Transfergeruchten seizoen 2017-2018

12 juli 2017 09:51
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #631
Nu ook Labylle dus weg is ( en ik gaf het zondag al aan) blijft er weinig meer over van de basis van vorig jaar ( nog maar 5 spelers)
Zo gaat het nu eenmaal in het voetbal , en als de nieuwe te vormen groep goed gaat presteren dan zal het vanzelf een hecht team worden.
De vorige selectie heeft bovenmaats gepresteerd naar mijn mening en dat resulteerde in een finale plaats in de PO en die hadden we moeten winnen !
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een goed ingespeelde groep staat op 18 augustus , maar wellicht geldt dat ook voor andere ploegen ( volg dat niet zo) en is daar ook gaande wat bij ons gaande is , spelers verloop.

Feit is wel dat we aan budget niet giga veel te besteden hebben, en spelers zoals Labylle zijn dan een buitenkans als ze bij ons spelen. Nu snap ik de stap ook van hem , en ik gaf dat zondag al aan ....wellicht is het in een stroomversnelling gekomen
Voor hem , meer verdienen en een hoger niveau, begrijpelijk !

Dat supporters zich hier zorgen maken dat snap ik ook wel, er gaat immers gevoelsmatig meer uit dan dat erbij komt en dat wat er bij komt kennen we meestal niet en weten we niet van wat ze kunnen.
Ik vraag me wel eens af , hoeveel spelers die onze TS(eerste keuze) echt wilt hebben komen ook naar MVV. Het is in ieder geval een flinke puzzel , het jammere is dat het allemaal op de laatste weken aan komt , wat valt er af bij diverse clubs.
Maar goed je hebt ook maar 1 goede periode nodig ( en die winnen) en dan pieken in de PO om te promoveren, dus de prijzen worden niet 12 juli 2017 verdeeld maar mei 2018 !
Maar goed we hebben dat dit jaar ook gezien , de 2de seizoenshelft was in totaal gewoon minder goed . Dat zag je zeker ook bij dragende spelers als Nwakli en Labylle en toch waren we bijna gepromoveerd.

Er is niet veel nodig tegenwoordig om tot daar te komen , vraag me alleen af hoe we voor de dag gaan komen de eerste periode van het nieuwe seizoen.
Op dit moment kun je daar helemaal niets van zeggen , we wachten rustig af
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques, Badjakker, opadiehard, Tuor, SJENG@BOSCHPOORT
Discussie gesloten.
12 juli 2017 09:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #632

Maosbrögk schreef :
Zie het positief in: we hebben inmiddels al een paar spelers verkocht of opleidingsvergoeding ontvangen! Daarnaast zijn dure contracten van Nkoyi en Pedro niet verlengd. Er is dus financiële ruimte genoeg voor nieuwe krachten!
Ik heb er vertrouwen in!

Lijnsje@tappunt schreef :
Verdediging: Ciranni, Mmaae, Pereira, Schrooijen
Middenveld: Ippel, Nys,
Aanval: Koolhof

Een combinatie met wat knippen en plakken. Hopende dat blessure Pereira meevalt. Schrooijen en Koolhof kun je ook op middenveld neerzetten, daar gaat het niet om. Maar we hebben een stuk of zeven basisspelers al vastliggen. We hebben 1,5 tot 2 ton meer te besteden aan salarissen dan vorig seizoen puur door groei van de spelersbegroting, en van dat geld is enkel Koolhof betaald (ga er nu van uit dat Mmaae gratis is gekomen). Dus nog zeker 1 ton over, zo niet 1,5 ton. Maar minstens zo belangrijk:

met N'Koyi, Verheydt, Pedro, Gijzen, Labylle, Kuipers, Moustafa en Guvenc zijn er acht spelerssalarissen vrijgevallen. voor Labylle en Verheydt ontvangen we nog een kleine transfersom ook. Als ik alleen naar de salarissen kijk, denk ik dat Pedro en Guvenc duur waren, en N'Koyi, Labylle, Kuipers en Verheydt ook ruim boven minimumloon zaten. Enkel Moustafa en Gijzen zullen een fooi gekregen hebben. Ik denk dat die acht spelers in totaal ongeveer 250.000 euro ontvingen. Let wel: puur eigen inschatting dit.

MVV heeft dus aan salarisruimte volgens mijn berekening, en dat is echt een heel grove berekening hoor, 3,5 tot 4 ton nog te besteden. En MVV hoeft daar in eigenlijk maar vier basisspelers voor te halen - natuurlijk voor de breedte ook graag spelers die er meteen staan, zoals een vervanger mocht Pereira zwaar geblesseerd zijn. Wat dat betreft zit MVV in een luxe positie en maak ik me echt geen zorgen. MVV heeft financieel de ruimte om pakweg 8 spelers van niveau Ippel te halen!

Het is vervelend, maar we moeten geduld hebben. MVV wil dat geld wel goed uitgeven en nu niet in paniek omdat wat fans op facebook zeuren matige spelers halen. Ik zie op facebook iemand suggereren dat we maar Platje of Barto moeten halen "zo moeilijk is het niet". Nou, blijkbaar wel, want als MVV met één van die twee aan komt ben ik echt teleurgesteld. Barto is 32, heeft een doorlopend contract bij Cambuur en zou MVV veel geld kosten. En die "geweldige" Barto speelde bij een veelscorend Cambuur 38 competitiewedstrijden afgelopen seizoen. Aantal doelpunten? 13. Dat is er één meer dan Verheydt. Sterker nog, Barto heeft voor afgelopen seizoen nog nooit meer dan 9 doelpunten in één seizoen gemaakt. Platje raakt al seizoenen lang geen knikker meer en past totaal niet bij spel MVV, is een ongeleid projectiel. En ook die komt alleen voor de hoofdprijs.

Nee MVV, bewaar dan maar liever je centjes tot er iemand beschikbaar komt die écht een toegevoegde waarde heeft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, Badjakker, Tuor, Lassie80, Och jeh
Discussie gesloten.
12 juli 2017 10:07 12 juli 2017 10:14 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #633
Met 1 opmerking. Ik vind eigenlijk dat MVV ruim de tijd heeft gehad om te kijken voor een andere spits. En alweer komt het aan op de laatste paar weken. Met iemand eens eerder in het jaar contact opnemen/polsen is toch niet zo moeilijk. Maar ja, schijnbaar wel. Andersom kapen ze wel de spelers bij MVV weg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime
Discussie gesloten.
12 juli 2017 10:15
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #634

Schapendonk schreef : Met 1 opmerking. Ik vind eigenlijk dat MVV ruim de tijd heeft gehad om te kijken voor een andere spits. En alweer komt het aan op de laatste paar weken. Met iemand eens eerder in het jaar contact opnemen/polsen is toch niet zo moeilijk. Maar ja, schijnbaar wel.

Als die spelers (nog) niet willen , dan houdt het op he.
In de laatste 17 jaar is het mvv 1x gelukt om vroeg om een topspits aan te trekken en dat was Thiebaut.

We hadden misschien gehoopt dat de play offs een positieve uitwerking gehad hadden, Maar dat is nog niet het geval.
Discussie gesloten.
12 juli 2017 10:41
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #635

Boredass schreef :

Schapendonk schreef : Met 1 opmerking. Ik vind eigenlijk dat MVV ruim de tijd heeft gehad om te kijken voor een andere spits. En alweer komt het aan op de laatste paar weken. Met iemand eens eerder in het jaar contact opnemen/polsen is toch niet zo moeilijk. Maar ja, schijnbaar wel.

In de laatste 17 jaar is het mvv 1x gelukt om vroeg om een topspits aan te trekken en dat was Thiebaut.

We hadden misschien gehoopt dat de play offs een positieve uitwerking gehad hadden, Maar dat is nog niet het geval.

Het probleem van de spits dat heeft iedere club, ik weet toevallig dat Venlo meer op de Duiste markt is gaan kijken en met leen/huur overeenkomsten betaalbare spelers probeert aan te trekken.

Daarbij heb ik ook liever wat meer scorend vermogen vanuit het middenveld ( erbij !)
Discussie gesloten.
12 juli 2017 10:48
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #636

Napoleon schreef :

Boredass schreef :

Het probleem van de spits dat heeft iedere club, ik weet toevallig dat Venlo meer op de Duiste markt is gaan kijken en met leen/huur overeenkomsten betaalbare spelers probeert aan te trekken.

Daarbij heb ik ook liever wat meer scorend vermogen vanuit het middenveld ( erbij !)

Napoleon,

Als ik mij niet vergis heb jij het altijd over doelpunten "inkopen".
Op hoeveel doelpunten zitten we momenteel, en naar hoeveel moeten we volgens jouw berekeningen streven?
Wie zie jij op het middenveld graag komen met een rugzak met doelpunten?
Discussie gesloten.
12 juli 2017 11:23 12 juli 2017 11:24 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #637
Gamins kump good. De trouvailles zijn al lang onder de radar maar er wordt pas iets bekend gemaakt als op alle vlakken duidelijkheid is en alles definitief is. Tot daan geneet vaan dezen tied en laot die naome lieskes links liggen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, SJENG@BOSCHPOORT, La Chouffe, Strucht, Lijnsje@tappunt
Discussie gesloten.
12 juli 2017 11:28
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #638

Roei baank schreef : Gamins kump good. De trouvailles zijn al lang onder de radar maar er wordt pas iets bekend gemaakt als op alle vlakken duidelijkheid is en alles definitief is. Tot daan geneet vaan dezen tied en laot die naome lieskes links liggen.

Precies RB, genog gesprekken goande en de lieskes steit geine gooie noam tussen zoever iech kin weten.

Mer geneten, iech snap wel dat luij dit neet es geneten ervaren :lachen:

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
12 juli 2017 11:30 12 juli 2017 11:37 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #639
We maken nu hetzelfde mee als al die andere clubs die maar op en neer jojoën in de Jupiler League. Dat we leeg gekocht worden door grotere clubs na een moment dat je even piekt en jezelf in de kijker speelt. FC Eindhoven, FC Emmen, ze gingen ons allemaal voor, zelfs Cambuur heeft moeite om de boel compleet te houden. Het is jammer dat Leroy vertrekt, de rest ben ik niet zo rouwig om, hij was toch het fundament waar ik hoopte dat MVV het seizoen mee zou gaan beginnen. MVV zal hem ook hebben willen behouden, jammer dat dit niet gelukt is.

Waar ik me meer zorgen om maak is het affiche dat je afgeeft richting andere spelers op dit moment. Als je meer doelpunten wilt inkopen, zul je die nieuwe spelers ook moeten kunnen overtuigen dat ze in een compleet elftal gaan instappen. En elftal dat in balans is en gerenommeerde namen heeft. Het verkoopaffiche is momenteel zwakker, dan dat het nog in mei was. Het zou me ook niet verbazen als dit mee woog in de beslissing die Leroy maakte toen hij de eerste training begon. Ook als je ziet dat collega's die minder dan jou presteren ook naar de eredivisie of soortgelijke divisies gingen. Ik begrijp zijn stap wel, je bent 26, het is nu of nooit voor hem, je kunt altijd nog op het tweede niveau voetballen. Geen verwijt richting hem, ik gun hem het beste. En hij heeft ons weer geld in het laatje gebracht, merci daarvoor.

De zorg die ik heb, ondanks het voortreffelijke werk van Ron&Hennie de afgelopen jaren, is dat men onderaan de voetbalpiramide niet de spelers zal vinden die een verbetering zullen zijn ten opzichte van vorig seizoen. Dat zou immers betekenen dat honderden clubs hebben liggen slapen, hun huiswerk niet goed gedaan hebben, ondanks dat ze wel een professioneel scoutingapparaat hebben waar veel geld in omgaat en netto veel meer kunnen bieden, zowel als affiche als financieel. Zij azen namelijk op hetzelfde kaliber spelers als ons.

Dat MVV een leuke selectie gaat neerzetten die tussen plek 13 en plek 7 gaat voetballen, dat geloof ik wel, dat heeft men in het verleden ook bewezen dat men, ondanks een volledig wegbezuinigd scoutingnetwerk, toch verrassende namen kan toevoegen aan de selectie. Maar degene die had gehoopt op een jaren 70 en 80 revival en vorig seizoen als een generale repetitie zag, zal denk ik van een koude kermis thuiskomen, want het is gewoon niet realistisch om met zo'n klein budget, clubs als Cambuur/NEC/VVV/Go Ahead te kunnen aftroeven op de transfermarkt. Laten we hopen dat er meer voetballers volgen zoals Koolhof die overtuigd raken van de ideologie achter de club. Maar er zal toch echt binnenkort iets bij moeten komen om het affiche en het cachet van de selectie te verhogen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
12 juli 2017 11:34
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #640
Nu begin ik me wel zorgen te maken...
Als hij voor 3 ton weg ging snapte ik het nog maar 35k....
Word tijd dat MVV nu eens gaat komen met versterkingen want ik ben het een beetje beu.
Labylle weg gaat ons toeschouwers kosten..
Discussie gesloten.
12 juli 2017 11:54
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #641
De verwachtingen die geuit zijn op de sociale media door mvv oa door onze voorzitter over komend seizoen maakt dat men iets verwacht van mvv! Nu blijkt dat er een half team vertrekt zijn veel mensen teleurgesteld!
Discussie gesloten.
12 juli 2017 11:57
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #642

houtengerard schreef : We maken nu hetzelfde mee als al die andere clubs die maar op en neer jojoën in de Jupiler League. Dat we leeg gekocht worden door grotere clubs na een moment dat je even piekt en jezelf in de kijker speelt. FC Eindhoven, FC Emmen, ze gingen ons allemaal voor, zelfs Cambuur heeft moeite om de boel compleet te houden. Het is jammer dat Leroy vertrekt, de rest ben ik niet zo rouwig om, hij was toch het fundament waar ik hoopte dat MVV het seizoen mee zou gaan beginnen. MVV zal hem ook hebben willen behouden, jammer dat dit niet gelukt is.

Waar ik me meer zorgen om maak is het affiche dat je afgeeft richting andere spelers op dit moment. Als je meer doelpunten wilt inkopen, zul je die nieuwe spelers ook moeten kunnen overtuigen dat ze in een compleet elftal gaan instappen. En elftal dat in balans is en gerenommeerde namen heeft. Het verkoopaffiche is momenteel zwakker, dan dat het nog in mei was. Het zou me ook niet verbazen als dit mee woog in de beslissing die Leroy maakte toen hij de eerste training begon. Ook als je ziet dat collega's die minder dan jou presteren ook naar de eredivisie of soortgelijke divisies gingen. Ik begrijp zijn stap wel, je bent 26, het is nu of nooit voor hem, je kunt altijd nog op het tweede niveau voetballen. Geen verwijt richting hem, ik gun hem het beste. En hij heeft ons weer geld in het laatje gebracht, merci daarvoor.

De zorg die ik heb, ondanks het voortreffelijke werk van Ron&Hennie de afgelopen jaren, is dat men onderaan de voetbalpiramide niet de spelers zal vinden die een verbetering zullen zijn ten opzichte van vorig seizoen. Dat zou immers betekenen dat honderden clubs hebben liggen slapen, hun huiswerk niet goed gedaan hebben, ondanks dat ze wel een professioneel scoutingapparaat hebben waar veel geld in omgaat en netto veel meer kunnen bieden, zowel als affiche als financieel. Zij azen namelijk op hetzelfde kaliber spelers als ons.

Dat MVV een leuke selectie gaat neerzetten die tussen plek 13 en plek 7 gaat voetballen, dat geloof ik wel, dat heeft men in het verleden ook bewezen dat men, ondanks een volledig wegbezuinigd scoutingnetwerk, toch verrassende namen kan toevoegen aan de selectie. Maar degene die had gehoopt op een jaren 70 en 80 revival en vorig seizoen als een generale repetitie zag, zal denk ik van een koude kermis thuiskomen, want het is gewoon niet realistisch om met zo'n klein budget, clubs als Cambuur/NEC/VVV/Go Ahead te kunnen aftroeven op de transfermarkt. Laten we hopen dat er meer voetballers volgen zoals Koolhof die overtuigd raken van de ideologie achter de club. Maar er zal toch echt binnenkort iets bij moeten komen om het affiche en het cachet van de selectie te verhogen.

Ik kan me grotendeels vinden in je verhaal. Alhoewel ik niet denk dat anders clubs 'liggen te slapen'. Denk dat MVV het niet alleen moet hebben van het salaris, maar ook van randzaken. Een groter stadion en meer toeshouwers dan de Almeres en FC Emmens van deze wereld. Dat trekt (bepaalde) spelers ook meer dan alleen het financiële aspect.
Overigens denk ik dat er op de achtergrond hard wordt gewerkt om e.e.a. rond te krijgen. Creativiteit kan de club de laatste jaren niet worden ontzegd. Dat je dan toch behoorlijke spelers met korte contracten en clausules kan binnenhalen is dan maar zo. Dat we tegenwoordig ook (een beperkt aantal) meerjarige contracten kunnen uitdelen stemt me positief. Realisme en optimisme. Eén stap terug, twee vooruit.
Discussie gesloten.
12 juli 2017 12:07
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #643
Dat we spelers verkopen zie ik juist als groot compliment. Leroy verkopen we nu voor de 2de keer. Al zijn de posities die we nog nodig hebben niet het makkelijkst te vinden. Hoor dat veel clubs nog linker verdedigers en scorend vermogen zoeken.

Waar ik mij meer zorgen over maak is dat het Maastrichtse zakenleven nog steeds niet in MVV stapt. Raar maar waar komt het meeste geld nu van buiten Maaatricht. Misschien daar eens meer aandacht aan schenken?

Laat de nieuwe spelers maar snel komen, ik ga verder met de tour kijken ;)
Discussie gesloten.
12 juli 2017 12:14
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #644
Maastrichts zakenleven... over welke (maastrichse) bedrijven hebben we t dan?
Discussie gesloten.
12 juli 2017 13:00
V.Duynhoven
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2017-2018 #645
Hele goede vraag, ik zou zo geen spraakmakende bedrijven kunnen noemen.

Sphinx, Mosa, Enci..onee die zijn allemaal (bijna) failliet.

Dan maar weer Fred Rompelberg fietsvakanties :p
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden