Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Boer458
  • Boer458's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

02 Mar 2016 17:29
KNVB: Grote kans dat FC Twente licentie verliest
KNVB-directeur Bert van Oostveen is bijzonder pessimistisch over de toekomst van FC Twente. De kans dat de club volgend jaar nog betaald voetbal speelt, is volgens hem niet heel erg groot, vertelde hij woensdag tegen verschillende media.

bron: volkskrant

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

02 Mar 2016 17:47
Excuses voor het aanhalen of vragen naar het draagvlak van FC Limburg binnen jullie club. Ikzelf weet nog van toeters of blazen af als het hierom gaat. In de tijden van de fusie perikkelen was ik simpelweg niet zo nauw betrokken bij de club en achtergronden. Vandaar de interesse, heeft niks met getroll te maken. Moet jullie wél gelijk geven dat er binnen onze club voorheen zeker draagvlak voor was. Vooral bij de Bobo's op Zuid. Het 'gewone' volk was hier net als bij jullie ook fel op tegen.
Anderzijds, met een aankomend faillissement van Fortuna zijn die gesprekken definitief verleden tijd. Kan me echter niet voorstellen hoe het voor de normale fortuneez moet zijn, leg dat maar eens aan je zoontje uit die je altijd meeneemt.

Afijn, dat gezegd hebbende, kan je ook wel stellen dat de één zijn dood de ander zijn brood is. Roda kennende zullen ze wel meteen Sittard gaan volplakken en ik weet dat ik dit uit emotie zelf ook gezegd heb. Wil dat ook terugnemen, want correct en volwassen is het allerminst.
Echter, MVV zie ik hier meer kans van slagen hebben op de korte termijn. Jullie waren zeker concurrenten maar ik heb altijd wel symphatie bespeurd bij de fortunezen richting MVV. Op de langer termijn zal Roda's achterland straks van het heuvelland tot en met Roermond zijn, maar op de korte termijn zie ik veel meer kansen liggen voor MVV.

Even terugkomende over waarom ik op dit forum actief ben, aangezien sommige dat niet snappen...... Net als dat ik een account op mvvfans heb, heb ik die ook bij fortuna, VVV, Tottenham, 2 Australische clubs en vast nog meerdere her en der. Als Roda een speler koopt/verhuurt maak ik meestal een account aan bij de desbetreffende club om die speler te volgen en eventuele navraag voor als we een speler hebben gehaald. Puur uit interesse eigenlijk. Heeft niks met getroll te maken. Over het feit dat ik soms wat laconiek overkom tegenover Fortuna is te danken aan het A2-comité.

• les rouges blancs
  • les rouges blancs's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 20:20 - 02 Mar 2016 20:29
Drerjc wrote: Excuses voor het aanhalen of vragen naar het draagvlak van FC Limburg binnen jullie club. Ikzelf weet nog van toeters of blazen af als het hierom gaat. In de tijden van de fusie perikkelen was ik simpelweg niet zo nauw betrokken bij de club en achtergronden. Vandaar de interesse, heeft niks met getroll te maken. Moet jullie wél gelijk geven dat er binnen onze club voorheen zeker draagvlak voor was. Vooral bij de Bobo's op Zuid. Het 'gewone' volk was hier net als bij jullie ook fel op tegen.
Anderzijds, met een aankomend faillissement van Fortuna zijn die gesprekken definitief verleden tijd. Kan me echter niet voorstellen hoe het voor de normale fortuneez moet zijn, leg dat maar eens aan je zoontje uit die je altijd meeneemt.

Afijn, dat gezegd hebbende, kan je ook wel stellen dat de één zijn dood de ander zijn brood is. Roda kennende zullen ze wel meteen Sittard gaan volplakken en ik weet dat ik dit uit emotie zelf ook gezegd heb. Wil dat ook terugnemen, want correct en volwassen is het allerminst.
Echter, MVV zie ik hier meer kans van slagen hebben op de korte termijn. Jullie waren zeker concurrenten maar ik heb altijd wel symphatie bespeurd bij de fortunezen richting MVV. Op de langer termijn zal Roda's achterland straks van het heuvelland tot en met Roermond zijn, maar op de korte termijn zie ik veel meer kansen liggen voor MVV.

Even terugkomende over waarom ik op dit forum actief ben, aangezien sommige dat niet snappen...... Net als dat ik een account op mvvfans heb, heb ik die ook bij fortuna, VVV, Tottenham, 2 Australische clubs en vast nog meerdere her en der. Als Roda een speler koopt/verhuurt maak ik meestal een account aan bij de desbetreffende club om die speler te volgen en eventuele navraag voor als we een speler hebben gehaald. Puur uit interesse eigenlijk. Heeft niks met getroll te maken. Over het feit dat ik soms wat laconiek overkom tegenover Fortuna is te danken aan het A2-comité.

Moeten wel sterke paddo's zijn die je in de wei achter je hutje op de hei plukt....
want als je eerst te kennen geeft noch van de rand en de hoed te weten mbt fusieperikelen...
vervolgens toch raaskalt...
Last but not least totaal vergeet dat als dhr. Sjrouf geen schroef los had ...*oda anders geen licentie meer had en jullie huidige hosanna stemming en belangrijker...je betoog op niets gebaseerd is..

.dan wist je dat op lange termijn...zonder ome Nol en noonk Sjrouff. . .
aken nord in hetzelfde bootje zit als Fortuna en er ook eens een gemeenteraad komt met aan het hoofd een Gerd Leers die niet buigt...
ook niet voor de baazeleer Frenske T uit Bruxelles...

Isses Schluss...Feierabend, ..Ende fuer Oda jott zee
Und sage wir...adieje wah ! ;)
Last edit: 02 Mar 2016 20:29 by les rouges blancs.

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

02 Mar 2016 20:42
Blijkbaar zit het te diep.... Veel succes tegen Volendam.
Adië wa

• les rouges blancs
  • les rouges blancs's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

02 Mar 2016 21:32 - 02 Mar 2016 21:33
Drerjc wrote: Blijkbaar zit het te diep.... Veel succes tegen Volendam.
Adië wa

eindelik e verstendig woord...dao höbste noe ins veur d'n ierste kier geliek in...
de leefde veur us MVV-ke zit zeker zier deep en te deep!
Vraog mer aon en vaan Ultra tot awwe Diehard
Hell Yeah...wouldn't have it any other way ! B)
Last edit: 02 Mar 2016 21:33 by les rouges blancs.

• Meerssen
  • Meerssen's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

02 Mar 2016 23:46
houtengerard wrote:
krampioen wrote: die houten is slimmer dan hij er uit ziet, oh.

Ik weet niet hoe je het bedoelt?
Nee ik blijf er gewoon bij dat Fortuna, gezien haar geschiedenis(gemiste kansen) en ligging veel meer potentie moet hebben dan MVV of Roda. Zij kunnen aanspraak maken op een groot deel van midden-Limburg en toch verworteld zijn met Zuid-Limburg. Iets waar ze voor mijn gevoel niet genoeg van hebben kunnen profiteren. Nu zijn ze waarschijnlijk de eerste club die omvalt, dat had denk ik niet gehoeven. Hoe zou de toekomst zijn geweest als ze nog even wat langer in de Baandert waren blijven zitten?

Volgens de knvb-cijfers haalt een bvo 80 % van zijn toeschouwers en sponsoren, uit een cirkel van 20 km rond zijn stadion ( dus niet stad , maar echt stadion), in Nederland.
Ligt je stadion dicht bij de grens, heb je dus maar een halve cirkel, liggen andere bvo's vlakbij, moet je een deel van die cirkel delen. Dus die cirkel van Fortuna is niet echt groot, is al geen makkelijke uitgangspositie.

En dan hebben ze een concurrent die eredivisie speelt. Opvallend toch dat in Midden-Limburg meer mensen een Roda-seizoenskaart hebben, dan een Fortuna seizoenskaart (zie voetbalkaart die o.a in DDL heeft gestaan)

Daarnaast heeft Fortuna al meerdere keren een crediteurenakkoord moeten sluiten, ik dacht al zo'n 5 keer. Schuldeisers kregen dan bv 15% van de achterstallige schulden, de rest waren ze kwijt.
Dan ben je wel telkens goedkoop van je schulden af, maar commercieel is zoiets rampzalig voor een club, bedrijven/geldschieters gaan je mijden alsof je een besmettelijke ziekte hebt.
Het is toch veelzeggend dat Amsterdammer Terborgh geldschieter is (was?) van Fortuna, en dat nu met Nol Hendriks moet worden overlegd? Dat betekent toch niks anders, dan dat je in je eigen regio bent uitgepoept??

Hulde voor die paar overgebleven die-hards van Fortuna, die nog geld bijelkaar schrapen, alleen maar om te kunnen blijven bestaan, maar in feite wordt deze snel kleiner wordende groep steeds brutaler uitgeknepen.
En de bedrijven/geldschieters kijken de andere kant op, of eisen garanties, onderpand en terugbetalingen.

• Sjotelsplak
  • Sjotelsplak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Mar 2016 01:09
houtengerard wrote: Ik heb net het stuk gelezen, een openhartig interview met Jo Abelshausen over Fortuna. Als je dat artikel hebt gelezen geef je die club geen schijn van kans meer in haar voortbestaan. Dit was al vijftien jaar een one man show met zijn compagnon. Hoewel het natuurlijk heel dubbel is hoe een investeerder zich opeens kan neerleggen bij een FC Limburg, terwijl hij de enige was die nog licht zag in Fortuna. Dat rijmt niet met elkaar.

Je kunt het artikel hier lezen: www.fortunasc.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=5933&start=300
Gebruiker Jimmy heeft hem geplaatst.
Meerdere personen die miljoenen in de club pompen als supporter, daar kunnen we toch wel een beetje jaloers op zijn. Hadden we dat soort mensen nu ook maar in Maastricht. Iemand die de huidige begroting voor 3 jaar met een half miljoen euro opkrikt zou al genoeg zijn.
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Mar 2016 08:22
Meerssen wrote:
Volgens de knvb-cijfers haalt een bvo 80 % van zijn toeschouwers en sponsoren, uit een cirkel van 20 km rond zijn stadion ( dus niet stad , maar echt stadion), in Nederland.
Ligt je stadion dicht bij de grens, heb je dus maar een halve cirkel, liggen andere bvo's vlakbij, moet je een deel van die cirkel delen. Dus die cirkel van Fortuna is niet echt groot, is al geen makkelijke uitgangspositie.

En dan hebben ze een concurrent die eredivisie speelt. Opvallend toch dat in Midden-Limburg meer mensen een Roda-seizoenskaart hebben, dan een Fortuna seizoenskaart (zie voetbalkaart die o.a in DDL heeft gestaan)
Deze kaart doel je op: www.tubantia.nl/extra/datajournalistiek/voetbalkaart
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

• RedWhiteArmy
  • RedWhiteArmy's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • MOF NOT TOF

03 Mar 2016 08:35
Gohf wrote:
RedWhiteArmy wrote: Flikker iedereen waarvan je weet dat ze van andere clubs zijn van het forum af. Hier de boel verzieken omdat hun eigen forum kut is. Wie gaat zich nou lid maken van een forum bij een club waar je totaal geen band mee hebt??? Precies only WANNABEES. Rot toch op met jullie kutclub. Fortuna is dood en Rodasupporters zijn dom kutvolk met dat kut accent.

Gast serieus ? Je hebt 101 stokken om mee te slaan en dan kies je ervoor om het accent uit te kiezen bij Roda supporters? Denk niet dat een Maastrichtenaar veel moet zeggen over het dialect/accent van een ander :whistle: :lol:

Een normale vraag aan de supporters hier van andere clubs:

Wat doe je in godsnaam op een forum van een andere club????

Foifoifoifoifoifoifoifoifoifoifoi. WANNA :O :lolno: BEES

• seppo
  • seppo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Mar 2016 09:19
RedWhiteArmy wrote:
Wat doe je in godsnaam op een forum van een andere club????

Foifoifoifoifoifoifoifoifoifoifoi. WANNA :O :lolno: BEES

Maakt het wel 1 van de interessantere topics hier...
The following user(s) said Thank You: jeoff, Sandro

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

03 Mar 2016 11:41
houtengerard wrote:
krampioen wrote: die houten is slimmer dan hij er uit ziet, oh.

Ik weet niet hoe je het bedoelt?
Nee ik blijf er gewoon bij dat Fortuna, gezien haar geschiedenis(gemiste kansen) en ligging veel meer potentie moet hebben dan MVV of Roda.

Via oozo.nl wat interessante feiten naar boven gehaald. De stadsregio Maastricht telt om en de nabij 10500 bedrijven. Let op, ook eenmanszaken, freelancers etc. Hier is Maastricht AirPort niet bij gerekend terwijl daar veel grote jongens zitten met Maastrichtse roots. Porsche, Jaguar , BMW , financiële en juridische instellen en logistieke bedrijven. Verder kan er nog 5 km richting België worden gewerfd. Niet zo pessimistisch!

Laat dit aantal ongeveer hetzelfde zijn als Landgraaf , Heerlen en Kerkrade bij elkaar maar met een grotere totale bevolking als Maastricht. Need i say more?

Creëer een fatsoenlijk platform in de Geusselt met goede voorzieningen voor sponsors rond de 1500 tot 3000 euro waar ondernemers ontmoeten en business kunnen maken. Het geld ligt op straat!
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

03 Mar 2016 12:33 - 03 Mar 2016 12:50
@webmastersfm

Ik keek naar de landoppervlakte, welke gebieden je kunt afbakenen en welke je moet delen met andere clubs. Dat zegt natuurlijk niets over de waarde van dat land. Ik ben het met je eens dat er veel meer mogelijk is bij MVV, dan dat er nu binnenkomt. Maar bijvoorbeeld MA Airport is een gedeeld gebied waar ook Fortuna recht op heeft. Beek is nou niet bepaald een thuiswedstrijd, ook al komt de onderneming uit Maastricht. Zo'n ondernemer wilt ook geen klanten afschrikken door zijn naam aan de club te verbinden uit een andere regio. Net zoals de Feyenoord supporters niet blij waren met Ziggo. Ik kan me voorstellen dat dat ook drempels zijn waar je tegenaan loopt.

Hoe krijg je die ban doorbroken is de vraag met dit voetbal. Ik hoop echt dat je gelijk hebt dat aantrekkelijke aanbiedingen en ondernemers aan elkaar koppelen de oplossing is. Daar heb je iemand voor nodig. Maar als je iets extra's neerzet bij MVV moet je in de huidige situatie ook weer iets wegpakken. Hopelijk lukt het volgend seizoen wel om de begroting op te schroeven. Ik blijf erbij dat als je er een poppenkast van maakt in de Geusselt met wat wapens van gemeenten rondom Maastricht aan de muur, dat je een claim legt op dat gebied en drempels omlaag haalt voor ondernemers om zich verbonden met de club te voelen. Dus niet puur zakelijk, maar op emotie. Ik denk dat je daar veel meer aan hebt aan sponsoren die investeren uit emotie met dit voetbal.

Edit:

Trouwens in het voorbeeld van Fortuna had ik het over geschiedenis. Nol Hendriks wilde met Fortuna doen wat hij met Roda daarna heeft gedaan, alleen daar hebben ze hem geweigerd, toen is hij naar Roda vertrokken. Stel je eens voor wat de centrale ligging van Fortuna doet als die sokkenverkoper daar een handelshuis van gemaakt had. Van 1983 tot 2002 (op twee jaar) onafgebroken eredivisie gespeeld, dus er moet wel een economische ondergrond zijn voor bij die club dat zeker niet onder doet aan MVV. We zitten momenteel in hetzelfde schuitje door de JL. Ik hoop dat beiden clubs het opgelost krijgen.
Last edit: 03 Mar 2016 12:50 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: webmastersfm

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

03 Mar 2016 13:16
Vind de claim van fortuna voor de
AirPort vrij zacht. MA AirPort is in feite een enclave. Het hele industriegebied heeft notabene 043 als netnummer. Het dorp beek 046. Verder is de gemeente Maastricht een partner in het gebied en werfde het zelfs in de beginjaren van de ontwikkeling. Ik werk er zelf ook en met mij honderden mensen van Maastricht. Straks met de tunnel ben je in 5 minuten bij de Geusselt. Het fortuna stadion 20 minuten.

• RedWhiteArmy
  • RedWhiteArmy's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • MOF NOT TOF

03 Mar 2016 17:32
Fortuna gered voor dit seizoen, kan ik mee leven!

• Tuor
  • Tuor's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Mar 2016 18:00 - 03 Mar 2016 18:03
Fijn voor Fortuna en de fans dat het seizoen uitgespeeld mag worden.

Verder vind ik het maar een vreemd persbericht van de KNVB. Ik vind het er qua intonatie erg op lijken dat ze de heisa van enige seizoenen geleden, het failliet gaan van Veendam en AGOVV waarvan wij zo lekker het slachtoffer zijn geworden, willen vermijden. Ook waarschijnlijk met het oog op Twente. Om vervolgens aan het einde van het seizoen het huidige oordeel, dat er in Sittard onvoldoende basis is voor een licentie, in de praktijk te brengen. Voor de vorm nu in het persbericht even erbij zetten dat een spelersraad advies mag geven (klinkt altijd goed, advies van 'praktijkmensen'), dan lijkt het net alsof er een heel democratisch proces van besluiten en nadenken aan zit te komen, terwijl de daadwerkelijke commissie die moet beslissen al een oordeel heeft geveld. Maar goed, wellicht vergis ik me en lees ik teveel in het persbericht.

Voor Fortuna enkele weken/maanden de tijd om de zaken op orde te krijgen. Dat is in voor de club en fans in elk geval winst.
Last edit: 03 Mar 2016 18:03 by Tuor.

Time to create page: 0.389 seconds