>
Ontvangen bedankjes 236
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Ben Salemans schreef : allereerst betreft dit het organiseren van de jeugdopleiding, bovenbouw (A en B jeugd); het strategisch partnership kan zich uitdrukkelijk uitbreiden naar het eerste elftal; de randvoorwaarden waaronder zijn cruciaal voor het realiseren van een succesvol partnership". [/i]Zozo, lezen we hier doodleuk dat MVV niet kan bestaan zonder een andere BVO in binnen- of buitenland? En moet de lezer uit het geciteerde stukje afleiden dat de A- en B-jeugd wordt opgedoekt?
Misschien kan "Veer Zien MVV" dit ook kenbaar maken aan het bestuur door te zeggen dat continuering van de MVV-jeugd voor "Veer Zien MVV" een essentieel element is van de steun aan de BVO. Het is in ieder geval een punt dat het bestuur van "Veer Zien MVV" op zo kort mogelijke termijn aan de donateurs zou moeten voorleggen. Ook voor mij is het voortbestaan van een eigen jeugdopleiding van wezenlijk belang voor het MVV-gevoel. Kostenbesparing moet ook op andere wijze te realiseren zijn.glowwie schreef : Als het bestuur dit echt door zet dan stop ik met veer zien MVV ....
Roei baank schreef : Gamins. In den beginne reageerde ik ook furieus tegen de opheffing van de A- en B jeugd. Maar bekijk het eens uit vanuit de ogen van een talent of stel je bent zelf dat groot talent. Je begint bij een club en snel wordt duidelijk dat je veel beter bent dan je mede spelertjes. Wat doe je of wat doen je ouders? Die gaan kijken waar hun zoon de beste opleiding krijgt en waar hij speelt met leeftijdgenoten met dezelfde kwaliteiten. Dan heb ik het nog niet over de toptalenten die al op jonge leeftijd worden weggeplukt door de grote clubs.
Nu met 30.000 Euro zal dat niet Maastricht worden. Voor dit bedrag leid je spelers op voor de amateurclubs in de regio. Niks mis mee maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden.
In principe ben ik voorstander van een eigen jeugd en ik begrijp goed de hier spelende emoties en frustraties maar als er geen geld en goede accommodatie is dan moet men zoeken naar andere oplossingen. Een, ook nog kwalitatief arme, RJO willen we niet en wat dan ? Eigenlijk moeten we eens kijkje gaan nemen bij het jeugd complex van bijvoorbeeld KRC Genk dan komen we snel tot de conclusie dat 30.000 Euro en de accommodatie Klein Geusselt eigenlijk een belediging zijn voor talent.
Neem als voorbeeld Smeets, Braken en Kuipers. Als deze jongens hun A en B opleiding bij KRC Genk hadden genoten dan waren ze toch veel verder in hun ontwikkeling dan nu en daar gaat het toch uiteindelijk om.
www.krcgenk-jeugd.be/nl/multimedia/fotor...n-talent-academy/153
www.krcgenk-jeugd.be/nl/nieuws/show/koen...kse-jeugdwerking/972