PRAOTKAFFEE
19 apr 2013 09:43
Terwijl ik aan het typen was, plaatste Anna D al een langere/betere samenvatting...
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
19 apr 2013 10:08
Napoleon
Platinum Boarder
@ Anna D. prima weergave van de avond, dank voor je samenvatting.
Het valt inderdaad op dat de belangstelling tegenvalt, wat ook op valt is dat zowel voorzitter als Suza Thoma afwezig waren, daarbij valt dan ook weer op dat dit direct weer op het bordje van Marcel en Huib ( ook bestuursleden) terecht komt, mij bevreemd waarom nooit andere bestuursleden acte presents geven, mensen als Jeroen Trines, Rino Soetars, Chris leenders,Peter Harkema etc etc zien we nooit op deze meeting. Het kan best dat het bestuur het zo intern afspreekt dat alleen Huib en Marcel gaan, echter dat het wenselijk is dat ook andere bestuursleden hier eens wat meer tijd in gaan steken.
De tegenvallende opkomst is jammer , het is echt een punt van aandacht , immers probeert MVV op van allerlei manieren in contact te komen met haar achterban en een praat kaffee is daar best een goed instrument voor om dit voor en na in te zetten.
Wat ik ook aangaf is dat bestuursleden en medewerkers van MVV zich tijdens wedstrijdagen meer aanwezig moeten zijn op andere tribunes dan de hoofdtribune, je zit tijdens het gehele seizoen geen enkel bestuurslid op de Qpark tribune of de noord tribune, geen wonder dat er weinig contact is met j achterban daar.
Alle aandacht gaat uit tijdens wedstrijddagen naar BC/hoofdtribune en sommige op de Angel-side , dit geldt ook voor spelers , waarom zouden die niet wanneer ze geblesseerd of geschorst zijn zich kunnen verdelen tussen het publiek op de diverse tribunes., "persoonlijk"contact met je achterban verhoogt de interactie tussen club en supporter
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
19 apr 2013 10:25
Frank Salemans
Platinum Boarder
Dank voor het prima Praotkaffeeverslag, Anna D. Normaal gesproken ben ik altijd aanwezig, omdat ik de Praotkaffees als zeer zinvolle bijeenkomsten ervaar. Maar gisteren was ik er niet vanwege een andere afspraak die prioriteit had. Volgende keer ben ik er zeker weer bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
19 apr 2013 11:54
Hoi
In de eerste plaats bedankt voor de 3 verslagen!
Een aanvulling: de enquete waarover werd gesproken is gehouden aan het eind van het vorig seizoen. Ons clublied als opkomst muziek en de waardering voor de stadionspeakers kwam hier uit voor. Peter presenteerde de ideeën die zijn gemaild nav van de folder Vaan us Allemaol.
Compleminte
Huib
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs
19 apr 2013 12:40
MVV4life
Platinum Boarder
Heren, dank voor de verslagen!
Anna D. wat heb jij een geheugen! Volgens mij heb je werkelijk niets overgeslagen.
Wat ik nog wilde toevoegen / benadrukken is de opmerking van Ron E. over de sfeer en dat er voetballers zijn die gekozen hebben voor MVV en haar sfeer. Jammer genoeg was die sfeer dit seizoen minder en hij benadrukte dat die sfeer echt een niet te onderschatte factor is. Zowel voor de eigen spelers, als pepmiddel, als voor de tegenstander en de scheidsrechter, als drukmiddel.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon:
www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
19 apr 2013 14:28
Napoleon
Platinum Boarder
MVV4life schreef : Heren, dank voor de verslagen!
Anna D. wat heb jij een geheugen! Volgens mij heb je werkelijk niets overgeslagen.
Wat ik nog wilde toevoegen / benadrukken is de opmerking van Ron E. over de sfeer en dat er voetballers zijn die gekozen hebben voor MVV en haar sfeer. Jammer genoeg was die sfeer dit seizoen minder en hij benadrukte dat die sfeer echt een niet te onderschatte factor is. Zowel voor de eigen spelers, als pepmiddel, als voor de tegenstander en de scheidsrechter, als drukmiddel.
Heb hier ook nog met Ron over gehad, maar volgens mij is hij dus helemaal niet op de hoogte wat de aanleiding is van de sfeer impasse.
Op zich bevreemdt mij dat ( niet dat Ron daar iets aan kan doen) maar ik neem aan dat bestuur toch overleg heeft met TD over "randzaken"en mogelijke oorzaken hiervan.
21 apr 2013 20:32
21 apr 2013 21:14
21 apr 2013 21:18 door Boys_in_Red.
Daar zitten zeer veel goede ideeën bij
, maar dingen zoals tribuneverwarming zijn op dit moment nog ondenkbaar (financieel gezien dan). Ook dingen zoals meer vlaggen, is eigenlijk niet de taak van MVV, maar van de fanatieke supporters. Ik snap dat idee wel dat je er meer wilt, maar dat kan het bestuur niet regelen, wel zou het bestuur de fanatieke supporters kunnen oproepen om meer vlaggen te maken of mee te nemen.
Toen ik al deze ideeën las kwam ik zelf met nog eentje:
Vraag gewoon elke thuiswedstrijd een E of F team van een amateurclub in Maastricht en laat die dan tegen een E of F team van MVV spelen. Dit is een onvergetelijke ervaring voor zo'n spelertje en wij hebben ook nog iets leuks om naar te kijken. Bijvoorbeeld een wedstrijdje midden op het veld met 2 helften van elk 6 a 7 minuten.
BIR
21 apr 2013 23:48
Boys_in_Red schreef : Ook dingen zoals meer vlaggen, is eigenlijk niet de taak van MVV, maar van de fanatieke supporters. Ik snap dat idee wel dat je er meer wilt, maar dat kan het bestuur niet regelen, wel zou het bestuur de fanatieke supporters kunnen oproepen om meer vlaggen te maken of mee te nemen.
Juist, daarom snap ik ook niet dat er überhaupt gesproken wordt over "MVV moet meer sfeer maken". De club moet faciliteren, meer niet. Al die georganiseerde dingen kunnen me gestolen worden. Ik vind het opvallend dat er zo weing is gesproken over de slechte rol van de stadionspeaker EN dj. Zij bemoeien zich teveel met de sfeer/support.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
22 apr 2013 05:45
Snuf schreef : Ik vind het opvallend dat er zo weing is gesproken over de slechte rol van de stadionspeaker EN dj. Zij bemoeien zich teveel met de sfeer/support.
Hier is juist uitgebreid over gesproken? Is het zeker een kwartier lang over gegaan!
:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
22 apr 2013 07:02
Ook over de dj die steeds maar gekker wordt? Ondanks dat de rol van muziek vaak onderwerp van gesprek is geweest, is de situatie recentelijk nog slechter geworden. Elk moment wordt aangegrepen om keiharde muziek te draaien. Men zal de boel hiermee willen opzwepen, maar dot is in mijn ogen geen rol van (een medewerker van) MVV. Daarnaast worden supportersgezangen op deze manier gewoon kapotgeslagen.
22 apr 2013 08:43
Niet zo letterlijk dat wat jij nu noemt, maar er is wel besproken dat het qua muziek nergens op lijkt. Het komt ook vaak allemaal zo willekeurig over, alsof ze zich opeens bedenken dat er nog een bepaalde sponsor genoemd moet worden. Of dan begint het clublied, en draaien ze dat na 20 seconden weer weg om de opstellingen voor te lezen. Dat zijn zaken die gemakkelijk van te voren te plannen zijn. En dat is dan ook besproken.
Overigens, nu ik goed nadenk, volgens mij is ook wel degelijk gezegd dat er bijvoorbeeld na een wedstrijd als we gewonnen hebben de gezangen van de supporters door keiharde muziek weggeblazen worden. Ik weet alleen niet meer of dat tijdens het praotkaffee zelf is besproken of daarna met een biertje er bij in kleinere groep. Weet iemand dat nog?
22 apr 2013 09:44
Waar ik me ontzettend aan irriteert is bij opkomst van de spelers, dat de Angel-Side begint met het opzetten van een muur van geluid, maar dit simpelweg keihard door de neus wordt geboord d.m.v. ontzettend harde muziek. Laat die muziek achterwegen, en laat de supporters de sfeer overheersen. Geen muziek, alleen het gezang/gebrul van ons!
Op deze manier kunnen wij als 12e man de tegenstander nog enigzins imponeren. Het zijn geen topspelers waar we mee te maken hebben, die al tig keer in een hel van 50.000 man terecht zijn gekomen. De Geusselt zou voor de tegenstanders deze hel moeten zijn!
22 apr 2013 09:54
22 apr 2013 09:54 door jeoff.
haha geen muziek.. dat hebben ze al eens geprobeerd na de wedstrijd, geen succes. Alleen doodse stilte.
Die muur van geluid valt dan toch wel tegen.
Misschien dat de muziek een beetje zachter kan dan? maar eerlijk gezegd is me dit probleem niet eerder opgevallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak
22 apr 2013 10:29
Peter Pan
Platinum Boarder
Inderdaad wat hier gezegd wordt, dat de speaker even zijn mond houd vlak na het volkslied. Dan is het gezang het hardste en wordt het eigenlijk te niet gedaan.
Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden