Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden)

08 aug 2022 13:53
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #121

De Zwarte Vogel schreef : Wie kent nog "good old" Raoul van Biesland?? Die is toch ooit naar Leiden vertrokken.

Vroeger kende ik hem goed, maar al heel lang niet meer gezien ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2022 14:04
Maakneetoetboenaotouw
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #122
Wat is er eigenlijk met Alberg gebeurt? Geblesseerd of wat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2022 14:13
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 561
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #123
Zogenaamd geblesseerd neem ik aan.
Hoop dat hij snel ontbonden word of een regeling getroffen word.
Hopelijk kunnen we dan nog een vervanger voor hem halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2022 14:12
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #124

Kloeteklaos schreef :

Sander70 schreef : De begrotingen in de kkd seizoen 22-23.
Tja…


In- en intriest. Het is een prestatie van formaat zelfs een kleinere begroting dan Telstar te hebben.
Een begroting van 750.000 euro heeft niets meer met betaald voetbal te maken. Zelfs in 95-97 hadden we omgerekend een begroting van ruim meer dan een miljoen euro. MVV is op sterven na dood en het is wachten op het moment dat iemand een reden vindt de stekker er definitief uit te trekken.


Ik krijg de indruk dat MVV en Telstar in hetzelfde schuitje zitten. Vandaag een artikel over Jonker in de NRC (over zijn rol als bondscoach bij de Oranje Leeuwinnen). Uit dat artikel kun je opmaken dat juist Telstar het laagste budget van de eerste divisie heeft. Iets dat je ook in dit artikel terugleest:

m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20220508_521...e&utm_medium=organic

Maar of het nou MVV of Telstar is, ik ben het met je eens dat zoiets vanuit Maastrichts oogpunt triest is. Met meer financiële armslag zou MVV, hoewel puik begonnen aan de competitie, een grotere rol van betekenis kunnen spelen. Mooi dat de club zegt stappen te maken, maar als de concurrentie grotere stappen zet, ga je er feitelijk op achteruit. MVV verkeert in een situatie waarin het verleden aansprekender is dan het heden. Hopelijk gaat de club in de (nabije) toekomst op sportief/financieel vlak weer een rol van betekenis spelen. Daar ligt enerzijds een belangrijke taak voor de directie en commercie om dit op te pakken en anderzijds voor het bedrijfsleven in Maastricht en omstreken om zich achter de club te scharen. Geldt natuurlijk ook voor de mensen die nu nog niet naar het stadion gaan. Verberne heeft zijn team de afgelopen thuiswedstrijden in samenwerking met het publiek reclame laten maken voor het betaald voetbal in Maastricht. Hopelijk haalt dat thuisblijvers over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2022 12:34
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 300
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #125
Excuus dat ik dit topic weer naar boven schop, maar ik zit de wedstrijden 2023 in mijn agenda in te vullen... Maar Jong Ajax-MVV op carnavalsmaandag, klopt dit wel?? :blink:
Zie iig nergens een andere datum dan 20 februari staan...
Bvd. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2022 12:59
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #126

Mappie schreef : Excuus dat ik dit topic weer naar boven schop, maar ik zit de wedstrijden 2023 in mijn agenda in te vullen... Maar Jong Ajax-MVV op carnavalsmaandag, klopt dit wel?? :blink:
Zie iig nergens een andere datum dan 20 februari staan...
Bvd. :)


Klopt , carnevalsmaandag uit naar Ajax. Competitieplanner komt niet uit het Zuiden

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2022 13:26 31 dec 2022 13:27 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #127
Wedstijden handmatig invullen ?

Kijk eens of het hiermee lukt. Hele programma wordt telkens automatisch bijgewerkt in je kalender. Kan voor elke club, formule 1 etc.
maak-agenda.nl/up-to-date maak-agenda.nl/team/MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2023 21:14
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #128
(disclaimer: lange lap tekst)

Het reguliere seizoen zit erop. Tijd voor een terug- én vooruitblik. Het toetje wacht namelijk nog. Daar later meer over.

Eerst even terug naar eind vorig seizoen. Maurice Verberne nam het over van Klaas Wels. Voorzichtig werd er een kentering ingezet. Niet alleen qua resultaten, maar vooral qua spel(vreugd). Verberne leek de juiste trainer voor een jonge groep die niet gebaat is bij een harde aanpak, maar af en toe de spreekwoordelijke aai over de bol nodig heeft. Zelfvertrouwen om beter te presteren. Ondanks de aardige reeks onder Verberne werd MVV 16e. De slechtste prestatie sinds het seizoen 2003/2004, toen de eerste divisie nog de Gouden Gids Divisie heette.
Verberne werd dit seizoen hoofdtrainer. En dat op een moment dat De Geusselt niet de meest vruchtbare grond leek om talent te zaaien en succes te oogsten. Waarbij het woord ‘leek’ benadrukt kan worden, want al snel was er verbetering te zien. Wellicht flauw om te vermelden, maar heel veel slechter dan het voorgaande seizoen kon het eigenlijk ook niet.
Desalniettemin is het razend knap wat er dit seizoen op voetballend gebied is gebeurd. Onder de nieuwe technische staf is het gaan lopen. En hoe! Waar het precies aan ligt, durf ik niet te zeggen. Laat ik het houden op een combinatie van factoren: de aanpak van de staf, de samenstelling van én de sfeer in de spelersgroep, kwalitatieve aanvullingen onder Ronny van Geneugden, de wisselwerking met het publiek (met name met de Angel-Side), spelplezier, wilskracht, onverzettelijkheid en af en toe een tuut gelök. Dat resulteerde in soms oogstrelend aanvalsspel, legendarische comebacks (Willem II en PEC Zwolle thuis), samengeknepen billen en af en toe een pak op de broek. De laatste keer dat MVV als vijfde eindigde in de competitie was precies 10 jaar geleden onder René Trost. Overigens, toen waren 50 punten genoeg voor een die plek, MVV haalde er dit seizoen 9 meer. Het doelsaldo toen (+12) was wel beter, vooral omdat er minder doelpunten werden geïncasseerd.
Wat Verberne en co hebben laten zien is ongekend. Het is de uitzondering op de regel. Vaak dicteert de hoeveelheid geld die je in een selectie pompt de eindklassering. Maar dus niet altijd. Het kan ook anders. Ik meen me te herinneren dat Verberne ergens heeft verkondigd De Geusselt weer vol te willen spelen. Dat is gelukt. Met gemiddeld 5.886 toeschouwers (bron: Transfermarkt) is dat het hoogste gemiddelde sinds het seizoen 2007/2008.
De steekballetjes van Steuckers, de reddingen van Matthys (167, meeste van de hele KKD) en de ongekende cijfers van Koen de Assistkoning (19, meeste van de KKD samen met Hansson van Heracles)… er viel bij tijd en wijle behoorlijk wat te genieten. Onbetwiste groeibriljant is natuurlijk Ruben van Bommel, maar dé kracht is het collectief. Klinkt heel cliché, dat weet ik, maar het is wel zo. Werken tot je er bij neervalt. Voor elkaar, voor het resultaat, voor het publiek, voor de club.
Is het dan alleen maar hosanna? Bijna. Uiteraard zijn er opmerkingen te maken bij het wisselbeleid, het opbouwen vanuit de verdediging en de vele tegengoals. Maar de positieve punten wegen gewoon zwaarder.

Over wat er achter de schermen wel of juist niet gebeurt, heb ik dit seizoen veel gelezen hier op het forum. Zelf heb ik er weinig zicht op. Maar simpel gezegd: betere prestaties op het veld moet je commercieel kunnen uitbuiten. Meer sponsoren, meer toeschouwers. Het zou allemaal extra geld moeten opbrengen. Ik ben benieuwd…

Het seizoen zit er officieel op. En het was een bijzonder seizoen. MVV overtrof ieders verwachtingen op het veld, we hebben kunnen lachen om de originele berichten op Twitter en we kregen opeens te maken met een regel waarbij duels werden gestaakt omdat er dingen op het veld terecht kwamen. Mijns inziens schiet deze regel zijn doel voorbij. Spelers horen niet te worden bekogeld te worden met allerhande voorwerpen, maar een plastic bekertje dat als vreugdebiertje aan de rand van het veld beland is toch wel iets heel anders. Bovendien is de ene scheidsrechter heel strikt in het naleven van de regel en de ander niet. Willekeur ligt op de loer.

Het belangrijkste staat nu voor de deur: de nacompetitie. Met de minste middelen van allemaal promoveren zou een stunt van ongekend formaat zijn. Een script voor een film, een verhaal uit een jongensboek. Het uitvallen van Kostons en Kleinen is een aderlating. Toch is MVV niet kansloos. Het belangrijkste is denk ik dat de spelersgroep zélf gelooft dat het kan. Als wat nu nog komt is een extraatje. Verberne en de spelers en iedereen daaromheen mogen trots zijn op wat het team dit seizoen heeft laten zien. Op naar een paar mooie wedstrijden. Alhoewel, een paar is twee… Het mogen er ook meer zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, jovkle, jasonke7, bokkesprongen, ASR, Hier menier, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden