Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Gamin
-
- Senior Member
-
- Kom op MVV!!
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
29 Feb 2016 23:33 - 29 Feb 2016 23:34Fortuna Sittard lijkt ondanks aanbod Nol Hendriks failliet te gaan
nu.nl/voetbal/4222684/fortuna-sittard-li...s-failliet-gaan.html
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gamin!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- sjengvandenboorn
-
- Elite Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
29 Feb 2016 23:39Nol bied een optie aan, hoe doordacht en met welke bedoelingen dan ook. En als je in nood zit dan wil je nog weleens zo een laatste hele linke strohalm vastpakken.
Dat hij vervolgens wel eist dat iemand garant staat voor de onbekende hoogte van lening, lijkt me vrij logisch. Hij is puur zakenman en geen filantropische instelling.
- Gamin
-
- Senior Member
-
- Kom op MVV!!
29 Feb 2016 23:40 - 29 Feb 2016 23:42Meh jong,
Roei baank wederom hiel snel en good op de huugte!
Gamin!
- Anna D.
-
- Platinum Member
-
29 Feb 2016 23:48Gamin wrote: Hoop van niet, maar drerjc stookt geen onrust...
Fortuna Sittard lijkt ondanks aanbod Nol Hendriks failliet te gaan
nu.nl/voetbal/4222684/fortuna-sittard-li...s-failliet-gaan.html
Is gebaseerd op hetzelfde artikel van de NOS dus.
- omnisciens
-
- Elite Member
-
01 Mar 2016 00:35Let maar op, eerst zeggen ik wil helpen,
Dan, nee het lukt niet
Vervolg het lukt op het aller aller aller laatste moment, en je bent de grote redder. Kan hij weer lekker Freudiaans in de spiegel gaan kijken.
Mochten ze het morgen niet halen, krijgen we wel 3 punten erbij, Dat dan weer wel
- Ben Salemans
-
Topic Author
- Administrator
-
01 Mar 2016 01:55 - 01 Mar 2016 01:55Ik zie het om twee redenen somber in voor Fortuna.
De eerste reden is dat Fortuna vandaag, 1 maart, rond het middaguur moet kunnen aantonen dat de club 9 ton heeft vergaard, waardoor het seizoen kan worden afgerond. Het management roept al een dikke week dat dat geld er haast is en dat er ‘keiharde toezeggingen’ zijn gedaan en dat er nu nog een ton ontbreekt. Ik geloof hier niet veel van. Het management moet wel roepen dat het werven van gelden goed verloopt. Wat kan het management anders? Vlak voor het weekend zeggen dat er nog nauwelijks geld binnen is en dat het een onmogelijke taak is 9 ton te verzamelen? Uitspraken van het management over hoeveel geld er binnen is, moeten echt met een korreltje zout worden genomen. Management dat voortijdig beweert dat de 9 ton niet worden gehaald, is ook geen knip voor de neus waard.
Bovendien: wat zijn ‘keiharde toezeggingen’? De KNVB zal vandaag, 1 maart, vanzelfsprekend eisen dat die ‘keiharde toezeggingen’ waar worden gemaakt. De KNVB zal gaan rondbellen en dan zal blijken of die ‘toezeggers’ het geld direct willen overmaken naar Fortuna (of eventueel de KNVB). Misschien geeft de KNVB die ‘toezeggers’ nog maximaal twee weken (of een ander korte periode), dus tot uiterlijk 15 maart, de tijd om het geld over te maken. Maar ik denk dat de KNVB via enkele telefoontjes op 1 maart misschien al kan vaststellen dat enkele ‘keiharde toezeggingen’ boterzacht zijn. Dan zou het doek voor Fortuna vallen...
Er is een tweede reden waarom ik somber ben over de toekomst van Fortuna. De KNVB eist namelijk dat Fortuna vandaag, op 1 maart, ook sluitende begrotingen voor de komende twee of drie (ik weet het niet precies en heb ook geen zin om het op te zoeken, sorry) seizoenen kan overleggen. Fortuna heeft nu al 9 ton te weinig om het seizoen sluitend af te ronden. Je mag dus grofweg stellen dat Fortuna over een heel seizoen gezien ongeveer een tekort van 1 miljoen euro heeft. Als het niet meer is, want maar al te vaak is gebleken dat bepaalde tekorten uiteindelijk veel groter bleken te zijn dan door managers van BVO’s werden voorgesteld. Misschien weet Fortuna toch de 900.000 euro te vinden om dit seizoen te kunnen afsluiten. Maar waar haalt Fortuna het benodigde extra miljoen euro voor het seizoen 2016-2017 vandaan? Weer aandelen uitgeven? Nee toch? En hoe zal Fortuna aan de KNVB duidelijk maken dat het benodigde extra miljoen voor het seizoen 2017-2018 binnen is? Het lijkt volgens mij een welhaast onmogelijke klus voor Fortuna om op 1 maart een sluitende begroting voor de komende seizoenen aan de KNVB te kunnen overleggen. Ook dan valt het doek voor Fortuna. Misschien geeft de KNVB nog twee weken tijd om zaken te regelen...
Er lijken misschien redenen voor ons MVV’ers om vrolijk te zijn als Fortuna verdwijnt. Onze verloren thuiswedstrijd (waarbij Labylle door een Fortunees het ziekenhuis werd in getrapt) wordt geschrapt. We zijn eindelijk af van dat eeuwige gelul over de geweldige jeugdopleiding van Fortuna en over de onmisbare Sportzone. En misschien haalt MVV wel enkele nieuwe voormalige Fortuna-sponsors binnen?
Och. Maar. De derby’s met Fortuna… Die zou ik toch echt heel erg missen. Dat zijn toch echt hoogtepunten van het seizoen in die miserabele Eerste Divisie. Ook stel ik me voor hoe ellendig ik me zou voelen als mijn kutcluppie in een keer door een faillissement zou wegvallen. Die pijn gun ik geen enkele supporter van een club, eh… haast geen club, in elk geval niet Fortuna. Voor mij mag Fortuna dus wel blijven bestaan.
Sterkte dus, Fortunezen, al zie ik het heel somber voor jullie in!
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
Re: Re:RE: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
01 Mar 2016 08:21Allereerst vindt ik het in deze situatie niet gepast om aan ons eigen gewin te denken. Ik gun het Fortuna echt dat ze het gaan redden.omnisciens wrote: Dit is allang zo uitgedacht door Nol.
Let maar op, eerst zeggen ik wil helpen,
Dan, nee het lukt niet
Vervolg het lukt op het aller aller aller laatste moment, en je bent de grote redder. Kan hij weer lekker Freudiaans in de spiegel gaan kijken.
Mochten ze het morgen niet halen, krijgen we wel 3 punten erbij, Dat dan weer wel
Daarnaast, wij krijgen er geen 3 punten bij, van andere clubs worden de punten in dat geval afgetrokken.
Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
- Jacques
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2016 09:05Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
01 Mar 2016 09:05Eerst valse hoop wekken, dan onrealistische eisen stellen mbt een garantstelling en als het mis gaat, gaan roepen dat hij fortuna had kunnen redden maar ze dat niet wilden. Bah.
Sterkte aan alle fortunezen vandaag.
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2016 09:20Boschpoort wrote: Wat een vreselijke kerel is die Hendriks toch.
Eerst valse hoop wekken, dan onrealistische eisen stellen mbt een garantstelling en als het mis gaat, gaan roepen dat hij fortuna had kunnen redden maar ze dat niet wilden. Bah.
Sterkte aan alle fortunezen vandaag.
je weet toch als Fortuna je lot in handen ligt bij Nol dat je overgeleverd bent aan de goden.
Het geeft ook gelijk aan dat de hele redding operatie van Fortuna volgens mij niets voorsteld, volgens mij is het echte geld wat binnen is gekomen alleen voor de supporters komt en de rest, heel vaag !
Fortuna heeft geen bestandsrecht meer, 900K tekort op een begroting 2,5 miljoen zegt alles denk ik
Bij Fortuna klopt er helemaal niets van en dat Nol dan de reddende engel moet zijn geeft wel aan dat t water tot aan de lippen staat
Ik denk dat t vandaag exit Fortuna is, de KNVB ( die ook boter op haar hoofd heeft) pikt dit niet meer
- Roei baank
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2016 10:03"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
- Nietzsche
-
- Premium Member
-
01 Mar 2016 10:41 - 01 Mar 2016 10:44Jacques wrote:Boschpoort wrote: en dat is geen goed nieuws voor MVV. Een rivaal in de buurt levert meer op voor ons. Er komen echt geen extra supporters of sponsors als fortuna niet meer bestaat. De enige die mogelijk profiteert is de club die we het het minste gunnen.
Het kan ook de andere kant op gaan, dat, wanneer twee voetbalclubs overblijven, de rivaliteit tussen die twee clubs wordt opgevoerd wat weer kan zorgen voor meer inkomsten: als geografische eenheid wil je niet onderdoen voor de ander en je kunt je markt vergroten. MVV moet snel zorgen voor een professioneel promotieapparaat.
- Tuor
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2016 11:02 - 01 Mar 2016 11:03Verkeerde topic hiervoor wellicht, maar hoe het ook afloopt, ik moet er de afgelopen dagen vaak aan denken dat dit ons op de lange termijn misschien ook wel staat te wachten... Ik heb het gevoel dat we met MVV in dezelfde spiraal omlaag als Fortuna zitten, zij het dat we nog niet zo diep zijn gezonken als onze noorderburen. Elk jaar mindere prestaties, dus elk jaar minder toeschouwers en sponsors en dus elk jaar weer minder geld. Hoe valt deze teloorgang te stoppen? Of ben ik nu teveel aan het doemdenken?
Hoe dan ook, ik duim voor Fortuna straks.
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2016 11:07Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Drerjc
-
- Visitor
-
01 Mar 2016 11:33Ik krijg er klamme handjes van dat ome Nol (voorstander fc Limburg) persé fortuna wil redden en hierin lijkt te gaan slagen. Wat fusiegedrocht ALARMFASE 1. Als ik dan lees dat er mensen binnen jullie club zijn die vrezen voor een Fortuna verhaal, vrees ik op korte termijn Fc Limburg-gate deel 3. Nu Nol straks crediteur wordt van fortuna en de supporters daar nog altijd geen gouden aandeel hebben vastgelegd, krijgt ome Nol straks een geweldig pressie-middel tot zijn beschikking.
Ik weet dat Schrouff echt een tegenstander van een fusieclub is, hoe zit dat eigenlijk bij jullie?