Voorbereidingsprogramma MVV
11 juli 2013 06:16
opadiehard
Platinum Boarder
Jammer dat bjorn thimister in ddl alleen maar aanhaalde dat porto zo goed voetbalde en mvv verpletterde!
Had dan ook wat tekst afgegeven omtrent de,,nieuwelingen,, van mvv,toch logies dat een club met zo een begroting mvv van de mat speelde,maar belicht op zijn minst ook eens wat er binnen het mvvse gebeurde, nl hoe speelde bv die 6 mensen die het vorig jaar nog op andere velden(clubs) te ,,bewonderen,, waren.
Buiten dejong om natuurljik die hier al in de jeugd speelde(alweer unne lummeleer)
...gr opa
....
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
11 juli 2013 08:45
Klopt Opa,
die Thimister legt nogal de nadruk dat MVV helemaal weggespeeld werd, gek genoeg had ik zelf dat gevoel niet altijd. Natuurlijk is Porto de bovenliggende partij maar soms zag ik bij onze jongens een brutaliteit die me goed deed.
Dat sommige MVV'ers het moeilijker hadden dan anderen lag m.i. meer aan de directe tegenstander, met andere woorden of die met de handrem op speelde of niet. Nu weten we ook weer hoe zo'n vierdeklasser zich voelt als ze tegen (semi-) profs aan de bak moeten.
Al met al een sfeervolle en leuke zomeravond gehad,een bedankje aan de organisatoren zeker waard.
11 juli 2013 09:03
Nao Väöre
Platinum Boarder
Wat mij opviel was dat alles in het teken stond van FC Porto. (Terwijl wij op papier thuis speelden)
De Hoofdtribune was voor hen gereserveerd.
Die gasten mochten met vuurwerk smijten dat het een lieve lust was.
De enige die er iets van zij was de scheidsrechter, maar toen zat de wedstrijd er al bijna op.
Wat de wedstrijd betreft: MVV gaf de eerste 20 minuten goed partij, maar toen Porto binnen twee minuten twee keer scoorde, was het gedaan met MVV.
De ruststand werd uiteindelijk met 0- 3 bereikt, een tussenstand maar ik mee kon leven.
Toen Porto in de tweede helft met vrijwel hun basisteam op de proppen kwam wist je dat het nog lastiger zou worden.
Porto combineerde uitstekend en dit resulteerde dan ook in een (te) snelle 0 - 4.
Na de wel heel gemakkelijk gegeven strafschop en het slotdoelpunt werd de eindstand bepaald op 0 - 6.
Aon de géng
11 juli 2013 19:02
Hier het tv-verslag van MVV Maastricht tegen FC Porto van gisteravond in Mopertingen gespeeld.
13 juli 2013 16:37
Gaat de oefenwedstrijd in Scharn door om 19:00, ik lees er niks over hier?
13 juli 2013 17:00
Vluuzak schreef : Gaat de oefenwedstrijd in Scharn door om 19:00, ik lees er niks over hier?
Als hij niet door gaat dan had je dat vast wel gelezen hier........
13 juli 2013 22:09
13 juli 2013 22:09 door ouwe rot.
ouwe rot
Platinum Boarder
Mvv- Westerlo 3-2
Gillis- Maria- Smeets.
13 juli 2013 22:18
Was dat de zoon van henk vos wat inviel wat bijna met een omhaal scoorde ?
13 juli 2013 22:30
13 juli 2013 22:33 door Anna D..
Inderdaad 3-2 gewonnen. Op zich best leuke combinaties gezien, daar gaat het om in oefenwedstrijden. Lekkere kopbal van Gillis uit die corner die de 1-0 aantekende. Bij Westerlo onder andere Jonathan Wilmet, Kevin Vandenbergh en bijna MVV'er Birger Maertens.
Na de rust verslapping bij MVV dat meteen resulteerde in 2 treffers van Westerlo. Veel te futloos verdedigd, met name Kuipers kon zich dit aanrekenen. In de 2e helft vielen Smeets en Maria in, je ziet meteen dat dit basisspelers zijn. Vooral Smeets oogt zeer gemotiveerd dus dat kan leuk worden dit seizoen. De andere Maria rondde een fraai aanval af na voorbereiden werk van Veldmate en Smeets. Die zelfde Veldmate was ook verantwoordelijk voor de assist op de 3-2 van Smeets zelf. Ospitalieri viel me tegen vandaag. Slordig als linksback in de 2e helft. Labylle nog steeds aanwezig als linksbuiten deze keer.
Armand, die actie op het einde voor 4-2 was Cem Unal met die omhaal. De zoon van Henk Vos heb ik niet gezien. AZ vandaag met 0-10 gewonnen, maar denk dat MVV leuk tegenstand kan bieden woensdag.
13 juli 2013 22:44
Ik vond Ospitalieri juist wel goed spelen
14 juli 2013 11:08
Check de topics van Ospitalieri en Ruijs maar. In de 2e helft als linksback was die zeker niet goed en ook schuld aan de goals.
14 juli 2013 11:26
14 juli 2013 11:27 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Als linksback was Ospitalieri niet denderend, maar op het middenveld kwam hij veel beter tot zijn recht. Dit is een pure aanwinst voor MVV. Ik vond Bryan Smeets ook goed acteren. Hij geeft soms wel een ongelukkige pass, maar er gaat wel dreiging naar voren uit van hem. Dat laatste kan ook gezegd worden van Leroy Labylle: hij was betrokken bij de opzet van de twee velddoelpunten. Ook Mark Veldmate was daar attent bij betrokken.
Er zullen nog heel wat wedstrijden gevoetbald moeten worden om de jongens aan elkaar te laten wennen. Ik vond met name in de eerste helft de aanvallende creativiteit minimaal. Met name Van Hyfte mag van mij dan meer diepgang tonen; we weten allemaal wat Tom allemaal kan. Dan smacht je naar acties van middenvelders en aanvallers. In de tweede helft heb ik die gelukkig wel gezien (soms zelfs zeer goede en snelle combinaties).
Kortom: ik heb een acceptabel voetballend MVV Maastricht gezien, maar er mag wel wat versterking bij op middenveld en in de aanval. Als Labylle gisteren niet had meegevoetbald, hadden we zeker niet gewonnen. Het gaat moeilijk worden om hem te vervangen.
17 juli 2013 18:50
17 juli 2013 18:50 door Lummel.
AZ - MVV, Dirkshorn 19.00 uur.
Opstelling MVV: Castro; Van Hyfte, Knops, Labylle, Maria, Ospitalieri, Rutjes, Smeets, Stankov, Veldmate, Verdellen.
Opstelling AZ: Esteban; Johansson, Gouweleeuw, Wuytens, Viergever; Gudelj, Henriksen, Elm; Beerens, Jóhannsson, Gudmundsson.
Ik ben benieuwd!
17 juli 2013 19:25
Dit zou wel eens de basis opstelling van MVV kunnen zijn, mocht er niks meer bijkomen...ben benieuwd
17 juli 2013 19:48
Jong Ajax en Twente oefenen tegen amateurs, benieuwd wat die maken.
Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden