MVV algemeen

26 dec 2019 17:49
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4846
Iech deenk nog steeds tot ut geld veur ut gemis Songfestival ingezat moot weure veur un nuij multi funcsjoneel stadion met horeca, expositie en bedriefsruimte, zoe veer huure is ut mecc aon vervaanging tow, dus 2 vleege in eine slaag

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2019 17:54
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4847

DJ-AMIGO schreef : Ik irriteer mij steeds meer aan MVV dat ze Supporterscafé De Gouden Ster elke keer ontkennen en/of negeren in hun berichten. Edmond en Marianne staan al jaren klaar bij elke wedstrijd om de supporters te ontvangen. MVV supporters hoeven echt niet buiten iets te drinken. Heeft MVV het belang van de supporters echt wel hoog in hun vaandel staan?

Jij weet volgens mij beter dan mij hoe de constructie is. Maar volgens mij verdient usmvvke hier geen euro aan. De exploitant, Edmond en Marianne, huren de ruimte van de vastgoedbeheerder en dus gaat geen euro naar usmvvke. Sterker nog... MVV loopt een hoop horeca inkomsten mis. Dus logisch deze houding van MVV. In tegenstelling tot de de horecapunten buiten in het stadion.... Hier gaan de inkomsten via Veer zien MVV naar usmvvke.
Edmond en Marianne zijn zeker gastvrij. Maar voor usmvvke is deze constructie jammer, men loopt een hoop inkomsten mis. En inderdaad een belgische kantine in eigen beheer zou financieel een goede zaak zijn en een grotere groep mensen aantrekken.

26 dec 2019 20:48
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4848
Weer via de media spelen door penders, ik hoop dat er achter de schermen ook serieus werk wordt gemaakt van dit soort zaken, of is het alleen maar roeptoeteren om de eigen positie te behouden? Het spijt me hoor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos

27 dec 2019 03:11
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4849

Hill28 schreef : Weer via de media spelen door penders, ik hoop dat er achter de schermen ook serieus werk wordt gemaakt van dit soort zaken, of is het alleen maar roeptoeteren om de eigen positie te behouden? Het spijt me hoor.

Jij snapt t. Er zijn de afgelopen jaren genoeg iniatieven, voorzetjes en deuren geopend door supporters , mensen actief in de politiek, raadsleden etc. MVV heeft geen enkele helpende hand gepakt. En nu via een in scène gezet charme offensief de vermoorde onschuld spelen. Er zijn tig handreikingen gedaan door mensen van buiten om de geledingen te sluiten en spijkers met koppen te slaan qua relatie met de gemeente. Reactie MVV? Geen enkele.

27 dec 2019 07:21
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4850
Webmastersfm, Wat zou dan de bedoeling hier van zijn? Waarom krijgen wij hier geen antwoord op. Wie is hier verantwoordelijk voor dat de boot steeds wordt af gehouden wat betreft communicatie Gemeente en investeerders? Oud voorzitter van MVV Dhr. Kersten is enkele jaren geleden niet voor niets opgestapt, dat hij door verschillende mensen (groep) steeds werd tegen gewerkt als het ging om plannen om te investeren.

27 dec 2019 09:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4851
De sfeer van de kerstdagen indachtig wil ik de mede-MVVfan wat moed in praten. Een gedeelte van de fans is er van overtuigd dat MVV op omvallen staat. Ik heb niet de inhoudelijke kennis om daar iets over te roepen. Maar ik zie wel parallellen met andere clubs. Excuus voor dit veel te lange bericht. Excuus ook als het niet goed te volgen is. Het is een verzameling van gedachten die ik al langer heb, en die in mijn hoofd met elkaar samenhangen. En een derde excuus ook meteen: ik heb geen concrete oplossingen. Enkel vergelijkingen met situaties waar andere clubs in zitten/zaten.

Voor de duidelijkheid vooraf: ja, dit seizoen bij MVV is waardeloos. Het voetbal lijkt nergens op en we staan dan ook vrijwel onderaan. Het stadion wordt leger en leger. De communicatie vanuit de club is op meerdere gebieden uiterst mager. Hier zal iedereen op het forum het wel mee eens zijn. Mijn bericht is op geen enkele manier bedoeld om dat te ontkennen.

Vroeger geloofde ik niet dat de drie profclubs in Zuid-Limburg elkaar in de weg zaten. Ik kan hier een lang verhaal typen waarom en met voorbeelden onderbouwen, maar ik zal jullie niet vermoeien: ik ben de laatste jaren gedraaid in die gedachte. Ik denk inmiddels wel degelijk dat MVV, Fortuna en die andere club elkaar in de weg zitten. Elkaar klein houden. Wellicht zouden twee clubs fatsoenlijk kunnen overleven, maar drie? Nee, dat zie ik eigenlijk niet zo. Niet in de hedendaagse economie en voetbalwereld. De vervelende conclusie is dus dat er (zeker) één van de drie Limburgse profclubs zou moeten verdwijnen. Is dan alles opgelost? Nee, dat is geen wondermiddel waardoor de andere twee opeens structureel Europees voetbal halen of zo. Maar het geeft wel een stabielere basis om de komende tien jaar te groeien.

De angst op dit forum is dat MVV van de drie clubs de club is die het dichtste bij de afgrond zit. Ik zit bij geen van de drie clubs dicht op het vuur dus ik kan dat niet inhoudelijk beoordelen. Maar ik wil wel wijzen op de bijziendheid van de gemiddelde MVV-supporter. Die is – geheel begrijpelijk en terecht – namelijk vooral met MVV bezig en ziet dus vooral wat er hier fout gaat. En niet wat er bij de anderen fout gaat.
Over Fortuna zal ik het niet lang maken – het risico daar is vooral de kans dat Gün van de één op de andere dag op zou stappen en/of dat blijkt dat daar financieel malversaties zijn gedaan. Geen idee hoe groot die kans is. Lijkt me duidelijk dat met een plaats in de eredivisie Fortuna met afstand de veiligste is van de drie clubs op dit moment. Al heeft Roda jarenlang dat voordeel gehad en kijk waar die nu staan.

Roda dan. Dat is interessant. Roda trok in het laatste seizoen eredivisie nog gemiddeld 12.613 supporters per thuiswedstrijd. Vorig seizoen kelderde dat al naar slechts 6.785, bijna een halvering. Een forsere afname dan bij andere recente degradanten – vergelijk NAC, FC Twente, NEC, De Graafschap. En dit seizoen gaan er voorlopig nog eens duizend man vanaf, met de belangrijke kanttekening dat het gemiddelde van dit seizoen wordt opgepompt door kaartenacties tegen NAC en Excelsior. Tegen vier andere tegenstanders, waaronder toenmalig koploper De Graafschap, trok Roda niet meer dan 4.000 toeschouwers. Roda lijkt heel hard op weg om qua toeschouwersaantallen naar MVV-niveau toe te groeien. En dat in twee jaar eerste divisie… de supporters daar houden het massaal voor gezien. Ondanks een stadion dat qua faciliteiten veel beter is dan het onze. Qua sponsoring hoor je vergelijkbare geluiden bij Roda. Daar zijn veel sponsoren er ook behoorlijk klaar mee. In Kerkrade heeft eigenlijk niemand zin om onderin de eerste divisie te spelen. Als Roda niet na de winterstop meteen begint aan een opmars, zit dat stadion de rest van het seizoen leeg. En dat levert Roda meteen een financieel probleem op, want die hebben echt geen rekening gehouden met gemiddeld 4.500 duizend bezoekers.
Maar Roda heeft toch investeerders? Mwah. Roda had al jaren een investeerder, Schrouff. Die gaf veel geld uit, maar aan het einde van zijn tijd eindigde Roda vorig seizoen toch echt onder MVV. Daarna kwam onze knuffelmexicaan. Ik vind het nog altijd jammer dat die man weg is, maar wat hebben we gelachen. En nu is Roda in handen van een groep “investeerders”. Die mannen zullen dit seizoen wel garant staan. Maar lees goed wat er daar allemaal gebeurt. En lees de artikelen rond die redding nog eens terug. Niemand van die mannen is van plan veel geld te investeren. Stijn Koster roept te pas en te onpas dat Roda de eigen broek moet ophouden. Die lijkt niet genegen om zoals Schrouff zijn fortuin er door te jagen. Ook wekt hij bij mij de indruk dat hij Roda helemaal niet had willen redden. Als di een kans ziet om van Roda af te komen, is hij weg. Koster is niet iemand die met een lange termijnplan Roda gaat helpen. Algemeen directeur A.I. Huirne had binnen een paar maanden genoeg gezien; die gaat zo snel als mogelijk terug naar zijn supermarkten. Tussen de regels door lees je dat hij wat lijken in de kast heeft aangetroffen. Tapaskoning Hogenelst is ingestapt om horeca-motieven, en daar hoor je eigenlijk niets meer van. Er zal ongetwijfeld ergens komend jaar een La Cubanita-vestiging komen rond dat stadion, er komt wat reclame, en naar mijn verwachting trekt die man zich daarna terug. Want die zei een paar dagen voor de redding nog dat het allemaal te duur was en dat hij geschrokken was van de financiële situatie. Heeft ook niets met Roda. Uitzendtsaar Wiertz wil wat poppetjes kwijt aan mede-aandeelhouders en in het stadion, maar roept ook vooral dat Roda de tering naar de nering moet zetten.
Kortom: er zit daar momenteel niemand die met een allesomvattend plan probeert de club uit Kerkrade omhoog te helpen. Ze zijn gered, maar meer niet. Tekenend ook: Schrouff wilde liever niet dat deze club mensen Roda zou overnemen. Die wilde de Belg Vandenhaute. Maar die had meer tijd nodig en eiste 100% van de aandelen – dus ook het deel van Korotaev, de Russische Zwitser uit Dubai met bankvergunning in Djibouti. Die betrouwbare Roda-fan in hart en nieren, die volgens Roda-fans al jaren vrijgesproken is. Maar die nog altijd niet bij zijn geld kan. Schrouff had al lang gezien dat de club Koster/Hogenelst Roda niet verder gaat helpen. Maar hij kon niet anders door tijdsdruk en door de situatie met Korotaev. Het zegt ook veel over de intenties van Koster en de zijnen dat ze volgens de geruchten toch alweer met Vandenhaute in gesprek zijn. Want lees maar terug: Koster en Hogenelst waren eigenlijk afgehaakt, tot ze hoorden dat een Belg dan de boel ging overnemen. Alweer een vreemdeling? Dat moeten we ons niet laten gebeuren. Een paar maanden verder hebben Koster en Hogenelst genoeg gezien, laat die Belg maar komen. Bij Vandenhaute is niets veranderd, dus Koster en Hogenelst moeten wel geschrokken zijn van de staat van Roda. Ik verwacht niet dat Vandenhaute daar gaat instappen. Dus uiteindelijk komen ook Hogenelst en Koster terecht bij buitenlandse charlatans. Let maar op; daar komt de komende tijd opeens weer een vreemde exotische naam langs. En dat is gewoonweg gokken met het voortbestaan van de club, zo leert de Mexicaanse crisis ons. Wisten jullie overigens dat de lening uit Duitsland nog altijd niet is terugbetaald? Daar gaat Roda ook nog problemen mee krijgen.
Ik blijf er om deze redenen bij dat er onder Roda nog altijd een tijdbom ligt. Die zal niet meer dit seizoen afgaan. Maar eindigt Roda dit jaar wederom in het rechterrijtje – en daar lijkt het sterk op – en is er niemand die de beurs trekt om de selectie een impuls te geven – en ook daar lijkt het sterk op bij Koster en co – dan zit Roda volgend seizoen in de problemen. Nog minder inkomsten, want supporters en sponsoren rennen weg. En de kosten stijgen. Want volgens mij gaat vanaf volgend seizoen de stadionhuur weer omhoog, en wordt de huurschuld uit het verleden in principe opeisbaar. Koster en Hogenelst en consorten lijken nu alweer op zoek naar een andere gek om de club over te nemen. En wie zit er nu op Roda te wachten? Juist, charlatans en aandachtstrekkers die het geen zier boeit als Roda failliet gaat. Zit MVV dicht bij de afgrond? Zou kunnen. Maar Roda zit een stuk dichter bij diezelfde afgrond dan menig MVV-supporter denkt.

Tot zover mijn gezwam over de (andere) Zuid-Limburgse clubs. Er moet me nog iets van het hart. Fortuna, Emmen en RKC spelen alle drie eredivisie. Waar eindigde Fortuna het seizoen vóór promotie? 17e. Waar eindigde RKC het seizoen vóór promotie? 18e. Emmen dan? Vooruit, 9e. Het lijkt er in het moderne voetbal meer en meer op dat een stabiele basis over meerdere seizoenen bereikt totaal irrelevant is. Één seizoen dat alles goed valt, en weg ben je. Fortuna en Emmen hebben allebei al een seizoen overleefd en staan beiden momenteel boven de streep. Allebei die clubs stonden niet zo heel lang geleden op omkiepen. Van Fortuna hoef ik de voorbeelden niet te noemen, google op FC Emmen financiële problemen om nieuwsartikelen uit 2009, 2011 en 2012 te vinden. Artikelen die hardop afvragen of profvoetbal in Emmen wel bestaansrecht heeft. FC Emmen begon pas te groeien na het faillissement van Veendam. Veendam ligt iets verder van Emmen dan Kerkrade van Maastricht, maar veel scheelt het niet. Ik heb geen garantie dat MVV de Emmen (of Fortuna) in dit verhaal is, en niet de Veendam. Maar er zijn genoeg voorbeelden van clubs die op enig moment in de diepst mogelijke put zaten, en die niet zo heel veel verder opeens in de eredivisie spelen. Er is licht in de duisternis. Dat zal niet vanzelf komen, er moet bij MVV het nodige veranderen, maar verandering gebeurt vaak pas als de omstandigheden dat afdwingen. Hoe raar het ook klinkt, misschien is het goed dat MVV nu een paar jaar wegblijft van de play-off plekken. Dat dwingt tot verandering. En hopelijk is verandering in dit geval ook verbetering. Nogmaals, ik heb geen concrete oplossingen, ik heb ook geen aanwijzingen voor het volgende dat ik ga zeggen, maar er staat iets te gebeuren bij MVV. Dat voel je aan alles.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Bieske, middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, Sjeng043, bokkesprongen, Medusa

27 dec 2019 09:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4852
Heb het L1 interview eens terug geluisterd dat op 19-12 in Roermond was opgenomen en op 2de kerstdag is uitgezonden
Blijft het trouwens een minachting van Paul Penders vinden naar zijn sponsoren dat hij niet aanwezig was op 17-12 tijdens het MVV kerstborrel maar wel op 19-12 aanschuift bij L1 om daar te klagen dat MVV zijn sponsoren niks te bieden heeft en dat deze de hand op de knip houden . Als Penders al geen aandacht meer heeft voor zijn sponsoren ( de mensen die zijn salaris mede betalen) dan moet hij ook niet lopen klagen dat wanneer het minder gaat dezelfde sponsoren dit beleid keihard afstraffen , want ook de opkomst tijdens de kerstborrel vanuit sponsoren was bedroevend ( nog geen 50 sponsoren aanwezig)

Paul Penders trapt natuurlijk alleen open deuren in tijdens het interview maar met oplossingen komt hij al jaren niet . Als het gaat over faciliteren van sponsoren daar wordt eigenlijk naar 2 zaken gewezen tijdens interview
1) het stadion
2) de prestatie op het veld

Volgens mij is Penders voor beide mede verantwoordelijk , dus eigenlijk zegt hij tegen zich zelf dat hij beide processen niet veranderd krijgt
Als we inzoomen op het stadion dan heeft Penders gelijk dat t eigenlijk amper faciliteiten biedt voor zowel supporters en sponsoren , alleen wijst Penders daarin direct naar de Gemeente, ene kant logisch wat ze zijn eigenaar aan de andere ook vreemd omdat MVV als huurder ook bepaalde eisen mag stellen aan een overeenkomst
Nergens hoor of ik lees ik wat MVV tot nu toe gedaan heeft om het proces "Stadion"te verbeteren , kijk je kunt wel roepen dat je het anders wilt maar hoe dan en wat dan ? Als MVV als organisatie eens een onderzoek had gedaan over alle punten van aandacht en verbetering en daar een kosten plaatje op had laten uitvoeren en een plan van aanpak en deze had aangeboden aan de gemeente dan had je een startpunt gehad van onderhandeling over het eigen plan van MVV hoe de club graag ziet hoe het stadion optimaal benut kan worden . Kosten van verbouwingen etc zouden weer in huursom verwerkt kunnen worden ( maar dat is een detail) Belangrijk is MVV laat eens zien hoe de Geusselt 2.0 er in jullie ogen uit moet zien . Maak een digitaal ontwerp en verbeter punten etc en presenteer dat aan de Gemeente raad. Zorg dat je in de tijd dat sponsoren naast het voetbal voldoende activiteiten van kwaliteit aangeboden krijgen ( evt buiten het stadion) die waardevol zijn om toch met MVV in zee te gaan en een contract af te sluiten. Ik heb daar ook dit jaar een paar gratis adviezen gegeven aan de verantwoordelijke waar niks mee wordt gedaan . De leuke ideeen die vaak niks hoeven te kosten worden warm ontvangen maar belanden bij MVV in de prullenbak

2) Prestatie op het veld , daarvan zegt Penders dat inkomsten hier direct mee te maken hebben. Daar heeft Penders gedeeltelijk gelijk . Hoe beter het op veld gaat hoe meer inkomsten je kunt genereren buiten het veld. Echter loop je dan toch weer aan tegen Punt 1 het stadion en de commerciele waarde van MVV. Tevens is Penders mede verantwoordelijke voor allerlei klankborden ( Voetbalplatform) en opleidingen . Ron Elsen is natuurlijk direct verantwoordelijk maar samen maken ze beleid. De mindere prestaties zijn dan ook direct terug te herleiden naar 1) verkeerde keuzes selectie ( erkend door Elsen) 2) te weinig middelen voor meer spelers ( bordje Penders/commercie )

Op de vraag of van Bommel niet een welkome aanvulling zou zijn voor MVV werd Paul natuurlijk geprikkeld en gaf aan dat Mark zeker in de lijn met de band van Opa Bert en zoon Thomas van harte welkom is
Het vreemde aan die zaak is dat het voetbalplatform ( VP) geen directe bevoegdheid heeft binnen MVV dan een advies maar dat uit hun koker wel de trainer komt ( Usta ) en dat volgens Penders het VP volledig onafhankelijk ook MVV gaat evalueren op technisch vlak , dit hoort bij de grote reflectie periode die nu is ingegaan. Maar hoe kan het VP , MVV nu gaan analyseren ( objectief) als ze zelf de trainer aan stellen en verantwoordelijk zijn voor de inbreng van voetballers in de selectie ?! Dan heb je toch weer verschillende petten op dus van die analyse kennen we de uitkomst al

Mark van Bommel als adviseur , mooie PR stunt en geeft wel een positieve uitstraling op MVV ( op hele korte termijn) , als je dieper er over nadenkt dan vraag je jezelf af waarom nog een adviseur. We hebben het VP met Opa Bert, we hebben Ron Elsen en we hebben 3 koppige trainersstaf , moet daar nog iemand bij die er iets van vind ?! Ik geloof hier niet zo in. Het enigste wat ik vind dat dan zou moeten gebeuren als Opa Bert er toch iets mee wil is dat hij Bert en Mark, MVV 1 onder hun hoede nemen en Roger en Fuat vervangen . De verantwoordelijkheid ligt dan bij Bert en Mark is zijn assistent tot einde van dit seizoen . Dit alles natuurlijk Pro Deo want geld is er niet en als Bert echte MVV clubliefde kent moet dit toch geen enkel probleem zijn maar een voor recht om MVV1 een te trainen
Iets anders zie ik niet en voegt in mijn ogen ook niks toe , Van Bommel en Van Marwijk een keer op het veld als ondersteuning van huidige trainers staf is heel leuk voor de spelers maar onderstreept ook direct het onvermogen van Usta en Co en daarbij denk ik niet dat incidenteel trainer of adviseren daadwerkelijk iets doet .

Samenvattend zie je als je naar een interview luistert op L1 dat de enige met verstand van zaken Marco Bogers van VVV is , die hebben in ieder geval een idee waar ze naar toe willen en hangen daar ook concrete doelstellingen aan. Het interview van Paul Penders laat op een paar goede opmerkingen die hij had eigenlijk zien hoe ongelofelijk zwak Penders acteert zowel in de media maar ook als beleidsmaker. Hou mijn hart vast als deze mensen nog langer dan de komende maanden aan MVV verbonden blijven hoe de club er dan voor staat . Immers met concrete plannen komt MVV niet en dan het "roepen"dan dat we willen promoveren .

Hieronder het interview voor de liefhebbers !

l1.nl/het-traditionele-voorzittersdiner-...iQII14rMSyi8tlXP2hHI

27 dec 2019 13:52
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4853
Hi Jacques , ik reageer even op jouw stukje , ik wil daar 2 zaken uitlichten

1) de limburgse clubs
2) Promotie zoals Emmen , RKC etc

Persoonlijk denk ik dat juist dat er 4 clubs zijn in limburg dit zelfs een enorm voordeel kan zijn voor sponsorleden/business leden en ipv dat ze markt van elkaar weg eten ze elkaar kunnen versterken binnen hun strategie en dat is meer geld uit de markt halen. Ik heb daar zelfs een plan voor klaar liggen dat nog nooit niemand op die manier heeft ingezet in het voetbal en revolutionair is ( ik ga verder op dat plan niet in , niet omdat ik dat niet wil maar om concurrenten niet wijzer te maken ) Als ik ooit iets binnen MVV kan doen ( en niet met de huidige directie) dan zal ik dat plan direct injecteren en geloof me dat wordt een mega succes.

2) Promotie , het promotie model is gigantisch veranderd . Nu promoveren 2 clubs direct en normaal zijn dat clubs met een begroting van 5 miljoen en meer . Dus plekken 1 en 2 zullen de komende jaren nooit meer door clubjes zoals MVV te halen zijn. Dat betekent tevens dat de kans op promotie met meer dan 50% via een PO is gedaald . Vanaf het seizoen 2019-2020 promoveren de nummers 1 en 2 uit de Keuken Kampioen Divisie direct. Daarnaast nemen de vier clubs met een periodetitel deel aan de Play-Offs en de twee hoogst genoteerde teams zonder periodetitel. Dus de kans op promotie is giga verslchterd voor MVV
Wij waren meestal de laatste wiel aan de wagen als het ging om PO en hebben volgens mij slechts 1 keer een periode titel gehaald de laatste 10 jaar.

En ook met die wetenschap snap ik steeds minder waarom directie zo hard geroepen heeft om te willen promoveren naar eredivisie . Voor ploegen zoals MVV is dat gewoon echt een minimale kans ( kans is er wel maar zeer klein) . De excessen zoals RKC of Emmen zijn door de nieuwe regeling daarom ook flink afgenomen. En tuurlijk het blijft voetbal en alles is mogelijk maar de nieuwe regeling is echt niet in het voordeel van MVV

27 dec 2019 14:03
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV algemeen #4854
Ik bewonder je liefde voor MVV , maar daar heb ik ook alles mee gezegd. Leuk dat je een plan klaarhebt , bijzonder dat jij alle wijsheid in pacht hebt! Al die voetbalclubs wat weten die er nu eigenlijk van he.. ze hebben er immers geen kijk op zoals jij dat blijkbaar wel hebt! Kan me nog een post herinneren wie jij allemaal in de directie wilt zien binnen MVV. Toevallig allemaal connecties van jou haha? Dingen wat je dit bestuur kwalijk neemt, namelijk het “vriendjespolitiek beleid”, volgens mij zit jij er niet ver van af.

Waar ik het wel mee eens ben betreft die klankbord groepjes bij al die clubs. Wat zou daar nu de concrete meer waarde van zijn?

Het verhaal van het stadion kan ik me namens MVV wel in vinden. Destijds heeft een vriend van me onderzoek gedaan in het stadion, en een heel dossier gegeven aan MVV. Wat hier destijds mee gedaan is? Geen idee.

27 dec 2019 14:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4855

Zakelijk schreef : Ik bewonder je liefde voor MVV , maar daar heb ik ook alles mee gezegd. Leuk dat je een plan klaarhebt , bijzonder dat jij alle wijsheid in pacht hebt! Al die voetbalclubs wat weten die er nu eigenlijk van he.. ze hebben er immers geen kijk op zoals jij dat blijkbaar wel hebt! Kan me nog een post herinneren wie jij allemaal in de directie wilt zien binnen MVV. Toevallig allemaal connecties van jou haha? Dingen wat je dit bestuur kwalijk neemt, namelijk het “vriendjespolitiek beleid”, volgens mij zit jij er niet ver van af.

Waar ik het wel mee eens ben betreft die klankbord groepjes bij al die clubs. Wat zou daar nu de concrete meer waarde van zijn?

Het verhaal van het stadion kan ik me namens MVV wel in vinden. Destijds heeft een vriend van me onderzoek gedaan in het stadion, en een heel dossier gegeven aan MVV. Wat hier destijds mee gedaan is? Geen idee.

Waar het in de kern mij omgaat is dat we al 20 jaar bezig zijn om slechts 1 stap vooruit te geraken en dat is spelen op het hoogste niveau . In de laatste 20 jaar is niemand dat gelukt . Klinkt misschien arrogant maar ik denk dat hij mij wel gaat lukken en daar heb ik geen 20 jaar vóór nodig ! En zakelijk al heb jij maar 1 goed idee of initiatief je bent van harte welkom !

27 dec 2019 15:33 27 dec 2019 15:34 door iggyinthehouse.
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV algemeen #4856
Ik bewonder je Napoleon voor de krachtige woorden en mooie plannen...maar de vraag blijft:

Ben je al bezig hiermee? Wordt de huidige directie/bestuur vervangen? Hoe ga je dat doen?

(op dit moment is dit voor mij teveel woorden maar geenn daden)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, middenstip, Och jeh

27 dec 2019 17:56
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4857
Napoleon zegt dat hij allerlei plannen heeft klaarliggen. Hij doet voorkomen dat hij de oplossing heeft. Ik denk dat hij een iets te grote broek aantrekt. Eerder heb ik hem zien schrijven dat hij slechts een kleine sponsor is. En dat 5000 voor zijn bedrijf een grote sponsorbijdrage is. Het doet mij vermoeden dat hij een fanatieke fan is met een ietwat megalomane voorstelling van wat zijn eigen inbreng kan zijn. Een geweldige fan die iets wil. Mijn complimenten daarvoor.
Wat wij nodig hebben is geld. Een begroting van vele miljoenen meer . Dat verdien je niet met allerlei kleine sponsoren (alhoewel zeer bedankt daarvoor), daarvoor heb je mensen met echt veel geld nodig. Die moet je zoeken. Zowel de gemeente als het huidige bestuur als de nieuwe mensen moeten zoeken naar een win-win formule. De investeerder verdient geld, de gemeente heeft extra uitstraling en het bestuur mag op het pluche.
Zelfs vvv heeft dat inmiddels begrepen en ook zij gaan in zee met externe financiers. Volgende week horen wij daar meer van.
Ik ben benieuwd of het er ooit van komt. Vooralsnog is duidelijk dat dit bestuur er niet veel van bakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zakelijk

27 dec 2019 19:20 27 dec 2019 19:24 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4858
1 ding zie ik constant terugkomen bij deze directie, met name ga ik vanuit Paul Penders als verantwoordelijk algemeen directeur (en wellicht ook het bestuur). Denken dat men zelf de wijsheid in pacht heeft. Niet alleen supporters hebben vaker ideeën en adviezen op allerlei gebieden aangedragen, maar ook advies van vzm en de ledenraad wordt in de wind geslagen. Hoe vaak je hier niet leest, maar wat er mee gedaan is of wordt, geen idee. Benieuwd of dit euvel (naast bijvoorbeeld ook communicatie) op beide niveaus ook tot de zelfreflectie therapie behoort. Penders moet weg op die plek. MVV zal met hem geen vooruitgang boeken, dat is ook wel gebleken afgelopen 2 jaar. Eigenlijk zou dat ook uit de analyse moeten komen als je voor alles verantwoordelijk bent. Hij helpt mvv geen stap verder, is geen leider en zeker geen bruggenbouwer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

27 dec 2019 19:51
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV algemeen #4859

Kletswief schreef :

DJ-AMIGO schreef : Ik irriteer mij steeds meer aan MVV dat ze Supporterscafé De Gouden Ster elke keer ontkennen en/of negeren in hun berichten. Edmond en Marianne staan al jaren klaar bij elke wedstrijd om de supporters te ontvangen. MVV supporters hoeven echt niet buiten iets te drinken. Heeft MVV het belang van de supporters echt wel hoog in hun vaandel staan?

Jij weet volgens mij beter dan mij hoe de constructie is. Maar volgens mij verdient usmvvke hier geen euro aan. De exploitant, Edmond en Marianne, huren de ruimte van de vastgoedbeheerder en dus gaat geen euro naar usmvvke. Sterker nog... MVV loopt een hoop horeca inkomsten mis. Dus logisch deze houding van MVV. In tegenstelling tot de de horecapunten buiten in het stadion.... Hier gaan de inkomsten via Veer zien MVV naar usmvvke.
Edmond en Marianne zijn zeker gastvrij. Maar voor usmvvke is deze constructie jammer, men loopt een hoop inkomsten mis. En inderdaad een belgische kantine in eigen beheer zou financieel een goede zaak zijn en een grotere groep mensen aantrekken.

Jij hebt het mis. De Gouden Ster huurt de ruimte rechtstreeks bij MVV en MVV huurt de Ster, de kleedlokalen, de Angelside-tribune etc etc. weer van de eigenaar: de Gemeente Maastricht. MVV heeft de exploitatie dus jaren geleden al uit handen gegeven. Vervolgens heeft Edmond en Marianne de Ster enorm verbouwd en erin geïnvesteerd, tot wat het nu is. Waarom is er gewoon geen samenwerking waar beide ( en vooral de MVV supporters) van profiteren ?

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!

27 dec 2019 20:17 27 dec 2019 20:25 door bokkesprongen. Reden: Stond iets fouts in de mail
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4860
Roed en Wit

Ik zou weleens willen weten waarom Ward Vleugels is vertrokken ......

Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden