Lastige kwestie. Allereerst natuurlijk eens een duidelijk overzicht afwachten, wat waren de prijzen dit jaar en wat worden ze volgend jaar?
Maar dan nog: stel dat de prijzen over het algemeen inderdaad omhoog gaan. Op zich is dat te verwachten, MVV wil de inkomsten verhogen en als dat mocht lukken, hebben we daar allemaal plezier van, want MVV kan dan betere spelers halen en volgend jaar wellicht wel kampioen worden. Er hangt nu eenmaal een prijskaartje vast aan het bij elkaar houden en uitbreiden van een goede spelersgroep.
Tegelijkertijd is het nog altijd crisis en bij een te forse verhoging zullen wellicht veel mensen liever die centen aan iets anders uitgeven en geen kaart meer nemen. Dan snijdt MVV zichzelf in de vingers.
Het is natuurlijk niet zo dat MVV een soort van plicht heeft om spotgoedkope seizoenskaarten aan te bieden. Audiowaste betaalt volgend seizoen 120 euro. Dat is voor 15 wedstrijden, en dus 8 euro per wedstrijd. Dat vind ik om eerlijk te zijn helemaal niet duur, in tegendeel.
Ook is het zo dat de mensen die echt van het minimum moeten rondkomen, volgens mij een forse korting op kaartjes kunnen krijgen.
Van de andere kant stelt boer1976 dat zijn kaart twee keer zo duur wordt. Ik ben nu wel benieuwd naar hoeveel boer1976 dit seizoen betaalde, en hoeveel hij komend seizoen precies gaat betalen. Een kaart twee keer zo duur maken vind ik nogal wat, zelfs al heb je een goede reden daartoe. Ik kan me voorstellen dat mensen - al was het maar uit principe - daarvan schrikken en twijfelen of ze nog wel die kaart willen hebben.
Ik weet op dit moment dus nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ik kan de nieuwe seizoenskaartprijzen nog nergens vinden. Lijkt me handig om de oude en de nieuwe prijzen naast elkaar te leggen zodat we in ieder geval precies weten waarover we praten