Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden)

09 juli 2022 19:54 09 juli 2022 20:04 door Mithrandir.
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #31

Ekstertjj schreef : Katwijk - Jong AZ 0-5 :ohmy: terwijl van de week PEC Zwolle nog verloor van Katwijk. Nou zeggen oefenpotjes meestal niet veel maar ik vind dit wel een behoorlijk opmerkelijke uitslag tegen de grootste amateurclub van het land (kampioen topklasse)
PEC, die waarschijnlijk voor de titel in de KKD gaat spelen komend seizoen, verliest ervan, terwijl een club die afgelopen seizoen 13e eindigden (met maar 2 punten meer dan MVV) die walst eroverheen.
Is dit een voorteken voor hoe de 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen straks tegen J. AZ zal gaan? Zo ja, dan staan wij straks dus stijf onderaan na die 1e uitwedstrijd.


Je zegt het zelf. Oefenwedstrijden zeggen niet veel. Feyenoord verloor met 7-0 van Kopenhagen en wint met 1-2 van Salzburg. Jij doet nu alsof je op voetbal uitslagen een wiskundige berekening kan loslaten en tada. De realiteit is natuurlijk alles behalve zo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, ASR, Burgundian043, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2022 20:51
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 372
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #32
MVV is er zaterdagavond niet in geslaagd om de vierde oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen te winnen van hoofdklasser SV Meerssen. In een weinig spannende wedstrijd bleef het 0-0.
Hoewel beide teams een paar aardige kansen wisten te creëren, vond het échte vuurwerk, letterlijk, buiten het veld plaats: tijdens de wedstrijd klonken er meermaals harde knallen op het sportcomplex in Meerssen.

In de eerste helft hielden de teams elkaar in evenwicht met over en weer kansen, waarbij hoofdklasser Meerssen (straks vierde divisie) zeker niet onderdeed voor de Maastrichtenaren. Koen Kostons, teruggekeerd uit Zweden, begon in de basis, maar viel vlak voor rust uit na een harde tackle door een speler van Meerssen.

Na rust zette MVV meer aan, en was het de betere partij. Het spel vond grotendeels op de helft van Meerssen plaats. Dat bleef zo toen trainer Maurice Verberne zo’n beetje het hele elftal had gewisseld. Maar het was het steeds nét niet in de afronding. Vlak voor het laatste fluitsignaal leek MVV alsnog met de overwinning aan de haal te gaan na een fraaie actie van Livramento, maar een speler van Meerssen haalde de bal uit de goal vlak voordat die over de doellijn zou rollen.


SV Meerssen - MVV: 0-0

Opstelling MVV: Matthys, T. Zeegers, Kleinen, Waem, Labylle, Souren, T. van Bommel, Remans, Blummel, Kostons, R. van Bommel

Wissels: Livramento, Penders, Lambrix, Noviello, Schenk, Cavcic, Joordens, El Basri, Lioumis, Deenen, Nuhaj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2022 21:25
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 565
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #33

Vriethof18 schreef :

jovkle schreef : Hoe heette die Griekse spits die in de oefenwedstrijd tegen Heer meespeelde?


Lioumis Athanasios


Vergeet die maar snel.
Want dat word helemaal niks.
Letterijk niks goeds gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2022 09:50
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #34
Gisteren toch maar eens gaan kijken, maar wat ik zag was niet best. Ja, wéér de nul gehouden zeg ik met een knipoog. Verder zag je tussen Meerssen en MVV vrij weinig kwaliteitsverschil en dat kan natuurlijk niet.

Waar Verberne toen 'ie het stokje overnam van Wels geprezen werd om zijn betrokkenheid en coaching langs de lijn, kwam er nu hele wedstrijd niet meer uit dan 'schakelen jongens'. Verder twijfelde ik gisteren aan de formatie. Mart Remans liep er op rechtshalf/buiten verloren bij. Kostons was het weer net niet voorin.

Op de bank alleen maar jeugd. Met op de tribune Zeegers, Van Dijck en Dzepar. Daar moet echt kwaliteit bij. Tuurlijk moeten we ieder jaar geduld hebben en wachten op het eind van de transferperiode, maar het feit dat er een onduidelijke Griek op proef is en wat spelers van R*da O21 zegt al veel.

Kleine lichtpuntjes zag ik dan wel weer in Ruben van Bommel, Matteo Waem en Livramento. Die laatste zou ik zeker vastleggen. Als ze meer mensen een seizoenskaart willen laten kopen, dan moeten ze met meer komen dan waar ze nu mee bezig zijn en alleen mikken op jeugd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2022 12:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #35
Een verhaal dat veel zegt over het huidige MVV.
Na een nachtje slapen en terugdenkend aan de wedstrijd van gisteravond waar ik het idee had dat ik naar twee hoofdklassers zat te kijken,overvalt mij het gevoel dat we als club al een flinke tijd in een diep dal zitten.
Dit duurd veels te lang,ik heb de gedachte dat ik het MVV gevoel stukje bij beetje aan het verliezen ben,nu ik als supporter mijn 52ste seizoen in ga.
Komt dat intense gevoel nog terugkijken ik weet het niet,moet ik mij nog laten verrassen ik weet het niet.
Ik voel een beetje dat mijn binnenkant schreeuwt,,Waar is mijn cluppie,,.
Misschien juist omdat ik van de ouwe garde ben en al de ups and downs heb meegemaakt.dus de goede en slechte tijden,maar vooral die mooie herinneringen aan emotie en de talrijke mooie wedstrijden op het hoogste niveau.
Ik denk dat geld het voetbal al vele jaren juist de nek om heeft gedraaid.
Geld dat niet de mooiste clubs met een hart maar de rijkste clubs laat overleven.
Geld dat wij niet bezitten om ergens te kunnen aanhaken om zo mede weer zo naar boven te kunnen kijken.
Ik snap ook wel dat je ziel en zaligheid als club niet moet verkopen aan een partij die het hoofdzakelijk ziet als een speeltje waarbij je het risico loopt dat het ook zomaar over en uit kan zijn.
Maar waar ik ook moeite mee heb is dat we volgens kenners weer langzaam moeten gaan bouwen aan een toekomst die de weg bewandeld via een jeugdacademie.
Klinkt mooi maar ik heb daar niet veel vertrouwen in is mij te onzeker.
Talenten die te vroeg de jeugdacademie verlaten dit tegen een onkosten vergoeding.
Ik ben bang dat het overlevingsplan te lang gaat duren.
Misschien zie ik het te somber en is mijn MVV hart te sterk om af te haken,en mag ik mij straks verheugen in een team dat weer een rol van betekenis kan gaan spelen.
Geschreven door een ongeruste supporter…met een MVV hart.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Sjotelsplak, Anna D., Boer458, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2022 20:05
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 565
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #36
Gisteren weer een oefenpotje.
Meerssen waar we de laatste keer met 3-2 van verloren was de tegenstander.
Normaal moet dit altijd winst zijn.
Maar ik was er niet heel gerust op.

Ik vond Meerssen nog aardige tegenstand bieden en hadden gewoon aardige kansjes.
Wij missen echt de ervaring op iedere linie.
Diegene wat ervaring hebben leveren niks. (Alberg, Labylle.)
De rest zijn vrijwel allemaal jonkies.
Het viel mij op dat Waem geen captain meer was en dat Souren de band om had.
Dan schakel ik in m’n hoofd gelijk door en denk ik dat hij wel zal vertrekken, aangezien er nogal wat clubs in de rij staan voor hem.
Zou het jammer vinden maar als hij toch niet wil bijtekenen dan beter nog voor een klein bedrag dan voor niks.
Blummel mag van mij ook best vertrekken.
Leuke speler was het, maar die is het ook echt aan het verliezen.
Ook hem vind ik vervangbaar.
Ben zelf alles behalve weg van Thomas van Bommel, en hij bewijst het eigelijk iederen keer voor mij.
Op alle fronten te kort.
Makkelijk inspeelpassjes die hij inlevert.
Word puur een jaartje contract uitzitten en dan lijkt mij dat ook einde verhaal.

Over de testers gesproken.
Livramento heeft mij echt wel overtuigd op alle vlakken.
Technisch begaafd, snelheid en zeer lichtvoetig.
21 jaar en kan zomaar eens een leuk seizoen gaan hebben bij ons.
Dus vastleggen voordat die alweer word weggekaapt.
Van Dijck was er niet bij vanwege een blessure, maar was wel aanwezig om de wedstrijd te bekijken.
De Griekse spits was een en al drama.
Letterlijk niks goeds gedaan.
En van een betrouwbare bron vernomen dat hij alweer terug is naar Griekenland.
Dus daar zullen we niks meer van horen.

Erg benieuwd wat de komende tijd staat te gebeuren want nu komen de echte potjes.
Dus ook nieuwe testers/aanwinsten in aankomst met hopelijk een goeie voor us MVV’ke!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2022 08:58
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #37
Wat me vooral opviel was dat ELK fysiek duel werd verloren... de 2 sterke mannen voorin van Meerssen waren de profs de baas. Er zit totaal geen voetbal in, heel weinig coachen onderling. inderdaad Ruben laat bij vlagen zien goed te kunnen voetballen, weet niet of dit nu zijn positie was. Thomas komt gewoon te kort op welke positie dan ook. De Griekse spits heeft geen bal gekregen met al die JO16 spelers (zo leken ze tenminste) om zich heen. Erg zorgwekkend dit MVV op dit moment. Ik zou toch echt eens 4-4-2 gaan spelen want we hebben geen buitenspeler met een actie. en Zolang er geen ervaring in het veld is, iemand die de lijnen uitzet en voorin een echte afmaker is dan win je maar heel weinig wedstrijden vrees ik. Nog een lange weg te gaan.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2022 11:01
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #38
Ik denk dat we niet te zwaar moeten tillen aan resultaten in de voorbereiding. Het is niet voor niets een voorbereiding: Een mooi moment om jeugd aan het werk te zien, jongens te laten spelen die gedurende het seizoen veelal op de bank zullen zitten. Maar ook te oefenen met tactieken en manieren van spelen.
Verder kiest MVV er lijkt het voor om zo vroeg mogelijk de selectie op orde te hebben. Daar waar we normaliter afwachtend zijn op afvallers bij andere clubs. Wat mij betreft is dat positief en mogen Van Dijck en Livramento een contract krijgen. Wel zou ik graag nog wat creativiteit zien op '10'. Wellicht dat er nog budget vrijkomt als Alberg daadwerkelijk vertrekt. Verder verwacht ik dat Nuhaj een klein (amateur)contract krijgt aangeboden voor de breedte centraal achterin. Dan hebben we in principe alle positief dubbel bezet:

Matthys (Lambrix, Ancion)

R. Zeegers (T. Zeegers) - Van Dijck (Nuhaj) - Waem (Cavcic) - Schenk (Labylle)

Kleinen (Penders) - Souren (Van Bommel)
Dzepar (Alberg)

Blummel (Mami?) - Livramento (Kostons) - Remans (Noviello)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2022 12:25
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #39

Loyaal schreef : Ik denk dat we niet te zwaar moeten tillen aan resultaten in de voorbereiding. Het is niet voor niets een voorbereiding: Een mooi moment om jeugd aan het werk te zien, jongens te laten spelen die gedurende het seizoen veelal op de bank zullen zitten. Maar ook te oefenen met tactieken en manieren van spelen.
Verder kiest MVV er lijkt het voor om zo vroeg mogelijk de selectie op orde te hebben. Daar waar we normaliter afwachtend zijn op afvallers bij andere clubs. Wat mij betreft is dat positief en mogen Van Dijck en Livramento een contract krijgen. Wel zou ik graag nog wat creativiteit zien op '10'. Wellicht dat er nog budget vrijkomt als Alberg daadwerkelijk vertrekt. Verder verwacht ik dat Nuhaj een klein (amateur)contract krijgt aangeboden voor de breedte centraal achterin. Dan hebben we in principe alle positief dubbel bezet:

Matthys (Lambrix, Ancion)

R. Zeegers (T. Zeegers) - Van Dijck (Nuhaj) - Waem (Cavcic) - Schenk (Labylle)

Kleinen (Penders) - Souren (Van Bommel)
Dzepar (Alberg)

Blummel (Mami?) - Livramento (Kostons) - Remans (Noviello)


Mami is vertrokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2022 09:48
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #40
De nietszeggende oefenwedstrijden zitten erop. Op naar de volgende nietszeggende potjes tegen de jonkies van Belgische ploegen.
Als ik onze selectie zie, dan zie ik slechts 1 positieve ontwikkeling en dat is dat Matthys nu daadwerkelijk bij ons een contract heeft en geen huurspeler meer is.
Voor de rest zijn het veelal dezelfde spelers dan vorig jaar. En die hebben het natuurlijk niet bijster goed gedaan afgelopen seizoen. Dat kan deels aan de trainer liggen (onder Verberne ging het al wat beter), maar ligt toch zeker ook aan de spelers zelf.
In mijn ogen moet er toch nog wel behoorlijk wat bij. Linksback hebben we alleen Schenk. Daar mag je nog niet teveel van verwachten. Labylle is absoluut passé.
Waarom we ook in godsnaam blijven vasthouden aan 4-3-3 begrijp ik ook niet. Als je de mindere partij bent (en dat zijn we gewoon 9 vd 10 keer), dan heb je helemaal niets aan dat systeem en loop je overal achter de feiten aan. Daarnaast, en dat is al meermaals aangegeven, hebben we geen échte buitenspelers.
En natuurlijk missen we nog een echte spits.
Nog genoeg werk aan de winkel. Het lot van onze club is dat we waarschijnlijk pas na de 4e wedstrijd ofzo weten welke selectie we hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2022 10:32
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #41
Ik begrijp inmiddels niets meer van het technisch beleid en de spelers'aankopen' van dit moment.
Met alle respect, Kostons was in zijn eerste periode bij MVV gewoon niet goed genoeg. Kind van de club of niet, het gaat bij een profclub om presteren en niet om gezellig uit de buurt komen. Het is leuk als een talent toevallig uit de regio komt, maar het talent van een speler moet leidend zijn. Datzelfde geldt voor Thomas Van Bommel. Die jongen sjouwt een loden last met zich mee omdat hij 'de zoon van' is, maar brengt ons ook niet verder. Ik heb echt met hem te doen. Zijn broertje zou op termijn waarschijnlijk wel iets kunnen toevoegen. Maar ook hier vraag ik me dus af wat de leidende gedachte is om hem erbij te houden. Waarschijnlijk omdat zijn vader voor MVV op een andere manier waardevol is en omdat zijn opa bij MVV een 'officiële' functie heeft gekregen. Ik weet het niet hoor, maar ik zoek redenen.

Waarom MVV Kostons nu terughaalt is mij dus een groot raadsel. Het is een stap terug. En ook de dramatiek waarmee dat gepaard gaat: 'Guess who's back?' dan denk ik dat men bij MVV toch wel aan de verstandelijke vermogens van de fans twijfelt. Wat ik wel goed vind is dat enkele jonge gasten van de MVV Academy een profcontract krijgen. Maar die jongens moeten wel aan de hand worden genomen door meer ervaren spelers en die zijn er amper!

Over het shirt laat ik me niet uit, daar maak ik me niet zo druk over. Mij gaat het om de kwaliteit van de voetballers. Wel is het wenselijk dat er straks een shirtsponsor op het shirt staat, want het is allemaal leuk dat je een investeerder hebt gevonden maar het ziet er wel knullig uit als we de eerste periode weer met een 'leeg' shirt spelen voor heel Nederland. Het contract met Supergame was voor 1 jaar en ik begrijp niet dat men niet heeft geanticipeerd. Ik heb op dit forum gelezen dat Supergame ook geen licentie meer heeft gekregen in Nederland, nou prima, dan zoek op tijd een nieuwe sponsor! Hopelijk komt dit nog goed want het straalt van de club af als je zo voor de dag komt.

Maar goed, genoeg gezeikt, ik heb wel mijn seizoenkaart verlengd om de club te steunen en omdat ik er mijn hele leven al kom en omdat ik altijd weer hoop dat het beter wordt dan vorig jaar. Dus ik uit mijn ongerustheid over deze ontwikkelingen vooral in de hoop dat men dit leest en dat er iets aan verandert!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2022 19:13
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #42
De selectie van MVV was verre van wedstrijdfit tegen Club Brugge -23. O.a. geen Dzepar, Waem, Zeegers (2x) Livramento.

MVV speelde noodgedwongen met Marco Kleinen centraal achterin. Dat deed hij best verdienstelijk; fijn om te zien hoe hij van achteruit het middenveld en aanval bediende met strakke passes. Hij speelt zelf liever op het middenveld (zei hij), maar dit ging hem goed af. Hij toont dan meer zekerheid aan de bal dan bijv. Blummel of Remans.

Tweede lichtpuntje was Ruben van Bommel, die wat meer snelheid, techniek en drang naar voren heeft dan zijn broer Thomas.
Onze keeper redde ook een paar keer fraai en voetbalde goed mee.
En Kostons produceerde een goede kopbal, werkte ARD, maar viel me deze wedstrijd nog een beetje tegen.

MVV speelde dus zeker niet in de sterkste formatie maar voetbalde toch heel redelijk tegen de jonkies van Brugge.

Jammer dat er geen opstellingen werden uitgedeeld, want mij was niet duidelijk wie er met welk rugnummer speelde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2022 19:22
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #43
We hebben het hier over de jonkies van Brugge . Het huidige MVV kan ondertussen ook beter als Jong MVV door gaan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2022 19:32 16 juli 2022 19:33 door Brncic.
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #44
Was BruggeU23 dat komend seizoen op hetzelfde niveau als MVV actief is. Lastig inschatten of we het dan hebben over niveau Jong Utrecht of Jong Ajax maar ik vond MVV best een goeie indruk maken. Veel voetbal in het spel, aardige combinaties en genoeg mogelijkheden en kansen. Zeker als je weet dat de hele achterhoede ontbreekt. Ik vond Labylle sterk, veel fitter dan vorig jaar. Ook Ruben van Bommel kan mij wel bekoren, Lars Schenk deed het ook niet slecht centraal achterin, net als invalback Luc Joordens. En je ziet wat een klasbak op doel voor een verschil maakt voor de hele achterhoede. Thomas van Bommel viel me wederom tegen. Lage handelingssnelheid, voetballend matig. Ook Koen Kostons zat niet in de wedstrijd op idd een knappe kopbal na. Blummel en Remans werkten hard, waarbij met name Remans vrij onzichtbaar was. Nog altijd de nul in de voorbereiding, wat laat zien dat Verberne veel aandacht schenkt aan de verdedigende organisatie, zelfs al waren de drie eerste wedstrijden tegen amateurs.
Livramento mag voor mij een contract krijgen. Was meteen dreigend toen hij inviel. Ander type spits dan Koen, dus ook goed voor de afwisseling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2022 19:49
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #45
Mr Salemans .

Er staan geen taal fouten in uw bericht .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden