Transfergeruchten seizoen 2012/2013
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
Re: Re: Transfergeruchten seizoen 2012/2013
02 Jul 2012 11:22Ben Salemans wrote:Die externe geldschieters bij Fortuna verzieken de boel in twee opzichten. Ten eerste halen ze spelers naar Fortuna die Fortuna zelf nooit zou kunnen halen. Zo worden spelers voor de neus van MVV weggekaapt. Dat is de eerste verziekende werking van externe geldschieters: ze zorgen ervoor dat de prijzen op de transfermarkt onrealistisch hoog - onhaalbaar voor MVV - worden gehouden. Ik kan trouwens wel begrip opbrengen voor die spelers: het zijn toch beroepsvoetballers die tijdens hun voetbalcarrière zo veel mogelijk willen verdienen.opadiehard wrote: PS ik zie schreurs toch naar fortuna gaan omdat daar toch door externe geldschieters de zaak gefinancieerd word...jammer maar helaas.
Ten tweede verzieken externe geldschieters de doorgroeimogelijkheden van een club als Fortuna, dat met spelers gaat spelen die eigenlijk niet van Fortuna zijn. Wat externe geldschieters als Nico Jongen voor een club kunnen betekenen, hebben we gezien bij MVV: dan heb je misschien best goede spelers in je selectie (die je eigenlijk niet kunt betalen), maar als club heb je niks over die spelers te zeggen en verdien je er bij een transfer helemaal niets aan. Bovendien krijgen die externe geldschieters een oncontroleerbare invloed op de club. MVV heeft er bewust voor gekozen om niet meer met types als Nico Jongen te werken. Dan loop je ongetwijfeld spelers mis. Maar dan bouw je, stapje voor stapje, aan een gezonde toekomst.
Ik noem hier de naam van Nico Jongen niet zonder reden. Ik kan het niet bewijzen, maar ik ken iemand die de voetbalwereld in Zuid-Limburg heel goed kent (en wiens naam ik niet mag onthullen) en die mij vertelde dat Nico Jongen zaken doet met Fortuna.
Helemaal mee eens Ben. Ondanks ons goede beleid komen wij nu op de koffie. MVV wilt het voorbeeld geven aan de KNVB dat voetbal niet altijd om de grote bedragen gaat. En dan komt de maffia (Jongen en co) om de hoek kijken en koopt de hele transfermarkt leeg voor clubs die onder de zwaarste categorie vallen. Opvallend was dat de meest hoog geëindigde clubs van de Jupiler League, vorig seizoen allemaal niet in categorie 3 waren ingedeeld. Dat is tekenend voor het betaald voetbal.
The topic has been locked.
- Ster_Drager
-
- Elite Member
-
02 Jul 2012 11:36
Jammer genoeg helemaal waar, eigenlijk zou dat ook aangepakt moeten worden door de knvb.
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
02 Jul 2012 11:43alleeen clubs met geld/schuld staan boven aanhoutengerard wrote:Ben Salemans wrote:Die externe geldschieters bij Fortuna verzieken de boel in twee opzichten. Ten eerste halen ze spelers naar Fortuna die Fortuna zelf nooit zou kunnen halen. Zo worden spelers voor de neus van MVV weggekaapt. Dat is de eerste verziekende werking van externe geldschieters: ze zorgen ervoor dat de prijzen op de transfermarkt onrealistisch hoog - onhaalbaar voor MVV - worden gehouden. Ik kan trouwens wel begrip opbrengen voor die spelers: het zijn toch beroepsvoetballers die tijdens hun voetbalcarrière zo veel mogelijk willen verdienen.opadiehard wrote: PS ik zie schreurs toch naar fortuna gaan omdat daar toch door externe geldschieters de zaak gefinancieerd word...jammer maar helaas.
Ten tweede verzieken externe geldschieters de doorgroeimogelijkheden van een club als Fortuna, dat met spelers gaat spelen die eigenlijk niet van Fortuna zijn. Wat externe geldschieters als Nico Jongen voor een club kunnen betekenen, hebben we gezien bij MVV: dan heb je misschien best goede spelers in je selectie (die je eigenlijk niet kunt betalen), maar als club heb je niks over die spelers te zeggen en verdien je er bij een transfer helemaal niets aan. Bovendien krijgen die externe geldschieters een oncontroleerbare invloed op de club. MVV heeft er bewust voor gekozen om niet meer met types als Nico Jongen te werken. Dan loop je ongetwijfeld spelers mis. Maar dan bouw je, stapje voor stapje, aan een gezonde toekomst.
Ik noem hier de naam van Nico Jongen niet zonder reden. Ik kan het niet bewijzen, maar ik ken iemand die de voetbalwereld in Zuid-Limburg heel goed kent (en wiens naam ik niet mag onthullen) en die mij vertelde dat Nico Jongen zaken doet met Fortuna.
Helemaal mee eens Ben. Ondanks ons goede beleid komen wij nu op de koffie. MVV wilt het voorbeeld geven aan de KNVB dat voetbal niet altijd om de grote bedragen gaat. En dan komt de maffia (Jongen en co) om de hoek kijken en koopt de hele transfermarkt leeg voor clubs die onder de zwaarste categorie vallen. Opvallend was dat de meest hoog geëindigde clubs van de Jupiler League, vorig seizoen allemaal niet in categorie 3 waren ingedeeld. Dat is tekenend voor het betaald voetbal.
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
- Armand
-
- Platinum Member
-
02 Jul 2012 11:58
Ik had ze toch graag hier zien spelen met of zonder geldschieter zal mijn wat boeien allemaal,Als ik vrijdags maar een leuke pot voetbal zie.
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
02 Jul 2012 12:40Ook ik had ze graag in Maastricht in t werk gezienArmand wrote: Ik had ze toch graag hier zien spelen met of zonder geldschieter zal mijn wat boeien allemaal,Als ik vrijdags maar een leuke pot voetbal zie.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
02 Jul 2012 13:36
Of ik blij ben met Prince ? Even afwachten als hij zo speelt als vorig seizoen bij jullie dan is het wel een versterking denk ik.
Verder is hij gewoon van Fortuna hoor, bij een eventuele verkoop moet alleen de transfersom die nu betaald is terug betaald worden. Dit is zelf door Wil Meijers bevestigt.
Verder is hij gewoon van Fortuna hoor, bij een eventuele verkoop moet alleen de transfersom die nu betaald is terug betaald worden. Dit is zelf door Wil Meijers bevestigt.
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
02 Jul 2012 14:00Gohf wrote: Verder is hij gewoon van Fortuna hoor, bij een eventuele verkoop moet alleen de transfersom die nu betaald is terug betaald worden. Dit is zelf door Wil Meijers bevestigt.
En wat als hij transfervrij weg gaat?
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
02 Jul 2012 14:02Maosbrögk wrote:Gohf wrote: Verder is hij gewoon van Fortuna hoor, bij een eventuele verkoop moet alleen de transfersom die nu betaald is terug betaald worden. Dit is zelf door Wil Meijers bevestigt.
En wat als hij transfervrij weg gaat?
Haha daar hebben ze niet over nagedacht dan moet Fortuna het geld ophoesten!!!!
- de bok
-
- Visitor
-
02 Jul 2012 14:10
Stijn Huyzegems ! Houten die gun ik aan Fortuna !
- de bok
-
- Visitor
-
02 Jul 2012 14:19Ben Salemans wrote:Die externe geldschieters bij Fortuna verzieken de boel in twee opzichten. Ten eerste halen ze spelers naar Fortuna die Fortuna zelf nooit zou kunnen halen. Zo worden spelers voor de neus van MVV weggekaapt. Dat is de eerste verziekende werking van externe geldschieters: ze zorgen ervoor dat de prijzen op de transfermarkt onrealistisch hoog - onhaalbaar voor MVV - worden gehouden. Ik kan trouwens wel begrip opbrengen voor die spelers: het zijn toch beroepsvoetballers die tijdens hun voetbalcarrière zo veel mogelijk willen verdienen.opadiehard wrote: PS ik zie schreurs toch naar fortuna gaan omdat daar toch door externe geldschieters de zaak gefinancieerd word...jammer maar helaas.
Ten tweede verzieken externe geldschieters de doorgroeimogelijkheden van een club als Fortuna, dat met spelers gaat spelen die eigenlijk niet van Fortuna zijn. Wat externe geldschieters als Nico Jongen voor een club kunnen betekenen, hebben we gezien bij MVV: dan heb je misschien best goede spelers in je selectie (die je eigenlijk niet kunt betalen), maar als club heb je niks over die spelers te zeggen en verdien je er bij een transfer helemaal niets aan. Bovendien krijgen die externe geldschieters een oncontroleerbare en dus onwenselijke invloed op de club. MVV heeft er bewust voor gekozen om niet meer met types als Nico Jongen te werken. Dan loop je ongetwijfeld spelers mis en dat is soms zuur. Maar alleen zo, geheel financieel onafhankelijk, bouw je stapje voor stapje aan een gezonde toekomst voor je club.
Ik noem hier de naam van Nico Jongen niet zonder reden. Ik kan het niet bewijzen, maar ik ken iemand die de voetbalwereld in Zuid-Limburg heel goed kent (en wiens naam ik niet mag onthullen) en die mij vertelde dat Nico Jongen zaken doen !
Is mvv ,s eigen keuze om niet bv met mensen als Nico Jongen in zee te gaan , mvv mag het ook !
Maar of het verstandig is van Fortuna denk ik niet !
Vind het ook bitter van Racjomar maar je doet er geen flikker aan !
Hoop dat deze constucties Fortuna de KOP kosten !
- Punker73
-
- Administrator
-
02 Jul 2012 14:20houtengerard wrote: Helemaal mee eens Ben. Ondanks ons goede beleid komen wij nu op de koffie. MVV wilt het voorbeeld geven aan de KNVB dat voetbal niet altijd om de grote bedragen gaat. En dan komt de maffia (Jongen en co) om de hoek kijken en koopt de hele transfermarkt leeg voor clubs die onder de zwaarste categorie vallen. Opvallend was dat de meest hoog geëindigde clubs van de Jupiler League, vorig seizoen allemaal niet in categorie 3 waren ingedeeld. Dat is tekenend voor het betaald voetbal.
Dit soort clubs komen vroeg of laat zelf op de koffie hiermee .... laten we eens als voorbeeld nemen dat Fortuna dit jaar zou promoveren wat denk je dat daar volgend jaar dan gaat gebeuren? Je krijgt een gigantisch gat met de reeds bestaande eredivisie clubs qua geld welk je dan bij moet gaan lenen of wat dan ook ... het jaar erop vlieg je er uit en het enige dat je dan hebt is een berg schulden ....... nee laten we dan maar langzaam naar de eredivisie groeien en mee gaan doen als we er financieel klaar voor zijn. De laatse keer dat wij dit trucje geprobeerd hebben (veel te dure spelers halen) was het jaar met Gomez, Silah, Thiebaut etc. en wat hebben we daar aan overghouden behalve 1 jaar leuk voetbal? Juist ja een faillisement dat we op het allerlaatste moment wonder boven wonder hebben kunnen afwenden ....
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
I want to be a fan again!!!
- Sjotelsplak
-
- Platinum Member
-
02 Jul 2012 14:30Dan heb je vorig jaar de oefenwedstrijd tegen Genk jeugd niet gezien. Anders had je nu wel wat anders gezegd.de bok wrote: Stijn Huyzegems ! Houten die gun ik aan Fortuna !
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
02 Jul 2012 14:51jammer dat Fortuna Esajas niet heeft gekochtSjotelsplak wrote:Dan heb je vorig jaar de oefenwedstrijd tegen Genk jeugd niet gezien. Anders had je nu wel wat anders gezegd.de bok wrote: Stijn Huyzegems ! Houten die gun ik aan Fortuna !
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
02 Jul 2012 15:01Nou, Gohf, in elk geval proficiat met de koop van Rajcomar, die ik natuurlijk liever bij MVV had zien spelen. Voor jou en Fortuna valt niet te hopen dat de koop van Rajcomar negatieve consequenties heeft. Ken jij details van de koopovereenkomst (dit is een gewone vraag, niet stekelig bedoeld)? Betaalt Fortuna bijvoorbeeld het loon van Rajcomar of die externe geldschieter?Gohf wrote: Of ik blij ben met Prince ? Even afwachten als hij zo speelt als vorig seizoen bij jullie dan is het wel een versterking denk ik.
Steun MVV als VZM-donateur:
www.veerzienmvv.nl
;
bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
- Gohf
-
- Platinum Member
-
02 Jul 2012 15:09
Ik weet geen harde cijfers, alleen dat hij minder verdiend als Gommans.
Dat is dus al een winst op zich aangezien Gommans een ander type spits was, veel op de bank zat en toch kwa kwaliteit eerder minder als beter is dan Prince(Daar kunnen de mening nog over verschillen).
Dat is dus al een winst op zich aangezien Gommans een ander type spits was, veel op de bank zat en toch kwa kwaliteit eerder minder als beter is dan Prince(Daar kunnen de mening nog over verschillen).
Time to create page: 0.342 seconds