MVV algemeen

19 dec 2019 08:54 19 dec 2019 08:58 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4771
Dus je haalt geen investeerder binnen waarbij je ook grenzen kunt stellen zowel aan invloed als aandeelpercentage, maar je geeft wel een vreemde club eventueel een aandeel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2019 09:15 19 dec 2019 09:16 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV algemeen #4772
Ongelofelijk dat we weer in een zo situatie zitten en dan waren hier nog mensen van het bestuur? of direct eromheen die het nodig vonden om Napoleon aan te vallen toen die openheid van zaken gaf. Ken sponsors die willlen sponsorren maar die nog steeds geen voorstel van MVV hebben ontvangen, als er niet hard word ingegrepen door de hogere heren gaan we echt naar de klote...... Tijd om bijvoorbeeld o.a. Vleugels weer te mobiliseren?

19 dec 2019 10:03
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4773
Ik vraag mij af, wie heeft er voordeel van om geen investeerder aan te trekken?

19 dec 2019 10:15
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4774
De onrust kan ik heel goed begrijpen , op alle vlakken is het nu een dikke min !
Het statement van het bestuur is natuurlijk voor velen in klap in het gezicht maar op dit moment wel de harde werkelijkheid.
Wat nu niet moet gebeuren is nog meer fouten maken die marge is er niet meer, de grootste fout zou nu zijn mensen die deze fouten hebben gemaakt ze weer te laten herstellen want dat zou nog meer schade aan de club berokken
Hoe dan ook complete directie en technische staf moet eruit ! Plan Operatie Clean Sweep moet geactiveerd worden !
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos, jovkle, mvvke4life

19 dec 2019 10:21
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4775
We hebben makkelijk praten, zijn er ook mensen die het kunnen en willen overnemen?

19 dec 2019 10:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4776

middenstip schreef : We hebben makkelijk praten, zijn er ook mensen die het kunnen en willen overnemen?

Natuurlijk

19 dec 2019 11:29
Farty
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV algemeen #4777

Napoleon schreef :

middenstip schreef : We hebben makkelijk praten, zijn er ook mensen die het kunnen en willen overnemen?

Natuurlijk

Komop Napoleon, wees concreet. Wie willen én kunnen het overnemen, zowel organisatorisch als op het veld? Namen graag, nu weten we nog niks.

19 dec 2019 11:55
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV algemeen #4778

Farty schreef :

Napoleon schreef :

Natuurlijk

Komop Napoleon, wees concreet. Wie willen én kunnen het overnemen, zowel organisatorisch als op het veld? Namen graag, nu weten we nog niks.

Ik vertrouw zeker ook niet blind op de uitspraken van Napoleon, maar verwacht je nu serieus dat hij hier alle namen gaat noemen die hij eventueel in gedachten heeft? Wanneer zoiets uitkomt voordat de huidige mensen (bestuur, directie, technische staf of noem maar op) weg zijn, is de kans al groot dat de nieuwe mensen afhaken voordat de kans er ook maar is om in te stappen. Zoiets kun je gewoon niet verwachten, net zoals je niet kunt verwachten dat clubs alle namen van spelers geven waarmee ze in onderhandeling zijn voor een contract.

19 dec 2019 13:12
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4779
Waar gaat het eigenkijk weer om , om wat geld ...de bedragen zijn te overzien ..gaat immers maar om enkele tonnen euro ,s .

Als eens wat Maastrichtenaren geld overmaakten naar MVV er zijn er genoeg die 10.000 of 20.00 niet missen ...maar ook de MVV supporters kunnen het voor touw
nemen en lid worden van Veer Zien MVV ...... voor nog geen 4 glazen bier per maand kun je MVV uit de zorgen helpen en laat dat nou eens zien met zo,n 1000 aanmeldingen kun je wel een statement maken naar sponsoren ,de stad Maastricht etc .

Wat een groter probleem is hoe je een goed functionerend bestuur bij elkaar .........

19 dec 2019 14:38 19 dec 2019 14:38 door Charmeur.
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4780
Normaal ben ik niet zo van het goedgelovige, maar vernam net dat als het zo doorgaat het doek definitief valt rond carnaval en zou de situatie nog veel slechter zijn zoals die nu al is. Dat zou Napoleon natuurlijk gelijk geven in al zijn beweringen die hij eerder deed.

19 dec 2019 17:46 19 dec 2019 18:00 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV algemeen #4781

bokkesprongen schreef : Waar gaat het eigenkijk weer om , om wat geld ...de bedragen zijn te overzien ..gaat immers maar om enkele tonnen euro ,s .

Als eens wat Maastrichtenaren geld overmaakten naar MVV er zijn er genoeg die 10.000 of 20.00 niet missen ...maar ook de MVV supporters kunnen het voor touw
nemen en lid worden van Veer Zien MVV ...... voor nog geen 4 glazen bier per maand kun je MVV uit de zorgen helpen en laat dat nou eens zien met zo,n 1000 aanmeldingen kun je wel een statement maken naar sponsoren ,de stad Maastricht etc .

Wat een groter probleem is hoe je een goed functionerend bestuur bij elkaar .........

Het probleem is niet het financiële verlies. Het probleem is de leegloop die nu bezig is, dat gaat zorgen voor structurele problemen en nog meer achteruitgang (op de achteruitgang). Mensen die weglopen betalen niks meer. Als jij je achterban aan het verliezen bent als club heb je een groot probleem, vooral bij een club als MVV waar het supportersaandeel groter is dan het sponsorenverhaal, er zijn verenigingen in Nederland die minder leunen op de kaartverkoop en meer leunen om de sponsoren rondom de club. Bij MVV is de kaartverkoop een groot aandeel van de jaarlijkse gelden. Het is een symbiose die nu doorbroken wordt, een enorme achilleshiel die je direct ook dubbel voelt (Ticketing - VZM).

Het is allemaal terug te herleiden naar het ontbreken van 'vermaak en sportieve mijlpalen' drie seizoenen op rij. Als hier geen ommekeer in komt in deze leegloop zal de kwaliteit van de selectie volgend seizoen waarschijnlijk nog lager komen te liggen dan de maatstaven van eerste divisie zullen toestaan.

Wat is wijsheid: 'Alles wat je nog hebt investeren in de winterstop om het tij te keren en zieltjes terug te winnen' of 'Alles opzij zetten om de grote klap op te vangen in juli en helemaal opnieuw beginnen in het jaar nul met een veredeld jeugdteam (Die supporters ben je dan kwijt)'
Het is kiezen uit twee kwaden. Want als optie 1 niet lukt, kom je in geldnood.

Sta daar maar eens als bestuur... Het is makkelijk roep-toeteren vanaf de zijlijn dat het allemaal anders moet, dat we mensen moeten ontslaan en nieuwe moeten laten komen, maar zonder geld beweegt er helemaal niks.
Als jij net je hotel verbouwd hebt met al je beschikbare budget, en de gasten vinden het interieur niet mooi en lopen weg, dan heb je geen geld beschikbaar om direct weer een nieuwe verbouwing te starten. MVV ook niet.

Er zijn 5 reëlere opties:

a) Een binnenlandse investeerder zoeken (autonomie gaat verloren)
b) Een buitenlandse investeerder zoeken (autonomie gaat verloren)
c) Een franchise zoeken waarbij je de speelstad in Maastricht kunt houden: Bijvoorbeeld Red Bull Maastricht (cultuur blijft bewaakt, de rest gaat verloren.)
d) Een fusie met een andere club en opgaan in een nieuwe club (Alles gaat verloren)
e) Faillissement aanvragen

Ik zou optie A,B en C onderzoeken zolang je nog geen verlies onder de streep hebt staan. Nu ben je als club (En Maastricht) nog interessant voor mediageile mannetjes, op het stadion na dan, die is uit een vorig tijdperk. Hoe hoger de drempel wordt van de schulden, hoe lastiger het wordt een investeerder te vinden. Op eigen kracht blijkt onmogelijk zonder sponsoren die de club dragen en een Gemeente die je even een hypermoderne voetbaltempel bekostigt, waar nog meer mediageile mannetjes op af kunnen komen. De autonomie is voorbij dankzij het failliete detailhandel- en toerisme- stadje, nu heb je nog de kans om een voetbalclub een andere toekomst te geven (Zonder zekerheid en garanties, dat wel).
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Medusa

19 dec 2019 18:02 19 dec 2019 18:04 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4782
Je zult maar medewerker van vzm zijn, je vele uren vrijwillig inzetten en dan dat incapabele zooitje op kantoor en aanverwanten zo met je club/medewerkers/supporters zien omgaan. En uiteraard met het geld wat supporters en vzm leden binnenbrengen.

Maar ook blijkt overal uit, ook uit 'n artikel in mvv gazet met de voorzitter dat de supporter het wederom heeft gedaan. Is het niet zogenaamd de beëindiging vd samenwerking met genk dan is het wel het 'zomaar' wegblijven bij mvv. Over dat laatste snappen ze het niet en zullen ze het niet gaan snappen. Supporters blijven niet zomaar weg. Het is een complete mengelmoes in 20 jaar eerste divisie. Je ambities totaal niet waarmaken, op kantoor niet de benodigde stappen om die ambitie waar te maken, communicatie (of ontbreken ervan), waardeloze stadionfaciliteiten op derde divisie niveau, absurde prijzen voor nog niet eens middenmoot voetbal kkd, geen korting voor kids tm 12 meer, supportersbeleid zowel vanuit de club als vanuit het gemeentehuis (oa overbodige politie inzet, heksenjacht bij de gouden ster), het technische beleid. Op een gegeven moment is de maat voor velen gewoon vol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

19 dec 2019 19:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4783
Persoonlijk ben ik niet voor een investeerder , want het zou dan een bepaalde garantie moeten zijn voor t voortbestaan. Ik deel dat helemaal niet.
Dat hebben we gezien bij Roda wat voor ellende dat allemaal teweeg kan brengen. Ondanks Schrouff en 20 miljoen ... bijna kopje onder /

Ik denk dat er nog voldoende alternatieven zijn om MVV zelfstandig te houden en te laten voortbestaan. Sterker nog ik denk dat er nog zo veel zaken niet zijn aangesproken die wel voor handen liggen om deze club weer nieuw leven in te blazen en daarnaast heb ik een paar zeer unieke ideeen/plannen die nog niet eerder in voetbal zijn toegepast die onze club ook voor de komende jaren gaan voorzien van voldoende support en sponsoren.
Sterker nog die oplossing ligt werkelijk binnen handbereik en kan een enorme positieve impact gaan zorgen de komende jaren . Alleen totaal tot nu toe niet aangesproken ( ik ga hier verder niet op in , niet dat ik t niet wil maar ik zou t van de daken willen schreeuwen maar omdat ik dat alleen wil in brengen in een nieuwe omgeving)

Op korte termijn moet op t veld het herstel komen , ook dat beste MVV vrienden is opgelost die sleutel tot herstel ligt werkelijk klaar en met een telefoontje kan dat in gang worden gezet . En met betere resultaten en andere gezichten gaan we daar per direct een ommekeer in kunnen brengen en gaan supporters daar weer vertrouwen in gaan krijgen , ook dat zou ik van de daken willen schreeuwen maar kan ik niet ...

We moeten niet gaan wanhopen , we moeten nu alleen bereidt zijn om te gaan veranderen , een compleet nieuwe koers met andere technische en commerciele en supporters ideeen .
Als Penders , Usta en Elsen echte clubmensen zijn dat houden ze de eer aan zich zelf en laten ze onze club . Dan verlaten ze door de voordeur de club nemen zelf ontslag zonder iets te vragen en eisen en geven ze t voetbal terug aan het volk .
Dat zou hun sieren en dan gaan ze hier met opgeheven hoofd naar buiten, dat is geen makkelijk besluit maar het enigste besluit wat recht doet aan 117 jaar historie en bestaan !
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos, jovkle, mvvke4life, M-MVV

19 dec 2019 20:06
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4784
Zouden de sponsoren de geldkraan bewust hebben dichtgedraaid? Als pressiemiddel om het huidige bestuur de laan uit te krijgen?

Als het klopt wat Charmeur vernomen heeft dan blijft het iig erg stil op de voorgrond. Ik kan en wil me niet voorstellen dat MVV stopt te bestaan. In mijn opinie zijn er genoeg mensen met een MVV hart die het doemscenario zullen voorkomen. Ik hoop alleen dat het niet te laat zal zijn.

19 dec 2019 20:21
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4785
Er moet inderdaad iets gaan gebeuren bij Mvv, de hele club gaat zo naar de klote.
Ik heb vernomen dat de voorzitter en manager technische zaken Henny Bastiaans de club ook gaan verlaten, verder zou Mvv zo snel mogelijk af willen van Marnick Vermijl.
Paul Penders schijnt een echt baasje te zijn, Frans Erens bemoeit zich nog overal mee. er hangt een rotte sfeer onderling in het bestuur. Niet voor niets lopen Ward Vleugels, Reginald Thal, Stijn Vullings weg. Er moet een gehele nieuwe frisse wind door Mvv, het moet weer een grote Mvv familie worden.
Dit bestuur heeft misschien goede bedoelingen maar ze hebben gefaald op alle gebieden zoals spelersbeleid, commercieel beleid en supportersbeleid.
Ik ga voorlopig niet meer naar Mvv, het derde achtereenvolgende jaar is het een grote ellende in de Geusselt, iedereen loopt weg van de club.
Weer opnieuw bezuinigen op de club zal de doodsteek worden van de club.
Ik bewonder hoe Napoleon zich inzet, maar zonder geld kun je niet veel.....ik steun elk nieuw initiatief!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden