MVV algemeen

02 jan 2020 20:54
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4921
DDL:

MVV-coach Usta: ‘Ik heb beginnersfouten gemaakt’

De top van MVV kondigde een ‘scherpe evaluatie’ in de winterstop aan na de teleurstellende eerste seizoenshelft. Maar voorlopig is er niets veranderd in de Geusselt. Trainer Fuat Usta leidde donderdagochtend de eerste training van het jaar, met een ongewijzigde selectie.

Al geruime tijd regeert de onvrede in Maastricht. Een deel van de fans eist het vertrek van Usta en directeur Paul Penders, die in hun ogen verantwoordelijk zijn voor de huidige malaise. MVV sprak de ambitie uit om binnen twee jaar te promoveren, maar staat halverwege het seizoen op een troosteloze vijftiende plaats. Het aantal toeschouwers is gezakt naar drieduizend en de inkomsten vallen tegen, mede omdat belangrijke sponsors hun bijdrage in de ijskast hebben gezet. De clubleiding kondigde een bezinningsperiode in de winterstop aan, waarbij ook het functioneren van trainer Usta en zijn staf aan de orde zou komen. Maar over de uitkomst daarvan wil of kan niemand nog iets zeggen. ,,Er is geen nieuws vanuit MVV”, laat technisch directeur Ron Elsen afgemeten weten.

Communicatie

En dus kan Usta aan de slag om zijn ploeg voor te bereiden op de beladen derby bij Roda JC, volgende week zondag. De coach wil niet ingaan op vragen over de aangekondigde evaluatie en verwijst door naar de clubleiding. Wel stelt hij dat hij rond de feestdagen ook naar zijn eigen functioneren heeft gekeken. ,,We staan op een MVV-onwaardige positie, dan kun je niet tevreden zijn. Het is mijn eerste half jaar als hoofdtrainer, ik heb ook fouten gemaakt. Fouten die beginners maken. Zo kan het op het gebied van communicatie beter.”

Hoewel TD Elsen voor de winterstop liet doorschemeren dat er wijzigingen in de selectie komen, begon Usta met dezelfde groep spelers aan het nieuwe jaar. ,,Het is nog te vroeg om daarover iets te kunnen zeggen. Ik richt me er nu in ieder geval op om het beter met deze groep te doen.” Financiële middelen voor versterking zijn er amper. MVV kan pas geld vrijmaken als er spelers vertrekken en moet speuren naar goedkope huurlingen van andere clubs of transfervrije spelers.

Toernooi

MVV komt zaterdag voor het eerst weer in actie, tijdens een klein toernooi in de Geusselt met eerstedivisionist Almere City en Westerlo (tweede niveau België). De wedstrijden duren 45 minuten. Aanvang is 14 uur. Komende woensdag ontvangt MVV om 19 uur in eigen huis Lierse Kempenzonen (derde niveau België).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2020 21:06
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4922
Met andere woorden, alles blijft zoals het was. De zelfreflectie was om ons supporters en de sponsors zand in de ogen te strooien. Een afleidingsmanoeuvre!
Toch tijd dat wij supporters echt actie gaan ondernemen!

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk

02 jan 2020 21:14
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV algemeen #4923

mvvke4life schreef : Met andere woorden, alles blijft zoals het was. De zelfreflectie was om ons supporters en de sponsors zand in de ogen te strooien. Een afleidingsmanoeuvre!
Toch tijd dat wij supporters echt actie gaan ondernemen!

Denk aan je hart aub.

02 jan 2020 21:20
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4924
Lol daar heb ik geen last van.
Is er dan verder niemand die ziet dat MVV hoopt dat de bui overwaait???

02 jan 2020 22:59
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4925
Zij dronken een glas, zij deden een plas en lieten de zaak zoals zij was

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

02 jan 2020 23:25
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4926

mvvke4life schreef : Lol daar heb ik geen last van.
Is er dan verder niemand die ziet dat MVV hoopt dat de bui overwaait???

De bui zal ook overwaaien. Wij zullen 12e worden en daarmee een slecht seizoen hebben. Wij zullen teveel geld hebben uitgegeven en daarmee opnieuw een tekort hebben. Het zei zo. Het is nu te hopen dat het bestuur inziet dat te dit tot niets leidt. Alleen als een investeerder en de gemeente samen een plan maken is er vooruitgang mogelijk. Een gerenoveerde geusselt, een grotere begroting, een goed marketingplan. Anders kunnen wij niet groeien en blijven in de krochten van de keukenkampioendivisie opereren.

02 jan 2020 23:29
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4927
Ik denk dat we daarmee de verkeerde weg zijn ingeslagen. Gokken op dit bestuur lijkt me een doodlopende weg.

03 jan 2020 08:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4928

mvvke4life schreef : Is er dan verder niemand die ziet dat MVV hoopt dat de bui overwaait???

Ik denk dat de meeste mensen dat ook wel zien. Alleen hadden veel mensen niet anders verwacht denk ik. Had jij serieus gedacht dat het bestuur nu halverwege het seizoen na wat protesten opeens zou opstappen? Of dat Usta ontslagen zou worden? Ik had gehoopt op dat laatste, maar om eerlijk te zijn schatte ik de kans al niet hoog in. En aangezien Usta gisteren gewoon de training leidde, weten we al genoeg. Zou heel vreemd zijn om hem nu alsnog te ontslaan, dat doe je dan toch voor de eerste training van het jaar?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

03 jan 2020 09:20
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4929
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Elsen,zich groter voelt als de club!

03 jan 2020 10:28 03 jan 2020 10:29 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4930
Ook De Limburger bericht dat er inderdaad geen enkele wijziging is ten opzichte van vorig jaar en onze ‘trainer’ gewoon gaat aanblijven. Je zou bijna hopen dat ze geen geld gaan verspillen aan versterkingen want Usta zou nog rechter rijtje spelen met Ronaldo en Messi in zijn team.

MVV-coach Usta: ‘Ik heb beginnersfouten gemaakt’
(Bron DDL)
De top van MVV kondigde een ‘scherpe evaluatie’ in de winterstop aan na de teleurstellende eerste seizoenshelft. Maar voorlopig is er niets veranderd in de Geusselt. Trainer Fuat Usta leidde donderdagochtend de eerste training van het jaar, met een ongewijzigde selectie.
Al geruime tijd regeert de onvrede in Maastricht. Een deel van de fans eist het vertrek van Usta en directeur Paul Penders, die in hun ogen verantwoordelijk zijn voor de huidige malaise. MVV sprak de ambitie uit om binnen twee jaar te promoveren, maar staat halverwege het seizoen op een troosteloze vijftiende plaats. Het aantal toeschouwers is gezakt naar drieduizend en de inkomsten vallen tegen, mede omdat belangrijke sponsors hun bijdrage in de ijskast hebben gezet. De clubleiding kondigde een bezinningsperiode in de winterstop aan, waarbij ook het functioneren van trainer Usta en zijn staf aan de orde zou komen. Maar over de uitkomst daarvan wil of kan niemand nog iets zeggen. ,,Er is geen nieuws vanuit MVV”, laat technisch directeur Ron Elsen afgemeten weten.

Communicatie

En dus kan Usta aan de slag om zijn ploeg voor te bereiden op de beladen derby bij Roda JC, volgende week zondag. De coach wil niet ingaan op vragen over de aangekondigde evaluatie en verwijst door naar de clubleiding. Wel stelt hij dat hij rond de feestdagen ook naar zijn eigen functioneren heeft gekeken. ,,We staan op een MVV-onwaardige positie, dan kun je niet tevreden zijn. Het is mijn eerste half jaar als hoofdtrainer, ik heb ook fouten gemaakt. Fouten die beginners maken. Zo kan het op het gebied van communicatie beter.”

Hoewel TD Elsen voor de winterstop liet doorschemeren dat er wijzigingen in de selectie komen, begon Usta met dezelfde groep spelers aan het nieuwe jaar. ,,Het is nog te vroeg om daarover iets te kunnen zeggen. Ik richt me er nu in ieder geval op om het beter met deze groep te doen.” Financiële middelen voor versterking zijn er amper. MVV kan pas geld vrijmaken als er spelers vertrekken en moet speuren naar goedkope huurlingen van andere clubs of transfervrije spelers.

Toernooi

MVV komt zaterdag voor het eerst weer in actie, tijdens een klein toernooi in de Geusselt met eerstedivisionist Almere City en Westerlo (tweede niveau België). De wedstrijden duren 45 minuten. Aanvang is 14 uur. Komende woensdag ontvangt MVV om 19 uur in eigen huis Lierse Kempenzonen (derde niveau België).

03 jan 2020 10:35
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4931
Laten we eerlijk zijn, dit was toch gewoon te verwachten. Ik verwacht eerder het nieuws dat usta zijn contract is verlengd dan ontbonden.
Iedereen ziet en weet het maar de ego van enkele is helaas groter dan onze club.

Het is triest om te zien hoe onze club de afgrond wordt ingewerkt en we daar niets aan kunnen doen.

03 jan 2020 12:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4932
ik snap eigenlijk niet waarom MVV dit soort interviews afgeeft. Fuat Usta die legt min of meer een verklaring af dat hij er niet veel van bakt omdat hij een beginnende coach is en Ron Elsen de man verantwoordelijk voor de selectie en aanstellen van de trainer heeft hem deze fouten laten maken . En dat waren niet alleen fouten in de communicatie , dat is wel primair . Nu had de MVV top toch kunnen weten op voorhand dat Usta deze communicatie fouten ging maken , want communiceren kan hij niet ! Dat is geen verwijt naar Fuat maar dat zit er gewoon niet in
Nu krijgt Fuat Usta ( die er wel gewoon uit moet) de "volle laag"terwijl Ron Elsen op de achtergrond Usta aan het slachtofferen is voor zijn inbreng en rol in de malaise . Elsen laat dus samengevat Usta deze uitspraken doen zodat deze straks eruit gegooid kan worden maar Ron kan blijven zitten .

Het zoveelste brevet van onvermogen van onze MVV top, maakte Paul Penders zich nog volkomen belachelijk door met Mark van Bommel te flirten tijdens het voorzitters diner. Nu is het weer Ron Elsen die via een "sluwe" tactiek zijn miskoop naar aan het voren schuiven is om straks te kunnen ontslaan, immers is Usta nu zelf met deze uitspraken zijn ontslag dossier aan het opbouwen en onderstrepen

Maar als je de grote lijn pakt dan bouwt onze directie met uitspraken tijdens L1 diner en nu weer in de krant zijn eigen ontslag dossier op ! dat is dan nog het positieve van al deze onzin

03 jan 2020 13:17 03 jan 2020 13:25 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV algemeen #4933
Meja zong het al in 1998....
https://www.youtube.com/watch?v=YcXMhwF4EtQlink
Abba in 1976....
https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0link
En het 'Orkest zonder naam' zong het zelfs al in 1951 ...
https://www.youtube.com/watch?v=goYX4C_zeuMlink

Oftewel: Rien ne va plus, de centen zijn niet meer van U!
Bij deze BVO is dat helaas niet anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

03 jan 2020 17:51
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV algemeen #4934
Die vertrekke allein mer es ze door de supporters droet gemep weure

03 jan 2020 18:42 03 jan 2020 18:43 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV algemeen #4935
Ik denk dat die Turk wel terug mept met de hele familie.

Tijd voor maken pagina: 0.341 seconden