Zaterdagavond kwam ik een vrolijke zwarte man, genaamd Mbef Gere-ncut (of ik zijn naam correct spel, weet ik niet), tegen bij McDonalds bij ons Geusseltstadion. Ik kon hem moeilijk verstaan, maar hij bewoog wel nogal soepel. Dus vroeg ik hem meteen - ik ben ook niet van gisteren - of hij de voetbalclub MVV Maastricht kende. In zwaar gebroken Engels, zie hij, vrij mysterieus, lachend, dat hij wel af en toe graag tegen een balletje trapte. Dat meende ik althans te kunnen opmaken uit zijn woorden. Toen ik hem vroeg of hij een vluchteling was, zweeg hij en keek mij met stralende ogen aan.
Mbef zag er in elke geval wel heel atletisch uit. Is dit misschien de nieuwe spits van MVV? Ik vermoed van wel. Toen ik Mbef vroeg: "Do you know Ron Elsen?" antwoordde hij namelijk, en nu komt het: "Yes, yes". Dan moet er toch iets spelen?
Op Google vond ik niks over hem. Vreemd. Misschien moet ik zijn naam anders spellen? Maar het leek me in elk geval wel een ontzettend sympathieke en vrolijke gast. Iemand om rekening mee te houden. Iemand met teamgeest. Misschien een tweede Rutjes? Ik kan niet uitsluiten dat Mbef een rasvoetballer is die MVV goed kan gebruiken. Maar als hij niet kan voetballen, kan Mbef, met zijn positieve uitstraling, in elk geval heel belangrijk voor het team zijn. Ik durf de gok wel aan: Ron, geef Mbef een contract! Mbef welkom in Mestreech, olé, olé, olé!
Jaja, dit is wel erg vaag. Ik geef het toe. Kom maar op met jullie zure kritiek. Maar het topic hier is toch godverdomme "Transfergeruchten seizoen 2017-2018"? Heeft iemand nadere gegevens over Mbef Gere-ncut (ik ben, nogmaals, niet zeker over de spelling van zijn naam)?
Last edit: 23 Jul 2017 09:31 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: MVVke, Jacques, Strucht
The topic has been locked.