MVV algemeen

30 dec 2019 17:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4906

Roed en Wit 70 schreef : Over dat kunstgrasveld en de investering die ze moeten doen van een paar ton wordt nog een leuke puzzel voor ze. Want dat hangt ook allemaal samen met de plannen die ze voor ogen hebben met UWC en de amateurclubs achter de Geusselt. Leg je een grasveld neer, moeten die teams ook weer ergens terecht. Bij Willem 1 en RKASV zal te weinig speelruimte overdag zijn. Bij Geusselt Sport ligt gras en is ruimte op zaterdag, maar dat gras zal die intensiteit samen met de zondag weer niet aankunnen, zeker bij slecht weer. Bovendien aast de gemeente op termijn daar waarschijnlijk op meer ruimte voor het UWC.

Met een capabel gemeentebestuur gericht op sport en een capabel bestuur van MVV zou de situatie die je beschrijft ideaal zijn om een totaaloplossing te vinden die alle partijen past. De Geusselt is nodig toe aan een grondige renovering. Waarbij het zeer twijfelachtig is of de kosten van een goede renovering opwegen tegen de kosten van nieuwbouw. De grond van de Geusselt en er omheen is interessant voor de gemeente voor andere doeleinden - zoals je zelf al aangeeft. De gemeente heeft geen geld voor een duur stadion. 1 + 1 = 3 zou ik zeggen, ga als bestuur van MVV en als gemeente praten met de mensen van Zwolle en Cambuur. Die hebben een stadion neergezet/zijn een stadion aan het neerzetten waar de gemeente nauwelijks geld aan kwijt is. Wat infrastructurele kosten én meedenken met commerciële inrichting er om heen. Een stadion waar de clubs ook nauwelijks geld aan kwijt zijn - de commerciële inkomsten van het gebied er om heen zorgen er voor dat de huur van het stadion laag kan blijven. Rondom de Beatrixhaven bijvoorbeeld zijn meerdere plekken waar een nieuw stadion prima zou passen én waar de commerciële activiteit rond het stadion ook thuishoort.
Neem in dit hele verhaal ook een oplossing voor het trainingscomplex van MVV mee. Hoeft niet naast het stadion maar ergens waar plek is.

Maar ja, we kennen de gemeente. En ook bij het huidige bestuur lijkt niet de hoogste prioriteit bij dit dossier te liggen. Dus we krijgen een nieuw tweederangs kunstgrasveld en De Geusselt wordt niet eens gerenoveerd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Huib, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2019 17:18 30 dec 2019 17:20 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4907
@Jacques, 1+1=3 is mvv en de gemeente ook niet gelukt bij het bouwen van een sporthal, 1 meter te laag om het een topsporthal te noemen (hoezo incapabel en een stad op sport gericht) en de mogelijkheden die een nieuwe hal zou bieden tav nieuwe commerciële mogelijkheden voor bijv een nieuwe mooie hoofdingang, fanshop, sponsorruimtes aan die kant (hoofdtribune wisselen met boschpoort), een supporterscafe, mooie representatieve grote kleedlokalen, kleine bedrijven.

Dus idd, verwacht niets van een goede en gezamenlijke visie tav ruimtelijke indeling waar mvv 1, mvv jeugd, gemeente en amateurclubs allemaal op vooruit zouden kunnen gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

30 dec 2019 18:37 30 dec 2019 18:49 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4908
De stad Maastricht met haar pracht en praal zou een “monument “ en een instituut als MVV met haar 117 Jaar bestaan moeten omarmen en het zou een stadsbestuur een doorn in het oog moeten zijn om een club als MVV in een stadion te laten acteren als de Geusselt .Al meer dan 117 jaar heeft het supporters vermaakt en verbonden . Laat dit gemeente bestuur een vooruit ziende blik hebben en ervoor zorgen dat een club met die leeftijd in een waardige accommodatie vertoeft zodat het een club blijft, en is die hoort bij de historie van de stad en die de tand des tijd heeft doorstaan !

30 dec 2019 19:09
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4909
In de nieuwjaar speech van burgemeester A Penn lichtte ze toe dat kONINGS dag in 2020 een speer punt is van de gemeente Maastricht in 2020
Het word een spektakel dat echt wel tonnen mag kosten ,en dat verdien ze terug aan het toerisme inkomsten .

Helaas zet MVV zich zelf niet op de prioteiten lijst van de gemeente Maastricht ......komt MVV in het nieuws is het altijd in negatief bv rellen bij uitwedstrijden .

30 dec 2019 19:42
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4910
Misschien heb ik wat gemist, maar hoe kan het dat een kunstgrasveld van enkele seizoenen oud al op is? Ik dacht dat zoiets veel langer mee zou gaan?

Boe is dat feeske?

02 jan 2020 10:08
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4911
Is de zelfreflectie al doorgedrongen? :P

02 jan 2020 10:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4912
Ik ga er van uit dat als men Usta wilde ontslaan in de winterstop, dat inmiddels wel gebeurd zou zijn. Waarom wachten tot je dicht op Roda- MVV zit? Dus die mag aanblijven. Advocaat van de duivel; we spelen dus eerst de derby tegen een Roda dat onder ons staat en slechts één van de laatste tien competitiewedstrijden won. Daarna thuis tegen NEC dat matig draait. Die zou je zo maar allebei per ongeluk kunnen winnen, simpelweg omdat de tegenstander faalt. Vervolgens De Graafschap uit, die verlies je waarschijnlijk, en dan Jong PSV thuis, dat ook gewoon gewonnen moet worden want ook die staan onder ons. Voor hetzelfde geld pakt Usta negen punten uit de eerste vier wedstrijden zonder dat het voetbal beter is geworden. Tsja, dan zie ik hem niet meer vertrekken dit seizoen, ook al pakken we daarna nauwelijks nog punten.

Overigens zouden we met negen punten extra in de huidige stand nog altijd niet op een play-off plek staan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

02 jan 2020 11:23
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV algemeen #4913

Jacques schreef : we spelen dus eerst de derby tegen een Roda dat onder ons staat en slechts één van de laatste tien competitiewedstrijden won.

Tja, dat is nu juist altijd het grootste probleem voor MVV.

02 jan 2020 11:25
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV algemeen #4914
Maag toch hopen dat ver nao de 'zelfreflectie' (falen van het collectief) terugkoppeling kriegen es supporters..

02 jan 2020 11:44
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4915

Jacques schreef : Ik ga er van uit dat als men Usta wilde ontslaan in de winterstop, dat inmiddels wel gebeurd zou zijn. Waarom wachten tot je dicht op Roda- MVV zit? Dus die mag aanblijven. Advocaat van de duivel; we spelen dus eerst de derby tegen een Roda dat onder ons staat en slechts één van de laatste tien competitiewedstrijden won. Daarna thuis tegen NEC dat matig draait. Die zou je zo maar allebei per ongeluk kunnen winnen, simpelweg omdat de tegenstander faalt. Vervolgens De Graafschap uit, die verlies je waarschijnlijk, en dan Jong PSV thuis, dat ook gewoon gewonnen moet worden want ook die staan onder ons. Voor hetzelfde geld pakt Usta negen punten uit de eerste vier wedstrijden zonder dat het voetbal beter is geworden. Tsja, dan zie ik hem niet meer vertrekken dit seizoen, ook al pakken we daarna nauwelijks nog punten.

Overigens zouden we met negen punten extra in de huidige stand nog altijd niet op een play-off plek staan.

Ik ben bang dat dit een heel realistisch scenario gaat zijn wat jij hier schetst.
Het zou wel kunnen dat de feestdagen voor enige vertraging hebben gezorgd. Al ben ik bang dat bovenstaande in de lijn der verwachting ligt.

02 jan 2020 13:00
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV algemeen #4916

Boe is dat feeske? schreef : Misschien heb ik wat gemist, maar hoe kan het dat een kunstgrasveld van enkele seizoenen oud al op is? Ik dacht dat zoiets veel langer mee zou gaan?

Dat komt omdat dit veld veel intensiever gebruikt wordt dan een gemiddeld kunstgrasveld. Vrijwel alle trainingen, niet alleeen van het eerste maar ook van de jeugdteams, vinden hier plaats, plus alle wedstrijden.

02 jan 2020 13:02
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4917

tuutsje schreef :

Jacques schreef : Ik ga er van uit dat als men Usta wilde ontslaan in de winterstop, dat inmiddels wel gebeurd zou zijn. Waarom wachten tot je dicht op Roda- MVV zit? Dus die mag aanblijven. Advocaat van de duivel; we spelen dus eerst de derby tegen een Roda dat onder ons staat en slechts één van de laatste tien competitiewedstrijden won. Daarna thuis tegen NEC dat matig draait. Die zou je zo maar allebei per ongeluk kunnen winnen, simpelweg omdat de tegenstander faalt. Vervolgens De Graafschap uit, die verlies je waarschijnlijk, en dan Jong PSV thuis, dat ook gewoon gewonnen moet worden want ook die staan onder ons. Voor hetzelfde geld pakt Usta negen punten uit de eerste vier wedstrijden zonder dat het voetbal beter is geworden. Tsja, dan zie ik hem niet meer vertrekken dit seizoen, ook al pakken we daarna nauwelijks nog punten.

Ik ben bang dat dit een heel realistisch scenario gaat zijn wat jij hier schetst.
Het zou wel kunnen dat de feestdagen voor enige vertraging hebben gezorgd. Al ben ik bang dat bovenstaande in de lijn der verwachting ligt.

Het gerucht gaat dat er vandaag nieuws naar buiten komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

02 jan 2020 13:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4918
Vooruit, dat kan natuurlijk ook nog, vandaag of morgen. eerder begrepen van de kenners dat het voor MVV financieel gezien aantrekkelijker is hem in 2020 te ontslaan. Dan is vandaag de eerste werkdag natuurlijk de meest logische keuze. We wachten af.

02 jan 2020 15:05
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4919

Jacques schreef : Vooruit, dat kan natuurlijk ook nog, vandaag of morgen. eerder begrepen van de kenners dat het voor MVV financieel gezien aantrekkelijker is hem in 2020 te ontslaan. Dan is vandaag de eerste werkdag natuurlijk de meest logische keuze. We wachten af.

Ik heb nog vuurwerk over voor een eventueel passend afscheid vanuit de Geusselt vandaag. ;) :)

02 jan 2020 17:49
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4920
Nog angstvallig rustig

Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden