Transfergeruchten seizoen 2020/2021

31 dec 2020 12:45
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #856

Frank Salemans schreef : Als je de filmpjes (haha, met behoorlijk dramatische muziek) mag geloven, hebben we twee wereldvoetballers erbij in het nieuwe jaar.........

Laat je verrassen, Frank!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2020 12:47
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #857

Boredass schreef : Mocht het verhaal van die Kursad kloppen, vind ik dit toch verassend, een speler die bijna alles gespeeld overnemen midden in het seizoen is niet wat mvv vaak doet.
Ik ken hem niet echt, maar lijkt me dan een wens van de trainer.

Of is hij de vervanger van Van Acker, die misschien vertrekt naar Lommel?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

01 jan 2021 17:37
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

01 jan 2021 19:35
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #859
Aan de ene kant natuurlijk goed dat er wat nieuwe spelers bijkomen. Aan de andere kant denk ik, bewaar het geld voor volgend seizoen, het huidige is toch al niet veel soeps: we promoveren niet dit jaar en we kunnen ook niet naar de Geusselt..

01 jan 2021 19:45
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #860

Hill28 schreef : Aan de ene kant natuurlijk goed dat er wat nieuwe spelers bijkomen. Aan de andere kant denk ik, bewaar het geld voor volgend seizoen, het huidige is toch al niet veel soeps: we promoveren niet dit jaar en we kunnen ook niet naar de Geusselt..

Deze speler is ook voor volgend seizoen, spelers huren heeft inderdaad weinig meerwaarde als dat geld kost.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043, M-MVV

01 jan 2021 20:05
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #861

Hill28 schreef : Aan de ene kant natuurlijk goed dat er wat nieuwe spelers bijkomen. Aan de andere kant denk ik, bewaar het geld voor volgend seizoen, het huidige is toch al niet veel soeps: we promoveren niet dit jaar en we kunnen ook niet naar de Geusselt..

Ff goed lezen. De optie is er dat hij 2,5 seizoen bij MVV speelt. Juist een goede zet denk ik om potentiële basisspelers nu al aan te trekken. Seizoen is toch al voorbij en nu kun je de spelers wel al laten inspelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Burgundian043

01 jan 2021 20:16
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #862
Daarbij is het ook geen overbodige luxe om wat spelers aan te trekken, de laatste wedstrijden zaten er nauwelijks wisselspelers op de bank

01 jan 2021 22:03
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #863
Ach die 2 spelers die Mvv aantrekt uit het afvalbakje van Fc Den Bosch en Fc Dordrecht zullen finacieel niet veel kosten en men heeft een 1/2 jaar de tijd om ze te testen voor volgend seizoen ..... voldoet er een is het Top voor MVV , haal er meer misschien zit er een Ganse bij . Zakelijk gezien een hel goeie zet.......Maar van de andere kant zie je waar MVV staat spelers halen die afvallen bij clubs die gelijk staan met MVV of minder ......

02 jan 2021 10:11
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #864

bokkesprongen schreef : Ach die 2 spelers die Mvv aantrekt uit het afvalbakje van Fc Den Bosch en Fc Dordrecht zullen finacieel niet veel kosten en men heeft een 1/2 jaar de tijd om ze te testen voor volgend seizoen ..... voldoet er een is het Top voor MVV , haal er meer misschien zit er een Ganse bij . Zakelijk gezien een hel goeie zet.......Maar van de andere kant zie je waar MVV staat spelers halen die afvallen bij clubs die gelijk staan met MVV of minder ......

GELD......Gr opa.

....

02 jan 2021 15:35
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #865
MVV-nieuwelingen Sürmeli en Soumaoro nog niet inzetbaar tegen FC Volendam

De laatste MVV-aanwinsten Kursad Sürmeli en Brem Soumaoro zijn nog niet speelgerechtigd voor de wedstrijd van zondag (20.00 uur) tegen FC Volendam.
Middenvelder Sürmeli is afkomstig van FC Dordrecht en verdediger Soumaoro komt over van FC Den Bosch. MVV zal waarschijnlijk nog aantreden zonder Kai Heerings. De verdediger is wel weer op het trainingsveld te zien, maar lijkt nog niet wedstrijdfit. Datzelfde geldt voor Marko Kleinen en Joy-Lance Mickels, die ook weer aan het trainen zijn. Shermar Martina, die ook al enkele weken uit de roulatie is, is nog niet op het trainingsveld actief

Vermoedelijke opstelling MVV: Havekotte, Zeegers, Mares, Waem, Last, Van Acker, Deom, Kostons, Zamouri, Naudts, Schroijen

Afwezig: Mickels, Kleinen, Heerings (niet fit) Martina (geblesseerd)

Groeten oet ; Hamburg . duitsland
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Lassie80

07 jan 2021 19:40 07 jan 2021 19:41 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #866
,,We zijn nog druk bezig met enkele versterkingen,,aldus onze trainer in het programmaboekje van Mvv...gr opa.

....

07 jan 2021 20:27
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #867

opadiehard schreef : ,,We zijn nog druk bezig met enkele versterkingen,,aldus onze trainer in het programmaboekje van Mvv...gr opa.

Spits , buitenspeler en back is geen overbodige luxe!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

08 jan 2021 10:56
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #868
In een interview in De Limburger geeft Waem aan dat hij een langer verblijf in Maastricht wel ziet zitten. Van de technische staf heeft hij te horen gekregen dat de club hem na dit seizoen wil behouden. Lijkt mij een goede aanwinst met genoeg potentie voor dit MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Lassie80, Kloeteklaos, bokkesprongen, Burgundian043

08 jan 2021 12:01
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #869

M.V.V. 1902 schreef : In een interview in De Limburger geeft Waem aan dat hij een langer verblijf in Maastricht wel ziet zitten. Van de technische staf heeft hij te horen gekregen dat de club hem na dit seizoen wil behouden. Lijkt mij een goede aanwinst met genoeg potentie voor dit MVV.

‘Door mijn broertje ben ik zo ver gekomen’
Geruisloos veroverde verdediger Matteo Waem (20) een basisplek bij MVV. Een gesprek over een gemiste transfer naar Birmingham City, pleintjesvoetbal en het verloren talent van zijn broertje.
DOOR EMIL VISSER

Matteo Waem komt op een drafje aanhollen. De verdediger van MVV is zojuist getest op het coronavirus en meldt zich dus iets later bij de afspraak dan verwacht. „En ik moest met de trainer ook nog wat beelden bekijken”, zo excuseert hij zich keurig. 1 meter 89 centimeter lang, een jongensachtige glimlach en een vriendelijk voorkomen. Type ideale schoonzoon.

Dat blijkt ook later in het gesprek. Feestjes? Alcohol? „Als ik met mijn vrienden naar het café ga, dan drink ik een colaatje, of Fanta. Ik heb mijzelf beloofd dat ik nooit alcohol zal drinken. Dat hoort niet bij het leven als profvoetballer.”

Harde les

Mijn zaakwaarnemer wilde onderhandelen over een duurdere auto en een groter appartement. Ik had daar helemaal geen boodschap aan. Ik wilde voetballen. Matteo Waem
Prof is hij nog niet zo lang. Sinds zijn zesde zat hij in de jeugdopleiding van Royal Antwerp in België, maar het is bij MVV waar hij zijn eerste contract tekende. Hoewel, contract… Hij speelt op amateurbasis in Maastricht. Toch was hij zo blij dat hij bij MVV aan de slag kon, dat hij direct na de ondertekening van de overeenkomst een foto op zijn Instagram plaatste. Nog voordat de club officieel iets naar buiten bracht. „Ik was gewoon ongelooflijk trots. Dit is een belangrijke stap in mijn carrière. Voor het eerst zit ik bij een profclub. Als jeugdspeler hang je er toch maar een beetje bij.”

Het had overigens niet veel gescheeld of de Belg had nu bij het Engelse Birmingham gespeeld. Hij ging daar in december 2019 op proef heen en de Engelsen, uitkomend op het tweede niveau, waren overtuigd. Het contract werd naar zijn zaakwaarnemer opgestuurd. „Maar daar ging het mis”, legt Waem uit. „Mijn zaakwaarnemer zei dat het nog niet rond was, dat hij nog wilde onderhandelen over een duurdere auto en een groter appartement. Ik had daar helemaal geen boodschap aan, dat interesseert mij niet. Ik wilde daar gewoon voetballen. Uiteindelijk is het spaak gelopen. Ja, ik heb nu een andere zaakwaarnemer. Dat was een harde, maar goede les.”

Geen Birmingham dus, maar Maastricht. Waem verhuisde van de grote stad Antwerpen naar Lanaken. Voor het eerst op zichzelf. Zonder moeder en zonder vader, die vele jaren geleden uit Italië naar Antwerpen trok om diamantslijper te worden. Maar de verdediger mist vooral zijn 17-jarige broer Andreas, waar hij een speciale band mee heeft.

„Wij zijn elkaars beste vrienden, onze relatie is heel hecht. We doen alles samen. En we hebben veel aan elkaar gehad om beter te worden met voetbal. Zonder hem was ik niet zover gekomen. In Antwerpen woonden we vlakbij een pleintje en daar speelden wij tegen de jongens uit de buurt. Met zijn tweeën tegen een stuk of zes, zeven anderen. We wonnen meestal. Als ik soms zie wat voor dingen Andreas met een bal kan doen… Ja, hij heeft zeker meer talent dan ik.”

Verloren

Het voetbaltalent van Andreas is echter definitief verloren gegaan. „Hij is licht autistisch en kan niet aarden in de voetbalwereld. Hij stopte met de jeugdopleiding van Royal Antwerp. Er staat bij een topclub veel druk op jonge spelers. Er wordt naar je geschreeuwd langs de kant. Daar kon mijn broer niet tegen. We hebben samen veel gesprekken gevoerd of hij wel echt moest stoppen. Het is spijtig, maar het is beter zo. Ik merk dat hij gelukkiger is. Hij wil nu het leger in. Daar is alles strikt, geordend en er zijn duidelijke regels. Dat is goed voor hem.”

In zijn eentje in Lanaken kan Waem zich in ieder geval wel volledig focussen op zijn eerste seizoen in het profvoetbal. „Ik had niet verwacht al zo snel in de basis te staan. Ik kreeg de kans toen Kai Heerings geblesseerd raakte en ik denk dat ik het wel aardig gedaan heb. De staf heeft aangegeven dat de club mij na dit seizoen wil behouden. MVV heeft mij een kans gegeven, dus een langer verblijf zie ik zeker zitten.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, Kletswief, Kloeteklaos, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

08 jan 2021 12:57
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #870
Wat mij betreft heeft Waem genoeg laten zien een een contract verdiend. Hopelijk onderneemt MVV snel genoeg actie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kloeteklaos, De Zwarte Vogel

Tijd voor maken pagina: 0.964 seconden