Napoleon wrote:
Beste Houten, dat mag jij vinden...zo vet als een varken is een gezegde ( uitdrukking) wordt gewoon normaal in het alle daags taalgebruik gezegd . Dat jij daar over valt...dat is prima...maar wat jij dus niet snapt is het signaal wat zo'n jongen afgeeft naar de spelers die hij moet "coachen" Werkelijk iedereen doet mee aan de warming up behalve Fuat Usta , ik vind dat werkelijk een aanfluiting en geen gezicht...wie denkt hij gvd wel wie hij is....zorg dat je fit er staat of blijf thuis !!
Ik zou niet weten waarom ik dat op een andere manier zou moeten formulieren.
Ik zou er ook niet over vallen als je "zo vet als een varken" gebruikte in je zin. Dat is heel wat anders dan "wat een vet varken is dat geworden". Met de ene zin vergelijk je hem spreekwoordelijk met dik zijn, met de andere bestempel je hem als een varken.
Hij is zo vet als een varken geworden. = (Hij is dik geworden.)
Wat een vet varken is dat geworden. = (Hij is een varken met overgewicht geworden)
Je weet denk ik heel goed wat ik bedoel, als ik zeg dat je zinnen verkeerd kracht bijzet met bepaalde woorden. Dat je iemand wilt afrekenen op zijn uiterlijk, iemand die twee weken meetraint, en als stagiaire bezig is zijn diploma te halen, tegen geen enkele vergoeding (en verantwoordelijkheid). Dat moet je zelf weten. Maar je had het ook bij het spreekwoord kunnen houden, dan kwam het meer over als een constatering dan een waardeoordeel. Om nog maar te zwijgen over 'broodje kebab'. Maar goed, back on topic.
@allen
Probeer zaken die over het functioneren van MVV gaan, zoveel mogelijk in het 'MVV algemeen' topic te plaatsen.