Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• krampioen
  • krampioen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

01 Mar 2016 20:29
Ik heb me vergist. FSC heeft gebluft, maar het blijkt dat er niet genoeg is binnengehaald. En wat er is binnengehaald bestaat voornamelijk uit leningen. Nog 2 dagen en dan beslist de KNVB. Ziet er niet best uit. Hopen op een sjeik. Maar ja, de olie is ook al niks meer waard.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

01 Mar 2016 21:11
Boer458 wrote: @ Anna D :

Denk je dat je leuk bent ofzo?

DerJC geeft voor mij geen aanleiding om hem stumper te noemen, net als Gohf brengt hij wat peper in de discussie.
Hij/of zij doet dit volgens mij volgens de forum regels.

Maar waar Gohf naar mijn mening gewoon objectief bericht (naja, met een Fortuna-voorkeur uiteraard), doet drerjc alsof hij objectief is, maar is consequent ontzettend kleinerend/paternalizerend. Het is een troll, hij heeft de grootste lol op deze manier.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: MVVke, Jean, De Zwarte Vogel

• Kletswief
  • Kletswief's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Mar 2016 21:16
Sorry boertje... Er is nogal een groot verschil tussen de posts van Gohf of der pruusch...
Gohf is een serieuze poster en der Pruusch tsja... elke klas heeft zo'n jongetje... :puke:

DerJC geeft voor mij geen aanleiding om hem stumper te noemen, net als Gohf brengt hij wat peper in de discussie.
The following user(s) said Thank You: MVVke

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Mar 2016 23:02

Stuur hem even een pb'tje kan je heerlijk verder discussiëren met die strontmof die hier alleen aan het trollen is zoals Jacques aanhaalt.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 09:32
Dat Fortuna het geld niet bij elkaar heeft is toch geen verassing, en ik geloof ook dat het niet gaat lukken.
Het zou totaal ongeloofwaardig zijn namelijk, geloof maar dat gezien alle eerdere zaken en nu ook het verhaal Twente dat de KNVB streng beleid zal toepassen.
Dat strenge beleid van de KNVB heeft er ook toe bijgedragen dat clubs zoals Fortuna in de problemen zijn gekomen, minimaal aantal contract spelers, veiligheidvoorschriften , spelen op maandagen noem het maar op. De JL is uitgehold en lijkt zijn tol te gaan betalen als Fortuna ook weg gaat vallen, zeker zal dat jammer zijn .

Voor MVV is het op termijn goed dat Fortuna verdwijnt ( niet de eerste 2-3 jaar) maar daarna zal MVV profiteren , de economie trekt dan wat aan MVV kan wat meer af zaken op gebied van sponsoring en voetbal liefhebbers en met goed en positief beleid en met respect voor Fortuna ( dat er dan niet meer is) zou MVV die slag gaan winnen .

De derbys MVV fortuna stellen de laatste jaren toch niets meer voor, die eenmalige inkomsten streep ik liever weg voor een veel groter verzorgingsgebied en mogelijk voetballiefhebbers en dus groei voor MVV

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 10:02 - 02 Mar 2016 10:05
in het programma avondgasten van L1 tv.
Werd verteld dat er nog 4 JL clubs op omvallen staan.
Last edit: 02 Mar 2016 10:05 by ouwe rot.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

02 Mar 2016 10:03 - 02 Mar 2016 10:04
Ik denk niet dat hij zo zier aan het trollen is. Ze zijn gewoon anders, en dat lijkt al gauw op trollen :) gohf heeft gewoon meer raakvlakken en zit in dezelfde boot, al jarenlang.
Last edit: 02 Mar 2016 10:04 by Schapendonk.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 10:29
ouwe rot wrote: in het programma avondgasten van L1 tv.
Werd verteld dat er nog 4 JL clubs op omvallen staan.

Ik sprak een paar weken geleden stomtoevallig de directeur van een Jupiler League club die eerlijk vertelde dat zij op dit moment betwijfelen of ze volgend jaar nog kunnen starten. Hij schatte de kans op 50-50. Hij zei ook dat hetzelfde voor veel meer clubs gold. Stond te kijken van zijn openhartigheid. Zal niet alles wat hij zei hier plaatsen omdat ik de beste man niet wil beschadigen maar het is echt heel droevig gesteld met de juup.

Van de andere kant allemaal niet heel verrassend natuurlijk.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 10:48
In de Volkskrant krijgt die wauwelaar Hendriks weer ruimte om over fc Limburg te spreken. "Er was verzet van 50 mensen per club". Spreek voor je eigen club, Nol, hier zijn altijd veel meer mensen tegen geweest. Volgens mij begin van het millennium nog een onderzoek waaruit bleek dat minder dan 10% van de mvvfans een fusie zag zitten, tegenover meer dan 50% van de rodafans. En iedere keer als ik boven de rivieren ben roepen mensen dit soort dingen van Hendriks blind na en kan ik me gaan verdedigen. Zo ergerlijk.
The following user(s) said Thank You: Raffalaldo, SJENG@BOSCHPOORT

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 11:10 - 02 Mar 2016 11:11
RedWhiteArmy wrote: Flikker iedereen waarvan je weet dat ze van andere clubs zijn van het forum af. Hier de boel verzieken omdat hun eigen forum kut is. Wie gaat zich nou lid maken van een forum bij een club waar je totaal geen band mee hebt??? Precies only WANNABEES. Rot toch op met jullie kutclub. Fortuna is dood en Rodasupporters zijn dom kutvolk met dat kut accent.

Gast serieus ? Je hebt 101 stokken om mee te slaan en dan kies je ervoor om het accent uit te kiezen bij Roda supporters? Denk niet dat een Maastrichtenaar veel moet zeggen over het dialect/accent van een ander :whistle: :lol:
Last edit: 02 Mar 2016 11:11 by Gohf.
The following user(s) said Thank You: middenstip

• Nietzsche
  • Nietzsche's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

02 Mar 2016 12:55
Pardon? Wat bedoel je daarmee, Gohf? Mag ik je er fijntjes op wijzen dat alle andere accenten van het Maastrichts dialect zijn afgeleid?! :thumbsup:
Also sprach Zarathustra

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 13:14
red sox wrote: Pardon? Wat bedoel je daarmee, Gohf? Mag ik je er fijntjes op wijzen dat alle andere accenten van het Maastrichts dialect zijn afgeleid?! :thumbsup:

En dus ? Omdat alle andere accenten van het Maastrichtse dialect zijn afgeleid(Geen idee of dat zo is) moet het wel goed zijn ofzo ? Probeer er maar eens neutraal naar te luisteren maaaaan :lol:

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

02 Mar 2016 13:25 - 02 Mar 2016 14:07
Gohf wrote:
red sox wrote: Pardon? Wat bedoel je daarmee, Gohf? Mag ik je er fijntjes op wijzen dat alle andere accenten van het Maastrichts dialect zijn afgeleid?! :thumbsup:

En dus ? Omdat alle andere accenten van het Maastrichtse dialect zijn afgeleid(Geen idee of dat zo is) moet het wel goed zijn ofzo ? Probeer er maar eens neutraal naar te luisteren maaaaan :lol:

Het is ook niet waar. Het Limburgs komt van origine uit Duitsland. Dat de oudste tekst ooit in het Limburgs zoals wij het kennen gevonden is in Maastricht, heeft meer te maken met het preserveer mogelijkheden van een stad te maken, dan met de locatie. (denk ik)

Deze komt uit 1096 uit Bilzen
Tesi samanunga was edele unde scona
"Deze verzameling (kloostergemeenschap) was edel en schoon"

Dat is een van de oudste. En daar lees je de invloed van Luik (Waals en Vlaams) en Aachen (Laag Duits) in.

En deze uit 1150

Ez sint guotiu niuwe maere,
daz die vogel offenbaere
singent, dâ man bluomen siht.
zén zîten in dem jâre
stüende wol, daz man vrô waere,
leider des enbin ich niht:
Mîn tumbez herze mich verriet,
daz muoz unsanfte unde swaere
tragen daz leit, das mir beschiht.

Daar ligt de roots van het Limburgs. En de splitsing naar het Kerkraads (Ripuarisch). Zuid-Limburg was gewoon een kruispunt tussen drie landen in de taalontwikkeling. Waarbij Nederlands de grammatica heeft gevormd van het uiteindelijk Limburgs.
Het is ook niet logisch dat als een stad een dergelijke invloed op het achterland heeft in de vorming van een taal, dat men in Meerssen als heel andere klanken produceert "MeerSCHen". Ik denk dat die muur ons niet veel goed heeft gedaan haha. Buiten natuurlijk vijanden en plunderaars buiten de deur houden, die je inboedel en Limburgse boekjes in brand steken.
Last edit: 02 Mar 2016 14:07 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: De Zwarte Vogel, krampioen

• Hartmans1973
  • Hartmans1973's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

02 Mar 2016 13:27
Nog 2 dagen komkommertijd dan kunnen we weer over tot de orde van de dag en het hebben over voetbal..........oh wacht daar gaat het allang niet meer over in Limburg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

02 Mar 2016 13:59
Jacques wrote: In de Volkskrant krijgt die wauwelaar Hendriks weer ruimte om over fc Limburg te spreken. "Er was verzet van 50 mensen per club". Spreek voor je eigen club, Nol, hier zijn altijd veel meer mensen tegen geweest. Volgens mij begin van het millennium nog een onderzoek waaruit bleek dat minder dan 10% van de mvvfans een fusie zag zitten, tegenover meer dan 50% van de rodafans. En iedere keer als ik boven de rivieren ben roepen mensen dit soort dingen van Hendriks blind na en kan ik me gaan verdedigen. Zo ergerlijk.

Ik geef meestal als het antwoord met de vergelijking van de vierhoek 's Hertogenbosch-Tilburg-Breda-Waalwijk. De afstanden tussen deze plaatsen zijn kleiner dan de afstand Maastricht-Kerkrade. Toch wordt zelden geroepen om FC Midden-Brabant. Voeg daarbij dat de mentaliteitsverschillen in dit deel van Brabant veel kleiner zijn dan die in Zuid-Limburg, dan is een fusie in Brabant veel kansrijker dan in Zuid-Limburg. In het verleden is MVV natuurlijk overeind kunnen blijven met steun van de Gemeente Maastricht, maar al ruim 10 jaar probeert de club haar eigen broek op te houden. In Kerkrade wil dit maar niet lukken. Fortuna Sittard heeft veeleer mijn sympathie, omdat daar de supporters zich met hart en ziel en met geld hebben ingezet voor deze club. Supporters van Roda JC kunnen alleen met bedelende blik naar hun gemeente kijken!

Time to create page: 0.395 seconds