MVV algemeen

12 okt 2014 20:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2041
De anarchist hierboven had mijn mening niet beter kunnen verwoorden. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 11:24
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #2042
Vandaag de MVV Gazet gekregen , samen met de Limburger (ineengevouwen) :S

Over bad timing gesproken, maarja wanneer is dit seizoen wel de goeie timing vraag je je dan af.
Een artikel met Ron Elsen waarin deze stelt dat de wedstrijd tegen VVV nog verbeterpuntjes kende en dat hij daarna nog zeker twee maanden nodig had om het team "volledig tot bloei" te krijgen.........

Het opinistuk van Jaen Brandts spreekt me wel aan, hij heeft het over de "puberale" stammenstrijd waarbij iemand uit 045, Aken Noord , 010,020 enz. komt. In mijn beeld is de Maastrichtse MVV fan ook een hele grote fan van zijn stad, wederzijds is dit echter absoluut niet het geval. Er zitten zeker 25% supporters van buiten Maastricht op de tribune, reken wekelijks maar uit hoeveel procent van de echte Mestreechtenere bij hun club zit. Je kunt er van denken wat je wilt maar die club uit Kerkrade heeft het slimmer gespeeld door de "Limburgse" kaart te trekken. Wat ik hiermee zeggen wil; het gebied 043 (om toch maar even te zondigen) heeft om en nabij 160.000 inwoners, los van de B.grensstreek. Als je hier niet meer uit haalt dan zul je nooit verder komen dan nu. En wat dat is zien we elke thuiswedstrijd op de tribunes.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 14:43
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
MVV algemeen #2043
Roda heeft die kaart kunnen trekken door het niveau waar het op speelt en vooral om het niveau waar de overige 2 clubs uit Zuid Limburg niet op speelde. Je verzorgingsgebied kan nog zo groot zijn als je prestaties die uitstraling niet hebben(Jaren van Jupiler League voetbal) blijft het gerommel in de marge.

Het enige waar MVV of Fortuna kan hopen is dat ze eerder promoveren als Roda(lijkt me schier onmogelijk maar goed) En dan ga je vanzelf meer supporters trekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 20:28
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 94
Meer
MVV algemeen #2044
Beste MVVVrun

Ik heb mij wéér geërgerd aan de column van Jean Brandts nu in de MVV Gezet. Wéér omdat deze `onverlaat` dezelfde column ook al geplaatst heeft in de Ledenbrief van de Vereniging MVV. Naar aanleiding van de Ledenbrief heb ik mijn kritiek geuit bij het bestuur van de Vereniging.

Zonder de feiten te kennen beschadigd deze man het gedachtegoed van MVV. Ja, mijnheer Brandts supporters maken ook deel uit van MVV. Kennelijk heeft u daar moeite mee anders schrijf u niet zo´n stuk als mosterd na de maaltijd.

Ik roep MVV op om per direct te stoppen met deze vrijwilliger. Er zijn genoeg schrijvers te vinden die met MVV-inkt kunnen schrijven in plaats van met azijn. Ik verwijs graag naar het Programmabeukske dat al jaren van hoge kwaliteit is.

Oh ja, ik zal het Supportersoverleg vragen om deze miscommunicatie op de agenda van de vergadering van 3 november te plaatsen.

Compleminte
Huib Pijpers
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, daan4suz, Jacques, serke, opadiehard, Sjop, RSCL

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 22:09 22 okt 2014 22:12 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2457
Meer
MVV algemeen #2045
Huib ik zet niet alleen bedankt onder je bericht maar :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: ...je hebt groot gelijk...AZIJN zeiker

eerste klas...gr opa ;)


Ps was hij ooit
medewerker van dagblad de limburger,inwoner van borgharen?

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2014 10:00
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #2046
Vanuit mijn geografisch hoog gelegen positie ben ik van harte bereid af en toe ook een bijdrage te leveren aan de MVV-Gazet of de ledenbrief. Zelfs in deze dagen waarin een herfstdepressie boven De Geusselt hangt, ben ik ervan overtuigd dat ook daar weer een nieuwe lente zal aanbreken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, tuutsje, Anita

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 10:38
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2047

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 10:54
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2048
Hierbij gaat het trouwens om de seizoenskaarthouders.
Bijzonder dat Linne zo MVV gezind is.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 11:29 24 okt 2014 11:31 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2049
Bovenaan het land, in de gemeente Sudwest-Fryslan, in het dorpje Koudum, daar woont " De echte die hard" :applaus:

" Klazien, iek wiel futbaal gon kieken, dat MVV, dat liek mie toch un moije club.."
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 11:57
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #2050
Soiree lectuur.

Us MVV-ke: Slachtoffer van het Europees Recht?

Ik reed laatst terug naar Maastricht en had een vriend naast me zitten die ook een groot voetbalfan is. We reden Maastricht binnen en hij wees ineens met lang gestrekte arm naar links, naar het MVV stadion.

“AP, dàt moet je me toch eens uitleggen!”

Ik vatte hem niet en vroeg hem: “wàt?”

“AP, jij bent EU-jurist, en leg jij mij nou eens uit waarom Europa us MVV-ke kapot heeft gemaakt.”

Ik lachte en vroeg waarom hij dacht dat Europa dat heeft gedaan, en niet wat ondermaatse bestuurders van de club die niet in staat zijn genoeg geld te genereren of goede spelers aan te trekken.

Het antwoord van de vriend was kort en krachtig: “Bosman! Bosman! Het Bosman-arrest, dat heeft MVV, andere clubs in Limburg en tal van kleinere clubs in heel Europa de doodsteek gegeven.”

Ik vroeg hem: “hoe dan precies? Omdat dat arrest het oude transfersysteem heeft afgeschaft?”

“Nee, AP, dat is niet het probleem, dat transfer-systeem bestaat eigenlijk nog steeds. 100 miljoen voor Bale, 85 voor Suarez, 80 voor James. Het probleem zit hem in dat andere aspect van het Bosman-arrest: de nationaliteitsclausules. Vroeger kon een club per wedstrijd maar drie buitenlandse spelers opstellen, de rest moest de Nederlandse nationaliteit hebben. De rijke clubs in Europa konden dus maar een beperkt aantal Nederlandse spelers kopen, veel goede spelers bleven hier dus spelen en dus konden Nederlandse clubs in de Europa Cup 1, 2 en 3 goed concurreren met Spaanse, Engelse en Duitse clubs. AP, je weet toch nog wel dat Ajax, Feyenoord en PSV Europese cups hebben gewonnen, en dan zelfs FC Twente dat bijna heeft gedaan?”

Ik zei: “ok, maar dat gaat toch niet op voor us MVV-ke? Die hebben volgens mij nog nooit Europees gespeeld.”

“AP, dat zie je fout. Kijk, AC Milan koopt de spelers van Ajax, Ajax koopt vervolgens de beste spelers uit Limburg en MVV heeft dan geen andere keuze dan totaal onbekende spelers uit België, Oost-Europa en Verweggistan aan te trekken met wie het publiek geen enkele affiniteit heeft. Minder publiek, minder tv-belangstelling en dus minder geld. In goed Nederlands: race to the bottom, AP! Zò heeft Bosman het lokale voetbal en MVV kapot gemaakt!”

Ik zat te denken of ik het met die redenering wel helemaal eens was, en vroeg: “maar wil je het probleem dan oplossen door die nationaliteitsclausules weer her in te voeren?”

“Ja, AP, precies, dat is wat ik wil, en Cruijff volgens mij ook. Ik ben geen jurist, maar heb wel vernomen dat Cruijff’s wil altijd wet is. Leg jij mij nu eens uit waarom dat dat kennelijk hier toch niet het geval is. Waarom heeft dat Europese Hof die clausules nu eigenlijk verboden?”

Ik wist dat ik niet een hele lezing over het verbod van discriminatie op grond van nationaliteit diende te houden, maar zei simpelweg dat dat dat nu eenmaal een van de hoofdregels is van het Europese recht. Onderscheid maken tussen Europese burgers op grond van hun nationaliteit mag enkel als het verdrag dat uitdrukkelijk toestaat. Dat doet het voor voetbal niet.

Dat stelde mijn vriend niet gerust: “wat nou Europees burgerschap? Als ik naar de Champions League kijk, en zie dat Chelsea met negen niet-Engelsen speelt tegen PSG met slechts twee Franse spelers, dan krijg ik niet echt een warm “Europees burgerschap gevoel”. Ik wordt zelfs boos. Ik denk dan alleen maar aan het feit dat MVV bijna onderdaan staat in de Jupiler-league en dat er niet eén club uit Limburg in de Eredivisie speelt. Ik zit nooit meer zondagavond om 7 uur met het bord op mijn schoot voor de buis.”

“Bosman, AP, heeft een lokale voetbalcultuur kapot gemaakt. Biedt het Europees recht daar geen enkele bescherming tegen? Bedenk voorts, goede vriend, dat als we die clausules weer invoeren, de kleine clubs op den duur weer sterker worden en dat dus ook nog eens goed is voor de lokale economie. Wie profiteren van dat EU burgerschap, AP? Abramovich? Berlusconi? Die, ik ken zijn naam niet, Aziaat die ADO heeft overgenomen maar wellicht niet eens weet waar Den Haag ligt?”

“AP, dat discriminatieverbod, waarom kunnen we daar geen uitzondering op maken voor het voetbal? Leg mij dat nu eens uit.”

“AP, je bent EU-jurist, maar volgens mij weet je het antwoord niet, hè? Denk daar vanavond maar eens over na.

About dr. Anne Pieter van der Mei
Dr. A.P. (Anne Pieter) van der Mei is Associate Professor in EU Law and a Member of the Maastricht Centre for European Law. He is Director of the master’s Programmes European Law School, Globalisation and Law and International laws. His main research interests concern European social law.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 13:40
RSCL
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV algemeen #2051
120 seizoenskaarten voor roda in Maastricht? vind ik toch wel aan de hoge kant.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 15:25
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2052

RSCL schreef : 120 seizoenskaarten voor roda in Maastricht? vind ik toch wel aan de hoge kant.


Dat zijn de cijfers van vorig seizoen, toen speelde RJC nog in de eredivisie. Inmiddels zal dat wel rechtgetrokken zijn. Van de andere kant, er wonen ook tamelijk veel MVV supporters achter de Wah-Wah linie, dus dat mes snijdt aan twee kanten.

Opvallend dat Amby, Scharn en Daalhof hofleverancier zijn van MVV. Vooral Daalhof vind ik opvallend, gezien hun geïsoleerde ligging in de stad t.o.v. de Geusselt. Het is jammer dat Valkenburg in handen is van RJC. Maar ten opzichte van Fortuna doet MVV het niet slecht qua supportersverdeling.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 15:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2053
Jammer dat het buitenland niet op de kaart staat. Ben wel benieuwd hoe MVV het in België doet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 15:44
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #2054
Één seizoenkaart in de Hazenkamp!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2014 15:57
Gamin
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
MVV algemeen #2055
nee 2 :)

Kompleminte
Gamin!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden