een kleine letter te worden geschreven... Slordig hoor!)

In het stuk zijn veel voorbeelden van vage niet-transparante taal te vinden:
a. "In de governance van de totale organisatie staat de vereniging steviger." En nu in normaal Nederlands graag...
b. "De KNVB stelt MVV Maastricht als voorbeeld hoe de financiën en organisatie transparant voor alle stakeholders gemaakt kunnen worden." Idem. Is dit de taal die een volksclub gebruikt om te communiceren met het volk? MVV een volksclub? Laat me niet lachen. Of beter: laat me niet huilen.
c. "MVV Maastricht is transparant en realistisch over de sportieve doelstelling met spelers uit de regionale jeugdopleiding." Welke regionale jeugdopleiding? Daarover is niet eerder gesproken in het stuk...
d. "2. MVV Maastricht heeft in haar huidige vorm in de toekomst geen bestaansrecht zonder een strategisch partnership met een andere BVO in binnen of buitenland; allereerst betreft dit het organiseren van de jeugdopleiding, bovenbouw (A en B jeugd); het strategisch partnership kan zich uitdrukkelijk uitbreiden naar het eerste elftal; de randvoorwaarden waaronder zijn cruciaal voor het realiseren van een succesvol partnership". Zozo, lezen we hier doodleuk dat MVV niet kan bestaan zonder een andere BVO in binnen- of buitenland? En moet de lezer uit het geciteerde stukje afleiden dat de A- en B-jeugd wordt opgedoekt?
e. "3. De aandacht voor de jeugd zowel in de breedte als in de top geeft de maatschappelijke oriëntatie van MVV Maastricht profiel. Samenwerking met andere stakeholders (gemeente, scholen, andere sportverenigingen, welzijnsorganisaties) primair via Basic United en Maastricht United zijn leidend voor de eigen activiteiten. MVV Maastricht fungeert daarbij vooral als communicatieplatform/medium. Uitvoering ligt bij derden. Zo wordt de jeugdopleiding door derden uitgevoerd, zonder dat het ten koste gaat van de maatschappelijke en sportieve aandacht en ambities van MVV Maastricht; Park Geusselt fungeert als een natuurlijk sporthart van Maastricht, waarin MVV Maastricht haar bijdragen zal leveren binnen haar mogelijkheden. Voor de onderbouw wordt een strategisch partnership voorgesteld met Maastricht Sport, waarbij Maastricht United en Basic United als rode draad en verbindende schakels gelden." Nogmaals, wat is dit voor een onduidelijke taal? MVV ziet voor zichzelf binnen Maastricht United en Basic United vooral een communicatieve rol weggelegd; de jeugdopleiding wordt niet door MVV zelf maar door derden uitgevoerd! Als ik het goed lees kan het zo zijn dat MVV dus helemaal niets meer doet aan het opleiden van eigen jeugd.

't Is um doedkraank vaan te weure... Ledenraad, grijp in!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 22:54 26 mrt 2014 22:56 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #51
Ik denk dat het ook grote gevolgen gaat krijgen voor de blijvende C- en D-jeugd. Want waarom zou je als jonge speler die in de C of D mag uitkomen nog bij MVV gaan voetballen, als je weet dat het toch maar voor heel kort is en je dan weer op zoek moet naar een andere club. Dan zoek je voor jezelf toch meteen al vanaf de D-jeugd een andere club. Hoe meer ik er over nadenk, hoe belachelijker ik deze maatregel vindt. Het zou me niet verbazen als dit allemaal met voorbedachte rade is om stiekem, zonder al te veel protest, onze jeugd uiteindelijk toch onder te brengen bij de RJO bij de wahwah's (zie het stuk van Ben hierover). Je vraagt je ook af hoe de andere Jupilerleagueclubs (die vaak nog veel kleiner dan ons zijn op papier) het wel allemaal gerund krijgen. Zo'n Telstar zit bevoorbeeld altijd in de beste categoriegroep. En die zeik over een omniclub komt me ook steeds meer de keel uit. We zijn een VOETBALCLUB en niks meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, Nao Väöre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2014 23:41 26 mrt 2014 23:49 door Joehoe. Reden: Kan document niet toevoegen.
Joehoe
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 39
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #52
*kan document niet uploaden (en post niet verwijderen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 07:08
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #53
Met opheffen A- en B-jeugd snijdt MVV in eigen vlees
door Roel Wiche (dagblad de Limburger, 27 maart)

Met het opheffen van de Aen B-jeugd geeft MVV het slechtste signaal af dat denkbaar is. De club snijdt de eigen levensader door, zonder dat er concreet uitzicht is op genezing

Elke thuiswedstrijd lopen zes, zeven talentjes van MVV langs de tribunes om lootjes te verkopen voor de jeugdafdeling. Eén euro per stuk.
Ze heten Yannick, Mitchell of Jordy en ze hopen vurig dat ze over een paar jaar ook in de Geusselt mogen spelen. Net als Bryan Smeets of Sven Braken (foto), die ook ooit in MVV D1 begonnen en nu basisspeler zijn in het eerste elftal. Durf te dromen, toch?
Maar waar blijven die dromen als je eigen club besluit om diezelfde jeugdafdeling bruut te onthoofden?
Welke ouder gaat zijn kind dan nog stimuleren om drie keer per week, na een lange schooldag, in Maastricht te gaan trainen? En wat betekent dat voor het voetbalklimaat in een stad die het al zo lang moet doen met betaald voetbal in de marge? Met het afstoten van de A- en de B-jeugd geeft MVV het meest beroerde signaal af dat denkbaar is.
Juist de club die zo hoog opgeeft over maatschappelijke verantwoordelijkheid en worteling in de eigen stad zou dat moeten beseffen.
Natuurlijk, de schulden hangen – l’histoire se répète – weer eens als een zwaard van Damocles boven de Geusselt.
Maar dan nóg is het doorsnijden van de eigen levensader het allerlaatste dat je doet. Zeker als het om een bezuiniging van
het relatief beperkte bedrag van 30.000 euro gaat, want zoveel kosten de hoogste jeugdteams jaarlijks.
De financiële nood moet werkelijk torenhoog zijn, zo ga je denken.
MVV bezweert dat het niet louter een geldkwestie is. De eerstedivisionist schermt met een toekomstplan waarin op de lange termijn de jeugd van MVV moet samenvloeien met die van een club op het hoogste podium. Dat plan wordt nu – in de woorden van preses Paul Rinkens – ‘versneld uitgevoerd’.
De Maastrichtenaren hopen de grootste A- en B-talenten vanaf 2015 te kunnen stallen bij een partnerclub.
Die zou als tegenprestatie spelers moeten leveren aan het eerste elftal van MVV die nog niet klaar zijn voor het topniveau. Het
komende seizoen, waarin de A1 en B1 van MVV dus al zijn geschrapt, wordt gezien als een ‘overbruggingsjaar’.
Maar dit plan is vooral gebaseerd op ‘wishful thinking’, niet op realisme. De risico’s zijn immers groot. In het komende ‘overbruggingsjaar’ vertrekken alle A- en B-spelers. Waar tovert MVV een jaar later talenten uit diezelfde leeftijdsklassen
vandaan? De instroom vanuit de onderbouw (C t/m F) is lang niet voldoende. Bovendien moet de club vrezen dat ook bij die
teams een leegloop gaat plaatsvinden, nu het toekomstperspectief in dikke mistflarden is gehuld.
Dan de zoektocht naar een partnerclub.
Wie geeft MVV de garantie dat die op korte termijn zal slagen? En als die al slaagt, wat heeft MVV in 2015 dan te bieden?
De kans is groot dat de levensader van de club dan al voor een flink deel is doodgebloed. Het rigoureus droogpompen van de
Maastrichtse kweekvijver illustreert ook iets anders: dat de liquidatie van de DSM Voetbalacademie in 2010 pure kapitaalvernietiging is geweest. Als de vier Limburgse profclubs destijds waren doorgegaan met het bundelen van de krachten op jeugdgebied, had MVV
helemaal niet hoeven leuren met de eigen opleiding, laat staan het mes erin moeten zetten. Ook Fortuna en Roda JC – de biotoop van VVV ligt vooral in Noord-Limburg – zouden beter af zijn geweest met één Zuid-Limburgse voetbalschool.
Ter illustratie: Bryan Smeets (MVV), Danny Hoesen (toen Fortuna) en Guus Hupperts (Roda) trainden destijds samen in één leeftijdsgroep.
Niet toevallig de grootste talenten die de drie clubs in het recente verleden voortbrachten.
Het zou de Maastrichtse bestuurders sieren als ze tot bezinning komen, de hoogste jeugdteams in stand houden en alsnog het voortouw nemen om samen met Fortuna en Roda een alliantie te vormen.
De eigen levensader blijft zo onaangetast en het ronkende toekomstplan kan dan toch tot uitvoering worden gebracht. Houdt
MVV vast aan de drastische, aangekondigde maatregelen – hoe alarmerend de geldnood ook is - dan dreigt de club het fundament onder zichzelf weg te slaan. En krijgt de teloorgang van het Limburgse voetbal een pijnlijke versnelling.

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u glowwie, Boschpoort, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 09:08
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #54
Als het bestuur dit echt door zet dan stop ik met veer zien MVV en zal ik echt heel diep moeten gaan nadenken om nog een seizoens kaart te pakken voor komend seizoen.
Na 48 jaar hebben ze me dan toch aan het wankelen gekregen,schande bestuur laat dit niet gebeuren..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 10:11 27 mrt 2014 10:13 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #55
Je vraagt je toch af hoe weinig hersencellen die Rinkens eigenlijk heeft? Als je al in de jeugdopleiding snijdt, doe het dan rustig en van onderaan, begin bijvoorbeeld met een E of D-jeugd inplaats met een F. Dan houdt je in elk geval doorstroming naar het eerste elftal..Stop bijvoorbeeld komend seizoen met het aannemen van nieuwe F of E spelers, hoe moeilijk kan het verdomme zijn?

En hoe kan het dat amateurclubs wel in staat zijn om jeugd 2x per week te trainen? Ongelofelijk!

We moeten echt voorkomen dat dit gebeurt, acties woensdag en zaterdag?

En dan de seniorenpartij? Beloftes? We hebben jullie nu nodig! Dit schaadt de ontwikkeling van sport in Maastricht. Financier de jeugdopleiding dan maar met gemeentegeld. Dit kan toch niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 10:15
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #56
Hoe kan het in godsnaam dat op een forum zomaar tien betere ideeen voorbij komen dan wat die achterlijke Rinkens en zijn waardeloze staff bedenken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 10:38 27 mrt 2014 10:38 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #57

Ben Salemans schreef : allereerst betreft dit het organiseren van de jeugdopleiding, bovenbouw (A en B jeugd); het strategisch partnership kan zich uitdrukkelijk uitbreiden naar het eerste elftal; de randvoorwaarden waaronder zijn cruciaal voor het realiseren van een succesvol partnership". [/i]Zozo, lezen we hier doodleuk dat MVV niet kan bestaan zonder een andere BVO in binnen- of buitenland? En moet de lezer uit het geciteerde stukje afleiden dat de A- en B-jeugd wordt opgedoekt?


Als je dit stuk zo interpreteert, dan betekent dat dus ook dat het eerste elftal wordt opgeheven. En wat is nu eigenlijk Maastricht United? Houdt het plan in dat C-spelers van MVV doorstromen naar een opleiding van Maastricht United? En is die opleiding er al?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 12:26
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #58

glowwie schreef : Als het bestuur dit echt door zet dan stop ik met veer zien MVV ....

Misschien kan "Veer Zien MVV" dit ook kenbaar maken aan het bestuur door te zeggen dat continuering van de MVV-jeugd voor "Veer Zien MVV" een essentieel element is van de steun aan de BVO. Het is in ieder geval een punt dat het bestuur van "Veer Zien MVV" op zo kort mogelijke termijn aan de donateurs zou moeten voorleggen. Ook voor mij is het voortbestaan van een eigen jeugdopleiding van wezenlijk belang voor het MVV-gevoel. Kostenbesparing moet ook op andere wijze te realiseren zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 13:19
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #59
Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.

www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153

www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aloy Agu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2014 13:30
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #60

Roei baank schreef : Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.

www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153

www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972


He he, eindelijk iemand die met zijn verstand en niet niet zijn emoties denkt!

Want wat kun je voor 25000 tot 30000 euro per jaar bieden aan ongeveer 40 spelers in de A en B? Busjes naar uitwedstrijden, een parttime trainer en een shirt en trainingspak. Nou, dat kunnen ze bij een beetje amateurclub ook als opleiding krijgen.

Dus doe het goed (en investeer een substantieel bedrag in je jeugdopleiding) of steek er geen enkele euro meer in! En aan het eind van het seizoen kijk je wie je gratis kunt oppikken bij een andere club omdat de (jeugd)speler daar niet weet door te dringen tot het 1e elftal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden