Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Lerang
  • Lerang's Avatar
  • New Member
  • New Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

27 Feb 2016 11:07
Schapendonk wrote: Ik kan het me maar moeilijk voorstellen, een competitie zonder Fortuna.
Inderdaad een competitie zonder Fortuna, zou wat mij betreft de eerste divisie nog minder interessant maken.
Is nog steeds 1 van de weinige wedstrijden waar ik nog naar uitkijk.
Mochten ze het niet redden mag de aanhang zich zeer zeker bij mvv aansluiten.
Maar hoop dat ze het in Sittard alsnog gaan redden, zolang ze maar niet beter worden dan mvv hahaha.

By the way,
Ik post zelden iets ben een meelezer ;)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Feb 2016 15:43
En ineens zijn er 3555 toeschouwers. Waar komen die pak 'm beet 2500 extra toeschouwers vandaan? Waarom komen ze niet (bijna) altijd? Dan zou een club ook geen financiële problemen hebben. Als MVV in deze situatie zou zitten, zou hetzelfde gebeuren. Ook dan zullen er wellicht enkele duizenden mensen naar het stadion komen, maar zodra ze gered zijn zie je ze niet meer. Hoe kun je er voor zorgen dat deze mensen structureel blijven komen? Is het de entreeprijs? Wat zorgt er voor dat mensen willen dat de club blijft bestaan, maar nooit komen opdagen. Vragen, vragen...

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

27 Feb 2016 15:46
Denk gewoon de mogelijke laatste pot en dat je voor de prijs van 2 pilsjes naar binnen kon.

• Hartmans1973
  • Hartmans1973's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

27 Feb 2016 16:02
@karakter presteren winnen eredivisie goed voetbal beleving rond stadion.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• krampioen
  • krampioen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Feb 2016 17:08
Die 9 ton zijn allang binnen. Je zag het aan het gezicht van die dr. gisteren. fortuna blijft nog even. gefeliciteerd jongens.

• tuutsje
  • tuutsje's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Feb 2016 20:06
krampioen wrote: Die 9 ton zijn allang binnen. Je zag het aan het gezicht van die dr. gisteren. fortuna blijft nog even. gefeliciteerd jongens.

Ik hoop het van harte, alleen staat Veendam nog op mijn netvlies....

• Zwegel
  • Zwegel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 Feb 2016 03:40
tuutsje wrote:
krampioen wrote: Die 9 ton zijn allang binnen. Je zag het aan het gezicht van die dr. gisteren. fortuna blijft nog even. gefeliciteerd jongens.

Je gaat Fortuna toch zeker niet met Veendam vergelijken ??

• tuutsje
  • tuutsje's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 Feb 2016 08:47
Zwegel wrote:
tuutsje wrote:

Je gaat Fortuna toch zeker niet met Veendam vergelijken ??

Dat zie je toch?? Ik denk dat de situatie vergelijkbaar is. Al zal de achterban van Fortuna groter zijn maar heeft ook een grotere schuld. Rond dezelfde periode waarin Veendam failliet ging. Qua toeschouwersaantallen zal het ook wel niet veel schelen de laatste tijd. Correct me if i'm wrong.

• mvv supporter
  • mvv supporter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 Feb 2016 10:43
Wil ik dat fortuna weg gaat, nee

Maar wat ik me wel afvraag, waarom zou je nog in zo'n club investeren als dit senario zich de afgelopen jaren al vaker heeft voortgedaan.
Het bestuur heeft duidelijk niet geleerd van hun fouten en blijven veel te veel uitgeven in vergelijking met wat er binnenkomt.
Ik zou er nog geen 1 cent in steken als ik zie dat ze deze fouten blijven maken.
Natuurlijk hoop ik voor de fortuna supporters dat de club het red maar in 1017/2018 zal het zelfde verhaal zich wel weer voor doen........

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

28 Feb 2016 13:24
Ik zie net dat de LED-verlichting wordt weggehaald. Dat kan natuurlijk ook een routineklus zijn.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Feb 2016 09:16
Volgens de berichtgeving gaat Fortuna het wel weer redden. Proficiat Gohf en andere Fortunafans, we kennen het gevoel van opluchting hier maar al te goed.

Toch een kanttekening, al door meer mensen geplaatst. Als ik het goed begrijp, is dit geld enkel en alleen om het seizoen af te kunnen maken. Fortuna was toch na de stadiondeal "schuldenvrij"? Nu weet iedereen die de zuid-Limburgse clubs volgt hoe veel die term waard is, maar toch. Binnen twee jaar alweer 9 ton te kort? Met misschien vijf ton aan spelersbegroting? Waar gaat dat geld in hemelsnaam heen? En hoe moet het volgend jaar, als jo, sjra en ter borgh er niet meer zijn om tekorten af te dekken? Gezien de komende degradatieregeling wil je in de spelersbegroting niet achteruit en daar is sowieso ook geen geld meer te pakken, 5 ton is - net als onze 6 ton - al lachwekkend.

Ik hoop voor fortuna oprecht dat er een structurele oplossing komt. Ook uit eigenbelang, als we deze derby ook al moeten gaan missen is dat voor MVV financieel een tegenvaller en voor de fans blijft er dan wel heel weinig over om naar uit te kijken. Maar ik heb er een hard hoofd in. Volgend seizoen of misschien het jaar er na hebben we weer hetzelfde gedoe. Succes er mee in ieder geval!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Meerssen
  • Meerssen's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

29 Feb 2016 09:40
Jacques wrote:
Toch een kanttekening, al door meer mensen geplaatst. Als ik het goed begrijp, is dit geld enkel en alleen om het seizoen af te kunnen maken. Fortuna was toch na de stadiondeal "schuldenvrij"? Nu weet iedereen die de zuid-Limburgse clubs volgt hoe veel die term waard is, maar toch. Binnen twee jaar alweer 9 ton te kort? Met misschien vijf ton aan spelersbegroting? Waar gaat dat geld in hemelsnaam heen? En hoe moet het volgend jaar, als jo, sjra en ter borgh er niet meer zijn om tekorten af te dekken? Gezien de komende degradatieregeling wil je in de spelersbegroting niet achteruit en daar is sowieso ook geen geld meer te pakken, 5 ton is - net als onze 6 ton - al lachwekkend. quote]

Maar bij Fortuna liggen geniale plannen klaar!

Zo komen er draaibare reclameborden: ene kant reclame, andere kant luchtverfrisser!
Het hele stadion wordt volgehangen met zonnepanelen, zelfs in de parkeergarage, de Sittardse stroom zal tot in Amsterdam verkocht kunnen worden.
Er komt een Sportzone, alle Nederlandse sportbonden zullen zich daar vestigen, een stuk van Tuddern zal geannexeerd moeten worden, anders is er grond te weinig om te bouwen!
Er ligt een enorme deal met Fitland, die Fortuna als shirtsponsor en gratis stadionverhuurder naar grote hoogten zal stuwen!
Er is een mysterieuze groep investeerders die een geheim geldbedrag op een nog onbekend moment in Fortuna zullen stoppen, hoewel deze groep concurrentie heeft van een Marokkaanse Sjeik en een Belgische voetbalmiljardair die nog veel meer geld willen besteden.
Er komt een samerwerkingsverband met Genk: spelers die nog niet goed genoeg voor Fortuna zijn, mogen rijpen in Genk.
Volgens het benchmarkonderzoek is 99,9% van de Sittardse ondernemers geen sponsor van Fortuna: daar liggen dus enorme mogelijkheden! Volgens het plan Forte Fortuna zullen straks 110% van de Sittardse bedrijven 50% van hun omzet afstaan aan Fortuna!

Dus de Fortuna-begroting voor volgend seizoen is al aangepast!

• Roei baank
  • Roei baank's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Feb 2016 10:15
Volgens de Volkskrant heeft Fortuna begroot op 2,8 miljoen. Waarvan nog geen 2 miljoen verwezenlijkt. Daarnaast aan personeelskosten 1,7 miljoen waarvan 8 ton naar spelers. (meer dus als MVV).
Als ze het redden moeten ze dus drastisch omlaag met hun begroting en zal er flink gesneden moeten worden in de personeelskosten met alle gevolgen vandien.
Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Feb 2016 10:57
Het is een bodemloze Fortuna, als je 900.000 op je huidige begroting tekort komt dan is er structureel iets mis.
Ik vraag me dan ook af wat er morgen gebeurd.

We weten allemaal dat Fortuna in het verleden allemaal van die financieele trucs had, geld op rekening zetten op peildatum daarna er snel weer afhalen, sponsoren vragen om sponsorgelden van toekomst reeds gedeeltelijk over te boeken om gaten op te vullen.

Het voetbal in Sittard ( en op vele andere plaatsten) is kapot , simpelweg is er voor Fortuna geen bestaansrecht meer, de club krijgt amper een begroting van 2 miljoen gedekt , en ik ben er van overtuigd als Fortuna volgend jaar op een begroting van 2 miljoen gaat zitten dat ze die lopende het seizoen niet dekkend krijgen , er gaan dus wederom nieuwe tekorten ontstaan, en de reden is : Fortuna is gewoon weg niet meer interessant.

De KNVB heeft hier ook haar bijdrage aangeleverd, spelen van wedstrijden op maandag, belofte teams , korte winterstop, teveel voetbal op TV etc zorgen er gewoon voor dat de JL steeds minder interessant is voor publiek en sponsoren.
De clubs daar in tegen krijgen leven vaak op te grote voet en komen dan in de problemen

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

29 Feb 2016 11:18 - 29 Feb 2016 11:20
Het probleem is niet die 9 ton die ze moeten ophalen. Ze moeten bij de KNVB aantonen dat ze de komende drie jaar bestaansrecht hebben. Ze hebben een hoofdsponsor die op kiepen staat, hoge personeelskosten in verhouding met inkomsten etc. Ze zullen echt een duidelijk plan moeten hebben om aan de KNVB voor te leggen, anders voldoe je gewoon niet aan de licentievoorwaarden.

Ik heb het gevoel dat men nu de curator extra werk aan het bezorgen is met al die acties door de supporters. Het probleem is namelijk te vinden in de resultaten van de afgelopen jaren. En die zullen met nog minder inkomsten niet beter worden vrees ik. Wij moeten daar ook niet als club te lang in blijven hangen.
Last edit: 29 Feb 2016 11:20 by houtengerard.

Time to create page: 0.395 seconds