Ippel begint aan zijn laatste contractjaar en wil naar verluidt (nog?) niet verlengen. Van die kant zou ik het snappen als MVV bij een leuk bod gaat praten. Geen idee of hij een lage afkoopsom in zijn contract heeft staan. Snap ook heel goed als hij een kans in Engeland zou willen grijpen.
Ik sta altijd een beetje dubbel tegenover Ippel. Tegen goede tegenstanders valt hij vaak tegen, dan merk je dat hij steeds net te laat is en te kort komt voor een niveau hoger. Ippel heeft niets in de eredivisie te zoeken. Hij pakt ook veel onnodige gele kaarten. Maar als Ippel er niet is, merk je dat ook meteen. Hij houdt altijd de organisatie in de gaten, loopt veel gaten dicht, en die onnodige gele kaarten zijn vaak ook een aanjager voor de rest van het team. Een statement maken dat het te mat is, een tegenstander intimideren. Hij speelt wat dat soort zaken betreft vaak op het randje en dan loop je wel eens tegen een kaart aan die nuchter beschouwt onnodig of dom is, maar als je er bij neemt dat diezelfde actie de wedstrijd er voor geen kaart opleverde en wel het spelbeeld kantelde, dan ligt het toch wat genuanceerder. Ik vind sowieso dat MVV vaak te veel "lieve" spelers heeft, spelers die het duel schuwen of die nooit eens een geniepige actie hebben. Dan is een Ippel in de selectie goud waard. Goede voorbeeldfunctie ook.
Puur voetballend kunnen we een vertrek van Ippel wel hebben. Sterker nog, ik denk dat we daar vooruitgang kunnen boeken. Maar qua organisatie en qua felheid, het team bij de les houden, dat wordt een lastige.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The topic has been locked.