In mijn ogen is het heel duidelijk wat men hiermee wil bereiken en wat het 'proces' is dat menigeen hier niet duidelijk ziet. Los van het feit of dat een juiste of succesvolle keuze is, dat blijkt helaas bij elke visie of strategie pas achteraf:
Aangezien er simpelweg geen budget is, kun je 2 dingen doen: je kunt al je pijlen op een investeerder richten, maar dan loop je het risico dat je niet weet wanneer dat lukt. Dat is, zeker in deze tijd niet makkelijk, dus mag dat nooit je Plan A zijn. Want als dat nog 2 jaar duurt, gooi je sowieso nog 2 jaren weg en dat wil ook niemand hier.
Dat je daar op de achtergrond mee bezig bent lijkt me logisch, dat wordt ook bevestigd door de statuten wijziging.
Het beste wat je zonder geld kunt doen is je richten op de jeugd en jeugdige 'kansen' die voorbij komen.
Dat is in mijn ogen ook wat MVV nu doet.
Dit jaar veel jeugdige spelers testen voor de toekomst, denk aan Waem, Lathouwers, Tim en ook Rico Zeegers, van Bommel, Soumuoro, Kleinen, Last etc.
Puur het zoeken en vastleggen van spelers die op termijn basisspeler kunnen worden en daarna misschien zelfs wel verkocht kunnen worden.
Velen zullen roepen 'waarom spelen Last, Waem en Lathouwers etc. dan niet elke wedstrijd?'
In mijn ogen omdat het dit jaar niet om resultaten gaat en Kalezic van mening is (heeft hij al vaker gezegd) dat jonge spelers niet altijd gebaat zijn bij té veel wedstrijden. Vandaar ook dat Salasiwa, Heerings, Naudts etc. hier rondlopen. Spelers die voor weinig geld in ieder geval een elftal op de been brengen om een competitie mee te kunnen spelen en op de training weerstand aan de jonge spelers te kunnen bieden om in de luwte beter te worden.
Het proces bestaat in mijn ogen uit dit jaar zoveel mogelijk 'spelers voor de toekomst' zien om te kijken wie bruikbaar is.
Uiteraard zullen daar ook spelers van tegenvallen, zoals nu Stavitski, Mickels, McEachran, Swanson en Duin.
Maar als je er uiteindelijk 6 overhoudt die volgend jaar wél klaar zijn om de basis te vormen en die in de zomer vastlegt, dan kun je dán je 3 ton gebruiken om die basis weer aan te vullen en zo wordt je simpelweg beter.