Transfergeruchten seizoen 2020/2021

14 jan 2021 10:09
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #901

Boredass schreef :

Mienclub1902 schreef : STVV LEENT BALONGO UIT
13 januari 20210 Reactiesdoor Redactie

Nelson Balongo mikte raak tegen Anderlecht en pikte nog speelminuten mee in vijf andere competitiematchen. Met de komst van Ilombe Mboyo en Christian Brüls dreigt de jonge aanvaller op een zijspoor te belanden. STVV wil de 21-jarige Tongenaar uitlenen.

De Belgische spits met Congolese roots tekende in maart 2020 een nieuwe verbintenis tot midden 2022. STVV verkiest Balongo een half seizoen uit te lenen aan een club waar hij meer ervaring op kan doen.

De voormalige jeugdspeler van Standard en het Portugese Boavista zou dan een nieuwe kans krijgen in de voorbereiding op het volgende seizoen.

Er zou belangstelling zijn van MVV, dat in de Nederlandse tweede klasse speelt, en een Franse club

Ben beniewd, heeft wel weinig meerwaarde , iemand huren zonder optie

Normaal heeft het inderdaad weinig meerwaarde vind ik.
Alleen dit seizoen is toch weer een verloren seizoen dus als je zo weinig mogelijk investeert hou je meer over voor in de zomer aan te kunnen trekken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2021 10:49
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #902
Ik weet niet of dat wel zo is. Je kunt altijd nog een periode winnen. Nooit opgeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Hier menier

14 jan 2021 13:00
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #903
Hoe zou het toch met William Balikwisha zijn? Inmiddels weer fit? Zou voor ons toch een hele leuke speler zijn en was erg populair. Voor dat soort spelers kom je toch vooral naar het stadion.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

14 jan 2021 13:07
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #904

Schapendonk schreef : Ik weet niet of dat wel zo is. Je kunt altijd nog een periode winnen. Nooit opgeven.

Dit geeft aan waar de meest optimistiese(in lettervorm)supporters nog steeds zitten nl hier op het forum,schapendonk zaten wij niet al jaren geleden bij elkaar in de tijd van onze kleine topscorer;) ;) ? Gr.opa.

....

14 jan 2021 14:28 14 jan 2021 14:31 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #905
In de tijd van Schapendonk was ik 10 jaar. Voor mij is het de beste spits van MVV geweest aller tijden. Nu heb ik Brokamp nooit zien voetballen, maar de mensen die ik ken en hem wél hebben gezien, zeggen dat hij ontzettend goed was, maar er was een maar. Hij was soms een beetje lui? Nu is dit van horen zeggen. Weten doe ik het niet. Zijn er beelden? Ik geniet nog stiekem af en toe van de beelden van Schapendonk. Vergane glorie, het was een held voor mij. Maar ja het heeft niets met transfergeruchten te maken, dus ik laat het hierbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, LRB

14 jan 2021 21:15 14 jan 2021 21:35 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #906

Schapendonk schreef : In de tijd van Schapendonk was ik 10 jaar. Voor mij is het de beste spits van MVV geweest aller tijden. Nu heb ik Brokamp nooit zien voetballen, maar de mensen die ik ken en hem wél hebben gezien, zeggen dat hij ontzettend goed was, maar er was een maar. Hij was soms een beetje lui? Nu is dit van horen zeggen. Weten doe ik het niet. Zijn er beelden? Ik geniet nog stiekem af en toe van de beelden van Schapendonk. Vergane glorie, het was een held voor mij. Maar ja het heeft niets met transfergeruchten te maken, dus ik laat het hierbij.

Als Super Ceesie voor jou de beste is, is hij de beste. Klaar ! Schapendonk was ook een topper: RESPEKT

Zelf heb ik genoten van de Witte, maar was de slagerszoon uit Meersen mijn favoriet. En van mijn vader zaoliger weet ik dat er in zijn tijd en dus ver voor mijn tijd ook een topper was :

de Funs oet Merregraote = Fons van Wissen ( pas op... Boer draait nu door en wordt wild☺)

Niettemin was en is Willie een aparte en een zeer sympathieke man, vooral nu uiterst benaderbaar en een no nonsense persoon.
Er is niet veel beeld van de Witte maar speciaal voor jou een filmpje met wat actie op het veld:

De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, jovkle, Boer458, Burgundian043

14 jan 2021 23:20 14 jan 2021 23:21 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #907
Bedankt LRB, ik vind Brokamp eigenlijk zeer bescheiden. Hij wilt niets van "roem" weten. Hij komt niet meer in een stadion. Ik kan dit zeker waarderen. Maar zou hij wel nog naar zijn mozaïek komen kijken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

14 jan 2021 23:27
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #908
Er zijn toch ook veel momenten geweest waarop Jo Bonfrère de beste MVV-er was ook in de tijd van de Witte uit Sjevemet.

15 jan 2021 09:27
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #909
Sjieke nostalgie! Terug naar de orde van de dag dan maar weer? Transfergeruchten...

15 jan 2021 12:33 15 jan 2021 12:53 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #910
Zou Ricardo Ippel geen optie zijn ? Brengt wat ervaring ( en eventueel rust op het middenveld) mee die we best kunnen gebruiken....
Ik zie hem daardoor spelers als Deom en Waem wat coachen en beter laten functioneren waardoor de aanval ook beter bediend wordt.
Kan ook wishfull thinking van mij zijn...
Niet dat Ippel de Grote Verlosser is, maar hij is beschikbaar, heeft geen ploeg en zou dus niet de hoofdprijs kosten...
Ligt eraan hoe MVV ( Ron Promotion) en hij uit elkaar zijn gegaan ( niet willen tekenen) en of men over zijn / hun eigen schaduw heen durft en wil springen.
We hebben nog een half jaar om een fatsoenlijke groep op te bouwen voor volgend seizoen, kunnen hem dus gebruiken en...
eerder ook al : natuurlijk dat gespuis in DE derby 'n flinke watsj te geeve! :evil: ( al is dat letste allein mer voor Pinobel...)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

15 jan 2021 15:27
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #911

LRB schreef : Zou Ricardo Ippel geen optie zijn ? Brengt wat ervaring ( en eventueel rust op het middenveld) mee die we best kunnen gebruiken....
Ik zie hem daardoor spelers als Deom en Waem wat coachen en beter laten functioneren waardoor de aanval ook beter bediend wordt.
Niet dat Ippel de Grote Verlosser is, maar hij is beschikbaar, heeft geen ploeg en zou dus niet de hoofdprijs kosten...
Ligt eraan hoe MVV ( Ron Promotion) en hij uit elkaar zijn gegaan ( niet willen tekenen) en of men over zijn / hun eigen schaduw heen durft en wil springen.
We hebben nog een half jaar om een fatsoenlijke groep op te bouwen voor volgend seizoen, kunnen hem dus gebruiken en...
eerder ook al : natuurlijk dat gespuis in DE derby 'n flinke watsj te geeve! :evil: ( al is dat letste allein mer voor Pinobel...)

Beter een scorende spits halen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

15 jan 2021 15:44
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #912

jovkle schreef :

LRB schreef : Zou Ricardo Ippel geen optie zijn ? Brengt wat ervaring ( en eventueel rust op het middenveld) mee die we best kunnen gebruiken....

Beter een scorende spits halen

Verdedigen begint bij de aanval, maar aanvallen begint ook bij de verdediging. Als je geen lijn in je spel hebt hoe je tot aan kansen wilt komen aan de andere kant van het veld en de bepalende spelers hiervoor in je team ontbreken , kun je iedereen in de punt van de aanval zetten. Als de spits geen ballen krijgt, zullen we nooit tot doelpunten komen.

Naudts is geen geweldenaar, helemaal mee eens. Maar zet een Naudts in het jaar neer waarin Croux en Schroijen voorzet na voorzet gaven en de spits eigenlijk 60% van de wedstrijd in het strafschopgebied van de tegenstander te vinden was. Dan heb je ook aan hem een goede. Ik denk juist dat hij een afmaker is en geen speler die 40m met een bal aan de voet gaat overbruggen om te scoren.

Een spits mag voor mij , maar ik zie liever een flitsende buitenspeler komen. Vanaf Schroijen komt nog wel eens wat van een voorzet of dreiging, maar van de andere kant eigenlijk totaal niets. Een Zeegers (niet verkeerd bedoeld) die halverwege de helft van de tegenstander de bal naar voren roeit en hopen dat hij goed valt noem ik geen gevaar.

Trepke B post niet voor niets een oud filmpje van Balikwisha. Ik juich het aan de ene kant toe, maar aan de andere kant krijg je vervolgens weer iemand voor een half seizoen waar je zelf niet op kunt voortborduren.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Burgundian043

15 jan 2021 16:27 15 jan 2021 16:30 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #913
Kort door de bocht kijk je naar het doelsaldo. Dat is een kleine maatstaf waar het aan ontbreekt. Verdedigend is het erg zwak gesteld bij MVV maar scorend zie je ook dat het niet helemaal loopt zoals het hoort. En als de aanval niet goed genoeg is, geeft dat meer druk op de verdediging. Enfin, je staat niet voor niets 17e. Tja, waar te beginnen. Een moeilijke opgaaf dit...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

16 jan 2021 08:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #914
Tsja, Jelle Duin speelde inmiddels 134 minuten voor Jong AZ. Twee doelpunten, één assist. Scoort gisteren gewoon tegen koploper Almere City, voor de mensen die zijn eerdere doelpunt nog toeschreven aan "het is maar Den Bosch". Had Duin in de spits gestaan in het seizoen Croux/Schroijen waar Lijnsje het over heeft, dan schoot die er zo 20 in.

Het is uiteraard een kip en ei verhaal. Zowel aanvallend als op het middenveld als verdedigend is het gewoon allemaal erg matig en zit er weinig lijn in. Alleen betere aanvallers halen heeft weinig zin, want de bal komt daar nooit. Alleen betere verdedigers (in opbouwende zin) halen heeft weinig zin, want onze aanvallers doen er zo weinig mee. Dit MVV heeft in iedere linie versterking nodig. Voetbal nodig. Maar daar hebben we weer geen geld voor. Triest verhaal zo.

Het positieve? Het is de voetbalwereld, als de komende maanden één leuk talent uit de jeugd doorbreekt en we in de zomer twee of drie rake transfers doen, doe je meteen weer mee voor de play-offs en voert MVV opeens briljant beleid!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Burgundian043

16 jan 2021 10:38
Sjeng043
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Transfergeruchten seizoen 2020/2021 #915

mvv4ever schreef :

Boredass schreef :

Mienclub1902 schreef : STVV LEENT BALONGO UIT
13 januari 20210 Reactiesdoor Redactie

Nelson Balongo mikte raak tegen Anderlecht en pikte nog speelminuten mee in vijf andere competitiematchen. Met de komst van Ilombe Mboyo en Christian Brüls dreigt de jonge aanvaller op een zijspoor te belanden. STVV wil de 21-jarige Tongenaar uitlenen.

De Belgische spits met Congolese roots tekende in maart 2020 een nieuwe verbintenis tot midden 2022. STVV verkiest Balongo een half seizoen uit te lenen aan een club waar hij meer ervaring op kan doen.

De voormalige jeugdspeler van Standard en het Portugese Boavista zou dan een nieuwe kans krijgen in de voorbereiding op het volgende seizoen.

Er zou belangstelling zijn van MVV, dat in de Nederlandse tweede klasse speelt, en een Franse club

Ben beniewd, heeft wel weinig meerwaarde , iemand huren zonder optie

Normaal heeft het inderdaad weinig meerwaarde vind ik.
Alleen dit seizoen is toch weer een verloren seizoen dus als je zo weinig mogelijk investeert hou je meer over voor in de zomer aan te kunnen trekken.

Ondanks dat ik het er mee eens ben dat het in principe weinig meerwaarde heeft is het voor ons als supporters makkelijk praten om het dan maar niet te doen, een speler (spits in dit geval) huren zonder optie voor volgend jaar. Daar tegenover staat dat een trainer (+bestuur en selectie) altijd wil winnen en presteren. Daarom denk ik ook dat de meeste clubs altijd een kans zullen pakken om een betere speler toe te voegen aan de selectie, mits het niet te veel kost. Daarnaast denk ik wel dat wanneer je een spits haalt die echt toegevoegde waarde heeft en het team daardoor beter gaat spelen/draaien, dit ook ten goede komt van de rest van het team en de ontwikkeling van spelers. Het heeft misschien dus toch wel meerwaarde ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Tijd voor maken pagina: 0.640 seconden