Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• J.P. Ler
  • J.P. Ler's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

26 Feb 2016 11:36
Schapendonk wrote: Ach Fortuna is al zo vaak failliet gegaan.

Zo wordt hier op het forum door velen gedacht vermoed ik aangezien het onderwerp veel minder besproken wordt als de andere keren toen Fortuna failliet dreigde te gaan. Destijds waren er discussies of het nou goed of slecht voor mvv zou zijn, bijvoorbeeld op het gebied van sponsoren, toeschouwersaantallen, resultaten van Fortuna die teruggedraaid zouden worden etc.

Mocht Fortuna blijven bestaan dan hebben we echter voldoende munitie om te reageren op hun leuzen dat alle sjengen een voorkeur zouden hebben voor het eigen geslacht. We weten nu immers dat er fortunafans zijn die een bepaalde kinderlijke voorkeur hebben... :P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 13:23
Om 12.45 uur was Johan Derksen op L1 radio.
Volgens hem is geen toekomst meer voor Fortuna.
Volgens Derksen gaan Mvv of Roda in de toekomst ook nog verdwijnen.
Er zou nog maar een club overblijven???
Aldus Johan Derksen op L1 radio.

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 14:41 - 26 Feb 2016 14:42
Het gesprek met Johan Derksen is ook te beluisteren op L1 internet.
Last edit: 26 Feb 2016 14:42 by ouwe rot.

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

26 Feb 2016 14:58
Ik vind Johan Derksen een walgelijk zelfingenomen portret. Hij was op het veld al een uiterst gemene speler. Dat is hij altijd gebleven. Tekenend is zijn continu natrappende bewegingen naar de nieuwe redactie van Voetbal International. Ik heb op mijn televisie een automatische uitknop, als die lelijkerd in beeld verschijnt!
The following user(s) said Thank You: Tuor, gaston satijn

• De reservebank
  • De reservebank's Avatar
  • New Member
  • New Member

26 Feb 2016 17:24
Ik heb het interview met Johan Derksen op 1limburg beluisterd en ik denk dat hij volkomen gelijk heeft.

Terugkijkend naar de laatste jaren loopt de publieke belangstelling voor Fortuna Sittard schrikbarend terug en haken sponsoren af.
Daardoor is zelfs een begroting van om en nabij de 2 miljoen euro niet eens haalbaar.
Je moet dan eerlijk durven te zijn en je afvragen of dit nog iets te maken heeft met betaald voetbal.
Laatste thuiswedstrijd, ik weet dat het een maandagavond was, waren er 711 (betalende?)toeschouwers.
Zelfs clubs als Telstar en Almere trekken meer toeschouwers.

Wees realistisch; stop met kruidenieren en maak er een mooie Topklasser/Hoofdklasser van.
Niets mis mee voor een stad als Sittard en niets is pijnlijker dan langzaam lijdend aan je einde komen.
Mijn voorkeur, als een gelijke situatie zich bij MVV zou voordoen, gaat uit om met opgeheven hoofd het betaald voetbal te verlaten.

• Zwegel
  • Zwegel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 18:18
De reservebank wrote: Ik heb het interview met Johan Derksen op 1limburg beluisterd en ik denk dat hij volkomen gelijk heeft.

Terugkijkend naar de laatste jaren loopt de publieke belangstelling voor Fortuna Sittard schrikbarend terug en haken sponsoren af.

Laatste thuiswedstrijd, ik weet dat het een maandagavond was, waren er 711 (betalende?)toeschouwers.
Zelfs clubs als Telstar en Almere trekken meer toeschouwers.

Geen sportieve successen zorgt voor minder toeschouwers. Dat is over het algemeen wel bekend. Als het bij ons zo doorgaat is het bij ons hetzelfde over een paar jaar wat betreft de toeschouwersaantallen. De mensen zijn het beu om telkens weer aan het lijntje te worden gehouden. Hiermee bedoel ik: Om het jaar komt er een nieuw 5-jarenplan uit de kast. Laten we realistisch blijven, zolang er geen geld is zal het nooit iets worden. In Sittard niet maar ook niet in Maastricht. R#d@ is de lachende derde in deze, en ik hoop dat dit heel snel veranderd !!

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 18:33
iech deen tot MVV mien veurig beriecj ns good moot leeze

• Boer458
  • Boer458's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 20:14
Zo te zien op livetv.sx/en/eventinfo/391358_fortuna_si...1358|384060|165|1|en
zitten er maar bar weinig toeschouwers in Sittard.
Tja als je dan mogelijk je laatste wedstrijd in het betaalde voetbal speelt,dan heb je inderdaad erg weinig draagvlak.

• seppo
  • seppo's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 20:27
Boer458 wrote: Zo te zien op livetv.sx/en/eventinfo/391358_fortuna_si...1358|384060|165|1|en
zitten er maar bar weinig toeschouwers in Sittard.
Tja als je dan mogelijk je laatste wedstrijd in het betaalde voetbal speelt,dan heb je inderdaad erg weinig draagvlak.

Vind niet dat je dat daarop kan uitmaken. Gaat puur om goede resultaten. TOen ze het daar even goed deden en zelfs playoffs haalden zaten er toch 6/7000 man geloof ik?
Anyway hoop voor Fortuna dat ze t redden, al is er net als bij MVV momenteel weinig vooruitzicht op goede tijden

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Feb 2016 21:16
670.000 eruro opgehaald .
Fortuna gaat het weer halen ???

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

26 Feb 2016 21:40 - 26 Feb 2016 21:42
Door mijn vorige (ietwat domme) reactie op een fortuneez hier, hebben me er heel wat afgeschoten hier. Echter ik wil omtrent fortuna nog één ding kwijt.

Op het moment vind ik het schandalig hoe de twee kopstukken bij fortuna iedereen aan het lijntje aan het houden zijn. De beste mannen weten allang dat het zo goed als over en sluiten is voor ze.

Laat ik allereerst mijn welgemeende complimenten geven aan ieder die zoveel moeite doet om zijn of haar club zo enorm te steunen! Echter het bedrag dat door supporters is opgehaald (75.000€) vind ik bijzonder laag, met alle respect, dit is kleingeld voor een BVO.
Het naar buiten treden van fortuna omtrent haar financiële situatie komt niet geheel toevallig rond dezelfde tijd dat bekend werd dat Fitland op omkiepen staat.
Wat ook veel mensen vergeten is dat van die 670.000€ het meeste bestaat uit toezeggingen van derden. Is het niet zo dat Veendam zo ook ten onder ging? Toen alles daar puntje bij paaltje kwam, trokken iedereen daar massaal de kuttel in. Nu wil ik ze niet over 1 kam scheren, maar overeenkomsten zie ik wel.

De uitzending bij avondgasten laatst sprak ook boekdelen.
Fortuna moet niet alleen voor 1 maart 900.000 tot 1,1milj bij mekaar sprokkelen, ze moeten ook een goedgekeurd 3 jarenplan inleveren. Het vorige plan was al niet goed gekeurd door de notaris, dan wordt een 3 jarenplan zonder garanties van Fitland echt een mission impossible.

Dit is wat fortuna feitelijk moet ophoesten

25.000€ boete
Achtstallige loon-betalingen
De "normale" vaste lasten
900.000/1,1milj voor 1 maart
3 jarenplan met garantstellingen ter waarde van 6miljoen

Dit is wat fortuna heeft

75.000€ opgehaald door support (hulde voor de mensen die dit gedaan hebben)
650.000€ aan toezeggingen
Begroting van +\- 1 miljoen (mét Fitland)

Dit zijn de feiten, feiten die niet in het voordeel staan van fortuna en met een KNVB waar je al je hele krediet hebt verspeelt door de jaren heen verwacht ik per 1 maart een einde van Fortuna.....
Schandalig hoe ze nu de weldenkende supporter aan het uitkleden zijn, terwijl het schip allang gezonken is..... Jammer dat zon club lijdend ten onder heeft moeten gaan, maar voor al die gastjes die op de A2 onze kidsbus moesten aanhouden..... Wie het laatst lacht..... Ik en vele andere staan klaar om op 1 Maart heel Sittard op een ludieke wijze vol te gaan plakken met onze wedstrijdbiljetten^^
Last edit: 26 Feb 2016 21:42 by Drerjc.

• Meerssen
  • Meerssen's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

26 Feb 2016 22:05
Drerjc wrote: Ik en vele andere staan klaar om op 1 Maart heel Sittard op een ludieke wijze vol te gaan plakken met onze wedstrijdbiljetten^^

Los jij maar eerst je eigen problemen op, want je staat nog maar 2 punten boven de degradatiestreep, met de slechtst scorende ploeg van het hele Betaalde Voetbal!

Dat worden straks wedstrijdbiljetten vd Jupiler League die je gaat ophangen.

Wat Fortuna betreft, die komen dus nog 230000 tekort om het seizoen te kunnen/mogen uitspelen. Nog 2 dagen over.
En dan nog afwachten wat Knvb doet, Fortuna heeft al 2 meetmomenten achter elkaar zijn stukken niet ingeleverd (jaarcijfers 14/15 en halfjaarcijfers 15/16)

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

26 Feb 2016 22:19
Ach wat. Juup of eredivisie. Voor mij maakt het niet gek veel uit. Clubliefde kent geen divisie, alles kumpt jot

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

27 Feb 2016 10:03
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen, een competitie zonder Fortuna. Maar Nol Hendriks zei dit jaren terug al: ooit verdwijnt 1 club van de 3. En dat had ook zo maar MVV kunnen zijn geweest en was ook voor 99% bijna het geval. Mocht het zo ver komen dan zijn de Fortuna supporters welkom en mogen ze zich aansluiten wat mij betreft.
The following user(s) said Thank You: Ster_Drager, Boer458

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Feb 2016 10:47 - 27 Feb 2016 10:50
Fortuna toont volop levenskracht

In de wedstrijd die weleens de laatste uit de historie zou kunnen zijn, liet Fortuna Sittard zich van zijn beste kant zien. Het won met 3-0 van FC Oss, mede dankzij twee doelpunten van Lars Hutten.

Of Fortuna er nu in slaagt voor 1 maart met negen ton op de proppen te komen of niet, de 3.555 mensen die vrijdagavond aanwezig waren om hun geliefde club te steunen bewezen dat nog niet alle hoop verloren is.

Sfeer
De Sittardse voetbalveste galmde bij vlagen weer zoals een stadion hoort te klinken en ditmaal daalden de aanwezigen de tribunes niet af met een donderwolk boven het hoofd. Hun Fortuna won, op eigen veld. Drie doelpunten gemaakt, nul tegen.

Acrobatiek
Lars Hutten was degene die vreugde in de gepijnigde harten bracht. Met name de 1-0 was prachtig. Met de nodige acrobatiek haalde hij op het half uur om in de zestien. Oss-doelman Jordi Balk zag de bal onhoudbaar richting lange hoek zeilen. Fortuna speelde met een ongekende beleving. De drive om er echt iets van te maken, om de supporters niet weer teleur te stellen, spatte ervan af.

Lagouireh
Aan de hand van de bedrijvige Nayib Lagouireh werden de Brabanders met grote regelmaat voorbij geflitst. Desondanks ontsnapte Fortuna na rust tot twee keer aan de gelijkmaker. Na een uur spelen afgstraft door Hutten. In de kluts frommelde de tot spits gebombardeerde middenvelder de 2-0 binnen. De zege kwam niet meer in het gevaar. Jens van Son bekroonde in blessuretijd een prima optreden met een treffer: 3-0. Fortuna kan zich nu gaan focussen op de strijd achter de schermen.
Last edit: 27 Feb 2016 10:50 by Gohf.

Time to create page: 0.381 seconds