PRAOTKAFFEE

26 nov 2013 09:56
Gamin
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
PRAOTKAFFEE #166
en hoe staan we er momenteel financieel voor?
hoeveel is al weggewerkt en wanneer zal het tekort helemaal weggewerkt zijn?
hoe gaat men dit oplossen?

Alvast dank, kon er helaas niet bij zijn :(

Kompleminte
Gamin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 10:27
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
PRAOTKAFFEE #167

marke schreef : Denk dat Napoleon de avond goed weer geeft hier, het enige waar ik mij enorm aan stoorde was Paul Rinckens die er duidelijk geen zin in had en uiterst irritant overkwam! Volgens mij was het enige wat door zijn hoofd spookte was hoe kom ik hier het snelste weg!

Ik ben blij dat ik geweest ben heb toch wel een andere kijk gekregen t.o.v Tiny en zijn staf,complimenten dat ze bijna allemaal aanwezig waren!


ben t met je eens mbt Rinckens..... ik snap dat ook niet van hem ( of juist wel....denk dat Paul beetje klaar is met MVV als bestuurder)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 10:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
PRAOTKAFFEE #168

Gamin schreef : en hoe staan we er momenteel financieel voor?
hoeveel is al weggewerkt en wanneer zal het tekort helemaal weggewerkt zijn?
hoe gaat men dit oplossen?

Alvast dank, kon er helaas niet bij zijn :(


als er niets gebeurd hebben we in februari een groot probleem door t tekort van verleden seizoen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 11:15
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
PRAOTKAFFEE #169
Ik denk dat het dan ook zeer belangrijk is dat MVV door bekert, als ik het goed heb krijgt MVV bij winst op Cuijk al iets van 50.000 premie, als ze daarbij bv van Hyfte kunnen verkopen, zijn contract loopt immers af aan het eind van dit seizoen, dan moet men toch al flink op de goede weg zijn. Ik vermoed dat Rinckens het erg druk heeft met zijn zaken, lijkt mij dus een goede zaak als er zo snel mogelijk een nieuwe voorzitter komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 11:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
PRAOTKAFFEE #170
Ik kon er gisteren helaas niet bij zijn.

In het algemeen heeft Rinkens altijd aangegeven dat hij dit maar een paar jaar wilde doen, en heel specifiek heeft hij dit voorjaar al aangekondigd dat hij stopt en dat een opvolger wordt gezocht. Dat rechtvaardigt nog niet dat hij zich als een hork gedraagt (ik was er niet bij dus wil er verder niet over oordelen), als hij dan naar zo'n avond komt dient hij gewoon mee te doen. Maar ik begrijp zijn situatie ook wel een beetje, hij had gepland al lang weer iets anders te doen en heeft het waarschinlijk ook al erg druk met zijn nieuwe projecten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 13:06
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
PRAOTKAFFEE #171
Het verhaal van Napoleon en Marke geeft de avond goed weer.

Napoleon schreef : ... Toen begon coach Ruijs wat te vertellen over voetbalzaken

Wat ik gewoon super gaaf vond om te zien is de betrokkenheid van technische staf van MVV bij haar supporters , compliment aan Coocky Voorn , Tini Ruijs en Ron Elzen die tot het einde bleven en met aanwezige van alles hebben besproken


Dit was voor mij het hoogtepunt van de avond. Hier had iedere MVV supporter bij moeten zijn. Iedereen die vragen heeft/had over spelers, speelwijze, wissels, motivatie, techniek, etc. Die waren uitgebreid beantwoord geweest!

De heren bleven ook na en hebben met iedere supporter gesproken. Alle lof voor de tijd die ze hier voor hebben genomen!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 13:11
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
PRAOTKAFFEE #172
Nog een kleine aanvulling. Paul vertelde ook nog dat er een nieuwe secretaris wordt benoemd in januari en de plek van Marcel niet meer wordt ingevuld binnen het bestuur. Verder solliciteerde cher ami LRB naar een baantje als vrijwilliger op kantoor. Paul zou zijn best gaan doen om dit te verwezenlijken. :dry:

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:24
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 123
Meer
PRAOTKAFFEE #173
Moet toch niet gekker worden ? Sollisiteren naar een baantje als vrijwilliger ?


Participatiemaatschappij .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:29 26 nov 2013 14:29 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
PRAOTKAFFEE #174

Napoleon schreef : De opkomst viel op zicht niet tegen, toch denk ik wanneer er meer aandacht wordt gegeven aan deze mogelijkheid om vragen te stellen dat meer supporters daar gebruik van maken

stond blijkbaar geen vermelding op MVV.nl en er wordt ook nooit bij een laatste thuis match ( dit geval De Graafschap) door de stadion speaker aandacht besteedt dat het proatkaffee er aan komt, dat zijn wel verbeter punten om meer mensen te bereiken


Vond de opkomst ook een prima zo niet uitstekende weergave van alle supporters die je in de Geusselt tegenkomt:

- van jong (tiener en twen's ) tot oud ("pensionado")
- en hierbinnen die groepen ook weer een prima vertegenwoordiging van :

a. alle posities in de samenleving ( van "eenvoudige"supporter t/m sponsor / voormalig sponsor)
b. de diverse tribunes in de Geusselt en type supporters

Kortom dus een groep mensen waarmee je je als clubbestuur in je handen mag wrijven en die een geluid afgeven dat je zeer serieus moet nemen. Dit laatste gebeurde m.i. helaas wat minder, gezien een aantal antwoorden en de manier waarop.

Een ding had men wel gemeen: een ontzettend grote betrokkenheid bij deze club en grote kennis van zaken!
Ook clubinterne zaken. Bleek ook uit de vragen de gesteld werden en onderlinge commentaar.
Opmerking : wat kan deze club blij zijn dat onze supporters geen "vijfde" colonne zijn, maar hondstrouw aan het belang van de club denken...

Napoleon schreef : Vanuit MVV was aanwezig Paul Rinckens en Tini Ruijs Coocky Voorn en Edwin Hermans, Ron Elzen

Dit is geen verslag of zo , maar ik licht er een paar puntjes uit

Rinckens begon natuurlijk met zijn betoog inzake de financiele positie van MVV , kort gezegd komt het hier op neer dat MVV een aantal zaken waar men op begroot had niet heeft ontvangen, maar tevens gaf Rinckens aan dat 25% van het tekort mismanagement van het bestuur is geweest, zeg maar zo'n € 125.000 euro

Er ontstond natuurlijk wat discussie over deze tekorten , bestuur heeft de opdracht om dit tekort weg te werken en MVV gezond te krijgen en de toekomst van de club te garanderen.
Er ontstond wat discussie over sponsorbeleid en leden vereniging van MVV , Rinckens wilde daar inhoudelijk niet op in gaan en verzocht aanwezige supporter zich dan maar aan te melden bij de vereniging van MVV om invloed daar op te kunnen uitoefenen


Merci Napoleon voor je goede en korte weergave !

Napoleon schreef : Ook vond Rinckens dat supporters die geen sponsor zijn , geen mening mogen of kunnen vormen over hoe MVV haar sponsoren "behandeld "

maar goed , het wordt een hele opgave om MVV weer gezond te krijgen.


Jammer ook dat :


1. het bestuur niet begon met een kort verslag of update van hetgeen in de vorige praotkaffee-agenda's doorgenomen werd,
met name het bestuur belangrijk vond.
Ook al begrijp ik de huidige noodzaak en prioriteit van de financiële situatie, toch zou een zich serieus nemende organisatie of een organisatie die haar doelgroep ( de aanwezige fans) serrieus neemt,dit moeten doen.
Helaas dus niks over het united concept, het maatschappelijk bezig zijn e.d....

2. er geen vertegenwoordiging van alle geledingen ( stichting en vereniging ) was, hetgeen later pijnlijk naar voren kwam

3. die nieuwe man, dhr Erens, niet aanwezig was en voorgesteld werd...

4. de vertrekkende mannen, Huib, Marcel en Peter vanuit het bestuur en de nu voormalig-supporterscoordinator Theo, niet openlijk bedankt werd voor bewezen diensten...

Ook het regenteske gedrag van de voorzitter naar bijvoorbeeld Napoleon en onze "pensionada" ( een man met ook een behoorlijke achtergrond toen deze zelf nog actief was in het bedrijfsleven en met veel kennis van financiële zaken) toe, verdiende niet bepaald een schoonheidsprijs om het maar zacht uit te drukken...
Maar dit laatste is niets nieuws ( denk aan bijvoorbeeld hoe Anita in het verleden "antwoord" kreeg...).
Jammer dat deze man geen gebruik maakt van de open hand en kansen die er liggen...maar alleen maar vasthoudt aan zijn eigen ( tunnel?) visie. Of heeft hij al afscheid genomen...is de vraag die bij me opkomt?

Inhoudelijk dan

Aanvulling op de schuld :

1. Qua (interne en tijdige ) communicatie bleken er wat onduidelijkheden en of misverstanden te zijn.
Hoe dan ook, Dhr Rinkens hield vast aan het feit dat dit wel had plaatsgevonden en o.a. "forlaajf" dit zeker had moeten weten.
Ondanks het feit dat hierover wat verschil van mening was en kreeg bijvoorbeeld Huib helaas niet de kans e.e.a. te zeggen toen hij naar de microfoon liep, omdat dhr Rinkens volhield dat er juist en correct gecommuniceerd was en men niet bij hem maar bij de verantwoordelijke voor de supporters (stichting of vereniging ) moest zijn die hiervoor verantwoordelijk is.
Jammer en verdiendt geen schoonheidsprijs....

2. Die schuld van zo'n 4,5 ton is opgebouwd uit 60 K door het omvallen van enkele clubs en de daaraan verbonden kosten van de LED reclame. Die nu door de KNVB verdeeld werden over de overgebleven clubs.
( Vraag die bij me opkomt is dat men zich heeft laten knippen en scheren door de KNVB en niet dat kostenplaatje bij de KNVB neerlegt, ? De KNVB die toch de begroting van de clubs heeft geaccepteerd en per slot van rekening via Oranje een behoorlijke gespekte kas heeft...en die dus kosten bij juist clubs die het moeilijk hebben neerlegt... tja is een andere discussie).

Blijft dus 3,9 ton over waarbij de club zich heeft laten verleiden (voor ongeveer 25% oftewel 975 K) door enerzijds kosten te maken die niet helemaal gedekt waren door de inkomsten.
Deze kosten zijn gebaseerd op a.o. een verwachting van een groei in toeschouwers en ten tweede door gestegen loonkosten : contracten (verbeterde of nieuwe contracten met spelers).
Hierbij werd terecht een geldige reden naar voren gebracht, dat de begroting gemaakt en ingediend moet worden ( voor - aan het begin van het seizoen) op een moment terwijl nog niet duidelijk is hoe de inkomsten ervoor staan ( september).
Blijft dus een tekort van bijna 3,5 ton over die verorzaakt is door tegenvallende inkomsten ( lagere recettes en sponsoren die wegbleven of zelf ook omvielen.

Dit moet z.s.m weggewerkt worden, voor februari liefst, wil de club niet in acute problemen terecht komen.
Werk aan de winkel dus!

Waarbij de opmerking van dhr Rinkens over de levensvatbaarheid van betaald voetbal in Maastricht, in principe uiteraard wel gesteld kan, mag en moet worden en ook zeer begrijpelijk is , maar een rare indruk op achterlaat om dit jusit op dit moement te doen
Waarom?
Nou...zijn Qbic hotelconcept heeft hem ook niet gebracht wat hij in 2008 en 2010 naar voren bracht en voor ogen had,
maar niettemin heeft hij toch in Londen er weer eentje geopend, waarvoor respect!

Dus ...waarom niet weer terug naar het begin toen hij en z'n makkers MVV ( tering naar de nering) uitstekend in rustig vaarwater bracht...? Daarom kan ik die opmerking niet goed plaatsen...


De beker kan daar een behoorlijke duit in het zakje doen, vooral als we de wedstrijd tegen Cuijk winnen:
zeker al 50 K (Opmerking : kan iemand laxeermiddel in de waterleiding van Cuijk doen...? :evil: ).
En bij een goede loting daarna kan de schuld met 1/3 afnemen tot zelfs gehalveerd worden !

Helaas kon MVV geen antwoord geven over de stand van zaken m.b.t het aandragen van een potentieel aantal sponsoren,
met name voor de bekerwedstrijden waarom de aangeboden "gratis" handjes voor het kantoor enkele weken na dato nog niet aan het werk zijn...Kan ook liggen aan het feit dat de interne communicatie niet optimaal is, met het risiko dat een aantal zaken niet opgepakt worden en kansen gemist kunnen worden...

Antwoorden op vragen van Napoleon en onze "pensionado" over de schulden waren helaas onduidelijk of niet bevredigend. Hop dat het bestuur de krachttoer van 3 jaar geleden weer volbrengt.

Een minpuntje op organisatorisch gebied: als februarie een soort deadline is en er 3 bestuursleden wegvallen, dan is het zaak ( vooral met het oog om MVV te laten overleven) dat je de opvolgres zsm vindt en inwerkt. Nu bleeft een functie leeg en wordt een ander pas rond januari eventueel ingevuld en over de positie van de (nieuwe) voorzitter is helaas nog geen duidelijkheid.
Wat rommelig, maar ja..als excuus gldt hier dat je nou eenmaal op dit moment moeilijk kandidaten vindt die deze kar willen gaan trekken. Hoop als optimist dat ook hier verbetering in komt en de overgebleven bestuursleden de nodige steun krijgen!

Napoleon schreef : Toen begon coach Ruijs wat te vertellen over voetbalzaken

Wat ik gewoon super gaaf vond om te zien is de betrokkenheid van technische staf van MVV bij haar supporters , compliment aan Coocky Voorn , Tini Ruijs en Ron Elzen die tot het einde bleven en met aanwezige van alles hebben besproken

het is prima dat het praotkaffee er is, er zijn soms pittige discussies maar dat mag

ook compliment aan DJ Amigo, je moet het toch maar iedere keer doen ...en aan de gouden Ster

andere supporters aanwezig graag jullie input van overige punten


Waar onze vorige trainer (Rene) bij de praatcafe's altijd een half uur van te voren kwam en met de supporters al en en ander besprak, kon dit deze keer nu niet zo gebeuren omdat de staf met dhr Rinkens voor het praatcafe al een afspraak / meeting hadden in het kader van Maastricht United. Jammer geen upate over MU ( vooral omdat Cooky daar een grote rol heeft).

Niettemin gaf Tini namens de technische staf een korte weergave van hetgeen zij vanaf het begin van het seizoen t/m nu aantroffen, zagen /zien, en willen met betrekking tot de selectie, trainingsdoel, tactiek en systeem, groei van spelers.
Een eerlijk en open weergave ( waar je het overigens eens of oneens mee kunt zijn), maar goed voor velen die dit niet op de trainingen kunnen zien en vragen aan de staf.
Punt is dat er ( vaker) een discrepantie tussen training en wedstrijd ligt, waarbij dit niet alleen maar afgedaan kan en mag worden door de kwaliteit van de spelers en het team als reden aan te geven.
Net zoals bij zgn "grotere" ploegen ( denk bijvoorbeeld Ajax, Feyenoord en PSV, die kwalitatief meer in huis hebben dan wij) en die soms ook de bietenbrug opgaan bij wedstrijden die gewonnen moeten en kunnen worden, gebeurt dit bij MVV .
De oorzaak ? Ligt die bij een stuk groei en (mentale?) weerbaarheid van een jonge selectie?
Moeilijk daar de vinger op te leggen, als staf kunnen ze alleen maar doorgaan met goede manier waarop men traint en de rust te bewaren tot die goede manier ook meer in de wedstrijden ( zoasl Den Haag bijvoorbeeld) meer en meer naar voren komt.
Daarbij had dhr Rinkens gelijk: Tini's ploegenhebben tot nu toe na de winterstop altijd beter ( resultaat) gespeeld.

Respekt ook voor Tini, Cooky en ook Ron Elzen zich na het officiële gedeelte met de supporters door bleven praten en zich open stelden voor kritische vragen !

Ik bedank als supporter iedereen die aanwezig was :thumbsup:
en wil afsluiten met unne groete MERCI aon Huib, Marcel, Peter en Theo :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, opadiehard, Gamin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:29
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
PRAOTKAFFEE #175

Roei baank schreef : en de plek van Marcel niet meer wordt ingevuld binnen het bestuur.


Nee want een bestuurslid supporterszaken kun je idd maar beter niet hebben ... stel je voor dat ze de supporters, pardon klanten, een keer serieus zouden nemen. :whistle: :whistle:

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:39
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
PRAOTKAFFEE #176
Werd er ook gesproken over de tegenvallende tv-gelden?
Wat betaalt onze vriend FOX nou? Meer of minder dan vorig seizien/beloofd?
In de eredivisie is dit allemaal per club terug te vinden, maar over de Jupiler League lees je hier niks over en kan niemand hier antwoord op geven.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:44 26 nov 2013 14:45 door San Marco.
San Marco
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
PRAOTKAFFEE #177
MVV krijgt nu volgens Rinkens dik 6 ton binnen aan tv gelden, dit is een dikke ton meer dan in het Eredivisie Live tijdperk.

Waar ik verder nogal van schrok was de opmerking dat MVV per seizoen zo'n 100.000 euro kwijt is aan het stewardkorps/ beveiliging. Hier zou ook in gesneden gaan worden. Moet ook wel kunnen, zeker als je ziet dat ze tijdens recente wedstrijden regelmatig 3 rijen dik stonden opgesteld om ons te "verwelkomen".

KOM OP DIE ROEIE!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Dixi, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 14:45 26 nov 2013 15:07 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
PRAOTKAFFEE #178

Roei baank schreef : Nog een kleine aanvulling. Paul vertelde ook nog dat er een nieuwe secretaris wordt benoemd in januari en de plek van Marcel niet meer wordt ingevuld binnen het bestuur. Verder solliciteerde cher ami LRB naar een baantje als vrijwilliger op kantoor. Paul zou zijn best gaan doen om dit te verwezenlijken. :dry:


corectie en graag een juiste weergave, Roei Baank !

Ik was een maand geleden uitgenodigd door dhr Erens i.v.m enkele ideeën en potentiële sponsoren (met name voor de beker) die ik MVV toestuurde en het feit dat ik enkele uren in een aantal (2 - 3 ) dagen "gratis en veur niks op kantoer " wou meehelpen ( al was het maar als typ-miep) omdat men te weing " handjes " heeft.
Dhr Schoenmakers zou ook aanwezig zijn ( dat gaf hij mee 2 keer via email te kennen), maar schitterde door afwezigheid ...
( nog niet eens te spreken over het fatsoen om me, al was het achteraf, te informeren dat hij niet kwam ...).

Ik zou wel iets horen....maar nu een maand na dato is "the Sound of Silence" (het liedje van Simon & Garfunkel) het enige wat ik hoor. Dat terwijl dhr Erens aangaf dat MVV uitgewerkte ideeën nodig heeft.

Er zijn overigens nog meerdere mensen die ideen uit willen werken (zgn. gratis handjes )..die ook nog wachten op antwoord,
waarbij die handjes best meer dan geschikt zijn qua opleiding , ervaring en kennis... Merkwaardig dus !

Mede omdat Paul na zijn sprekersgedeelte niet meer met me sprak terwijl ik op 3 meter afstand stond...zeg ik:
jammer maar helaas...een gemiste kans voor MVV!
Graag of niet, dus is dit voor mij een gepasseerd station voor mij en hecht ik weinig geloofwaardigheid aan het aspect "handjes nodig"...
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 15:39
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
PRAOTKAFFEE #179
Toch erg hoe met de mensen word omgegaan dit gaat niet goed!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 16:05
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
PRAOTKAFFEE #180
Ik vermoed dat Rinckens andere dingen aan zijn kop heeft en eigenlijk geen tijd meer heeft voor MVV ,er zal dus snel een nieuwe voorzitter moeten komen, die er weer vol voor gaat. Maar hoe penibel is de financiële situatie bij MVV nu echt, gaat MVV in februari failliet als er niets verandert of valt het nog enig sinds mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden