Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

10 Mar 2016 11:35
Onbegrijpelijk, neem aan dat Sangen na zijn ontslag ook gewoon zijn resterend salaris uitbetaald/doorbetaald krijgt, laat hem dan i.i.g. nog iets doen voor de club ipv meteen helemaal afschrijven.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SJENG@BOSCHPOORT
  • SJENG@BOSCHPOORT's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

10 Mar 2016 12:07
1limburg meld dat het seizoen misschien toch niet uitgespeeld kan worden door fortuna.

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

10 Mar 2016 12:13
Inderdaad, hieronder de tekst:
Crisismanager: onzeker of Fortuna seizoen kan afmaken

Fortuna-adviseur Paul van der Kraan durft niet te zeggen of Fortuna het seizoen af kan maken.

De KNVB liet eerder weten dat Fortuna 'in principe' het seizoen uit kan spelen. Maar de crisismanager van Fortuna is er niet zeker van dat het gaat lukken.

Salarissen
"Tot juni geen salarissen betalen is geen optie", zegt Van der Kraan tegen L1. De staf en spelers van Fortuna hebben dit kalenderjaar geen salaris ontvangen. "En er moet ook nog worden afgerekend met de fiscus."

Voortgang
Fortuna heeft voor het lopende seizoen 900.000 euro nodig. Van der Kraan wil niets zeggen over de voortgang van de zoektocht naar geld. De ontslagen directeur Joppe Sangen zei eerder 700.000 euro binnen te hebben. Van der Kraan bevestigt dat niet.

Snel
Van der Kraan zegt dat Fortuna snel met een oplossing moet komen om de lopende rekeningen te betalen. Wanneer het volledige bedrag van 900.000 euro binnen moet zijn wil hij niet zeggen. Maar de tijd dringt.

www.1limburg.nl/crisismanager-onzeker-fo...-seizoen-kan-afmaken

En de fiscus valt niet zo voor mooi weer verhalen.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

10 Mar 2016 12:27 - 10 Mar 2016 12:34
Dat het bestuur van Fortuna en de KNVB niet zelf kan inschatten dat buiten die ton die de supporters hebben opgehaald via donaties, in die resterende zes ton geld zit als investering voor de toekomst. Het is toch logisch dat als je als bond een statement afgeeft over het einde van de club, en het als bestuur hebt over uitzingen, dat mensen zich terug gaan trekken?. Wie gaat er geld in een club stoppen die hoogstwaarschijnlijk haar bestaan (de prof licentie) gaat verliezen? Dan kun je beter het geld in de maas gooien.

Of denken ze nu werkelijk dat die mensen filantropen zijn die dit doen om de spelers tevreden te stellen? Het doel is Fortuna behouden. Ik zou mijn geld ook terug trekken, als het doel waarvoor ik heb ingelegd onhaalbaar blijkt. Een lintje van de koning krijg je voor deze liefdadigheid toch niet. (Dat zijn dure lintjes). Uiteindelijk heb je zes ton voor een eervolle begrafenis betaalt, dat ook door de gemeente verzorgd kon worden. Dat ze dat niet snappen in Zeist, als je een negatief persbericht geeft, dat dit ook invloed heeft op de afloop en afspraken die er gemaakt zijn..
Last edit: 10 Mar 2016 12:34 by houtengerard.

• middenstip
  • middenstip's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Mar 2016 12:33
Volgens L1 mag Fortuna, het seizoen waarschijnlijk niet voortzetten!!!

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Mar 2016 15:00
Nogal cru dit, maar als het echt kiezen is tussen fortuna nu er uit, of na het seizoen, doe dan maar nu. Mvv is samen met RKC en go ahead de enige die (nog) geen punten tegen fortuna gepakt heeft. Als ik geen telfouten maak zo in de snelligheid zouden we met wegstrepen fortuna ineens zevende staan met zeven (!!) punten voorsprong op de eerste ploeg die de play-offs mist. De vijfde plaats is dan dichterbij dan mislopen play-offs.

Maar goed ik verwacht dat ze toch het seizoen af gaan maken. Nergens op gebaseerd verder.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Peter Pan

• Jim Cemint
  • Jim Cemint's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Mar 2016 15:28
MVVke wrote:
houtengerard wrote: Ze mogen dan wel verloren hebben, vrijdag spelen ze zich in Doetinchem gewoon veilig in de eredivisie, dat zijn de laatste drie punten die ze nog nodig hebben. Ik zie Excelsior geen negen punten meer pakken dit seizoen. Dit wordt weer zo'n seizoen waarbij de nummer 16,17 en 18 eruit vliegen denk ik. Er zitten ploegen in de nacompetitie die veel sterker zijn dan de huidige degradatie kandidaten.

Die Superboere höbbe vriedag 't perfecte medicamint um te winne vaan die scheiss verein: Bryan Smeets!!!

Helaas kan Bryan vanwege privé omstandigheden niet meespelen (aldus 1limburg)...

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

10 Mar 2016 15:37 - 10 Mar 2016 15:51
Nu heb ik al een tijdje niet meer gereageerd, maar deze wilde ik even met jullie delen.
Vandaag een filmpje uitgekomen door Roda zelf m.b.t de huidige situatie:

Hier stond een filmpje van Joseph Goebbels en zijn vrienden uit Kirchraath maar dat heb ik verwijderd, er zijn grenzen (niet dat Duitsers zich daar veel van aantrekken zoals de geschiedenis ons diverse malen heeft geleerd). Verwijderd door Mr Sjaan

Jullie zullen het wel weer 'zum kotzen' vinden.
Maar het laat wel zien hoe het nou werkelijk is gegaan met de overname en de spelers afgelopen winterstop.
Vooral het feit dat we nog niet schuldenvrij zijn!
Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat meestal de positieve dingen sterker naar voren komen dan de negatieve, maar dat is bij alles en iedereen zo. Maar het ziet ernaar uit dat we goed op weg zijn.

@Gohf, Ik hoop dat aan jullie soap snel een einde komt. (In de zin van investeerder en/of overname, niet faillissement).
Last edit: 10 Mar 2016 15:51 by Mr Sjaan.

• Mr Sjaan
  • Mr Sjaan's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

10 Mar 2016 15:40
Jim Cemint wrote:
MVVke wrote:
houtengerard wrote: Ze mogen dan wel verloren hebben, vrijdag spelen ze zich in Doetinchem gewoon veilig in de eredivisie, dat zijn de laatste drie punten die ze nog nodig hebben. Ik zie Excelsior geen negen punten meer pakken dit seizoen. Dit wordt weer zo'n seizoen waarbij de nummer 16,17 en 18 eruit vliegen denk ik. Er zitten ploegen in de nacompetitie die veel sterker zijn dan de huidige degradatie kandidaten.

Die Superboere höbbe vriedag 't perfecte medicamint um te winne vaan die scheiss verein: Bryan Smeets!!!

Helaas kan Bryan vanwege privé omstandigheden niet meespelen (aldus 1limburg)...

www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/degra...oetbal/227/fixtures/

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

10 Mar 2016 16:22
Excuseer, wist niet dat dit als 'reclame' wordt beschouwd. Het was meer bedoeld als discussiepunt.
Kinderachtig gedrag doe ik verder niet aan. Maar zoals al eerder is gezegd, is het jullie forum, en dat respecteer ik. Op ons forum wordt ook gescholden.
Voor de mensen die het alsnog willen bekijken, het staat op de site van roda.

• Mr Sjaan
  • Mr Sjaan's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

10 Mar 2016 18:41
Kerkradenaar wrote: Excuseer, wist niet dat dit als 'reclame' wordt beschouwd. Het was meer bedoeld als discussiepunt.
Kinderachtig gedrag doe ik verder niet aan. Maar zoals al eerder is gezegd, is het jullie forum, en dat respecteer ik. Op ons forum wordt ook gescholden.
Voor de mensen die het alsnog willen bekijken, het staat op de site van roda.

Mag je vinden, met die minister van propaganda bedoelde ik overigens niet jou maar die boekhouder met dat zware accent.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• SJENG@BOSCHPOORT
  • SJENG@BOSCHPOORT's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

10 Mar 2016 20:15
Er zal hier niemand de moeite gaan doen om daar te gaan lezen
The following user(s) said Thank You: Ster_Drager, Jacques

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Mar 2016 12:05
Voor wat het waard is :

Het geplaagde Fortuna Sittard is na lang sprokkelen erin geslaagd om de financiën op orde te maken. Hierdoor hoopt de voetbalclub haar proflicentie te kunnen behouden.

René ter Borgh, een van de sponsoren van Fortuna Sittard, meldt het goede nieuws als Quote informeert naar de status van zijn leningsgeschil met Jo Abelshausen. De Amsterdammer had voor ruim zes ton beslag gelegd bij de Limburgse ICT-miljonair.

'Die kwestie is nu opgelost, er zijn voldoende zekerheden gegeven', aldus de eigenaar van Ruitenheer, die vervolgens enhousiast vertelt over de redding van 'zijn' club. 'Ik ben door Fortuna Sittard geïnformeerd dat de benodigde negen ton sinds donderdagavond binnen zijn, dat is te danken aan een groep lokale ondernemers.' Desgevraagd geeft Ter Borgh aan €36.000 te hebben bijgedragen aan het reddingsplan.

Nu gloort een goede kans dat de club ook komend jaar weer mag ballen; naar verluidt zou Fortuna de cijfers vrijdag al kunnen overleggen bij de KNVB. Paul van der Kraan, extern adviseur van Fortuna Sittard, wil nog niks bevestigen en sommeert Quote vrijdagmiddag terug te bellen.

KNVB: voor juli duidelijkheid

Lang zag het er naar uit dat Fortuna Sittard haar laatste officiële wedstrijd had gespeeld. De club moest voor 1 maart een begrotingstekort dichten, en riep daar op het allerlaatste moment zelfs de hulp van Nol Hendriks, gewezen suikeroom van aartsvijand Roda JC, in. De textielmiljonair liet uiteindelijk verstek gaan omdat er onvoldoende zekerheden werden verstrekt.

Sedertdient verkeerde Fortuna in het voetbalvagevuur. Begin deze maand werden jaarcijfers ingeleverd bij de KNVB, die deze nog steeds in onderzoek heeft. In afwachting daarvan mag de club het huidige seizoen in de Jupiler League gewoon afmaken. Afspraak daarbij is dat voor juli duidelijkheid gegeven moet worden over de financiële en sportieve toekomst van de oudste profclub van het land.

Bron : www.quotenet.nl/Nieuws/Fortuna-Sittard-h...0.000-gedicht-175104

• Sjonnie
  • Sjonnie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Mar 2016 13:15
Proficiat :applaus: Is je van harte gegund .

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Mar 2016 13:57
Proficiat, voorlopig. Ben wel benieuwd hoeveel van die negen ton nou echt voorwaardenvrije cash is en hoeveel stiekem toch weer lening. Daarnaast is dit enkel voor dit seizoen, KNVB wil ook zekerheid voor volgend jaar...

Maar eerste stap is gezet!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Time to create page: 0.410 seconds