Verbeteringen in en om stadion De Geusselt

26 aug 2012 20:14
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #61
Hal-looooo....

voetballe deisse op graas...
en
beerdrinke deisse oet e glaas....

sjei uns oet mit al dei keuns kroam.

groete van de boer ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 20:25
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #62

Boer458 schreef : Hal-looooo....

voetballe deisse op graas...
en
beerdrinke deisse oet e glaas....

sjei uns oet mit al dei keuns kroam.

groete van de boer ;)

Dat is toch wat wsly zeet!
Heer zeet pak gein kunsgraas, mer haw ut gewoen graas en veur de evenminte gebruuk maake vaan Terraplas:
terraplas.com/

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 20:32
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #63

wsly schreef : Er was toch eerst een idee / discussie om kunstgrasveld in de geusselt te plaatsen zodat het veld voor meerdere doeleinden gebruikt kon worden? Ten eerste ben ik zelf tegen het gebruik van kunstgras in een voetbalstadion en ten tweede is er een manier om het grasveld toch voor meerdere doeleinden te gebruiken door een simpele oplossing die in meerdere stadions wordt gebruikt, waaronder de Arena.
Deze 'oplossing' is Terraplas . Terraplas zorgt ervoor dat het gras niet beschadigt raakt en toch gewoon lucht krijgt als het op het gras ligt.

Ik zou zeggen.. kijk hier eens naar ipv naar kunstgras.


Wsly... diech höbs dien opblaosdinger ( of waor dat dien vrow...? :blush: ) met nao Veendam genoome en de höbs gezeen wat de supporters dao vaan dachte ...
:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 20:34
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #64

MVV4life schreef :

Boer458 schreef : Hal-looooo....

voetballe deisse op graas...
en
beerdrinke deisse oet e glaas....

sjei uns oet mit al dei keuns kroam.

groete van de boer ;)

Dat is toch wat wsly zeet!
Heer zeet pak gein kunsgraas, mer haw ut gewoen graas en veur de evenminte gebruuk maake vaan Terraplas:
terraplas.com/

gebruuks diech veur "eveneminte"aoch opblaosdinger...meh, meh Forlaajf...!
Zoe get huurt neet op e voetbalforum... viezen onnöt totse bis... :kiss:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 22:25
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #65
les rouges blancs, wat heb je liever in de Geusselt? Echt gras of kunstgras? Ik mag toch hopen dat het echt gras is he? Dat wil ik namelijk wel en dat wil ik ook altijd zo houden. Terraplas is niks wat opgeblazen wordt, weet ook niet hoe je hierbij komt? Terraplas zijn platen die je op het gras legt en zo een vloer creëert waarop je kunt lopen en met wagens met materiaal kunt rijden om bijv een podium op te zetten. Op deze manier kun je het echte gras behouden en toch concerten of andere evenementen houden in de Geusselt, zoals de gemeente wil.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2012 23:08
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 326
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #66
als we maar niet zo een kunstgras hebben als heracles, dat bol ging staan van de regen vandaag! haha en met een schaartje ingeprikt moest worden voor het weer omlaag te krijgen haha!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2012 00:07
San Marco
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #67
Dat terraplas lijkt me inderdaad een mooie oplossing om het echte gras te kunnen behouden en het stadion toch "multifunctioneler" te kunnen gebruiken. Qua kosten lijkt het me ook nog eens goedkoper dan de aanleg van een kunstgrasveld.

KOM OP DIE ROEIE!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2012 00:31
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #68
Jullie vergeten veel belangrijke zaken in deze discussie.

1. De gemeente had ten tijde van de aanschaf van het stadion plannen hiermee. Verhuur aan derden voor concerten o.i.d. is niet of nauwelijks ter sprake gekomen. De gemeente wilde het stadion voornamelijk gaan gebruiken voor sportevenementen. Een kunstgrasveld kan veel intensiever gebruikt worden en was noodzakelijk om het veld vaker te kunnen gebruiken.

2. MVV zou haar trainingen voortaan in het stadion gaan afwerken, waardoor klein geusselt verleden tijd zou worden.

3. De gemeente is eigenaar van het stadion en kan op basis van de afspraken beslissen tot aanleg van een kunstgrasveld. Uiteraard zal de gemeente dat zelf moeten bekostigen.

4. De gemeente heeft aangegeven dat er (voorlopig) geen geld is voor een extra kunstgrasveld. Hierop heeft Rinkens gezegd dat MVV het kunstgrasveld wilt gaan voorfinancieren. Kunstgras past niet bij voetbal en zeker niet bij MVV. Als de gemeente dit veld aanschaft moeten we ons daar helaas in schikken, maar zo lang dit niet gebeurd moeten wij als MVV daar blij mee zijn. Ik neem het MVV zeer kwalijk als MVV zelf ervoor zorgt dat dit veld er komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2012 11:06
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #69
Volgens mijn informatie heeft de gemeente het geld niet en heeft het bestuur helemaal niet de intentie om een kunstgrasveld aan te leggen.
Is het geen idee om de tribunegrachten, langs de lange zijden, te overkappen. De gevaarlijk steile trappen, vooral bij nat weer, verdwijnen dan automatisch en er kunnen op beide hoeken van de tribune brede beton trappen gerealiseerd worden. Desnoods gecombineerd met een trap in het midden indien dit nodig zou zijn in verband met de veiligheid. In feite hetzelfde als de situatie vroeger bij de oude hoofdtribune, thans de Angel side.
De overkapte grachtpaden bieden meer comfort en men zou zelfs deze ruimten kunnen dichtmaken door glazen wanden langs het veld te realiseren. Et voilà een Belsj buvette.




Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2012 12:36
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #70
Lijkt me niks.
Beter trekken we de tribunes Q-park,Maas,Noord door naar beneden.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2012 13:06
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #71

Roei baank schreef : Volgens mijn informatie heeft de gemeente het geld niet en heeft het bestuur helemaal niet de intentie om een kunstgrasveld aan te leggen.


Ik heb een dergelijk signaal ook ooit opgevangen vanuit het bestuur. Toch heeft Rinkens gezegd dat een positief resultaat op de jaarrekening zou worden aangewend om kunstgras voor te financieren. Volgens mij kwam dit tijdens een praotkaffee naar voren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2012 16:51
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #72

Snuf schreef :

Roei baank schreef : Volgens mijn informatie heeft de gemeente het geld niet en heeft het bestuur helemaal niet de intentie om een kunstgrasveld aan te leggen.


Ik heb een dergelijk signaal ook ooit opgevangen vanuit het bestuur. Toch heeft Rinkens gezegd dat een positief resultaat op de jaarrekening zou worden aangewend om kunstgras voor te financieren. Volgens mij kwam dit tijdens een praotkaffee naar voren.


Met het geld dat het afgelopen jaar onder de streep is overgebleven kan MVV waarschijnlijk net een nieuwe (kunstgras) middenstip kopen. Voor de multifunctionaliteit van het stadion is een kunstgrasmat noodzakelijk. Ik denk wel dat deze multifunctionaliteit in de tijd van de overname van het stadion door de gemeente gebruikt is om het publiek te overtuigen dat de gemeente gebaad is bij de aankoop. In deze economische tijden zal de gemeente niet staan te springen om grote bedragen te investeren in een (eventueel!) multifunctioneel stadion.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 04:19
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #73
Wat kan ik mij toch opvreten over dergelijke berichten. "MVV had af gelopen jaar een resultaat X, dus zal nooit de aanschaf van dat veld kunnen ophoesten."

Lees eens goed wat de intentie is van MVV! De gemeente heeft geen geld om het door HEN gewenste veld in HUN stadion te leggen, dus gaan WIJ als MVV de gemeente hierbij helpen. Dit terwijl wij enerzijds geen kunstgrans willen en anderszijds het geld op andere manieren beter kunnen investeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2012 08:37
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #74
Snuf,
Mijn reactie komt in navolging van jouw reactie dat Rinkens heeft verteld dat MVV het geld, wat er over zou blijven, wilt investeren in een nieuwe grasmat. Ik geef hiermee alleen maar (cynisch) aan dat MVV dit geld de komende jaren echt niet in de exploitatie over houdt. Het is nog altijd hard werken om de exploitatie sluitend te krijgen, laat staan (enorm) winstgevend.

Ik ben zelf van mening dat MVV hierin helemaal niet moet investeren. Als de Gemeente (als eigenaar) dit wilt, zal MVV hiermee akkoord moeten gaan. Mocht de Gemeente dit niet kunnen betalen, zullen we hoogstwaarschijnlijk nog wel een tijd op het echte gras spelen (gelukkig ook maar!).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 08:05
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Verbeteringen in en om stadion De Geusselt #75
Vandaag in de krant: Sporthal tegen de Boschpoorttribune. Reden om nog maar eens een oud idee van stal te halen. Wie weet zit er wat bruikbaars bij :

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, aanhaken bij de ontwerpfilosofie van de Groene Loper, gebiedsontwikkeling, showcase voor de A2 ondertunneling en entree van Maastricht etc. etc. kan met een mooie dagdroom mijnerzijds gerealiseerd worden: Een volledige Cradle to Cradle renovatie, opwaardering en uitbreiding van de Geusselt naar het meest milieuvriendelijke multi-functionele stadion, sporthal, kantoor en winkelcomplex van Nederland / Benelux / Europa!!!
Doel is het gehele stadion + aanpalende gebouwen klimaatvriendelijk / CO2 neutraal en/of zelfs – geheel cf. de ontwerpfilosofie van de Groene Loper (Cradle to Cradle)- een positieve invloed te laten hebben op de luchtkwaliteit, milieu en energieverbruik in de directe omgeving. Het totaal-plaatje van het nieuwe stadion+ bijgebouwen moet méér energie opwekken dan het gebruikt. Daarnaast wordt het regenwater door de groene daken (op sporthal) opgevangen en watert dit geleidelijk (en gezuiverd) af op de vijvers en groenvoorzieningen in de directe omgeving.
Elektriciteit kan worden opgewekt door de zonnepanelen op de tribunedaken –(2 maal 20 * 110 meter en 2 maal 20 *80 meter , de totale oppervlakte hiervan bedraagt 7600m2 en biedt ruimte aan ongeveer 3.000m2 zonnepanelen = 1350 Mwh -oftewel het stroomverbruik van ’n kleine 400 gezinnen).
De warmte voorziening (water / verwarming / koeling van het totale Geusseltcomplex alsmede de veldverwarming) kan via geothermische warmtepompen of een systeem koude-warmte opslag (KWO) in de directe omgeving. Dit kan worden gerealiseerd onder het gebouw achter de Bosschpoort of via een uitbreiding van de installatie van het nieuwe zwembad (bij dit laatste heb je gelijk 2 vliegen in één klap).
Uiteraard zijn alle gebouwen optimaal geïsoleerd en volledig voorzien van led-verlichting (ook stadion verlichting?) en optimale daglicht intreding in de gebouwen waardoor het eigen energie gebruik minimaal is het groene karakter van het meest milieuvriendelijke multi-functionele stadion, sporthal, kantoor en winkelcomplex van Nederland wordt benadrukt.
De renovatie zou er als volgt kunnen uitzien: Het doortrekken van de Boschpoort tot op maaiveld niveau en een 2de ring òp diezelfde Boschpoort is mogelijk. Daarachter een parkeergarage (half ondergronds) met 2 lagen (afmetingen 40 * 100 meter) met daarbovenop een “doos” met daarin o.a. de sporthal, de omloop van het stadion met daaraan gelegen kantoren, het CBS, een sportschool, McDonalds en het logistiek centrum wachtruimtes en horecavoorzieningen tbv de toeristische bussen alsmede een filiaal van Decathlon (oid) of andere sportgerelateerde detailhandel en het supportershome moeten voor de nodige aanloop gaan zorgen.
De kleedruimtes, fysioruimtes e.d. worden onder de Boschpoorttribune gepositioneerd en worden gebruikt voor zowel sporthal als stadion.

Uiteraard gaat als gevolg van deze ingreep ook de AS op de schop: hier komt een staantribune met plus minus 5000 (!)staanplaatsen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden