Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden)

02 aug 2022 09:45 02 aug 2022 09:54 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #91
De voorbereiding zit er op en er is voor MVV nog iets minder dan een week te gaan tot het begin van de competitie. Waar staat de club nu? Voetbaltechnisch is het moeilijk om daar antwoord op te geven. Dat concludeert de club ook zelf op de website “Hoe MVV er exact voor staat valt lastig te zeggen”. De spijker op z’n kop! Ik ga een poging doen.

Laten we beginnen met het feit dat de meeste personele wisselingen naast het veld hebben plaatsgevonden. De technische staf is anders dan vorig seizoen en ook op kantoor zijn er mensen bijgekomen. Dat past helemaal in het verhaal van de Amerikaanse investeerder. Eerst een goede organisatie neerzetten en daardoor uiteindelijk kwaliteit op de mat brengen. Niet per se de volgorde waar de gemiddelde voetbalsupporter op zit te wachten.

De voorbereiding is achter de rug. Een voorbereiding waarvan je zou kunnen zeggen dat er weinig aansprekende tegenstanders tussen zaten. Toch zie ik er de meerwaarde van in. Het niveau van de tegenstanders liep langzaam op. Uiteindelijk speel je tegen jongteams die op het tweede niveau van België spelen. Ik heb dat liever dan dat je door een aansprekende tegenstander afgeschoten wordt. Dat zou niet goed zijn voor het vertrouwen van zo’n jong MVV 1.
Kijkend naar de huidige selectie kun je concluderen dat er zeker twee aspecten nog onvoldoende aanwezig zijn: kwaliteit en ervaring. Let op: ik zeg niet dat de selectie weinig kwaliteit heeft of dat er helemaal geen ervaring is. Alleen is de mix nu onvoldoende gebalanceerd. MVV heeft veel jonge, nog niet dragende, spelers. Met twee ervaren krachten kan die balans meer in het team worden gebracht. Verberne geeft zelf aan op een (centrale) verdediger te mikken en nog een spits te willen. Ik denk dat-ie daarmee op Urbanus en Livramento doelt. MVV houdt Urbanus na zijn blessure nog steeds in de gaten en kennelijk herstelt-ie sneller dan verwacht. Wat betreft Livramento zou het vreemd zijn als hij niet wordt vastgelegd. Hij traint al de hele voorbereiding mee en laat een degelijke indruk achter. Overigens zou ik ook graag een meerjarig contract voor Ruben van Bommel zien. Dat hoeft niet meteen een vet contract te zijn. Maar wel een verbintenis waar vertrouwen uit spreekt en dat een speler eerlijk beloont voor geleverde prestaties en dat (financiële) groeimogelijkheden biedt.
Echter, met die versterkingen haal je in mijn ogen niet de gewenste ervaring binnen. Ik denk dat daar alleen geld voor is als spelers vertrekken. Alberg bijvoorbeeld. Die ontbreekt immers al de hele voorbereiding. Blummel zou ook nog kunnen vertrekken evenals Waem. Alleen die laatste zou ik op dit moment graag behouden. Blummel kan echt wel voetballen, maar in mijn ogen speelt hij niet meer met de inzet, passie, strijd, duelkracht en motivatie van het begin. Alberg kan ook zeker heel goed voetballen, maar past niet in een team dat het moet hebben van veel strijd en meters maken. Kortom: alleen als er spelers vertrekken en er voldoende geld vrij komt, kun je investeren in kwaliteit. En anders moet je het geluk hebben dat de trainer en de spelersgroep een bepaalde synergie creëren zodat ze boven verwachting kunnen presteren.

Team:
Op voetbaltechnisch gebied is er vooralsnog niet heel veel gebeurd na afgelopen seizoen (aan het eind van dat seizoen werd de optie van Nicky Souren gelicht). Tim Zeegers heeft zijn contract verlengd en er is een handjevol spelers vastgelegd. Kijkend naar de namen neem ik aan dat het gaat om spelers die zich door moeten ontwikkelen en vooralsnog voor de breedte zijn gehaald: (evt. m.u.v. Koen Kostons) Lorenzo Noviello, Lars Schenk, Saul Penders en Jimmy Vijgen.

Ik denk dat je met de huidige selectie wel eens zo zou kunnen spelen.

- Remans - Livramento -

- Dzepar -
- Souren - - Steuckers -
- Kleinen -

- Labylle - Waem - Zeegers - Zeegers -

- Matthys -

- Voorin zou je dan ook Kostons of Ruben van Bommel kunnen zetten.
- Kostons kan ook nog op het middenveld (aanvallend) waar je ook nog Penders of Thomas van Bommel neer kan zetten. Blummel zou daar ook kunnen spelen, maar ik heb Steuckers even op zijn plek neergezet. Ik denk dat MVV met de komst van de jonge Belg voorsorteert op een vertrek van Blummel.
- Ik vind Labylle opgebloeid onder Verberne. Hij oogt fitter en gretiger en lijkt weer meer durf te krijgen. Natuurlijk is hij niet meer de Labylle van een aantal jaar geleden, maar het plezier lijkt terug. Het zal niet voor niets zijn dat Verberne hem zo vaak heeft opgesteld in de voorbereiding. Daarachter kan Schenk rijpen en invallen als Labylle er door heen zit. Op rechts of centraal zou Essers terug kunnen keren.

Technische staf:
Zoals verwacht werd Verberne aangesteld als vaste coach, maar hij heeft ook een nieuw team om zich heen gekregen. Mark Luypers is een oude bekende en tekent voor één jaar als assistent met de optie voor nog een jaar. Edwin Hermans is ook zo’n oude bekende en werkt niet alleen als assistent, maar ook als trainer voor de academy-teams (en heeft voor 3 jaar getekend). Daar tegenover staat het vertrek van Robbie Servais naar KRC Genk. Gerrie Oste is de nieuwe keeperstrainer. Bert van Marwijk gaat als ‘leercoach’ fungeren voor de trainers van MVV 1 t/m O16. Ingmar Cosemans is de nieuwe materiaalman, al noemen ze dat tegenwoordig liever ‘kit-manager’. Verder wordt er samengewerkt met voedingscoach André Mostard.

Organisatie:
De grootste verandering voor de club is natuurlijk de komst van de Amerikaanse investeerder. Die brengt het financiële voorbestaan vooralsnog in een rustiger vaarwater, maar de geldkraan is echt niet opengedraaid. Althans, niet wat betreft het spelersbudget. Er wordt voor de zoveelste keer een beroep gedaan op het geduld van de supporters om te zien of er gebouwd kan worden aan een succesvoller MVV. Of zoals ze Amerikanen het verwoorden: ‘waarde toevoegen aan MVV’.
Op kantoor een aantal nieuwe gezichten. Martijn Saat is aangetrokken als accountmanager. Tycho Wetzels is verantwoordelijk voor ticketing en publieksmarketing. Die moeten zichzelf gaan terugverdienen en MVV verder in het financiële zadel helpen.

De supporters:
Last but not least de hondstrouwe aanhang. De verkoop van seizoenskaarten valt nog tegen. Al verbaast me dat niet. De sportieve resultaten van de afgelopen seizoenen en de huidige beperkte financiële middelen zullen daar debet aan zijn. Natuurlijk is er een groep die altijd komt. Daarnaast zijn er de ‘losse kaart kopers’ en een heel groot potentieel dat je moet terugwinnen om weer naar het stadion te komen. Het kan wel. Maar het is niet makkelijk. Opportunistisch spel, bravoure, inzet, passie, strijd en - zeker zonder kwaliteitsimpuls - een tuut gelök. De competitie is in ieder geval aantrekkelijker dan dat-ie ooit is geweest. Veel sterke teams. Bekijk het positief: meer kans om te verrassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, johan, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Kay, Boschpoort, jasonke7 en7 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2022 12:44
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #92

M.V.V. 1902 schreef : De voorbereiding zit er op en er is voor MVV nog iets minder dan een week te gaan tot het begin van de competitie. Waar staat de club nu? Voetbaltechnisch is het moeilijk om daar antwoord op te geven. Dat concludeert de club ook zelf op de website “Hoe MVV er exact voor staat valt lastig te zeggen”. De spijker op z’n kop! Ik ga een poging doen.

Laten we beginnen met het feit dat de meeste personele wisselingen naast het veld hebben plaatsgevonden. De technische staf is anders dan vorig seizoen en ook op kantoor zijn er mensen bijgekomen. Dat past helemaal in het verhaal van de Amerikaanse investeerder. Eerst een goede organisatie neerzetten en daardoor uiteindelijk kwaliteit op de mat brengen. Niet per se de volgorde waar de gemiddelde voetbalsupporter op zit te wachten.

De voorbereiding is achter de rug. Een voorbereiding waarvan je zou kunnen zeggen dat er weinig aansprekende tegenstanders tussen zaten. Toch zie ik er de meerwaarde van in. Het niveau van de tegenstanders liep langzaam op. Uiteindelijk speel je tegen jongteams die op het tweede niveau van België spelen. Ik heb dat liever dan dat je door een aansprekende tegenstander afgeschoten wordt. Dat zou niet goed zijn voor het vertrouwen van zo’n jong MVV 1.
Kijkend naar de huidige selectie kun je concluderen dat er zeker twee aspecten nog onvoldoende aanwezig zijn: kwaliteit en ervaring. Let op: ik zeg niet dat de selectie weinig kwaliteit heeft of dat er helemaal geen ervaring is. Alleen is de mix nu onvoldoende gebalanceerd. MVV heeft veel jonge, nog niet dragende, spelers. Met twee ervaren krachten kan die balans meer in het team worden gebracht. Verberne geeft zelf aan op een (centrale) verdediger te mikken en nog een spits te willen. Ik denk dat-ie daarmee op Urbanus en Livramento doelt. MVV houdt Urbanus na zijn blessure nog steeds in de gaten en kennelijk herstelt-ie sneller dan verwacht. Wat betreft Livramento zou het vreemd zijn als hij niet wordt vastgelegd. Hij traint al de hele voorbereiding mee en laat een degelijke indruk achter. Overigens zou ik ook graag een meerjarig contract voor Ruben van Bommel zien. Dat hoeft niet meteen een vet contract te zijn. Maar wel een verbintenis waar vertrouwen uit spreekt en dat een speler eerlijk beloont voor geleverde prestaties en dat (financiële) groeimogelijkheden biedt.
Echter, met die versterkingen haal je in mijn ogen niet de gewenste ervaring binnen. Ik denk dat daar alleen geld voor is als spelers vertrekken. Alberg bijvoorbeeld. Die ontbreekt immers al de hele voorbereiding. Blummel zou ook nog kunnen vertrekken evenals Waem. Alleen die laatste zou ik op dit moment graag behouden. Blummel kan echt wel voetballen, maar in mijn ogen speelt hij niet meer met de inzet, passie, strijd, duelkracht en motivatie van het begin. Alberg kan ook zeker heel goed voetballen, maar past niet in een team dat het moet hebben van veel strijd en meters maken. Kortom: alleen als er spelers vertrekken en er voldoende geld vrij komt, kun je investeren in kwaliteit. En anders moet je het geluk hebben dat de trainer en de spelersgroep een bepaalde synergie creëren zodat ze boven verwachting kunnen presteren.

Team:
Op voetbaltechnisch gebied is er vooralsnog niet heel veel gebeurd na afgelopen seizoen (aan het eind van dat seizoen werd de optie van Nicky Souren gelicht). Tim Zeegers heeft zijn contract verlengd en er is een handjevol spelers vastgelegd. Kijkend naar de namen neem ik aan dat het gaat om spelers die zich door moeten ontwikkelen en vooralsnog voor de breedte zijn gehaald: (evt. m.u.v. Koen Kostons) Lorenzo Noviello, Lars Schenk, Saul Penders en Jimmy Vijgen.

Ik denk dat je met de huidige selectie wel eens zo zou kunnen spelen.

- Remans - Livramento -

- Dzepar -
- Souren - - Steuckers -
- Kleinen -

- Labylle - Waem - Zeegers - Zeegers -

- Matthys -

- Voorin zou je dan ook Kostons of Ruben van Bommel kunnen zetten.
- Kostons kan ook nog op het middenveld (aanvallend) waar je ook nog Penders of Thomas van Bommel neer kan zetten. Blummel zou daar ook kunnen spelen, maar ik heb Steuckers even op zijn plek neergezet. Ik denk dat MVV met de komst van de jonge Belg voorsorteert op een vertrek van Blummel.
- Ik vind Labylle opgebloeid onder Verberne. Hij oogt fitter en gretiger en lijkt weer meer durf te krijgen. Natuurlijk is hij niet meer de Labylle van een aantal jaar geleden, maar het plezier lijkt terug. Het zal niet voor niets zijn dat Verberne hem zo vaak heeft opgesteld in de voorbereiding. Daarachter kan Schenk rijpen en invallen als Labylle er door heen zit. Op rechts of centraal zou Essers terug kunnen keren.

Technische staf:
Zoals verwacht werd Verberne aangesteld als vaste coach, maar hij heeft ook een nieuw team om zich heen gekregen. Mark Luypers is een oude bekende en tekent voor één jaar als assistent met de optie voor nog een jaar. Edwin Hermans is ook zo’n oude bekende en werkt niet alleen als assistent, maar ook als trainer voor de academy-teams (en heeft voor 3 jaar getekend). Daar tegenover staat het vertrek van Robbie Servais naar KRC Genk. Gerrie Oste is de nieuwe keeperstrainer. Bert van Marwijk gaat als ‘leercoach’ fungeren voor de trainers van MVV 1 t/m O16. Ingmar Cosemans is de nieuwe materiaalman, al noemen ze dat tegenwoordig liever ‘kit-manager’. Verder wordt er samengewerkt met voedingscoach André Mostard.

Organisatie:
De grootste verandering voor de club is natuurlijk de komst van de Amerikaanse investeerder. Die brengt het financiële voorbestaan vooralsnog in een rustiger vaarwater, maar de geldkraan is echt niet opengedraaid. Althans, niet wat betreft het spelersbudget. Er wordt voor de zoveelste keer een beroep gedaan op het geduld van de supporters om te zien of er gebouwd kan worden aan een succesvoller MVV. Of zoals ze Amerikanen het verwoorden: ‘waarde toevoegen aan MVV’.
Op kantoor een aantal nieuwe gezichten. Martijn Saat is aangetrokken als accountmanager. Tycho Wetzels is verantwoordelijk voor ticketing en publieksmarketing. Die moeten zichzelf gaan terugverdienen en MVV verder in het financiële zadel helpen.

De supporters:
Last but not least de hondstrouwe aanhang. De verkoop van seizoenskaarten valt nog tegen. Al verbaast me dat niet. De sportieve resultaten van de afgelopen seizoenen en de huidige beperkte financiële middelen zullen daar debet aan zijn. Natuurlijk is er een groep die altijd komt. Daarnaast zijn er de ‘losse kaart kopers’ en een heel groot potentieel dat je moet terugwinnen om weer naar het stadion te komen. Het kan wel. Maar het is niet makkelijk. Opportunistisch spel, bravoure, inzet, passie, strijd en - zeker zonder kwaliteitsimpuls - een tuut gelök. De competitie is in ieder geval aantrekkelijker dan dat-ie ooit is geweest. Veel sterke teams. Bekijk het positief: meer kans om te verrassen.


Verrassend leuk geschreven. Vooral de laatste zin kan op een tegeltje ;).

Niet veel aan toe te voegen. Ik heb zelf geen enkele oefenwedstrijd gezien en moet de eerste 2 thuiswedstrijden vanwege mijn vakantie missen. Hopelijk heeft het vliegtuig geen vertraging want ik kom op 3 september terug. De wedstrijd van het jaar wil ik niet missen.

Normaliter werd ik wel eens op de hoogte gehouden van wat transfergeruchten, tot op heden nog niets vernomen. We zullen ons net zoals ieder jaar moeten laten verrassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2022 12:55
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #93

CatenaccioMestreech schreef : Vorig jaar verloren we met 3-2 van Meerssen en in datzelfde seizoen wonnen we bij ADO uit.
Die oefenpotjes zeggen vaak echt helemaal niks.
We moeten er staan als het voor het echie is.


Leuk dat je een van de weinige wedstrijden opnoemt dat leuk was om te kijken. De meeste wedstrijden waren toch echt 10x niks. En dan mogen we nog blij zijn met zo'n keeper.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2022 19:05
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #94
Puur uit interesse: waarom staan jongens als El Basri en Deenen wel op de elftalfoto en bijvoorbeeld Cavcic en Joordens niet? Allemaal gespeeld in de voorbereiding, niet allemaal op de elftalfoto. Betekent dit, dat zij niet bij MVV I worden betrokken cq zij niet mee zullen trainen?

Verder is op Instagram te zien dat het met de blessure van Gabri Urbanus de goede kant uit gaat. N.a.v. zijn eerlijke en gemotiveerde interview en statistieken van vorig seizoen, zie ik graag deze jongen een kans krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2022 20:44
ErwinvP
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #95
van Cavcic vind ik idd raar...zekers omdat we weinig centrale verdedigers hebben... en Urbanus hopelijk zien we hem snel in het mvv shirt...lijkt mij echt een soort Verheidt maar dan in de verdediging...iemand die een mooie prof carrière kan hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2022 10:59
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #96
De begrotingen in de kkd seizoen 22-23.
Tja…
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kloeteklaos, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2022 11:08
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #97

Sander70 schreef : De begrotingen in de kkd seizoen 22-23.
Tja…


In- en intriest. Het is een prestatie van formaat zelfs een kleinere begroting dan Telstar te hebben.
Een begroting van 750.000 euro heeft niets meer met betaald voetbal te maken. Zelfs in 95-97 hadden we omgerekend een begroting van ruim meer dan een miljoen euro. MVV is op sterven na dood en het is wachten op het moment dat iemand een reden vindt de stekker er definitief uit te trekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2022 11:16
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #98
We kunnen dus alleen maar boven verwachting presteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2022 13:50
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #99

Kloeteklaos schreef :

Sander70 schreef : De begrotingen in de kkd seizoen 22-23.
Tja…


In- en intriest. Het is een prestatie van formaat zelfs een kleinere begroting dan Telstar te hebben.
Een begroting van 750.000 euro heeft niets meer met betaald voetbal te maken. Zelfs in 95-97 hadden we omgerekend een begroting van ruim meer dan een miljoen euro. MVV is op sterven na dood en het is wachten op het moment dat iemand een reden vindt de stekker er definitief uit te trekken.

Onder het beleid van onze voorzitter Marcel Jöris is onze club de laatste 4 jaar afgezakt naar de laatste plek. Jöris heeft het altijd over stappen zetten maar de enige stappen die onder zijn leiding worden gezet zijn stappen naar beneden. We zullen het maar weer een tussenjaar noemen...

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2022 15:19
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #100
Zelfs de website van MVV met alle spelers is bijgewerkt, zie: www.mvv.nl/mvv-maastricht/eerste-elftal/selectie

De dubbele rugnummers van Essers en R. Van Bommel en tikfout bij El Basri zullen we voor lief nemen :)
Essers trouwens verlengd tot 2023 volgens Transfermarkt.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2022 16:09
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #101
Nu nog het gedeelte met Strategische business partners en dan kunnen we echt beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2022 16:15
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #102
op elftalfoto/selectie geen Alberg (gelukkig), hopelijk zijn we daar zonder veel schade vanaf gekomen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2022 16:17
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #103

Sjarel schreef : op elftalfoto/selectie geen Alberg (gelukkig), hopelijk zijn we daar zonder veel schade vanaf gekomen..


Zou mooi zijn, dan zouden we misschien nog een buitenkansje op het laatste kunnen halen.
Want volgens mij hoestte hij het grootste salaris op van iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2022 21:38
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #104
Ooooooh wat een heerlijke (1e) voetbalavond in de KKD :thumbsup: Heracles 4-0 voor tegen dat graf Den Haag en VVV met 3-0 tegen die reserve j#den uit Almere (die elk jaar met hun grote bek denken en zeggen we gaan promoveren :lachen: ) 2 tering verenigingen bijelkaar; Den Haag heb ik sowieso altijd al een hekel aan gehad (Leiden - Den Haag is hetzelfde als Maastricht - Kerkrade) en Almere, met hun armetierige k#t stadionnetje en hun gebrek aan enige vorm van historie, met al die reserve 020-ers die daarheen verhuisd zijn, en met hun geld al jaren denken de eredivisie in te kunnen, elke week weer vind ik het heeeeeeerlijk om hun op hun bek te zien gaan!! Prachtige eerste speelronde van het nieuwe seizoen alweer bijna achter de rug, op naar nog veel meer van dit soort mooie avonden :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2022 22:10
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Seizoen 2022-2023 (incl. oefenwedstrijden) #105

Ekstertjj schreef : Ooooooh wat een heerlijke (1e) voetbalavond in de KKD :thumbsup: Heracles 4-0 voor tegen dat graf Den Haag en VVV met 3-0 tegen die reserve j#den uit Almere (die elk jaar met hun grote bek denken en zeggen we gaan promoveren :lachen: ) 2 tering verenigingen bijelkaar; Den Haag heb ik sowieso altijd al een hekel aan gehad (Leiden - Den Haag is hetzelfde als Maastricht - Kerkrade) en Almere, met hun armetierige k#t stadionnetje en hun gebrek aan enige vorm van historie, met al die reserve 020-ers die daarheen verhuisd zijn, en met hun geld al jaren denken de eredivisie in te kunnen, elke week weer vind ik het heeeeeeerlijk om hun op hun bek te zien gaan!! Prachtige eerste speelronde van het nieuwe seizoen alweer bijna achter de rug, op naar nog veel meer van dit soort mooie avonden :thumbsup:


Je vergelijking gaat niet helemaal op als jij zegt Leiden-Den Haag is hetzelfde als Maastricht-Kerkrade!
Leiden bezit geen betaald voetbalorganisatie?
En de ,,haat,,zoals jij zegt tussen Maastricht-Kirchrao is eigenlijk hoofdzakelijk meer voetbal gerelateerd.
Die is ontstaan ergens in de jaren 70 en altijd zo gebleven.
Leiden moest/moet het meer hebben van bijv basketbal daar is het kwa supporters niet zo fanatiek, en Den Haag doet niet echt mee in die tak van sport.
Heb heel wat jaartjes in Noordwijk door gebracht dus weet echt wel wat er in leijen(zo spreekt men dat uit daar)speelt….mvrgr Opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden