MVV algemeen

04 dec 2014 22:21
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2457
Meer
MVV algemeen #2116
Dan ben je maatschappelijk gezien goed bezig :thumbsup: ...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 10:54
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #2117

Sjonnie schreef :
Alle jeugd, geboren na 1 juli 2001, kan met ingang van vrijdag 16 januari 2015 (MVV Maastricht – Almere City FC) gratis naar de wedstrijd. Restrictie is wel, dat per gratis kind tenminste één volwassen begeleider het stadion mee betreedt met een geldige toegangskaart (wedstrijdticket of seizoenkaart). Voor het kind dient een vrijkaart te worden afgehaald bij de kassa van betreffende tribune.


Dit zal het stadion niet voller maken.
Fortuna had dit al ingevoerd voor het seizoen, en bij hun laatste thuiswedstrijd (tegen Sparta) zaten 1575 mensen.
Inclusief de gratis kaarten en uitvak.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 11:01
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #2118

Meerssen schreef :

Sjonnie schreef :
Alle jeugd, geboren na 1 juli 2001, kan met ingang van vrijdag 16 januari 2015 (MVV Maastricht – Almere City FC) gratis naar de wedstrijd. Restrictie is wel, dat per gratis kind tenminste één volwassen begeleider het stadion mee betreedt met een geldige toegangskaart (wedstrijdticket of seizoenkaart). Voor het kind dient een vrijkaart te worden afgehaald bij de kassa van betreffende tribune.


Dit zal het stadion niet voller maken.
Fortuna had dit al ingevoerd voor het seizoen, en bij hun laatste thuiswedstrijd (tegen Sparta) zaten 1575 mensen.
Inclusief de gratis kaarten en uitvak.

Ik vind het een goed actie! Dit is investeren op de lange termijn, zo maak je supporters voor het leven. Dat begint van jongs af aan. Wellicht dat het niet meteen drukker wordt, maar de drempel wordt lager en ut aantal die-hards zal gaan toenemen op termijn.
Overigens denk ik dat 2001 een foutje is, aangezien er 12 jaar staat... Die van 2001 zijn nu 13...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Ivinho

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 11:02
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
MVV algemeen #2119

Meerssen schreef :

Sjonnie schreef :
Alle jeugd, geboren na 1 juli 2001, kan met ingang van vrijdag 16 januari 2015 (MVV Maastricht – Almere City FC) gratis naar de wedstrijd. Restrictie is wel, dat per gratis kind tenminste één volwassen begeleider het stadion mee betreedt met een geldige toegangskaart (wedstrijdticket of seizoenkaart). Voor het kind dient een vrijkaart te worden afgehaald bij de kassa van betreffende tribune.


Dit zal het stadion niet voller maken.
Fortuna had dit al ingevoerd voor het seizoen, en bij hun laatste thuiswedstrijd (tegen Sparta) zaten 1575 mensen.
Inclusief de gratis kaarten en uitvak.


Dus omdat Fortuna het stadion niet voller kreeg betekent automatisch dat MVV dit ook niet krijgt? Daarbij kun je over 1 wedstrijd niet oordelen.

Ik vind het een zeer goed plan, dit had al veel eerder moeten gebeuren.
De jeugd moet de weg naar stadion de Geusselt vinden, in de toekomst plukt MVV hier de vruchten van :thumbsup:

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 11:54
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #2120

Ivinho schreef :
Dus omdat Fortuna het stadion niet voller kreeg betekent automatisch dat MVV dit ook niet krijgt? Daarbij kun je over 1 wedstrijd niet oordelen.

Ik vind het een zeer goed plan, dit had al veel eerder moeten gebeuren.
De jeugd moet de weg naar stadion de Geusselt vinden, in de toekomst plukt MVV hier de vruchten van :thumbsup:


Ik oordeel niet over 1 wedstrijd, zoals ik al zei heeft Fortuna dit al het hele seizoen. Die laatste wedstrijd was een voorbeeld.
Kijk naar het gemiddeld aantal toeschouwers van Fortuna, en trek daar de wedstrijd tegen Roda vanaf.(want toen zat het halfvol Duitsers)

Als per kind, 1 volwassene de volle mep moet betalen, krijg je niet of nauwelijks meer mensen in het stadion.
Dan is het nog te duur voor mensen die niets met voetbal of MVV hebben.

Laat 5 kinderen gratis naar binnen per betalende begeleider, dan kun je bijvoorbeeld de verjaardag vieren bij een wedstrijd van
MVV. Of een uitje in de schoolvakantie. Of een schoolklas. Dan krijg je ook echt kinderen binnen die nog nooit naar MVV zijn geweest.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 12:51
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV algemeen #2121

Meerssen schreef :

Ivinho schreef :
Dus omdat Fortuna het stadion niet voller kreeg betekent automatisch dat MVV dit ook niet krijgt? Daarbij kun je over 1 wedstrijd niet oordelen.

Ik vind het een zeer goed plan, dit had al veel eerder moeten gebeuren.
De jeugd moet de weg naar stadion de Geusselt vinden, in de toekomst plukt MVV hier de vruchten van :thumbsup:


Ik oordeel niet over 1 wedstrijd, zoals ik al zei heeft Fortuna dit al het hele seizoen. Die laatste wedstrijd was een voorbeeld.
Kijk naar het gemiddeld aantal toeschouwers van Fortuna, en trek daar de wedstrijd tegen Roda vanaf.(want toen zat het halfvol Duitsers)

Als per kind, 1 volwassene de volle mep moet betalen, krijg je niet of nauwelijks meer mensen in het stadion.
Dan is het nog te duur voor mensen die niets met voetbal of MVV hebben.

Laat 5 kinderen gratis naar binnen per betalende begeleider, dan kun je bijvoorbeeld de verjaardag vieren bij een wedstrijd van
MVV. Of een uitje in de schoolvakantie. Of een schoolklas. Dan krijg je ook echt kinderen binnen die nog nooit naar MVV zijn geweest.


Je laatste opmerking kan nu toch door de regeling van MVV? Het leukste hiervan is, de papa van de jarige kan zelfs de hele klas meenemen naar MVV als ze na 1 juli 2001 geboren zijn.

Laat de kinderen maar gratis binnen, laten we hopen dat de kinderen het leuk gaan vinden en vaker terug willen komen. Hopen dat ze vaker bij hun ouders gaan zeuren om op de vrijdag nog eens naar de Geusselt te gaan. Het kan positief uitlopen, of je merkt er amper iets van. Maar vind het een leuk initiatief van MVV om dit te doen.

Nu zijn er misschien ook supporters die hun kinderen nu niet mee naar de Geusselt neemt omdat het financieel niet haalbaar is. Nu kun je i.p.v. het kaartje te betalen, het kind al een zakje snoep en een kleine cola kopen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 13:01
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #2122

Meerssen schreef :

Ivinho schreef :
Dus omdat Fortuna het stadion niet voller kreeg betekent automatisch dat MVV dit ook niet krijgt? Daarbij kun je over 1 wedstrijd niet oordelen.

Ik vind het een zeer goed plan, dit had al veel eerder moeten gebeuren.
De jeugd moet de weg naar stadion de Geusselt vinden, in de toekomst plukt MVV hier de vruchten van :thumbsup:


Ik oordeel niet over 1 wedstrijd, zoals ik al zei heeft Fortuna dit al het hele seizoen. Die laatste wedstrijd was een voorbeeld.
Kijk naar het gemiddeld aantal toeschouwers van Fortuna, en trek daar de wedstrijd tegen Roda vanaf.(want toen zat het halfvol Duitsers)

Als per kind, 1 volwassene de volle mep moet betalen, krijg je niet of nauwelijks meer mensen in het stadion.
Dan is het nog te duur voor mensen die niets met voetbal of MVV hebben.

Laat 5 kinderen gratis naar binnen per betalende begeleider, dan kun je bijvoorbeeld de verjaardag vieren bij een wedstrijd van
MVV. Of een uitje in de schoolvakantie. Of een schoolklas. Dan krijg je ook echt kinderen binnen die nog nooit naar MVV zijn geweest.


Het is ook nooit goed he.... :lolno:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Sjotelsplak, De_Lange, Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 17:29 05 dec 2014 17:29 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #2123
Goede actie van MVV,
Maar ben het er wel mee eens dat we geen record aantallen moeten verwachten.
Het is winter en het is koud, en MVV staat onderaan.
Dat zijn juist alle factoren die nodig zijn om minder mensen naar de geusselt te brengen.

Zodra het warmer word zullen er wel meer kinderen komen en zullen ouders ook liever een kind meenemen.

Maar kunnen deze kinderen overal plaats nemen? Of alleen op Noord?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 17:51
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2124
Dit is zeker een goede zaak
Ik heb 2 zoons de oudste heeft eens seizoenskaart. Waar mvv ons nu tegemoet mee komt als goed is.
De jongste gaat sporadisch mee. Maar heeft er ook iets minder interesse voor.
Nu kan ik hem vaker meenemen waardoor hij het misschien ook leuker gaat vinden.
Plus de mensen die normaal ook altijd kids bij zich hadden. zullen nu wel iets meer drinken en eten in het staduon aangezien je bespaard op de entree
En de kids die normaal niet mee gaan zullen gegarandeerd vaker terug willen komen na een avondje mvv
Mij lijkt dit een goede zet!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 18:44
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2125
Goede zaak van MVV. Jammer dat het nu pas wordt gerealiseerd. De vraag is hoe je iemand gaat binden, met dit voetbal. Twee jaar geleden zou het ideale tijdstip zijn geweest om nieuwe leden te werven. Maar goed, laten we blij zijn dat ze het licht hebben gezien.

Ik ben overigens benieuwd naar de uitwerking hiervan in de praktijk. Stel het stadion zit vol of de tribune is uitverkocht. Wat ga je dan doen als je je kind meeneemt en het toegangslimiet is bereikt (nog nooit voorgekomen, maar het kan..)? En betekent ' kassa' s gesloten' dat je geen entree ticket voor je kind kunt krijgen op de wedstrijddag zelf tijdens risico wedstrijden?
Worden ouders die een seizoenskaart hebben gekocht voor hun kind, die jonger dan 12 is, gecompenseerd? En is het reserveren online te regelen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2014 09:25 06 dec 2014 09:27 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #2126

houtengerard schreef : Goede zaak van MVV. Jammer dat het nu pas wordt gerealiseerd. De vraag is hoe je iemand gaat binden, met dit voetbal. Twee jaar geleden zou het ideale tijdstip zijn geweest om nieuwe leden te werven. Maar goed, laten we blij zijn dat ze het licht hebben gezien.

Ik ben overigens benieuwd naar de uitwerking hiervan in de praktijk. Stel het stadion zit vol of de tribune is uitverkocht. Wat ga je dan doen als je je kind meeneemt en het toegangslimiet is bereikt (nog nooit voorgekomen, maar het kan..)? En betekent ' kassa' s gesloten' dat je geen entree ticket voor je kind kunt krijgen op de wedstrijddag zelf tijdens risico wedstrijden?
Worden ouders die een seizoenskaart hebben gekocht voor hun kind, die jonger dan 12 is, gecompenseerd? En is het reserveren online te regelen?


Zeer goede zaak.
ik denk dat de problematiek wel meevalt.
uitverkocht is een illusie....mocht dat 1x in de10 jaar voorkomen "echt uitverkocht" waar hebben we het dan over.
Daarnaast zijn er altijd wel stoelen vrij. moet je eens opletten bij eerst volgende thuis wedstrijd hoeveel mensen onderaan het hek staan. Dat zijn allemaal lege stoelen. Bij de ultra's en trepke b staan ze, korter bij elkaar. Ook hier komen plaatsen vrij.
Soms moet je niet te veel nadenken over randzaken maar gewoon de juiste beslissing nemen zoals mvv nu eindelijk eens heeft gedaan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2014 12:55 06 dec 2014 12:58 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2127

Us Clubke schreef :

houtengerard schreef : txt


Zeer goede zaak.
ik denk dat de problematiek wel meevalt.
uitverkocht is een illusie....mocht dat 1x in de10 jaar voorkomen "echt uitverkocht" waar hebben we het dan over.
Daarnaast zijn er altijd wel stoelen vrij. moet je eens opletten bij eerst volgende thuis wedstrijd hoeveel mensen onderaan het hek staan. Dat zijn allemaal lege stoelen. Bij de ultra's en trepke b staan ze, korter bij elkaar. Ook hier komen plaatsen vrij.
Soms moet je niet te veel nadenken over randzaken maar gewoon de juiste beslissing nemen zoals mvv nu eindelijk eens heeft gedaan.


Klopt, maar dan krijg je hier in de toekomst weer de reacties. " Ik heb de hele wedstrijd vooraan met mijn zoon in de regenslag moeten zitten , omdat er geen plek was.." of " De frontman van de motorclub en zijn zoon zaten op mijn stoeltje en ik had geen zin in een getuigenbeschermingsprogramma ." . Of " Ik ben met mijn dochter omgekeerd omdat de kassa' s dicht waren en de stewards niet wilden helpen" .

Ik heb dan liever dat MVV hierover het denkwerk doet en de regels wat verduidelijkt, want echte zekerheid dat je (afhankelijk van de tribune)op je eigen plek kunt zitten met je kind is er niet. Dat is een nadeel t.o.v. het hebben van een seizoenskaart en dat weerhoudt er misschien mensen van om introducees mee te nemen, ik kan me voorstellen dat zoiets in het midden van de Qpark tribune een probleem is, vooral als je daar bekenden hebt zitten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2014 13:25 06 dec 2014 13:25 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #2128

houtengerard schreef :

Us Clubke schreef :

houtengerard schreef : txt


Zeer goede zaak.
ik denk dat de problematiek wel meevalt.
uitverkocht is een illusie....mocht dat 1x in de10 jaar voorkomen "echt uitverkocht" waar hebben we het dan over.
Daarnaast zijn er altijd wel stoelen vrij. moet je eens opletten bij eerst volgende thuis wedstrijd hoeveel mensen onderaan het hek staan. Dat zijn allemaal lege stoelen. Bij de ultra's en trepke b staan ze, korter bij elkaar. Ook hier komen plaatsen vrij.
Soms moet je niet te veel nadenken over randzaken maar gewoon de juiste beslissing nemen zoals mvv nu eindelijk eens heeft gedaan.


Klopt, maar dan krijg je hier in de toekomst weer de reacties. " Ik heb de hele wedstrijd vooraan met mijn zoon in de regenslag moeten zitten , omdat er geen plek was.." of " De frontman van de motorclub en zijn zoon zaten op mijn stoeltje en ik had geen zin in een getuigenbeschermingsprogramma ." . Of " Ik ben met mijn dochter omgekeerd omdat de kassa' s dicht waren en de stewards niet wilden helpen" .

Ik heb dan liever dat MVV hierover het denkwerk doet en de regels wat verduidelijkt, want echte zekerheid dat je (afhankelijk van de tribune)op je eigen plek kunt zitten met je kind is er niet. Dat is een nadeel t.o.v. het hebben van een seizoenskaart en dat weerhoudt er misschien mensen van om introducees mee te nemen, ik kan me voorstellen dat zoiets in het midden van de Qpark tribune een probleem is, vooral als je daar bekenden hebt zitten.

Laten we nou eerst eens afwachten hoeveel extra kinderen komen door deze actie voor we het afbranden en gaan doemdenken. Je zult ergens moeten beginnen en enkel alleen al het feit dat men hiermee gestart is vind ik al een pluspunt. Ze hoeven het immers niet te doen he, laten we dat niet vergeten!

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2014 15:13
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV algemeen #2129

Janepie schreef :

houtengerard schreef :

Us Clubke schreef :

houtengerard schreef : txt


Zeer goede zaak.
ik denk dat de problematiek wel meevalt.
uitverkocht is een illusie....mocht dat 1x in de10 jaar voorkomen "echt uitverkocht" waar hebben we het dan over.
Daarnaast zijn er altijd wel stoelen vrij. moet je eens opletten bij eerst volgende thuis wedstrijd hoeveel mensen onderaan het hek staan. Dat zijn allemaal lege stoelen. Bij de ultra's en trepke b staan ze, korter bij elkaar. Ook hier komen plaatsen vrij.
Soms moet je niet te veel nadenken over randzaken maar gewoon de juiste beslissing nemen zoals mvv nu eindelijk eens heeft gedaan.


Klopt, maar dan krijg je hier in de toekomst weer de reacties. " Ik heb de hele wedstrijd vooraan met mijn zoon in de regenslag moeten zitten , omdat er geen plek was.." of " De frontman van de motorclub en zijn zoon zaten op mijn stoeltje en ik had geen zin in een getuigenbeschermingsprogramma ." . Of " Ik ben met mijn dochter omgekeerd omdat de kassa' s dicht waren en de stewards niet wilden helpen" .

Ik heb dan liever dat MVV hierover het denkwerk doet en de regels wat verduidelijkt, want echte zekerheid dat je (afhankelijk van de tribune)op je eigen plek kunt zitten met je kind is er niet. Dat is een nadeel t.o.v. het hebben van een seizoenskaart en dat weerhoudt er misschien mensen van om introducees mee te nemen, ik kan me voorstellen dat zoiets in het midden van de Qpark tribune een probleem is, vooral als je daar bekenden hebt zitten.

Laten we nou eerst eens afwachten hoeveel extra kinderen komen door deze actie voor we het afbranden en gaan doemdenken. Je zult ergens moeten beginnen en enkel alleen al het feit dat men hiermee gestart is vind ik al een pluspunt. Ze hoeven het immers niet te doen he, laten we dat niet vergeten!


Vind dat houtengerard hier toch wel een punt heeft. Wat hij aangeeft is niet afbranden, maar kritisch meedenken. We kunnen wel afwachten dat het ooit eens zal gebeuren (en dan zal vrijwel iedereen commentaar op MVV hebben, omdat ze deze situatie hadden zien aankomen en er geen oplossing was), maar een goede organisatie onderscheidt zich door hier al over na gedacht te hebben en een eventueel plan ervoor heeft.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2014 15:40 06 dec 2014 15:41 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #2130

Raffalaldo schreef :

Janepie schreef :

houtengerard schreef :

Us Clubke schreef :

houtengerard schreef : txt


Zeer goede zaak.
ik denk dat de problematiek wel meevalt.
uitverkocht is een illusie....mocht dat 1x in de10 jaar voorkomen "echt uitverkocht" waar hebben we het dan over.
Daarnaast zijn er altijd wel stoelen vrij. moet je eens opletten bij eerst volgende thuis wedstrijd hoeveel mensen onderaan het hek staan. Dat zijn allemaal lege stoelen. Bij de ultra's en trepke b staan ze, korter bij elkaar. Ook hier komen plaatsen vrij.
Soms moet je niet te veel nadenken over randzaken maar gewoon de juiste beslissing nemen zoals mvv nu eindelijk eens heeft gedaan.


Klopt, maar dan krijg je hier in de toekomst weer de reacties. " Ik heb de hele wedstrijd vooraan met mijn zoon in de regenslag moeten zitten , omdat er geen plek was.." of " De frontman van de motorclub en zijn zoon zaten op mijn stoeltje en ik had geen zin in een getuigenbeschermingsprogramma ." . Of " Ik ben met mijn dochter omgekeerd omdat de kassa' s dicht waren en de stewards niet wilden helpen" .

Ik heb dan liever dat MVV hierover het denkwerk doet en de regels wat verduidelijkt, want echte zekerheid dat je (afhankelijk van de tribune)op je eigen plek kunt zitten met je kind is er niet. Dat is een nadeel t.o.v. het hebben van een seizoenskaart en dat weerhoudt er misschien mensen van om introducees mee te nemen, ik kan me voorstellen dat zoiets in het midden van de Qpark tribune een probleem is, vooral als je daar bekenden hebt zitten.

Laten we nou eerst eens afwachten hoeveel extra kinderen komen door deze actie voor we het afbranden en gaan doemdenken. Je zult ergens moeten beginnen en enkel alleen al het feit dat men hiermee gestart is vind ik al een pluspunt. Ze hoeven het immers niet te doen he, laten we dat niet vergeten!


Vind dat houtengerard hier toch wel een punt heeft. Wat hij aangeeft is niet afbranden, maar kritisch meedenken. We kunnen wel afwachten dat het ooit eens zal gebeuren (en dan zal vrijwel iedereen commentaar op MVV hebben, omdat ze deze situatie hadden zien aankomen en er geen oplossing was), maar een goede organisatie onderscheidt zich door hier al over na gedacht te hebben en een eventueel plan ervoor heeft.

Uiteraard en ik noem ook niet Houtengerard an sich als degene die het afbrand en kritisch meedenken moet zelfs. Ik quote Houtengerard maar doel op het groter geheel.

Kritisch meedenken had wellicht al in een eerder stadium plaats moeten vinden, communicatie wat (=veel) meer gedetailleerd zodat eventuele zorgen over de actie vantevoren waren weggenomen. Actie ook breder communiceren.

Nu bekruipt mij het gevoel van dat het nooit goed is wat MVV doet en zich weer de vingers brand op dit forum. Nogmaals had men meer gedetailleerd gecommuniceerd en beter uit de doeken gedaan wat de actie precies inhoudt dan was deze discussie op punten als "wat als" en "hoe moet ik" etc, helemaal niet nodig geweest en waren we allemaal tevreden geweest.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden