>
Ontvangen bedankjes 92
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef : een korte update :
In mijn drang om op "jacht"te gaan naar een beter MVV , heb ik de laatste weken en maanden vele gesprekken gevoerd om me beter in te lezen in het voetbal en dan voornamelijk in de eerste divisie en dan vooral in MVV Maastricht . In mijn bezit zijn allerlei gegevens en cijfers die alleen BVO's zelf hebben
Inhoudelijke gegevens die je als supporter normaal nooit inziet heb ik ter inzage gekregen en heb ik kunnen verwerken hoe we er eigenlijk met MVV voorstaan en hoe we kunnen gaan promoveren.
Op de eerste plaatst is dat eigenlijk wat heb je nodig om te promoveren. Door gesprekken met oud directeuren die nationaal en internationaal hebben gewerkt en huidige directeuren uit de BVO kunnen we eigenlijk zeggen dat wanneer je circa 1,4-1,5 miljoen beschikbaar hebt voor je selectie en nog eens 400K voor je technische staf dat je daarmee kunt spelen om promotie en echt kunt promoveren
Voor jullie idee MVV Maastricht heeft MVV aan directie/management en overige kosten personeel ( niet spelers) circa 430.000 aan kosten
Directie en Management en technische staff staan voor 290.000 euro op de begroting dat was een 2015 , dat zal nu meer zijn .
Technische staff ( totaal)stond daar voor 165.000 op de begroting ...
Als we gaan kijken in 2017-2018 dan is de totale salaris post van MVV circa 1,8 miljoen van de begroting , daar zitten spelers en al het personeel en directie en TD in .
Zoals gezegd heb je om te promoveren voor spelers en TD minimaal 1,8 nodig . Die paar ton mis je dus op het veld .
De huidige cijfers zijn nog niet bekend , maar er wordt gesproken dat er nu voor 1,2 miljoen aan spelers contracten jaarlijks is afgesloten. Op zich zou dat best kunnen want in 2014-2015 had MVV voor circa 650.000 op het veld staan . En er is dit jaar voor circa 500.000 extra naar het eerste gegaan .
De gemiddelde MVV speler in dat jaar bij MVV verdiende 38.000 ( 2015)
Als we gaan kijken naar commercie dan scoort MVV circa 38-40% van hun totale omzet hier uit , ergens tussen de 1,2 en 1,5 miljoen per seizoen
De media gelden liggen een beetje gelijk ergens tussen de 400-450.000 per seizoen
Allemaal cijfers die je kunt afzetten tegen andere clubs en tegen andere modellen . MVV presteert vooral op commercie onder gemiddeld in de eerste divisie aan bezttingsgraad stadion zitten we gemiddeld rond de 50% en dat levert ons aan ticketing circa 450.000 per seizoen op ( seizoenskaarten/losse verkoop)
De jeugdopleiding zit ergens rond de 300.000 , daarin doen we best veel in de eerste divisie als je kijkt naar vergelijkbare clubs . Het is toch vreemd met dit soort bedragen dat we niet eens een eigen keeper kunnen opleiden. Een links en rechtsback moet iedere BVO kunnen opleiden voor een nummer 10 op spits wordt het al lastiger
Er zijn nog heel veel meer cijfers en die ga ik de komende weken allemaal verwerken . Wat mij in al die gesprekken is opgevallen met top bestuurders en directeuren van de BVO's is dat promotie echt te doen is , als je maar de juiste mensen en middelen inzet.
Dus ook met 1,4 miljoen aan spelers kun je probleemloos geen enkele rol van betekenis spelen , als je in je TD/trainer niet de juiste mensen hebt staan die er voor zorgen dat die 1,4 miljoen goed wordt ingezet .
Het voetbal wereldje is een heel vreemde wereld en los van de cijfers lopen er natuurlijk nog allerlei circuit achter de gegevens die clubs moeten indienen bij accountant en die moeten weer verklaringen afgegeven. Denk alleen maar aan spelers die voor X op de loonlijst staan en die ergens nog Y verdienden bij een sponsor. Die cijfers zie je niet terug maar dat geld circuleert wel.
De conclusie die ik tot nu toe kan trekken naar weken lang "onderzoek"en gesprekken is dat wij bij MVV echt kunnen promoveren , en eigenlijk missen wij in mijn opzicht nog circa ergens een 300-400 euro om betere trainers en spelers aan te stellen zodat wanneer je een uitgebalanceerd team en uitgekozen technische staff hebt je de stap kunt maken. Commericie zal dan wel stappen moeten maken , daarin lopen we achter.
Hadden we een 2013-2014 nog 220.000 aan shirtsponsor inkomsten in 2019-2020 zijn die nog amper op 100.000 te beramen als we die al halen . Daar zit een probleem dat we MVV niet meer goed aan het bedrijfsleven verkocht krijgen . dat geld trouwens ook in de eredivisie waar clubs vaak moeite hebben om het shirt te verkopen. Toch moeten wij als BVO een hoofdsponsor hebben die minmaal 100 .000 doet tot een max van 250.000 . Daar ligt het spanningsveld voor shirtreclames in de eerste divisie , even los van clubs die net gedegradeerd zijn.
Alleen met het huidige bestuurd en directie en TD zien we dat we ondanks de middelen hebben we geen enkele rol van betekenis spelen in de eerste divisie en dat heeft weer te maken met netwerk, visie , kwaliteit . Het is niet voor niks vreemd dat wij inmiddels als 20 jaar geen enkele rol in het voetbal spelen terwijl Maastricht wel een stad is met allure .... Ik ben er wel van overtuigd als we Maastricht en haar stad als kwaliteit aan MVV weten de binden en vooral ook de Universiteiten aan MVV weten te koppelen dat we met gerichte commerciele plannen en marketing en mensen wel de benodigde middelen vinden om stappen te maken . De sleutel voor promotie ligt in kwaliteit niet in kwantiteit ..we zullen door de hele organisatie op zoek moeten naar betere mensen ( die hoeven niet perse duurder te zijn) om ons de kans te verschaffen om die promotie af te dwingen . Ik denk met de juiste mensen dat het moet lukken en kunnen . Immers zijn al zo velen clubs ons voor gegaan.
Grappig, ik moest bij het lezen van deze tekst denken aan de tekst van Napoleon. Ik volg de Belgische competitie op de voet en dit hele verhaal zijn veel mooie woorden, maar staat enorm ver af van de realiteit. Dit verhaal is puur geschreven om de fans te paaien bij een club die ze hoogstpersoonlijk in een zware crisis hebben gestort. Leuk die transparantie, maar een halfjaar geleden zou Anderlecht binnen twee jaar op het niveau van Ajax zitten. Dan kun je moeilijk nog serieus genomen worden. Ik verwijs naar Napoleon omdat ik veel woorden lees, ongetwijfeld vanuit betrokkenheid bij de club, maar eigenlijk staat er niets nieuws in en zegt hij tussen de regels wat hij al jaren roept dat Elsen eruit moet en dat de commerciële afdeling een rommeltje is. Ik kan me in sommige dingen prima vinden, maar de praktijk is natuurlijk een heel stuk weerbarstiger dan de theorie.Medusa schreef : Ter inspiratie voor iedereen die hier met de toekomst van MVV bezig is, hierbij een open brief van RSC Anderlecht aan de fans, fantastische voorbeeld van leiding geven en communicatie in moeilijke tijden:
De weg van RSC Anderlecht naar een succesvolle toekomst - www.rsca.be/nl/open-letter-web
Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!
dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.
Wie is er wel capabel om mvv omhoog te stuwen dat moet de vraag zijn toch?
Hartmans1973 schreef : Met alle respect voor napoleon maar wat hij schrijft is natuurlijk geen hogere wiskunde hé!
dat weten we toch allemaal dat je betere spelers in de as van het veld moet hebben.
Lijnsje@tappunt schreef :
Je haalt me letterlijk de woorden uit mijn mond (of handen/vingers in dit geval). Dit gehele stuk is precies hetzelfde stuk als het stuk dat hij aan het begin van zijn ''opmars'' schreef. Dat hij geen fan van Penders en Elsen is staat vast. Het is hetzelfde stukje met dezelfde punten die hij aanhaalt, alleen koppelt hij hier nu cijfertjes aan. De cijfertjes kan ieder weldenkend forumlid wel plaatsen, maar ik vind het nog geen beeld waaruit je iets kunt opmaken.
Feit is en blijft dat alles valt of staat met het genereren van meer inkomsten. Ik persoonlijk heb hier niet veel zicht op binnen MVV hoe hard en op welke manier hieraan gewerkt wordt, maar dit kun je mijn inziens niet op het bordje van Elsen schuiven. In hoeverre Penders hierin betrokken is, werkelijk geen enkel idee. Maar feit is wel dat deze twee een structurele oplossing hadden, maar een aantal bakstenen door de bus dit letterlijk de glazen heeft ingegooid. Daar mag je het volgens sommige niet over hebben en enkel met het vingertje wijzen naar bestuur / directie....
Napoleon, weet jij op welke manier en hoe daadkrachtig MVV momenteel bezig is (en wie) met het genereren van meer inkomsten zodat MVV structureel kan meedraaien in de top KKD?
Lijnsje@tappunt schreef :
. Maar feit is wel dat deze twee een structurele oplossing hadden, maar een aantal bakstenen door de bus dit letterlijk de glazen heeft ingegooid. Daar mag je het volgens sommige niet over hebben en enkel met het vingertje wijzen naar bestuur / directie....