PRAOTKAFFEE

15 sept 2012 16:47 15 sept 2012 16:47 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
PRAOTKAFFEE #46

- Paul Rinkens stak zijn irritatie over dit Forum niet onder stoelen of banken en riep op om vragen of kritiek rechtstreeks te richten tot Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Maar liever nog zag hij dat mensen voor 20 euro lid werden van de vereniging MVV die het Stichtingsbestuur in de gaten houdt. “Je kunt wel schrijven op een Forum, maar alleen via dat lidmaatschap kun je echt mee praten”.

Ik heb me eind vorig seizoen aangemeld bij de vereniging MVV. Heb nog nooit iets gehoord. Zelfs geen nieuwsbrief of iets dergelijks. Dan moet Paul toch eerst maar eens informeren voordat hij dit soort uitspraken doet. Daarnaast vind ik het belachelijk dat Paul stelt dat we alle kritiek of vragen maar niet meer hier moeten uiten,maar direct aan MVV.

- Trainer Trost legt uit dat hij echt alleen maar een gelddonatie heeft gegeven voor de Jeugdopleiding bij de club waar hij 28 jaar heeft gewerkt en dat supporters niet bang hoeven te zijn dat hier sprake is van enige belangenverstrengeling. Vreder geeft Trist aan dat hij nooit bedreigd is door supporters. Het is moeilijk als de krant met zo’n bericht komt, want als je hierop reageert, maak je het waarschijnlijk nog erger dan het is. Dan krijgt zo’n incident nog meer aandacht.

@ MVV4life, Wat vertelde Rinkens over het feit dat hij juist nog meer olie op het vuur heeft gegooid?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 14:30
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
PRAOTKAFFEE #47
Sjotelsplak, de hubs 'ne PB.
Iech wil heij nog wel 'ne kier benaodrukke tot Trost ouch gein geld heet gegeve. Ziene oetlegk waor ope en ierlik, eederein dee dao waor zal dit kinne beame.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 15:05
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
PRAOTKAFFEE #48

MVV4life schreef : Sjotelsplak, de hubs 'ne PB.
Iech wil heij nog wel 'ne kier benaodrukke tot Trost ouch gein geld heet gegeve. Ziene oetlegk waor ope en ierlik, eederein dee dao waor zal dit kinne beame.


Wiezoe maag 't antwoord op de vraog vaan Sjotelsplak neet openbaar weure?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 15:12
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
PRAOTKAFFEE #49
Ik kan het me niet herinneren dat Trost zei dat hij geen donatie had gedaan. Trost was heel duidelijk en zei dat er op geen enkele manier sprake was van belangenverstrengeling. Natuurlijk zou hij niet voor Roda gaan scouten, zoals een enkeling gesuggereerd had. Maar dat hij geen geld gegeven had, heeft hij in mijn herinnering niet gezegd. Maar ja, mijn geheugen is echt niet meer wat het was. Waarschijnlijk heb ik "gekleurd" geluisterd, want persoonlijk zou ik het ook helemaal niet erg vinden, want dat is toch niet schadelijk voor MVV?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 15:16
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
PRAOTKAFFEE #50

Frank Salemans schreef : Ik kan het me niet herinneren dat Trost zei dat hij geen donatie had gedaan. Trost was heel duidelijk en zei dat er op geen enkele manier sprake was van belangenverstrengeling. Natuurlijk zou hij niet voor Roda gaan scouten, zoals een enkeling gesuggereerd had. Maar dat hij geen geld gegeven had, heeft hij in mijn herinnering niet gezegd. Maar ja, mijn geheugen is echt niet meer wat het was. Waarschijnlijk heb ik "gekleurd" geluisterd, want persoonlijk zou ik het ook helemaal niet erg vinden, want dat is toch niet schadelijk voor MVV?


Trost heeft aangegeven dat hij inderdaad GEEN donatie had gedaan bij Roda, maar dat hij wel zijn naam op papier zet om het te stimuleren. Omdat hij als speler uit de regio daar is doorgebroken, wat daar niet al te veel gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 17:31 16 sept 2012 17:31 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
PRAOTKAFFEE #51
niks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 17:53 16 sept 2012 17:56 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
PRAOTKAFFEE #52
wat ik me afvraag, en dan geef ik het bestuur het voordeel van de twijfel,
maar hoe wil men in LU ( LImburg United) voorkomen dat jonge spelers toch niet naar LU komen?
Maar direct naar een BVO gaan....
zoals Mark Luypers ( Cadier en Keer, toch bij ons om de hoek) naar *Oda ging
en "de Witte" naar Mestreech kwam...

Is LU dan niet "wishful thinking" ...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 18:09 16 sept 2012 18:15 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
PRAOTKAFFEE #53
@lrb: Het is zeker "wishfull thinking", alleen zal Rinkens daar anders overdenken. Hij zal wel ergens een concept gevonden hebben. Dit zal commercieel leuk uitzien, maar geen garantie geven op meer talent. Heeft hij nog iets gezegd over FIT, dat zou toch het grote woord gaan worden? Of alleen maar over United?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 18:43 16 sept 2012 19:06 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
PRAOTKAFFEE #54

Sjraveleer schreef : @lrb: Het is zeker "wishfull thinking", alleen zal Rinkens daar anders overdenken. Hij zal wel ergens een concept gevonden hebben. Dit zal commercieel leuk uitzien, maar geen garantie geven op meer talent. Heeft hij nog iets gezegd over FIT, dat zou toch het grote woord gaan worden? Of alleen maar over United?


Nee, hij heeft bij de opening van het praotkaffee het FIT en de drie "United" concepten nogmaals eens uitvoerig uitgelegd.
Zonder hem of eigenlijk beter het bestuur (want we moeten namelijk oppassen dit niet persoonlijk hem toe te dichten) tekort te wilen doen, vond ik dat wat overbodig omdat alle aanwezigen dit allemaal al bij het vorige praotkaffee gezien, gehoord en begrepen hadden.

Niettemin is het in principe een goede en aardige gedachte, waarbij ik wel de positieve aspecten zie voor de kinderen/jeugd van Maastricht, de doorstroming naar de locale amateurploegen zie.
Maar mijn twijfels heb over hoe hoger je in deze "United" pyramide komt ...
Kijk, goede spelers komen ook wel zo boven drijven, maar je hebt nooit een garantie waar ze naar toe gaan
(Luypers, Schreurs Chadli en bij ook de jeugd van Ajax, PSV en Feyenoord zijn er genoeg voorbeelden waar je als club met lege handen achter blijft...).

Ook het concept "meten is weten", dus alles vastleggen via software is leuk, maar die waaier gaat niet helemaal op...
Hun gedachte "wat als Rene Trost of Ron Elzen opstapt, dan is alle kennis weg", is een waarheid als een koe.
Maar kun je nooit vangen op papier of in software...
Alsof :

1. het eigene van Rene Trost en de specifieke zaken van de technische staf en deze specifieke selectie 100% vastgelegd kan worden...
Moeten de TS dan als ambtenaren uren op kantoor achter de PC zitten en gaan typemieppen ( data entry) ...?
Zal elke trainer uit het betaald voetbal dat ook willen doen...?
Het specifieke en "fingerspitzengefühl " van een bepaalde trainer kun je niet op papier vangen, want dat zit in de genen van die persoon..
Bovendien kun je je afvragen of iemand zijn kennis en "trucs"100% wil afstaan en wil laten kopieren ( Rinkens zal de concurrentie toch ook niet laten zien waar en waarom hij zo succesvol is in zijn wereld....)
En of dit wel te kopieren is door anderen / zijn opvolgers... ?

2. alsof mensen robots zijn en je dus via metingen "de perfekte voetballer" krijgt...?
OK...via "meten is weten" krijg je wel data hoe de optimale prof klaargestoomd kan worden, maar is dat reeel...?
Kun je dat omzetten...?
Naar redelijke en middelmatige spelers denk ik zeker, maar naar de echte toptalenten....?
Kijk eens naar een speler als Theo Janssen die rustig nog altijd zijn sigarretje rookt ( tegen alle gezondheidsadviezen in, maar toch prachtig presteert...).
Stel je voor dat je dat ( het begeleiden , lees in een gedeeltelijk keurslijf passen ) met Theo Janssen op 12 tot 15 jarige leeftijd zou hebben gedaan, wat doet zo'n jongen...? Die zegt bekijk 't en vertrekt...
Deze plannen zijn op papier best wel goed, maar ik denk at er heel wat water onder de " Maosbrök" zal stromen voordat je dat door de werkeljkheid bijgesteld kunt gebruiken als de toekomst...

Daarnaast krijg ik een deja vu gevoel hierbij ; was het Oostblok en met name de Sovjet Unie niet het perfect voorbeeld ervan die alles vanaf de jaren 70 tot aan de jaren 90 vastlegde om de perfecte sporter te creeren. Lukt dat...?
Ja met doping en hormonen wel, maar nu niet meer.. Anders zou Rusland, Polen, Bulgarije enzv nu aan de wereldtop moeten staan met talenten en prestaties....


Moet je niet lezen dat ik 100 % tegen ben, want meten is inderdaad weten en er kan veel positiefs uitkomen!
Maar om dat als iets absoluuts te stellen.....?

Overigens zei hij dat MVV hieraan wel de prioriteit geeft in de periode 2012 - 2018,
alleen maar dit van belang is en hierin geinvesteerd wordt...

Dus of die investeringen het waard waren, weten we pas over zo'n 10 jaar... want dan is "meten "ook "weten"
en weten we wat er uit al die tijd, energie en plannen gekomen is... en of dat de investeringen waard waren...
Hoop dat het huidig bestuur er dan wel nog steeds is, want wie moet dan verantwoording afleggen en die rekening betalen... ;)
Gelukkig hebben wij als supporters het wat makkelijker, eenvoudiger en goedkoper:
want als ik binnen of over 10 jaar omval (ben dan 63) , hebben we toch altijd nog supporters die kritisch, bij de pinken en met hart en ziel de zaak volgen! :thumbsup:
Uitstekende gaste ( geen talenten meer ) zoals "snuf", die dat nu al uitstekend doen en dat over 10 jaar nog zeker even fanatiek zal doen... :thumbsup:
als Opdadiehard, ik en nog een aantal anderen die dan nog niet omgevalen zijn maar in aajt Klevaarie zitten :P
Wordt dus vervolgd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 19:13
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
PRAOTKAFFEE #55
Tja, om alles in te zetten op de jeugd, lijkt me niet al te slim. Zeer grote kans dat je 6 jaar moet gaan wachten, op betere talenten, die waarschijnlijk nooit zullen komen. Het grote geld wint toch altijd, ook van Rinkens. Maak me meer zorgen over het eerste elftal, dat te lang gaat wachten op beter talent. En hierdoor tekort wordt gedaan, met betere spelers. Hopelijk lijdt het budget van de spelers, niet aan de plannen van Rinkens. Hij maakt me meer gelukkig met een echte spelbepaler in het elftal, dan 6 jaar proefjes uitvoeren, meten en weten, seminars geven etc. In mijn ogen is het eerste elftal nog niet compleet, en dat gaat voor alles. Ook voor United. Een mogelijk kampioenschap, gaat absoluut voor alles. Het eerste elftal zorgt voor de inkomsten, en niet United .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 10:07
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
PRAOTKAFFEE #56

MVV4life schreef : Sjotelsplak, de hubs 'ne PB.
Iech wil heij nog wel 'ne kier benaodrukke tot Trost ouch gein geld heet gegeve. Ziene oetlegk waor ope en ierlik, eederein dee dao waor zal dit kinne beame.


Via PB.. en daan wel hei op t forum zette dats diech heum 'nne pb sjiks met verdere info. Dat de rest wat hei met lees dat neet hoof te wete umtot zie ziech mer mie meujte hadde moote doen um te kome?
Iech bin blij dat iech de vriedagaovend vrij kin make um naor MVV te goon.
Veur oetwedstrijde moot iech eedere kier hiel väöl meujte doen um daor bij te kinne zien.
Mer umtot iech dee aovend veur n oetwedstrijd dus geine tied vrij kin make, höb iech gein rech um te wete wat dr precies is besproke dee aovend?

Iech zouw gere wille wete of de aonwezige 't geveul hadde dat ze serieus genomen wore door uzze veurzitter?
Es iech dees pagina's doorlees daan zeen iech weer väöl vaan 't zelfde, Rinkens goejt nog steeds met deure Ingelse termen (es heer, zoe es heer zeet, met lees op dit forum wet heer aog dat veer daor neet gecharmeerd vaan zien), vind dit forum mer 'n verzameling vaan lestége lui die anoniem get aon t zeike/zeuke zien.
Veer hove us neet druk te make want heer heet alles al perfect oetgedokterd.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 12:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
PRAOTKAFFEE #57
Dat Rinkens ons niet serieus neemt, was niet het gevoel dat ik er aan overhield, integendeel. En ik vond het strooien met Engelse termen eigenlijk wel meevallen, maar goed, beroepsmatig word ik er helemaal mee doodgegooid dus ben het wel gewend.

Wel liet het bestuur, en dan niet alleen Rinkens, denk aan de uitval van Marcel over het rookverbod, duidelijk merken dat ze het forum een bron van onnodige onrust vonden.

Veel meer dan dat is er niet aan de hand, zonde om dit op te blazen tot een anti-bestuur punt, wat volgens mij toch vooral gebeurt door mensen die er niet bij waren. Dat is overigens geen verwijt, maar jullie hebben gewoon de nuances gemist van de avond en trekken dus misschien iets te snel conclusies.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 12:57
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
PRAOTKAFFEE #58
@jacques: Welke nuances: Het belachelijk maken van dit forum, dus ook je supporters? Jawel zo ken ik er nog een paar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 13:12
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
PRAOTKAFFEE #59

Jacques schreef : Wel liet het bestuur, en dan niet alleen Rinkens, denk aan de uitval van Marcel over het rookverbod, duidelijk merken dat ze het forum een bron van onnodige onrust vonden.

Je kunt de mensen op het forum niks verwijten als er ineens in een nieuwsbrief staat dat er een rook en alcoholverbod geldt en dat men dan verontwaardigd is. (Achteraf blijkt dan weer dat het alleen 'tijdens' de wedstrijd is?)
In 9 van de 10 gevallen ontstaat hier onrust omdat MVV niet duidelijk is. Achteraf , als dan de werkelijke uitleg er komt (via bijv. een praotkaffee ) dan is de onrust hier weg. Aan wie ligt het dan vraag ik me af?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 13:18
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
PRAOTKAFFEE #60
@jacques: ik denk dat jij je vergist. Vermoedelijk houden veel forumleden zich erg netjes op dit moment. Als iedereen zijn echte mening op dit forum zou zetten, zou je schrikken van de inhoud.

De vraag blijft, moet je hier op het forum je gal kotsen, of neem je het mee richting stadion? Het moet zowiezo "droet"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden