Fortuna Sittard - MVV Maastricht

14 dec 2012 22:02
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #331
niet normaal wat geweldig ik zei toch dat Sparta niet van telstar zou winnen maar ja wie ben ik :lachen:

gewoon bovenaan en een wedstrijd inhalen heerlijk wij worden kampioen!

ik hou van MVV en haar aanhang tot volgende week in de geusselt

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Schapendonk, mvv1902

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2012 22:04
daan4suz
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #332
Hoppa, en de puntjes zien weer binne! Ut weekend kin beginne
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983

14 dec 2012 22:05 14 dec 2012 22:06 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #333
Koploper! :applaus:

Een gelijkspel was terecht geweest. Maar dat was vorig jaar ook zo, goedmakertje. :P
Tijd om die Stankov eens een contract te geven in de winterstop, waagt zijn leven om een doelpunt te maken bij die corners.
Wat een blunder ook van die verdediger, ik had met hem te doen op het einde. En professioneel van Danny, Daemen had hem het stadion uitgeknald. Alles zit mee dit seizoen, zelfs het geklungel.. :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk, Boer458

14 dec 2012 22:22
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #334
Volgende week Eindhoven die vanavond af zijn geschoten in eigen huis tegen AGOVV.
Dat wordt dus een zeer moeilijk avondje voor MVV maar wel weer 3 punten.

Nu moeten we met Kerst toch wel 1e staan......dan staat de ster bovenaan...... :)

14 dec 2012 22:23
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #335
Waarom was gelijk spel verdiend geweest? Als je kansen mis ( of wat op een kans lijkt ) heeft dat te maken met kwaliteit.
Bij een DERBY geldt maar een ding: WINNNEN , hoe maakt niets uit.
Knap van Mvv dat ze weer een uitwedstrijd winnen, het leek wel of Mvv thuis speelde.... je hoorde alleen maar de Mvv fans zingen .en toen Mvv scoorde leek wel of de helft van het stadion juichte. Op de hoofdtribune zaten heel veel Mvv supporters.
Fortunapubliek is altijd stil, een klein groepje fanatiekelingen proberen daar nog wat sfeer te maken.
Danny Schreurs vond het altijd vreselijk kil en stil in dat stadion, ook Cariciollo beklaagde zich er over.
Mvv staat weer op nr 1, ze hebben de meeste doelpunten gescoord en de minsten tegen gekregen...dat zeg genoeg.
Fortuna heeft overigens best een leuk team, die Schroyen of zoiets kon me wel bekoren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

14 dec 2012 22:27
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #336
MVV wint derby en herovert koppositie
Gepubliceerd op vrijdag 14 december 2012 om 22:05

MVV heeft vrijdagavond de Limburgse derby met Fortuna Sittard gewonnen. De Maastrichtenaren wonnen op bezoek in Sittard met 2-1 en heroverden daarmee de koppositie in de eerste divisie omdat concurrent Sparta punten verspeelde. De Rotterdammers kwamen op eigen veld tegen Telstar niet verder dan 3-3.

MVV staat nu op 35 punten, terwijl Sparta er 34 heeft. Daarnaast hebben de Rotterdammers één duel meer gespeeld dan de Zuid-Limburgers.

De formatie uit Maastricht kwam in de 40e minuut van de immer beladen streekderby op voorsprong dankzij een doelpunt van Antonio Stankov. Direct na rust verdubbelde Danny Schreurs de voorsprong. Fortuna-aanvaller Patrick Nkoyi-Kiabu bracht in de 69e minuut de spanning nog terug (1-2), maar MVV ging toch met de overwinning naar huis.

Sparta was duidelijk nog niet hersteld van de nederlaag tegen stadsgenoot Excelsior, vorige week. Het laaggerangschikte Telstar kwam zonder angst naar Rotterdam en stond na 57 minuten zelfs op een 3-2-voorsprong. Drie minuten later zorgde Sandro Calabro voor de gelijkmaker, waarna Sparta een kwartier voor tijd zelfs in een overtalsituatie kwam omdat Telstar-speler Jerge Hoefdraad van het veld werd gestuurd. Desondanks nam de club uit Velsen een punt mee naar Noord-Holland.

Het hooggeplaatste Helmond Sport ging op bezoek in Veendam onderuit (3-1) en zag op de ranglijst Dordrecht en Cambuur voorbij komen. Dordrecht won bij Almere City FC met 3-2, Cambuur verschalkte Excelsior met 3-2.

MVV Maastricht heeft vrijdagavond uitstekende zaken gedaan in de bovenste regionen van de Jupiler League. De titelkandidaat boekte een 1-2 zege op het veld van rivaal Fortuna Sittard en legt daarmee beslag op de koppositie.

De ploeg uit Maastricht wist op belangrijke momenten toe te slaan. MVV nam vijf minuten voor het rustsignaal de leiding via Antonio Stankov, kort na rust was het opnieuw raak. Danny Schreurs bracht de 0-2 op het bord in de Limburgse derby. Fortuna Sittard bracht de rivaal nog wel aan het wankelen. Patrick Nkoyi-Kiabu bracht de thuisploeg terug tot 1-2 en leidde een spannende slotfase in. Daar bleef het evenwel bij.

Sparta morst punten
MVV legt dankzij de zege op Fortuna beslag op de koppositie. Aan het begin van de avond leidde Sparta Rotterdam met één punt voorsprong, maar de ploeg van Michel Vonk liet twee dure punten liggen. Tegen Telstar bleef men op 3-3 steken.

Shabir Isoufi bracht de bezoekers vroeg in de wedstrijd aan de leiding. Ilias Bel Hassani en Roald van Hout wisten de verhoudingen om te keren, maar datzelfde lukte Telstar via Rhys Murphy en Jerold Promes. Weer slechts drie minuten later tekende Sandro Calabro voor de gelijkmaker, waarna Telstar-speler Jerge Hoefdraad de rode kaart incasseerde. Vervolgens werd niet meer gescoord.

AGOVV maakt indruk
Het geplaagde AGOVV Apeldoorn, dat met een faillissement is bedreigd, heeft vrijdag op fraaie wijze van zich laten horen. Op bezoek bij FC Eindhoven, dat Marco Ospitalieri zag afhaken met een rode kaart, zegevierde de ploeg met 1-6.

Fries Deschilder bracht de Eindhovenaren nog wel op voorsprong in de twaalfde minuut. In de daaropvolgende fase nam AGOVV het heft volledig in handen. Vojtech Schulmeister (2x), Alair Cruz Vicente, Joey Godee, Tim Receveur en invaller Romario Kortzorg bezorgden de bezoekers een 1-6 zege.

Overige uitslagen:
Almere City FC - FC Dordrecht 2-3
SC Cambuur - Excelsior 3-2
De Graafschap - FC Den Bosch 3-0
FC Oss - FC Emmen 2-2
sc Veendam - Helmond Sport 3-1

14 dec 2012 22:32
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #337
Qua spelbeeld was een 0-0 meer terecht geweest...maar who cares!

Zou het niet erg vinden als die links back van fortuna naar ons komt als Labylle evt weg gaat in winterstop. Beste speler aan Fortuna zijde.

14 dec 2012 22:44
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #338

seppo schreef : Qua spelbeeld was een 0-0 meer terecht geweest...maar who cares!

Zou het niet erg vinden als die links back van fortuna naar ons komt als Labylle evt weg gaat in winterstop. Beste speler aan Fortuna zijde.

nou eerder 2-2 dan 0-0 weet niet welke wedstrijd je hebt gezien?

14 dec 2012 22:46
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #339

Danny1983 schreef :

seppo schreef : Qua spelbeeld was een 0-0 meer terecht geweest...maar who cares!

Ik heb een wedstrijd gezien die tot na de 1-2 geen goal verdiende? Er waren nauwelijks grote kansen en het veldspel was het slechtste tot nu toe dit seizoen. Dit zal ook vast met het veld te maken hebben. En met het erg matige spel van van Hyfte

14 dec 2012 22:48 14 dec 2012 22:52 door Anita.
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #340
Mooi. Met 3 punten in de zak zit ik te genieten in de trein.

p.s. Meeser in het vak van Fortuna was de eerste helft (helaas) niets uit het vak MVV te horen, dus een beetje dimmen.
Zal de wind wel zijn geweest die de geluiden over en weer een andere richting opblies. Spectaculair vond ik het vuurwerk buiten het stadion achter het MVV vak. Blijkbaar doen de supporters van Fortuna met een sv elke thuiswedstrijd een vuurwerkshow geven. Deze keer wel een groter spektakel dan anders. Leek wel nieuwjaar.

14 dec 2012 22:53 14 dec 2012 22:55 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #341

seppo schreef :

Danny1983 schreef :

Ik heb een wedstrijd gezien die tot na de 1-2 geen goal verdiende? Er waren nauwelijks grote kansen en het veldspel was het slechtste tot nu toe dit seizoen. Dit zal ook vast met het veld te maken hebben. En met het erg matige spel van van Hyfte

Ben het met je eens de eerste helft was de slechtste tot nu toe van het seizoen maar dat kwam omdat Fortuna er boven opzat en MVV niet liet voetballen.
Maar 2 helft kwam MVV beter aan het voetballen en Fortuna heeft wel degelijk 2 a 3 dikke kansen gehad aan het einde van de wedstrijd ook en MVV minimaal 2 dikke kansen 2 helft dus op zn misnst 1-1 maar ik denk 2-2 was beter op zn plaats geweest Leroy Mark Esajas en Tom hadden hun dag niet vandaag.
Gelukkig hadden we Danny en Stankov maar die bal alleen op de keeper af had er best ingemogen!
Maar mij hoor je niet klagen ik ben zo blij niet te geloven oh ja wie zei dat Sparta zou winnen van telstar? :P ;)

Mooi niet net als ons gelijk!

14 dec 2012 23:11 14 dec 2012 23:17 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #342
Net terug uit Sittard... Heerlijke sfeer op de tribune!!!
Over de wedstrijd: In de eerste helft liet Fortuna MVV niet voetballen, maar ze voetbalden zelf ook niet. Ze hadden een zeer afwachtende houding en ik denk dat MVV hier goed mee om ging door geen wilde ballen naar voren te schieten maar door toch steeds rustig de controle te houden.

Dit laffe spel van Fortuna zorgde voor een erg saaie 1ste helft, maar gelukkig kwamen we toch op 1-0 na een mooie rush van Labylle waaruit de 1ste en 2de corner voortvloeide met als resultaat de goal.

In de 2de helft maken we natuurlijk met wat geluk de 0-2. Het veld was dramatisch waardoor Danny de bal krijgt die hij wel fantastisch af maakt!!

Na de 1-2 ging Fortuna meer drukken maar toch vond ik dat MVV de beste kansen bleef hebben met Esajas en Rutjes die alleen op de keeper afgingen, maar beide keren redde die keeper erg goed.

Die linksback van Fortuna was ons ook opgevallen, dat was de beste man aan hun zeide en die zorgde ook steeds voor het gevaar. Tot twee keer doe hebben we geluk dat niemand de bal bij de 2de paal kan inschieten nadat hij voor schoot (tenminste als ik het goed gezien heb, was een beetje lastig te zien van mijn positie).

Al met al een beetje een gelukkige overwinning, maar toch niet geheel onverdiend!! En dat maakt ook helemaal niks uit in de altijd lastige uitwedstrijd in Sittard :D :D

edit: van Fortuna home: Onze felicitaties deze editie dan ook naar MVV Maastricht dat zonder één enkele uitgespeelde kans, wel weet te winnen van Fortuna Sittard.

Ach ja je moet wat schrijven om de pijn te verzachten he ;) Als Esajas of Rutjes een van hun opgelegde en uitgespeelde kansen hadden afgemaakt was de wedstrijd al veel eerde gespeeld
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

14 dec 2012 23:31
Belurani
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #343
Zoals ik de wedstrijd heb gezien was de overwinning niet verdiend. Als je met 0-2 voor staat moet je niet zo massaal gaan verdedigen. Het leek bijna de hele tweede helft op de laatste 10 minuten in Dordrecht. Toch ben ik blij met de 3 puntjes. Complimenten aan onze supporters in het uitvak. Heb van jullie genoten. Op naar volgende week.....komopdieroeie!!

14 dec 2012 23:36
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #344

Mooi begin van de derby met een prachtige sfeer tot Wesley Venhovens hem je verneukt met zijn bom. Wat een zieke gast. Een mortier tussen het publiek gooien. Stoeltje spatte uit elkaar. Wel stewards moeten halen ipv dat ze eens komen kijken. Gelukkig iemand gezien en weet 100% zeker dat het Wesley Venhovens was. Buiten probeerde hij nog te vluchten maar werd hij achterhaald door de politie. Bleek die nog zo'n bom op zak te hebben! Tevens heeft hij die bom vorig jaar tegen MVV bekend. Alle kosten op hem verhalen en nooit meer stadion inlaten. Meisje ligt met een open wond aan been in ziekenhuis en vriend hoort niets meer. Gezellig avondje Fortuna.

Bedankt Wesley voor het verneuken van mijn en nog andere hun derby!

Las dit net op FortunaHome. Overigens zal iedereen daar zeggen dat de winst gestolen is. Mij maakt het niets uit.
WIJ STAAN BOVENAAN!!!

14 dec 2012 23:36
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #345
3 punten HEERLIJK>>>>LEUKE POT GEZIEN>>>NIET ALTIJD MOOI>>>MAAR WEL EFFECTIEF>> PROFICIAT MANNEN.

Missie geslaagd.

De opstelling en het systeem was duidelijk anders vandaag, de reden hiervoor is mij nog onduidelijk.

Smeets meer op de vleugel, Esajas meer naar het midden.....het was voor mij vreemd..maar wel lekker die 3 punten :)

Al met al dik tevreden....het weekend kan normaal niet meer stuk.. B)

VOLLE GAAS..... :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Tijd voor maken pagina: 0.546 seconden