MVV algemeen

03 nov 2014 23:09
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #2071
Noemen ze dit jaarverslag?
Is niet meer dan een persbericht.

En dat wat er dan wel gepubliceerd wordt, is helemaal niet gunstig, wat ze ons willen doen geloven.
Die 58.000 winst zijn door onverwachte en eenmalige meevallers:
Ruys en Voorn die halverwege hun contract inleveren, zonder dat er vervanging komt.
De inzamelingsacties van de fans om de club overeind te houden.

Ik zie slechts 1 ding wat wel klopt:
Er moet veel meer publiek naar de thuiswedstrijden. Maar hoe weten ze ook niet.

Als dit niet lukt, wordt het: verder bezuinigen en verder omlaag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 05:54
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
MVV algemeen #2072
Mvv probeert ondanks alle ellende op het veld positiviteit uit te stralen. Natuurlijk zit er geen enkel fundament onder deze cijfers. Dankzij Veer Zien Mvv ( de supporters ) komt er nog geld binnen.
Cor business is nog altijd voetbal, jammer genoeg staat dit bij Mvv onder aan het lijstje.
Als je goede resultaten haalt dan krijg je meer supporters, meer sponsors, meer inkomsten, betere spelers etc etc.
Bij Mvv is geen beleid en geen enkele ambitie op sportief gebied. Pak begin van het seizoen, als Genk geen samenwerking met Mvv was aangegaan dan had Mvv al lang niet meer bestaan. Geen geld voor spelers, geen geld voor winstpremies, geen geld voor scouting, geen geld voor lunch voor de spelers, geen geld voor aantrekken van een trainer,geen geld voor de jeugd, geen geld voor een trainingsaccommodatie en ga zo maar door.
De teloorgang van onze club doet pijn.
Sommige supporters die kritiek geven via deze site worden gewoon weggehoond door supporters die alles door een Mvv bril willen zien. De realiteit is dat steeds meer supporters afhaken bij Mvv, het is niet meer leuk om naar Mvv te gaan.
Ik blijf roepen dat de scouting bij Mvv een impuls moet krijgen, ieder jaar komen bij veel Jupiler clubs talenten boven drijven, dat mis ik bij Mvv. Bestaat de scouting überhaupt nog wel bij Mvv?
Het is hopen op betere tijden.....tegen beter weten in...
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 09:02 04 nov 2014 09:04 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #2073

Meeser schreef : Mvv probeert ondanks alle ellende op het veld positiviteit uit te stralen. Natuurlijk zit er geen enkel fundament onder deze cijfers. Dankzij Veer Zien Mvv ( de supporters ) komt er nog geld binnen.
Cor business is nog altijd voetbal, jammer genoeg staat dit bij Mvv onder aan het lijstje.
Als je goede resultaten haalt dan krijg je meer supporters, meer sponsors, meer inkomsten, betere spelers etc etc.
Bij Mvv is geen beleid en geen enkele ambitie op sportief gebied.


Nee aan jouw post zit geen enkel fundament. In het jaar dat we ' Herbstmeister' werden hebben we 400.000 Euro VERLIES geleden omdat er nog steeds maar max 5000 mensen in het stadion zaten. Niks nieuwe sponsors, niks meer supporters ETC.

Als het allemaal zo makkelijk was als jij hier achter je PC'tje doet voorkomen zat MVV nu niet WEER in de shit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 09:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2074

Meerssen schreef : Noemen ze dit jaarverslag?
Is niet meer dan een persbericht.


Hoeveel ervaring heb jij met jaarverslagen? Ik ken een hele hoop bedrijven met een (fors) grotere omzet dan MVV, die een veel beperkter jaarverslag dan dit publiceren. De meeste jaarverslagen staat helemaal niets concreets in, een hoop gepraat om de hete brij heen.

Meerssen schreef : En dat wat er dan wel gepubliceerd wordt, is helemaal niet gunstig, wat ze ons willen doen geloven.
Die 58.000 winst zijn door onverwachte en eenmalige meevallers:


Maar het jaarverslag wil je helemaal niet "doen geloven" dat de winst niet door eenmalige meevallers komt maar structureel is. Want wat staat er letterlijk?

Dit zal geen duurzame oplossing zijn en dwingt ons om de begroting voor komend seizoen drastisch te verlagen.


Ik word echt niet vrolijk van de financiële situatie van MVV, maar doen alsof dit jaarverslag de indruk wekt dat we er financieel goed voorstaan, dat slaat echt nergens op. Het jaarverslag geeft aan alle kanten aan dat MVV er nog altijd slecht voorstaat. Bij risico's worden het spelersfonds, de economische situatie, het wegvallen van sponsoren en sponsoren die niet betalen genoemd. Er wordt gewezen op liquiditeitsproblemen.

Hoe in godsnaam kom jij er bij dat "ze" ons willen doen geloven dat de financiële situatie gunstig is? Als ik dat jaarverslag lees, komt er maar één boodschap echt naar boven: het gaat slecht en we moeten besparen. Daar kan je van alles van vinden, maar niet dat ze ons willen doen geloven dat de situatie gunstig is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 09:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2075

Meeser schreef : Ik blijf roepen dat de scouting bij Mvv een impuls moet krijgen, ieder jaar komen bij veel Jupiler clubs talenten boven drijven, dat mis ik bij Mvv.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens, eigenlijk. Opsitalieri valt de laatste weken zwaar tegen, nu hij op het middenveld speelt. Maar als linksachter heb ik hem in de combinatie met Croux al een aantal goede wedstrijden zien spelen. Alleen is het leuk dat Ospi en Croux er op links doorheen komen, als de spitsen de kansen die daaruit komen niet afmaken, dan heb je er zo weinig aan. Kuipers komt dit seizoen ook echt bovendrijven. Dat zijn toch drie talenten.

Het probleem is dat we te gemakkelijk doelpunten weggeven, vaak door individuele fouten (Coppens, Maatsen bijvoorbeeld) en dat we nauwelijks scoren. En als we een doelpunt tegenkrijgen, gaan vaak de kopjes hangen en vliegen er nog meer binnen.

Wat de scouting misschien beter had moeten doen, is een scorende spits en een betere keeper vinden. Dat zou al zo veel schelen. Maar ja, daar kun je wel een scouting voor hebben, maar we hebben geen geld te bieden aan die spelers. Misschien had MVV wel een paar goede spitsen en keepers gescout, misschien heeft MVV daar ook mee onderhandeld, dat weten jij en ik niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 10:27
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #2076

jeoff schreef :

Meeser schreef : Mvv probeert ondanks alle ellende op het veld positiviteit uit te stralen. Natuurlijk zit er geen enkel fundament onder deze cijfers. Dankzij Veer Zien Mvv ( de supporters ) komt er nog geld binnen.
Cor business is nog altijd voetbal, jammer genoeg staat dit bij Mvv onder aan het lijstje.
Als je goede resultaten haalt dan krijg je meer supporters, meer sponsors, meer inkomsten, betere spelers etc etc.
Bij Mvv is geen beleid en geen enkele ambitie op sportief gebied.


Nee aan jouw post zit geen enkel fundament. In het jaar dat we ' Herbstmeister' werden hebben we 400.000 Euro VERLIES geleden omdat er nog steeds maar max 5000 mensen in het stadion zaten. Niks nieuwe sponsors, niks meer supporters ETC.

Als het allemaal zo makkelijk was als jij hier achter je PC'tje doet voorkomen zat MVV nu niet WEER in de shit.


Ben jij vergeten wat er de 2de seizoenshelft is gebeurd, We zijn gezakt op de ranglijst en hebben amper wedstrijden gewonnen. Dat is niet echt een aantrekkingskracht voor sponsoren, en deze kijken naar een heel seizoen. Niet naar een paar wedstrijden. Kun je een seizoen niet constant spelen moet je niet verwachten dat er sponsoren in de rij staan.

Ik vraag me soms echt af met wat voor ogen mensen naar MVV kijken. Sommige hier hebben echt een MVV bril op en in de gedachte een club zoals real madrid. Daar staat inderdaad iedereen in de rij om te sponsoren en of naar het stadion te komen, Maar die club bied leuk voetbal.

Net zoals een financiële basis is het veldspel ook belangrijk.
En ik begrijp dat er flink bezuinigd moet worden om een club op financieel gebied te kunnen helpen. Maar er moet niet vergeten worden waar het om gaat en dat is voetbal.
Wat als er geen samenwerking was met genk, Dan hadden we 0 goals en misschien niet eens 16 contract spelers.

Eerst moet er voetbal komen wat aantrekkelijk is / constant is.
Niet 11 man die 7 wedstrijden lang geen bal in het net kunnen schieten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 10:37
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #2077
@ Jaques

Ik had de balans nog niet gezien, mijn vorige reactie was op basis van deze post:

izzo schreef : www.mvv.nl/IManager/Download/680/43314/9...erslag_2013-2014.pdf


Natuurlijk voldoet het bestuur met dit jaarverslag aan de minimale wettelijke eisen.
Of het bestuur zich daarmee echt in de kaart laat kijken (door ons) is wat anders.
Wat zegt mij een post van "Opbrengsten 3.041.384" , als dat helemaal niet uitgesplitst wordt. En in die post zitten de grootste problemen bij MVV, niet in de kosten.

Verder valt mij op, dat de twee zaken die ik in mijn vorige post noemde, ontslag Ruys en Voorn en inzamelingsacties door de fans, niet door het bestuur worden genoemd als oorzaak van het resultaat van 58.000:

"Winst 58.000. Voornaamste mee- en tegenvallers:

Meevallers:
- Door extra sponsoracties heeft het bestuur, directie en commercie 250.000 opgehaald,
- Hierdoor kan er een positief resultaat worden gerealiseerd."
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 10:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2078
Ja, ik zou ook graag die uitsplitsing zien, daar geef ik je op zich gelijk in. Maar tegelijkertijd, zoals ik al zei, heel veel bedrijven laten zich niet in de kaarten kijken in een jaarverslag en ik begrijp dat ook wel.

Ik neem aan dat de inzamelingsactie van de fans voor het gemak onder de 250.000 euro geschaard is. Misschien vergis ik me. Het zou MVV sieren als ze dit los genoemd hadden, ik vind dit een punt waar MVV eigenlijk al jarenlang slecht op scoort, ze nemen de trouwe fans veel te vanzelfsprekend. Het kost niets om een extra zinnetje op te nemen, terwijl het wel gewaardeerd wordt. Dus wat dat betreft geef ik je ook gelijk. :thumbsup:

Het is gewoon zwaar klote op dit moment, en dat op alle vlakken. We staan bijna onderaan, als je de tweede elftallen en amateurclub Achilles wegstreept hebben we pas 1 punt gehaald en we hebben geen rode cent te besteden, mede doordat de sponsors en supporters steeds meer wegblijven. Ik denk dat daar iedereen het wel mee eens is. Het is vervolgens per persoon verschillend hoe je er mee omgaat. De een zit er wat positiever in dan de ander. Als we puur naar het voetbal kijken bijvoorbeeld, hebben we jaren gehad dat we echt slechter speelden dan we nu doen. Maar die jaren haalden we wel meer punten dan we nu doen. Ik verwacht dat we nog wel flink want punten gaan pakken.

En ook qua sponsors en toeschouwers is het vroeger wel eens erger geweest dan nu. Vaak trok dat verrassend snel daarna weer flink aan. Ik weet nog dat we midden jaren negentig tegen pakweg Haarlem met misschien 1.500 man op de tribune zaten - en zelfs toen vroeg ik me af of dat wel klopte. Anderhalf jaar later 11.000 man in de Geusselt tegen VVV. Of begin van dit millenium, ik denk 2.500 man in het stadion, en wederom: vraagtekens of die er wel echt waren, ik zou zelf 1000 man minder geschat hebben. Toen duurde het iets langer, maar een paar jaar later 9.000 man tegen RKC in een absoluut kolkende Geusselt. Ik houd me zelf hier aan vast. De mooie tijden komen echt wel terug. Het is nu door de zure appel heenbijten.

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen minder geduldig/positief zijn dan ik. Het is nu gewoon kut, dat ziet heus wel iedereen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 11:02
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2079
Het is natuurlijk makkelijk om af te geven op het resultaat van een organisatie. Maar met alle goodwill die erachter zit, mag je eigenlijk wel concluderen dat het loze beloftes waren die ons in 2010 zijn voorgeschoteld. Volgend seizoen zou het jaar worden waarin we zouden gaan meestrijden om te titel volgens onze voorzitter. Er zou geen cent meer uit gaan, dan dat er binnen komt.

Als je dan terugblikt op vier jaar beleid, dan zie je dat we netto geen meter verder zijn gekomen. Commercieel heeft MVV nooit bereikt wat noodzakelijk is in het vorige vijfjarenplan, namelijk sponsorgroei. En elk van dit soort beweringen van het bestuur, dat MVV over een x-aantal jaren een stabiele BVO is, is gewoon een keiharde leugen. Omdat niemand van te voren kan zeggen welk bedrijf MVV in de toekomst gaat sponsoren, welk bedrijf zich in Maastricht gaat vestigen en welk bedrijf er gaan omvallen.

Men kan niet aan het begin van seizoen 1 zeggen dat men de begroting van seizoen 4 verdubbeld heeft. Een begroting die noodzakelijk is voor Top-JL, kelder Eredivisie. Dat is koffiedikdijken. In de huidige situatie is er helemaal geen ruimte om te sparen. Elke euro die binnenkomt aan sponsoring, verdwijnt in de lasten van de club. Je plukt momenteel geen vruchten van de jeugdopleiding, die je wat extra's kunnen geven. Je hebt kwalitatief een incompleet elftal op het veld staan. Kortom je zit tot aan je kin in de stront. En dan komt weer dat feestelijk sausje als jaarverslag eroverheen, mede mogelijk gemaakt door de goedheid van de man die je dankzij hetzelfde technische wanbeleid door het slijk hebt gehaald: Tiny Ruijs. Het is jammer dat zo' n jaarverslagen in het betaald voetbal niet parallel lopen aan het seizoen, dan kreeg je een heel ander beeld.

Ieder moet zelf weten of het vertrouwen heeft in de kunde van het bestuur. Maar mijn vertrouwen zijn ze kwijt, vijf jaar is een mooi eerlijk meetmoment om je eigen conclusies te trekken. Ik respecteer de toewijding overigens, daar zal ik geen woord verkeerd over durven zeggen. Maar het resultaat is er gewoon niet, alleen de beloftes.

In een dorp als Volendam zitten ook maar 3000 man op de tribunes, maar de ondernemingsgeest van Volendammers maakt het mogelijk om een structurele JL club te hebben, niet het publiek. En juist die ondernemingsgeest ontbreekt bij een stad als Maastricht. Hoe wil je dan ooit als bestuur je targets gaan halen als je ingeblikt zit tussen je concurrenten en je stad produceert niks? Sprookjes..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 11:48 04 nov 2014 11:49 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #2080

houtengerard schreef : In een dorp als Volendam zitten ook maar 3000 man op de tribunes, maar de ondernemingsgeest van Volendammers maakt het mogelijk om een structurele JL club te hebben, niet het publiek. En juist die ondernemingsgeest ontbreekt bij een stad als Maastricht. Hoe wil je dan ooit als bestuur je targets gaan halen als je ingeblikt zit tussen je concurrenten en je stad produceert niks? Sprookjes..


Now Sjraar...diech vergits tot in dat Palingdörrep de 3Js en Nick & Simon de zaak sponsorde...en nog steeds dat doen
en die oet Volendam höbbe toch A'dam en Alkmaar um d'n hook ligke...
hun (de 3Js en Nick & Simon ) sponsering is ook meer dan een slok op een borrel, kerel ;)

Trök nao ut Zuije...iech zeun zoe get in Mestreech neet rap gebeure....
tot Beppie ( vaanoet Spanje) , Frenske "aon de geng" Theunisz of Dré-ke Rieu dat met en bij us MVV-ke doen!
Op dit memint is VZM :thumbsup: :applaus: :thumbsup: ut enige en beste alternatief es veer ut euver de cent höbbe ...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 11:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #2081
Mijn vertrouwen in een goede afloop worden met het jaar of beter gezegd met het seizoen minder.

Nog steeds onbegrijpelijk dat we wederom in diepe schulden zijn geraakt, te optimistisch begroot ( in diepe crisis tijd) ligt daar te grondslag aan .
Dat we nu op papier een winst maken van € 60 k is niet meer dat snijden in eigen vlees , de beoogde winst van € 175 k dit seizoen ( als die uberhaupt wordt gehaald) is niets meer dan een diepe sanering waarvan we de gevolgen wekelijks kunnen aanschouwen ! en na dit seizoen volgt nog zo'n seizoen

We saneren ons langzaam kapot mede omdat 2 seizoenen geleden de wijze heren groei voorspelde, groei gebaseerd op luchtkastelen , iedereen zag dat de toeschouwers aantallen en ook de sponseren etc wekelijks minder werden die trend is een gevolg van beleving en crisis, we hebben dus op veel te grote voet geleefd , terwijl het beleid volledig anders was, en ja dan kun je ook geen tegenvallers opvangen zoals wegvallen van inkomsten wanneer sponsoren failliet gaan.

Nu lopen we achter de feiten aan en is onze club de komende 2 seizoenen niets meer dan een saneringsprojectje geworden , wel gelukkig maatschappelijk.... :angry:
Daarbij kunnen volgens mij alle begroting voorspellingen van dit seizoen ook weer in de prullenbak want met deze resultaten gaat dat er heel anders uitzien
Mijn voorspelling is dan ook dat we pas in seizoen 2016-2017 op nul uitkomen en dan is alles betaalt....tevens hangt nog steeds het spelers fonds en Nol Hendriks boven ons hoofd , geen idee of MVV netjes rente betaalt over de lening of wat dan ook.

Wat moeten we dan.... we hebben geen geld om te investeren, dus kans op een nieuwe aankoop is vrijwel nihil of iemand moet MVV ergens mee helpen...maar zoals het nu gaat wordt het een ramp seizoen met alle gevolgen van dien

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 12:06
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #2082
Ik val het bestuur niet af, heb al eerder gezegd dat we blij mogen zijn dat er nog mensen zijn die het willen doen.

Alleen de ingeslagen weg is een heilloze, of in elk geval te eenzijdig:
"Er komt te weinig geld binnen, dus we moeten bezuinigen"
Daar gaat nu alle energie in zitten.

Terwijl eigenlijk bij MVV de kosten veel te laag zijn.
Sommige kosten moeten dringend verhoogd worden:
De kosten voor het eerste elftal, het tweede elftal, de eigen jeugdopleiding, en professioneel management.
Want onze kwaliteit is veel te laag.
Te laag voor een stad met de omvang en uitstraling van Maastricht.

De energie, of het grootste deel daarvan, moet gaan naar:
"Er komt te weinig geld binnen, dus onze inkomsten moeten omhoog"
Maar de meesten, en denk ook het bestuur, hebben zich erbij neergelegd: dat gaat hier niet, om welke onduidelijke reden dan ook. Dus wordt het ook niet meer geprobeerd, de gangbare reflex is bezuinigen. Downsizen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2014 15:57
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV algemeen #2083
Ik snap alle ophef hier op het forum niet.
Vorig jaar hebben we netjes de prijs gewonnen waar het bestuur jaren keihard voor gewerkt heeft en waarvoor alles aan de kant is geschoven; 'Maatschappelijke profclub van het jaar' !!!

Een begroting van 2,1 miljoen is gewoon een gemiddelde begroting in de jupiler league.
Helaas ligt de focus al veel te lang verkeerd.
Enfin,
Iets wat niet veel kost en direct resultaat oplevert?
Zorg er voor dat de spelers zich volle gaas inzetten! Daar heb je geen miljoenen voor nodig maar het zou alvast veel frustratie wegnemen, en misschien zelfs nog wat puntjes opleveren.
We moeten inderdaad roeien met de riemen die we hebben, maar er zijn nog genoeg verbeterpuntjes in de roeitechniek.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2014 11:19 05 nov 2014 11:37 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV algemeen #2084
- Haarlem
- RBC
- AGOVV
- Veendam

4 clubs die de afgelopen 4 jaar failliet gegaan zijn ...... de 4 jaar waarin wij ook ons hoofd financieel ternauwernood boven water hebben kunnen houden (samen met 80% van de andere teams in de JL). Tuurlijk heeft het bestuur hier ook debet aan maar ook de KNVB die niks maar dan ook niks doet voor de JL, Fox idem ......

En zoals het er nu uitziet komt er in het 5e jaar ook wel weer een 5e club bij want RKC staat ook alweer op het punt van omvallen (voor de keukenboer eindigt het ook ooit als geldschieter).

Overigens (en niet geheel onbelangrijk) komen voor komend seizoen de opbrengst van Veer zien MVV erbij. Vooral de opbrengst van de Horeca is een heel nieuw punt van opbrengst.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2014 07:14
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1382
Meer
MVV algemeen #2085
Leuke lezersbrief in DDL vanochtend:

Stemmingmakerij
MVV: overleven heeft prioriteit tot 2016 (04/11)

Vooringenomen, ondoordacht en goedkoop: dat is de stemmingmakerij tegen MVV door deze krant.

Vooringenomen, omdat elke gelegenheid wordt aangegrepen om het bestaansrecht van MVV in twijfel te trekken; zelfs in een bericht waarin wordt gemeld dat MVV winst heeft gemaakt over afgelopen seizoen.

Ondoordacht, omdat deze krant óók wordt gelezen door Maastrichtenaren.

Veel daarvan blijven MVV volgen. Misschien niet altijd in het stadion, maar ongetwijfeld op teletekst, op de radio of… via deze krant.Waarom deze lezers van de krant vervreemden?

Kampen de Limburgse dagbladen zelf niet al jaren met teruglopende abonnee-aantallen en onzekerheden?

Geeft dat de kranten nog wel bestaansrecht? Misschien dat de betrokken journalisten zich beter kunnen inleven in MVV-fans, door zichzelf deze vragen te stellen.

Goedkoop is de stemmingmakerij, omdat de krant nauwelijks inhoudelijk journalistiek bedrijft als het MVV-bestuur fundamenteel verkeerde keuzes maakt. Een seizoen beginnen zonder spits, de kaartprijzen verhogen, contracten van talentvolle spelers laten verlopen, de jeugdopleiding schrappen. Hoe stevig heeft de krant MVV-voorzitter Rinkens nou écht aan de tand gevoeld over dit soort omstreden keuzes?

Is dát niet de taak van een regionale krant?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.648 seconden