Napoleon wrote:
Vorig jaar zat ik er helemaal niet zo ver naast , we zijn 7de geworden met 5 punten voor op nummer 10 !
Let daarbij wel op dat toen ik dat schreef we niet de beschikking hadden over o.a een Nwakali , een wereld van verschil in spel
Dus ik durf hier ook de stellen dat zonder een Nwakali we zeker niet op plek 7 terecht waren gekomen maar eerder in de buurt van plek 10 .
Wat een zwaktebod, Napoleon.
- Je voorspelling was helemaal niet dat MVV 10e zou worden, maar dat MVV tussen de 10e en 16e plaats zou eindigen. Je nam dus een ruime marge. MVV eindigde 7e, en alsnog vind jij dat je goed zat. Nou, dan bij deze mijn voorspelling voor komend seizoen: MVV eindigt tussen de 5e en 11e plaats! Volgens jouw rekenmethode mag MVV dan tussen de 2e en 14e plaats eindigen en heb ik het nog goed voorspeld. Kun je mij de goksite tonen waar ik aan deze voorwaarden kan gokken? Is gemakkelijk geld verdienen. Nee Napoleon, als je een ruime marge neemt en MVV zit het hele seizoen niet eens in de buurt van die marge, dan zat je er gewoon naast.
- Nwakali kwam eind oktober in de basis. Uit tegen Volendam. Voor die wedstrijd stonden we tweede - na elf wedstrijden, bijna 30%van het seizoen. We deden het dus al best aardig zonder Kelechi. Kelechi stond 24 wedstrijden in de basis, MVV pakte daarin 35 punten. Gemiddeld 1,46 punt per wedstrijd. Hij stond 14 wedstrijden niet in de basis, daarin pakte MVV 27 punten. Ofte wel 1,93 punt per wedstrijd. Dat is in de voetballerij een groot verschil.
- Bovendien stelde je bij je voorspelling van 10e tot 16e plaats dat dit kwam doordat MVV te weinig doelpunten had ingekocht. Nu beweer je dat de beter dan voorspelde prestatie kwam door Nwakali. Nwakali scoorde maar liefst twee hele doelpunten in de competitie en één in de play-offs. Doen we er nog een schepje bovenop: de twee doelpunten in de competitie maakten in beide wedstrijden geen verschil; één was de 2-0 diep in blessuretijd, een ander een doelpunt in een verloren wedstrijd. Hij heeft ons met zijn doelpunten geen punt extra opgeleverd. Ik ben fan van Nwakali en zou hem heel graag komend seizoen weer hier zien. Maar scorend vermogen is niet zijn sterkste kant. Hoe vaak hij niet van rand zestien meter een bal de tribune in schoot...
Ik durf te stellen dat de speeltijd van Nwakali vooral ten koste van Güvenc ging. Ik durf ook te stellen dat Güvenc meer doelpunten zou hebben gescoord als hij dezelfde speeltijd als Nwakali had gekregen.
Nogmaals, ik ben het met sommige dingen die je zegt eens. Maar dat wil nog niet zeggen dat je overal heilig gelijk in hebt. Ook jij kunt er naast zitten. Ik waardeer het in mensen als ze dat zelf doorhebben.
Maar goed, je laat je nu vast door de reacties van anderen opfokken en gaat alleen maar harder schoppen tegen het bestuur van MVV. Houd ik niet van, maar doe je ding.
Napoleon wrote: En maak je maar niet druk die spelers die Penders met zijn bakfiets wilt gaan halen , die tekenen morgen echt niet bij ons !
Inderdaad, op woensdag worden er in het algemeen geen contracten bij MVV getekend.