Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• peeke
  • peeke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

23 Feb 2016 09:16
Pedofiel leidt reddingsactie Fortuna: 'Ik had geen zin om dit te laten weten'

Dinsdag, 23 februari 2016 om 09:06

Fortuna Sittard heeft op relatief korte termijn negen ton nodig om te overleven en de helft van dat bedrag is inmiddels ‘hard toegezegd’, zo vertelde directeur Joppe Sangen maandag aan TV Limburg. De club uit de Jupiler League is echter nog niet uit de brand en iedere cent blijft van harte welkom.

De supporters zetten daarom een reddingsactie op touw om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor hun club. De initiatiefnemer van deze crowdfundactie Red Fortuna blijkt volgens De Telegraaf een veroordeelde pedofiel, maar daar had de directie volgens Sangen geen weet van.

“Hier wist ik helemaal niks van. Ik zal zeker wat gaan doen met deze informatie”, aldus Sangen. Maurice K. bevestigt zijn ontuchtverleden: “Ik had geen zin om Fortuna dit te laten weten. Dat vond ik niet nodig. Ik ben wel nog in cassatie gegaan bij de Hoge Raad tegen de opgelegde straf.”
Groeten oet ; Hamburg . duitsland

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• peeke
  • peeke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Feb 2016 09:16
Pedofiel leidt reddingsactie Fortuna: 'Ik had geen zin om dit te laten weten'
Dinsdag, 23 februari 2016 om 09:06
Fortuna Sittard heeft op relatief korte termijn negen ton nodig om te overleven en de helft van dat bedrag is inmiddels ‘hard toegezegd’, zo vertelde directeur Joppe Sangen maandag aan TV Limburg. De club uit de Jupiler League is echter nog niet uit de brand en iedere cent blijft van harte welkom.
/
De supporters zetten daarom een reddingsactie op touw om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor hun club. De initiatiefnemer van deze crowdfundactie Red Fortuna blijkt volgens De Telegraaf een veroordeelde pedofiel, maar daar had de directie volgens Sangen geen weet van.
“Hier wist ik helemaal niks van. Ik zal zeker wat gaan doen met deze informatie”, aldus Sangen. Maurice K. bevestigt zijn ontuchtverleden: “Ik had geen zin om Fortuna dit te laten weten. Dat vond ik niet nodig. Ik ben wel nog in cassatie gegaan bij de Hoge Raad tegen de opgelegde straf.”

• peeke
  • peeke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Feb 2016 09:18
Update 22 februari 17.39 uur - Fortuna Sittard krijgt al 450.000 euro 'hard toegezegd'

Fortuna Sittard heeft op relatief korte termijn een som van 900.000 euro nodig om te overleven. De helft van dat geld is inmiddels 'hard toegezegd', zo heeft directeur Joppe Sangen van de club laten weten aan TV Limburg. "Dat is een heel goed teken", aldus Sangen. Uiterlijk 1 maart moet de volledige negen ton voorradig zijn.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Feb 2016 09:41
@Hartman1973, dat zou best kunnen wat je zegt, voor mij is het meer een gevoel niet gebaseerd op feiten natuurlijk.
Het is gewoon de hele sfeer die Fortuna uitstraalt en voornamelijk hun boegbeelden, altijd maar die Willy Dullens , die man heeft toch nooit wat gepresteerd in zijn leven en die blijft maar verbonden aan die club en krijgt een podium

Ik geloof er niet in, hoe jammer voor de supporters dan ook, verkeerd management door de jaren heen kost hun de kop en soms moet je accepteren dat iets voorbij is en geen voortbestaan heeft

• Bung
  • Bung's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

23 Feb 2016 10:05
Ongelofelijk dit! dit is ook het slechtste nieuws wat Fortuna nu op dit moment kan overkomen.
Uitgerekend hij leidt de crowdfundactie pff! zware dagen voor Fortuna supporters!
En wat bezielt die man om in godsnaam zoiets aan te pakken met zo een verleden! Bah!

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 Feb 2016 10:28
Oh boy. Dat kon er ook nog wel bij natuurlijk. Uitgerekend diegene die de actie is gestart blijkt een pedofiel te zijn. Kunnen altijd nog de rechten van deze soap verkopen :D
The following user(s) said Thank You: Jacques, opadiehard, Bung

• Sjuulke
  • Sjuulke's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

23 Feb 2016 10:53
Roei baank wrote:
Voor Fortuna geldt dat de wijzen, beladen met geschenken, uit het Oosten komen.

@ Roei baank: Dat waren er overigens ook maar drie.....

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

23 Feb 2016 15:15 - 23 Feb 2016 15:22
Giften Fortuna gestort op privérekening initiatiefnemer

Maurice Krekels, één van de initiatiefnemers van de crowdfundingsactie 'Red Fortuna', liet de giften op zijn privé bankrekening binnenkomen.
Fortuna Sittard heeft Krekels daarop aangesproken. De voetbalclub distantieert zich van zijn manier van handelen.
Belofte
Maurice Krekels zegt zijn actie inmiddels te hebben beëindigd en belooft de binnengekomen 1400 euro over te maken op de rekening van de supportersclub van Fortuna. "Ik wilde snel helpen en wellicht was het naïef om dat via mijn privérekening te laten lopen."
Fortuna wil zich enkel richten op de aandelenverkoop. Die verloopt alleen via de club of via het Fortuna Sittard Supporterscollectief.

Bron: 1Limburg.nl
Wordt het niet eens de hoogste tijd voor een iets meer respectabeler boegbeeld bij dit initiatief? (Of niet erkennen, maar alleen door SC goedkeuren.) Straks sta je als club nog met lege handen.
Last edit: 23 Feb 2016 15:22 by houtengerard.

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

23 Feb 2016 18:16
De Telegraaf meldt het volgende (in aansluiting op GOHF) op www.telegraaf.nl/binnenland/25255026/__V...rtuna_Sittard__.html :

---
Veroordeelde pedofiel buitenspel gezet bij redding Fortuna Sittard

di 23 feb 2016, 17:06

SITTARD - Fortuna Sittard heeft Maurice K. vanwege zijn ontuchtverleden buitenspel gezet in de reddingsactie van de voetbalclub. De Limburgse vereniging heeft 9 ton nodig om te overleven in het betaalde voetbal. De supporters van de Limburgse vereniging hebben een reddingsactie op touw gezet, maar initiatiefnemer Maurice K. doet niet langer mee.

"Op dit moment heeft Fortuna Sittard al haar tijd en energie nodig om te overleven en weer gezond te worden. Fortuna Sittard heeft daarom besloten dat de heer K. geen deel meer uitmaakt van het reddingsplan”, laat Fortuna Sittard in een verklaring weten.

De club wil over het delict van K. geen uitspraken doen. “Het is enkel aan de rechtspraak om hierover te oordelen. Maurice K. bevestigt zijn ontuchtverleden: “Ik had geen zin om Fortuna dit te laten weten. Dat vond ik niet nodig. Ik ben wel nog in cassatie gegaan bij de Hoge Raad tegen de opgelegde straf.”

De reddingsactie van Maurice K. ging hand in hand met die van Fortuna-topman Joppe Sangen. Die heeft in allerijl een aandelenplan gemaakt waarmee hij hoopt op korte termijn het begrotingstekort van vele tonnen te kunnen dichten. De Limburgers moeten op 1 maart aan de KNVB kunnen aantonen dat ze over liquiditeit beschikken om alsnog het lopende seizoen te kunnen afmaken. Lukt dit niet, dan is het einde van Fortuna.
Steun MVV als VZM-donateur: veerzienmvv.nl

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

24 Feb 2016 12:05
Ik hoop het niet voor de Fortunafans en ik gun het ze niet maar ik kan me nog ergens herinneren dat de KNVB toen onder Henk Kesler absoluut niet wou dat Fortuna zou verdwijnen. Henk Kesler zei toen dat Fortuna nooit mocht ophouden met bestaan want er lag de bakermat van het betaalde voetbal. En om een bedrag van hoeveel wilden ze MVV de nek omdraaien?? Ik zeg niet lievertje van de KNVB maar toch wel samen met die andere trieste gemeenteclub meer gelieft dan MVV 1902.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

24 Feb 2016 13:24 - 24 Feb 2016 13:26
Schapendonk wrote: Ik hoop het niet voor de Fortunafans en ik gun het ze niet maar ik kan me nog ergens herinneren dat de KNVB toen onder Henk Kesler absoluut niet wou dat Fortuna zou verdwijnen. Henk Kesler zei toen dat Fortuna nooit mocht ophouden met bestaan want er lag de bakermat van het betaalde voetbal. En om een bedrag van hoeveel wilden ze MVV de nek omdraaien?? Ik zeg niet lievertje van de KNVB maar toch wel samen met die andere trieste gemeenteclub meer gelieft dan MVV 1902.

De situatie bij MVV was in 2003 en 2010 velen malen erger. Twee keer een miljoenenschuld. Zonder dat daar een oplossing vanuit het bedrijfsleven of geldschieter(zonder de gemeente) tegenover stond. De situatie bij Fortuna is niet veel anders dan bij ons destijds, ze hebben een kleinere schuld, maar heeft het probleem dat er geen gemeente hiervoor garant wilt staan. Stond de gemeente Sittard-Geleen paraat dan verkeert Fortuna in een rooskleurigere situatie dan MVV destijds.

Wat MVV in 2003 en 2010 is overkomen zijn ze echt zelf schuld geweest. Iedere club met dergelijke schulden en zwak toekomst perspectief zou niet op de steun van een voetbalbond hoeven te rekenen. Ik voel dat niet als onderscheid. MVV nam gewoon teveel waar het geen recht op had. Nee we mogen echt niet klagen dat onze eigen Gemeente nog een beetje meedacht. Fortuna mag het alleen opknappen.
Last edit: 24 Feb 2016 13:26 by houtengerard.

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

24 Feb 2016 14:18
Wat is die Sef Vergoossen toch verworden tot een pedante, hautaine betweter!

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

24 Feb 2016 14:38 - 24 Feb 2016 14:39
Ach Fortuna is al zo vaak failliet gegaan. Hoeveel pagina's telt dit onderwerp inmiddels. Nee de gemeente Sittard/Geleen staat niet garant maar wat niet is kan nog komen. Ik kan me herinneren dat Gerd Leers destijds toch echt wel MVV in de stront liet zakken, waarna hij toen bij Melchior aanklopte om weer wat good will te kweken. Maar bij mij had hij afgedaan. Maar ja dan maar tegen Telstar dabbelen. Alles beter dan failliet gaan of nog erger: een fc Limburg.
Last edit: 24 Feb 2016 14:39 by Schapendonk.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

24 Feb 2016 20:25 - 24 Feb 2016 20:25
Trouwens even iets over het failliete Solland dat pas geleden nog hoofdsponsor was van Roda. Solland is in Chinese handen gekomen die sowieso een goedkopere zonnecel konden produceren dan een Europese. Kwalitatief wel minder maar goedkoper. Het bedrijf wordt weer opnieuw gestart.
Last edit: 24 Feb 2016 20:25 by Schapendonk.

• krampioen
  • krampioen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Feb 2016 19:46
Denken jullie dat fortuna het gaat redden ? Ik denk van wel. Volgend seizoen is weer een nieuw seizoen. Dan wordt het weer moeilijk.

Time to create page: 0.389 seconds